نکات مهم دکتر گرگر در مورد مواد دافع پشه، سلامت دهان و شناخت


هر ماه، حدود هشت ویدیو جدید، چهار مورد علاقه جمعه، هشت وبلاگ و چهار پادکست در NutritionFacts.org منتشر می‌کنیم. ما در حال پر شدن از انواع اطلاعات بهداشتی و تغذیه هستیم، بنابراین آبدارترین مطالب را در یک وبلاگ زیبا و کوچک به عنوان خلاصه پایان ماه در صورتی که چیزی را از دست داده اید یا فقط می خواهید یک تجدید نظر داشته باشید، جمع آوری کرده ایم. برخی از نکات برجسته ماه می چه بود؟

آیا DEET بهترین دافع پشه است؟ و جایگزین های طبیعی برای دافع پشه DEET

فردی که مچ دست کودک را اسپری می کندپشه خطرناک ترین حیوان جهان است. سالانه صدها هزار نفر از مالاریا ناشی از پشه جان خود را از دست می دهند، میلیاردها نفر در معرض خطر ابتلا به تب دنگی قرار دارند و زیکا یک تهدید کاملاً جدید برای سلامت عمومی جهانی است.

DEET، زمانی که روی پوست مالیده شود، به عنوان موثرترین دافع پشه در نظر گرفته می شود و مشخص شده است که برای زنان باردار و کودکان بزرگتر از دو ماه بی خطر است.

دافع های الکترونیکی هیچ تاثیری در پیشگیری از نیش پشه ندارند، اما محققان دریافتند که 5 اسانس (از 20) اسانس اثر ماندگاری دارند. جالب اینجاست که سیترونلا یکی از آنها نبود. روغن دارچین جذابیت پشه را به مدت 90 دقیقه، روغن نعناع و علف لیمو به مدت 30 دقیقه و روغن نعناع و سیر برای مدت زمان کمتری کاهش داد.

اکالیپتوس لیمو تنها دافع گیاهی است که توسط CDC توصیه شده است، اگرچه زنان باردار یا کودکان زیر سه سال نباید از آن استفاده کنند. هنگامی که آزمایش شد، 40 درصد اکالیپتوس لیمو از نیش گونه‌های پشه مهاجم به مدت چهار تا هفت ساعت و برای بیشتر از 12 ساعت برای گونه‌های کمتر تهاجمی جلوگیری کرد، دوره‌ای از پیشگیری بیش از 10 درصد یا بیشتر دافع DEET.

اثرات و فواید منفی رژیم های غذایی گیاهی

کلیپ بورد، خودکار، و نمودارها با گوشی پزشکیمدت‌هاست که می‌دانستیم رژیم‌های غذایی و سبک زندگی گیاه‌خواری ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن را کاهش دهد، و اکنون می‌دانیم که ممکن است هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را کاهش دهند. مشخص شد که گیاهخواران برای شرایط مزمن سبک زندگی مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا، افسردگی، سکته مغزی، سرطان و بیماری های قلبی به طور قابل توجهی هزینه های بستری، سرپایی و کلی مراقبت های پزشکی کمتری دارند. هر چند این همه یا هیچ نیست. صرف افزایش مصرف غذاهای گیاهی و در عین حال کاهش مصرف محصولات حیوانی ممکن است مزیتی برای بقا ایجاد کند. فقط مطمئن شوید که یک منبع منظم و قابل اعتماد از ویتامین B12 دریافت کنید.

موارد مورد علاقه جمعه: بهترین جایگزین جایگزین زانو برای درمان استئوآرتریت

دکتر گرگر با مطالعهچاقی ممکن است عامل خطر اصلی قابل اصلاح استئوآرتریت، شایع ترین بیماری مفصلی باشد. این بیماری زمانی ایجاد می‌شود که غضروف محافظ مفاصل ما سریع‌تر از آنچه بدن می‌تواند آن را دوباره بسازد شکسته می‌شود و زانوهای ما اغلب تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

تقریباً از هر دویست بیمار تعویض مفصل زانو، یک نفر ممکن است طی 90 روز پس از جراحی بمیرد و از هر پنج بیمار، یک نفر از نتیجه راضی نیست. خوشبختانه، از دست دادن 20 پوند چربی “ممکن است به عنوان جایگزینی برای جایگزینی زانو” برای افراد چاق مبتلا به آرتروز در نظر گرفته شود.

مبتلایان به استئوآرتریت نه تنها سطح کلسترول بیشتری در خون خود دارند، بلکه در داخل مفاصل خود نیز دارند، بنابراین منطقی است که یک رژیم غذایی کاهش دهنده کلسترول ممکن است به پیشگیری و درمان آرتروز کمک کند. در واقع، یک رژیم غذایی گیاهی به اندازه کافی سالم ممکن است کلسترول را به اندازه دوز اولیه یک داروی استاتین کاهش دهد و فقط عوارض جانبی خوبی از جمله کاهش فشار خون و تسهیل کاهش وزن را ارائه دهد.

