نکات مهم دکتر گرگر در مورد کلسترول رژیم غذایی، روزه برای سرطان و مواد خوراکی


هر ماه، حدود هشت ویدیو جدید، چهار مورد علاقه جمعه، هشت وبلاگ و چهار پادکست در NutritionFacts.org منتشر می‌کنیم. ما در حال پر کردن انواع اطلاعات بهداشتی و تغذیه‌ای هستیم که نمی‌خواهیم آنها را از دست بدهید، بنابراین آبدارترین بخش‌ها را در یک وبلاگ زیبا و کوچک به‌عنوان خلاصه آخر ماه جمع‌آوری کرده‌ایم. چیزی را از دست دادم یا فقط می خواهم یک تجدید کنند. بنابراین، برخی از نکات برجسته از آوریل چه بود؟

دستورالعمل های غذایی: «تا حد امکان کلسترول غذایی کم بخورید»

مافین انگلیسی با تخم مرغ و گوشت های فرآوری شدهدلیل اهمیت دادن ما به کلسترول این است که به بیماری قلبی، قاتل شماره یک مردان و زنان اهمیت می دهیم. مشخص شده است افرادی که تخم مرغ بیشتری می خورند، نمرات کلسیم عروق کرونر به طور قابل توجهی بالاتر است، که نشانه ای از تجمع پلاک آترواسکلروتیک در شریان ها است. و به نظر می رسد که این به افزایش خطر حملات قلبی و مرگ منجر می شود. مصرف هر نصف تخم مرغ اضافی در روز به طور قابل توجهی با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ به هر دلیلی همراه بود. مؤسسه پزشکی توصیه می کند که افراد باید تا حد امکان کمتر از کلسترول رژیم غذایی استفاده کنند و این در دستورالعمل های غذایی 2020-2025 برای آمریکایی ها تکرار شده است. دکتر گرگر چندین بار در مقابل کمیته شهادت داده است. نکات برجسته سال 2020 را بررسی کنید.

موردی از مرحله 3 معکوس شدن سرطان با روزه داری و پسرفت خودبه خودی سرطان با روزه داری

دو نفر در حال ارزیابی پرونده پزشکیدکتر گرگر قبلاً به این موضوع پرداخته بود که بعد از تشخیص سرطان چه بخوریم، اما اصلاً چیزی نخوریم؟ در سال 2015، یک گزارش مورد قابل توجه منتشر شد که در آن یک زن مبتلا به لنفوم فولیکولی مرحله 3 تحت یک روزه 21 روزه فقط با آب تحت نظارت پزشکی قرار گرفت و پس از آن غدد لنفاوی بزرگ شده او به میزان قابل توجهی کاهش یافت. سپس بیمار تحت رژیم غذایی کامل، رژیم غذایی گیاهی قرار گرفت و در ویزیت‌های بعدی شش و نه ماهه، بدون علامت باقی ماند. پس از سه سال، پی‌گیری او منتشر شد: به‌طور قابل‌توجهی، به نظر می‌رسید که او بدون سرطان باقی می‌ماند که با سی‌تی اسکن و PET تأیید شد، بدون هیچ مداخله‌ای به جز تغییر رژیم غذایی. در حال حاضر، روزه‌داری طولانی‌مدت در درمان سرطان تنها توسط برخی گزارش‌های موردی پشتیبانی می‌شود، بنابراین تحقیقات بیشتری به شدت مورد نیاز است. در این میان، شروع یک رژیم غذایی سالم‌تر، یک برد-برد به نظر می‌رسد. در واقع، پیروی از یک غذای کامل، رژیم غذایی گیاهی بدون شکر، روغن و نمک – با یا بدون ناشتا – گاهی اوقات برای القای یک پاسخ درمانی شدید کافی است.

مورد علاقه های جمعه: راه حل های غذایی برد-برد برای بحران آب و هوا

دکتر گرگر با مطالعهماه زمین مبارک! آیا می دانستید که ما هر بار که غذا می خوریم این قدرت را داریم که سلامت خود و سیاره خود را بهبود بخشیم؟ ما با وضعیت اضطراری آب و هوایی مواجه هستیم. مصرف سوخت های فسیلی در حال افزایش است، اما سرانه مصرف گوشت نیز افزایش می یابد. در واقع یکی از راه حل های کمک به بحران آب و هوا، مصرف بیشتر غذاهای گیاهی و کاهش مصرف فرآورده های حیوانی است. چیزی که طراحی یک رژیم غذایی پایدار را بسیار آسان می کند این است که همین توصیه برای ما و سیاره ما مفید است. غذاهای کم‌سالم نیز گاهی بدترین تأثیرات زیست‌محیطی را ایجاد می‌کنند. غذاهایی که بیشترین مواد مغذی را دارند معمولاً غذاهایی هستند که کمترین انتشار گازهای گلخانه ای را ایجاد می کنند، بنابراین ما یک اثر برد-برد دریافت می کنیم.

