هنگام شروع برنامه تمرینی چه نکاتی را باید در نظر گرفت | تناسب اندام، تمرین، روتین تمرین و موارد دیگر


آنچه می خورید بخش مهمی از سفر سلامتی شما است، اما تناسب اندام نیز همینطور است.

چه مبتدی باشید چه نباشید، تمرینی برای شما وجود دارد. اما شما از کجا شروع می کنید؟ در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید هنگام کشف یک تمرین در نظر بگیرید.

از چه چیزی لذت می برید؟

در حالی که یک تمرین باید چالش برانگیز باشد، باید انگیزه نیز داشته باشد.

اگر کسی هستید که عاشق فضای باز هستید، کوهنوردی یا دویدن در فضای باز ممکن است برای شما مناسب باشد. اما، اگر اهل طبیعت و خارج از منزل نیستید، تمرینات داخلی زیادی نیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

همین امر در مورد زمانی که ورزش می کنید نیز صدق می کند… اگر فردی صبحگاهی هستید، دویدن ساعت 5 صبح ممکن است بهترین انگیزه شما را ایجاد کند و روزتان را به خوبی شروع کند. دیگران ممکن است یک جلسه عرق کردن شبانه بعد از کار را ترجیح دهند، و این نیز اشکالی ندارد!

اگر قصد پیوستن به یک باشگاه ورزشی را دارید، در نظر بگیرید که این ورزشگاه چه امکاناتی را در کنار تردمیل یا دستگاه های وزنه دار آزمایش شده و واقعی ارائه می دهد. اگر دوست دارید به تنهایی ورزش کنید، بهتر است زمانی که شلوغ کمتری است به باشگاه بروید. اگر از کلاس‌های گروهی لذت می‌برید، یک استودیو با انواع مختلف آن‌ها پیدا کنید و تعدادی از آنها را امتحان کنید تا ببینید از چه چیزی لذت می‌برید. برخی عضویت های تخصصی تری مانند استودیوهای یوگا، بار یا اسپین را ترجیح می دهند. همه چیز در مورد چیزهایی است که برای شما لذت بخش و چالش برانگیز است.

نگرانی شما چیست؟

مصدومیت داری؟ آیا جراحی کرده اید؟ شما هنوز هم می توانید تمرین کنید! ممکن است فقط لازم باشد تغییراتی در حرکات خود اعمال کنید. و حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که در هیچ موردی زیاده روی نمی کنید یا آسیب بیشتری به بدنتان وارد نمی کنید.

همچنین، ممکن است کار با یک مربی برای اطمینان از اینکه فرم و عملکرد شما برای جلوگیری از آسیب خوب است و اطمینان حاصل شود که نتایج مورد نظرتان را می بینید، کمک کند.

اهداف شما چه هستند؟

آیا می خواهید لحن خود را افزایش دهید؟ بیشترین چربی ممکن را بسوزانید؟ استقامت خود را افزایش دهید؟ یک روال تناسب اندام کامل ایده آل است. حتی اگر هدف اصلی شما سوزاندن چربی باشد، بسیاری این اشتباه را انجام می دهند که فقط تمرینات کاردیو را ترکیب می کنند، اما وقتی مقداری تمرینات قدرتی را به ترکیب اضافه می کنید، آن عضله باریک تر و بدون چربی در واقع به سوزاندن چربی کمک می کند – این تمرینات قلبی را بسیار موثرتر می کند. ! در حالی که می توانید کاردیو را به تمرکز خود تبدیل کنید، فراموش نکنید که تمرینات قدرتی را چند بار در هفته اضافه کنید یا وزنه ها را اضافه کنید.

همین امر در مورد عضله سازی نیز صدق می کند. در حالی که حرکات سوزاندن عضلانی منزوی‌تر، چیزی است که قدرت عضلانی را افزایش می‌دهد، مطمئن باشید که با یک دور سریع جک‌های پرش یا کوه‌نوردان، این قلب را تقویت می‌کنید. اما زیاده روی نکنید! در حالی که می خواهید ضربان قلب خود را بالا ببرید، نمی خواهید قبل از شروع کارهای سخت، بیش از حد به خودتان (یا ماهیچه هایتان) فشار بیاورید.

آیا حوزه خاصی دارید که می خواهید روی آن کار کنید؟ آیا می خواهید عضلات سه سر خود را تقویت کنید؟ یا روی عضلات شکم و مغز خود کار کنید؟ YouTube مکانی عالی برای شروع تمرینات رایگان برای هر منطقه تمرکز است. حرکات زیادی وجود دارد که می توانید برای رسیدن به اهداف خود در هر سطح مهارتی از آنها استفاده کنید.

سطح فعالیت فعلی شما چقدر است؟

شما نمی توانید از صفر به 100 در یک روز بروید. تند رفتن بیش از حد در یک روال تمرینی می تواند منجر به فرسودگی شغلی یا آسیب شود.

اگر بیشتر در طول روز بی تحرک هستید، با قدم زدن در اطراف بلوک، یک جای پارک دورتر از خواربار فروشی انتخاب کنید یا به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. هنگامی که شروع به گنجاندن چند مورد از این مراحل کوچک در روز خود کردید، می توانید بر اساس آن کار کنید و خود را بیشتر و بیشتر به چالش بکشید.

یک تمرین باید به سوزاندن کالری و چربی کمک کند و احتمالاً عرق خواهید کرد. اما اگر در طول تمرین دچار مشکل تنفسی یا احساس سبکی سر می‌کنید، به عقب برگردید و به طور مناسب تنظیم کنید. به بدن خود گوش دهید و با سرعتی که برای شما مناسب است حرکت کنید. به مرور زمان می توانید با افزایش استقامت خود به خودتان فشار بیاورید.

اگر عضو یک باشگاه بوده اید یا تا به حال احساس ترس کرده اید، تنها نیستید! می توانید با قدم زدن در اطراف محله با یک دوست ساده شروع کنید، یا فعالیت های گروهی محلی و در فضای باز مانند یوگای طلوع آفتاب یا پیاده روی در برخی از مسیرهای طبیعی محلی را امتحان کنید.

در اینجا یک نکته برای شما وجود دارد: به یک گروه محلی فیس بوک بپیوندید تا در مورد برخی از فعالیت های سرگرم کننده مطلع شوید تا فعالیت های خود را امتحان کنید یا شروع کنید و از دیگران بخواهید به آنها بپیوندند.

آیا برای شروع سفر تناسب اندام خود آماده اید؟ هنوز مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ اولین قدمت را همین امروز بردار برنامه ما ممکن است برای شما مناسب باشد! این شامل کمک به تغذیه و تناسب اندام بدون تمام ترفندها است – فقط ReZults!

← پست قبلی

پست بعدی →