دیابت: آیا زنجبیل می تواند به رژیم غذایی دیابتی کمک کند؟ و آیا زغال اخته می تواند به دیابت و ترمیم DNA کمک کند؟

در یک ظرف پتری، افزایش قرار گرفتن در معرض ترکیبات زنجبیل، جذب قند خون سلول های ماهیچه ای را تقریباً به اندازه متفورمین، یک داروی محبوب دیابت، بهبود می بخشد. و با مصرف 3 گرم در روز به مدت هشت هفته، شرکت کنندگان در مطالعه در گروه زنجبیل کاهش قابل توجهی در قند خون ناشتا و کنترل طولانی مدت قند خون را تجربه کردند، “در نتیجه تاثیر زنجبیل در کنترل دیابت را نشان دادند” و نتایج مثبت مشابهی بر روی سطح قند خون و کنترل طولانی مدت قند خون با مصرف زنجبیل در طول زمان دیده شده است.

و زغال اخته؟ یک جفت مطالعه هاروارد نشان داد که مصرف بلوبری و سایر غذاهای غنی از آنتوسیانین با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. افرادی که روزانه 35 میلی گرم آنتوسیانین (معادل چند قاشق زغال اخته، یک چهارم فنجان شاه توت، نصف فنجان تمشک یا یک فنجان توت فرنگی یا گیلاس) مصرف می کردند، التهاب کمتری داشتند و به میزان قابل توجهی مقاومت به انسولین کمتری داشتند. همانطور که هر روز حدود یک ساعت پیاده روی می کنید. با نصف فنجان توت معمولی، شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در ایجاد رادیکال های آزاد نشان دادند که می تواند به DNA ما آسیب برساند. حتی یک وعده زغال اخته می تواند محافظت در برابر آسیب DNA را بهبود بخشد، اما اثر آن گذرا است، بنابراین باید در هر وعده غذایی توت بخوریم.

سلامت دهان: درمان پریودنتیت با رژیم غذایی و بهترین مواد غذایی برای ورم لثه و هالیتوزیس چیست؟

بیماری پریودنتال، یک عفونت باکتریایی که منجر به تخریب استخوان و بافت همبند حامی دندان‌های ما می‌شود، یکی از دلایل اصلی افتادن دندان‌ها است. رژیم های غذایی سرشار از چربی های اشباع شده استرس اکسیداتیو و التهاب را افزایش می دهند و به نظر می رسد بین سطح کلسترول و پریودنتیت ارتباطی وجود دارد: افراد مبتلا به کلسترول بالا تا دو برابر این خطر را دارند. با مقایسه گیاهخواران و غیر گیاهخواران، آنهایی که گیاهی می خورند شرایط پریودنتال بهتری داشتند (علائم التهاب کمتر، آسیب پریودنتال کمتر و مراقبت های دندانی بهتر در منزل).

در مورد هالیتوز (بوی بد دهان) چطور؟ محققان دریافتند که میزان بوی بد دهان پس از مصرف یک وعده غذایی کم فیبر و یک وعده غذایی با فیبر بالا کاهش یافته است، اما به میزان قابل توجهی کاهش یافت. بیشتر بعد از وعده غذایی با فیبر بالاتر (که نیاز به جویدن بیشتر داشت) و حتی هشت ساعت بعد کم ماند. مصرف نیترات رژیم غذایی، مانند سبزیجات و چغندر، ممکن است به کنترل التهاب مزمن لثه کمک کند.

ویدئوهای اخیر ما را در مورد این موضوع بررسی کنید: چگونه به طور طبیعی بوی بد دهان مرتبط با پوشش زبان و غذاهایی که باعث ایجاد و کمک به بوی بد دهان می‌شوند را درمان کنیم.

مغز سالم یک مغز شاد است

ما می دانیم که غذاهای گیاهی برای سلامت جسمانی مهم هستند، اما در مورد سلامت شناختی چطور؟ تحقیقات نشان داده است که در مقایسه با گیاهخواران، افرادی که گوشت (از جمله مرغ و ماهی) مصرف می کنند، دو تا سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند. و با توجه به عملکرد روزانه، پایبندی بیشتر به الگوی غذایی گیاهی تر به عملکرد بهتر در تمام وظایف شناختی اندازه گیری شده مرتبط است.

پیوندهای متعددی بین خوردن گیاهی و عملکرد بهتر مغز وجود دارد. رژیم‌های غذایی گیاهی می‌توانند BMI را کاهش دهند و BMI پایین‌تر با عملکرد شناختی بهتر مرتبط است. افزایش مصرف چربی های اشباع شده، که بیشتر در گوشت، لبنیات و غذاهای ناسالم یافت می شود، با 40 درصد افزایش خطر اختلال شناختی و نزدیک به 90 درصد بیشتر خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط است.

گلیکوتوکسین‌ها، که به محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) معروف هستند، در دیابت، پیری و آسیب مغزی ناشی از آلزایمر و سکته نقش دارند و شواهد نشان می‌دهند که به طور کلی در کاهش شناختی نقش دارند. سن نه تنها با ابتلا به آلزایمر در وهله اول مرتبط است، بلکه با پیشرفت آن نیز مرتبط است. گوشت اصلی ترین ماده غذایی با سن بالا است و داده ها نشان می دهد که کاهش AGE های حاصل از غذا ممکن است یک استراتژی درمانی موثر برای همه گیری های آلزایمر و بیماری متابولیک ما باشد.


این خلاصه ای از نمونه کوچکی از محتوای اخیر ما بوده است. برای دیدن همه چیز در ماه گذشته (از جمله جشن غذاهای سنتی چینی با هانا چه، وبلاگ جایزه ویژه ما)، حتماً صفحات ویدیو، وبلاگ و پادکست را بررسی کنید.