توصیه های دکتر گرگر در مورد سلامت مغز، اریتریتول و رژیم های غذایی بدون گلوتن


هر ماه، حدود هشت ویدیو جدید، چهار مورد علاقه جمعه، هشت وبلاگ و چهار پادکست در NutritionFacts.org منتشر می‌کنیم. ما در حال پر کردن انواع اطلاعات مربوط به سلامتی و تغذیه هستیم که نمی‌خواهیم شما از دست بدهید، بنابراین می‌خواستیم آب‌دارترین بخش‌ها را در یک وبلاگ زیبا و کوچک به عنوان خلاصه آخر ماه جمع آوری کنیم. موردی که چیزی را از دست داده اید یا فقط می خواهید تجدید نظر کنید. بنابراین، برخی از نکات برجسته مارس چه بود؟

نقش اندوتوکسین ها در آلزایمر و دمانس

مجموعه ای از غذاهای دریایی، گوشت و تخم مرغاندوتوکسین ها اجزای بسیار پیش التهابی باکتری هایی مانند هستند E. coli که می تواند از طریق دیواره روده ما جذب شود و در جریان خون ما گردش کند. افزایش سطح اندوتوکسین با مجموعه ای از شرایط سلامتی مانند چاقی، دیابت نوع 2، افسردگی و بیماری قلبی مرتبط است. محققان در کالبد شکافی به فراوانی اندوتوکسین‌ها در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر پی برده‌اند. بالاترین سطوح این اجزا در غذاهایی مانند گوشت یافت می‌شود که شاید به توضیح اینکه چرا افرادی که بیشتر گیاهی می‌خورند ممکن است سه برابر کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل باشند کمک کند.

تاثیر رژیم های غذایی گیاهی بر سرطان سینه و سرطان پروستات

کاسه گرد لوبیا، سبزی و سایر غذاهای کامل روی یک سطح سفیدما می دانیم که به نظر می رسد یک اثر محافظتی قابل توجهی از رژیم گیاهخواری برای بیماری های قلبی و همه سرطان ها در کنار هم وجود دارد، به ویژه برای کسانی که وگان می خورند، اما سرطان سینه و سرطان پروستات به طور خاص چطور؟ مطالعات نشان داده است که مصرف بیشتر گیاهی با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به سرطان سینه همراه است و زمانی که صحبت از سرطان پروستات به میان می آید، غذاهای گیاهی با کاهش یا خنثی شدن و غذاهای حیوانی با افزایش یا افزایش خطر مرتبط هستند. ریسک خنثی ما نباید فقط به غذاهایی مانند گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی که باید اجتناب کنیم، نگاه کنیم. ما همچنین باید به غذاهایی مانند سبزیجات، به ویژه سبزیجات، و حبوبات، مانند لوبیا، عدس و نخود توجه کنیم، غذاهایی که دکتر گرگر در روزانه خود گنجانده است تا مردم را تشویق کند که هر روز به وعده های غذایی خود اضافه کنند.

شیرین کننده اریتریتول چقدر زیاد است؟

قاشق چوبی شیرین کنندهاریتریتول، یک الکل قندی است که به طور طبیعی در مقادیر کم در برخی میوه ها و سبزیجات یافت می شود، به صورت تجاری برای استفاده به عنوان شیرین کننده به صورت انبوه تولید می شود. نقش مهمی در پیشگیری از پوسیدگی دندان دارد و گزارش شده است که “کاملا بی خطر” و تقریباً بدون کالری است. همچنین بالاترین تحمل گوارشی را نسبت به تمام الکل های قندی دارد و به نظر می رسد که دارای خواص آنتی اکسیدانی و اثرات محافظتی بر روی سلول هایی است که شریان های ما را می پوشانند. متأسفانه، همانطور که در 3 آوریل در ادامه مطلب توضیح خواهم داد به روز رسانی در مورد شیرین کننده اریتریتول: آیا عوارض جانبی وجود دارد؟یک مطالعه جدید داده های مداخله ای را روی موش ها و آزمایشگاهی منتشر کرد که نشان می دهد اریتریتول ممکن است مضر باشد و بنابراین (*هشدار اسپویلر*) من از همه می خواهم تا زمانی که بیشتر بدانیم، مصرف آن را متوقف کنند.

قهوه روست روشن یا تیره سالم تر است؟ و رفلاکس اسید کمتر از قهوه کم اسید؟

قهوه چیزی بیش از یک نوشیدنی است که به شما کمک می کند. ممکن است بر کلسترول، وزن بدن، قند خون و موارد دیگر تأثیر بگذارد، و کباب‌های روشن و تیره بسته به اولویت‌های سلامتی شما، اثرات متفاوتی دارند و مزایا و معایب خاص خود را دارند. یک مثال این است که برشته کردن تیره ممکن است تا حدود 90 درصد از اسیدهای کلروژنیک را از بین ببرد، مواد مغذی گیاهی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که تصور می شود بسیاری از فواید قهوه را به حساب می آورند، بنابراین برشته شدن سبک از این نظر بهتر است.