آیا کلسترول اکسید شده 27HC می تواند سه راز سرطان سینه را توضیح دهد؟

برای بیش از یک قرن، ما می دانیم که کلسترول ممکن است با تکثیر سرطان مرتبط باشد. مصرف کلسترول در رژیم غذایی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد و به نظر می رسد دوز-پاسخ وجود دارد – هر چه کلسترول بیشتر مصرف شود، خطر بالاتری دارد. محققان دریافتند که حدود دو سال پس از درمان سرطان سینه (جراحی، شیمی‌درمانی و پرتودرمانی)، هیچ یک از زنان در یک سوم پایین‌ترین سطح کلسترول LDL خون، عود سرطان سینه را نداشتند، اما این مورد برای زنانی که کلسترول بالاتری داشتند، صادق نبود.

اخیراً کشف شد که 27-هیدروکسی کلسترول (27HC) یک متابولیت کلسترول است که می تواند به عنوان یک استروژن عمل کند و تکثیر سلول های سرطان سینه مثبت گیرنده استروژن را افزایش دهد و همچنین تکثیر سلول های سرطانی پروستات را تحریک کند. بنابراین، لزوماً کلسترول نیست، بلکه کلسترول به چه چیزی تبدیل می شود. کلسترول اکسید شده ممکن است در شروع، ترویج و پیشرفت سرطان نقش داشته باشد. برخی از تومورهای سرطان سینه ناشی از استروژن ممکن است به 27HC تکیه کنند تا زمانی که استروژن در دسترس نباشد رشد کنند. 27HC همچنین ممکن است توضیح دهد که چرا بیماران مبتلا به سرطان سینه با سطوح ویتامین D بالاتر به نظر می رسد طولانی تر زندگی می کنند، زیرا مکمل ویتامین D باعث کاهش سطح 27HC در خون می شود. برای توصیه های دکتر گرگر ویتامین D، به صفحه مواد مغذی بهینه ما مراجعه کنید.

آیا مصرف مواد خوراکی شاهدانه بی خطر است؟

کشیدن حشیش می تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند، بنابراین استفاده از دستگاه بخور یک جایگزین است، اما خوردن آن چطور؟ مواد خوراکی ممکن است خطرات بیشتری را برای کودکان و حیوانات خانگی به همراه داشته باشد و همچنین خطر مصرف بیش از حد را افزایش می دهد که می تواند منجر به افسردگی شدید تنفسی شود. آکادمی اطفال آمریکا همچنان با قانونی شدن مخالفت می کند. حداقل، مواد خوراکی شاهدانه نباید بسته بندی شوند تا شبیه آب نبات محبوب مانند Keef Kat، Buddahfinger، و Munchy Way باشند. برخی از ایالت ها فروش آب نبات های ماری جوانا را با این نوع تصاویر ممنوع کرده اند، اما برای ایمن کردن آن، شاید اصلاً نباید آب نبات شاهدانه درست کنیم.

یکی از مشکلات خوراکی ها این است که ممکن است یک یا دو ساعت پس از مصرف طول بکشد تا اثری احساس شود، بنابراین کاربران ممکن است بیش از حد مصرف کنند و فکر کنند در حالی که به اندازه کافی صبر نکرده اند، آنقدر مصرف نکرده اند تا اثری را احساس کنند. در واقع، مواردی از مرگ افراد پس از مصرف بیش از حد مواد خوراکی شاهدانه گزارش شده است. اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد حشیش هستید، سری توسعه یافته ما را که با گزارش موسسه پزشکی در مورد اثرات ماری جوانا بر سلامتی شروع می شود، بررسی کنید.

ایده درست، پیام اشتباه

وقتی به افراد یک چیزبرگر بیکن، یک ساندویچ مرغ یا یک ساندویچ ماهی پیشنهاد شد، 17 درصد چیزبرگر بیکن را انتخاب کردند. انتخاب ساندویچ ماهی را با یک همبرگر گیاهی جایگزین کنید و ترجیحات چیزبرگر بیکن دو برابر شد و به 37 درصد رسید. چگونه ارائه یک گزینه غذایی سالم تر می تواند مردم را به سمت انتخاب های بدتر سوق دهد؟ این به لطف یک نقص ذهنی در روانشناسی انسان به نام است خود مجوز. تصور این است که وقتی یک گزینه سالم‌تر را می‌بینیم، بسیاری ممکن است در موارد ناشناخته آن را انتخاب کنند دفعه بعد، از این طریق به آنها بهانه می دهد که اکنون زیاده روی کنند. ما ممکن است ناخواسته انجام کاری را که ما را از اهدافمان دور می کند، پس از انجام کاری که ما را به سمت آنها می برد، توجیه کنیم – مانند توجیه خوردن یک دونات به دلیل اینکه هفته گذشته وزن زیادی کم کرده اید. پیشرفت به سمت هدف نه تنها تصمیم گیری را که ما را تضعیف می کند، منطقی می کند، بلکه حتی عادلانه است با توجه به پیشرفت می تواند اثر صدور مجوز مشابهی داشته باشد. به پادکست گوش دهید تا بیشتر در مورد این نقص جذاب و واقعیت وحشی “بازاریابی درمانی” بشنوید.


این خلاصه ای از نمونه کوچکی از محتوای اخیر ما بوده است. برای دیدن همه چیز در ماه گذشته، حتماً صفحات ویدیو، وبلاگ و پادکست را بررسی کنید.