فریب قهوه “کم اسید” را نخورید. این به رفلاکس اسید، سوزش سر دل یا ناراحتی معده که برخی از مصرف کنندگان قهوه را آزار می دهد کمکی نمی کند. اسید کم اشاره به کم است کلروژنیک اسید – دقیقاً همان چیزی است که ما نمی خواهیم. تولید کنندگان قهوه کم اسید از فرآیند برشته کردن آهسته استفاده می کنند که ترکیبات مفید را از بین می برد. این مانند یک شرکت آب پرتقال است که برای از بین بردن ویتامین C تلاش می کند و سپس OJ خود را به عنوان “اسید کم” معرفی می کند. از نظر فنی درست است، زیرا ویتامین C اسید اسکوربیک است، اما سازنده OJ می‌بالد که برخی از مواد مغذی را از بین می‌برد، و این دقیقاً همان کاری است که شرکت‌های قهوه کم اسید انجام می‌دهند.

این ماه شامل یک سری محتوای قهوه بود! علاوه بر این جفت وبلاگ، ما همچنین یک ویدیوی جدید در مورد جذب قهوه و آهن و یک ویدیوی مورد علاقه جمعه منتشر کردیم که می‌پرسد، آیا فواید قهوه برای سلامتی برای همه صدق می‌کند؟.

با غذاهای مفید برای مغز با پیری مبارزه کنید و آیا مکمل های لوتئین می توانند برای عملکرد مغز ما مفید باشند؟

دو عامل خطر اصلی که بر پیری مغز تأثیر می‌گذارند، التهاب مزمن و با درجه پایین و استرس اکسیداتیو و نیتروزاتیو هستند، بنابراین غذاهای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ممکن است مفید باشند. محققان هشت آنتی اکسیدان مختلف رژیم غذایی، از جمله ویتامین A و E را بررسی کردند و تنها لوتئین، کاروتنوئید اصلی متمرکز در مغز، “به طور قابل توجهی با شناخت بهتر مرتبط بود.”

سبزیجات با برگ سبز تیره ستاره های لوتئین هستند: نصف فنجان کلم پیچ 50 برابر بیشتر از یک تخم مرغ لوتئین دارد و افزودن تنها 60 گرم اسفناج در روز به مدت یک ماه می تواند به طور قابل توجهی رنگدانه ماکولا را تقویت کند. بر اساس آزمایش‌های مکمل لوتئین/زآگزانتین، سبزی‌ها ممکن است سرعت پردازش بصری را در افراد جوان سالم بهبود بخشد و عملکرد شناختی را در بزرگسالان جوان و سالمندان به طور قابل‌توجهی بهبود بخشد. هرچه زودتر بارگذاری را شروع کنیم، بهتر است. سبزی هایت را بخور!

آیا باید بدون گلوتن باشید؟

احتمالاً با سر و صدای “رژیم های بدون گلوتن” آشنا هستید، اما آیا مصرف بدون گلوتن برای همه بی خطر و مفید است؟ تا همین اواخر، دنیای علمی تا حد زیادی معتقد بود که گلوتن پروتئین گندم تنها در افراد مبتلا به بیماری‌های نادر، مانند بیماری سلیاک، اثرات منفی ایجاد می‌کند. اکنون، یک هیئت متخصص حساسیت به گلوتن را تشخیص می دهد که ممکن است حدود 1 درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار دهد.

هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد پیروی از یک رژیم غذایی بدون گلوتن فواید قابل توجهی در جمعیت عمومی دارد، و در واقع شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم بدون گلوتن ممکن است بر سلامت روده در افرادی که حساسیت به سلیاک یا گلوتن ندارند تأثیر منفی بگذارد. برای اکثریت قریب به اتفاق کسانی که مشکلی با گلوتن ندارند، غلات کامل – از جمله دانه‌های گلوتن گندم، جو و چاودار – برای سلامتی مفید هستند و مصرف آن با کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است. دکتر گرگر دو مورد از این غلات را در Basic BROL محبوب خود گنجانده است که می توانید در صفحه دستور العمل های ما بیابید.


این خلاصه ای از نمونه کوچکی از محتوای اخیر ما بوده است. برای دیدن همه چیز در ماه گذشته، حتماً صفحات ویدیو، وبلاگ و پادکست را بررسی کنید.