طرز پخت خربزه تلخ


با نحوه طبخ خربزه تلخ و همچنین خوردن خربزه تلخ برای طعم و فواید سلامتی آشنا شوید.

ممکن است شما متوجه خربزه تلخ سبزیجات آسیایی در بازار کشاورزان یا حتی سوپرمارکت خود شده باشید، و شاید بخواهید کمی بهتر با آن آشنا شوید. خربزه تلخ چیست؟ این سبزی به اندازه خیار دارای نمای بیرونی سفید مایل به سبز است، اما می توانید پوست آن را بخورید. خربزه تلخ به دلیل خوبی نام خود را گرفته است، واقعاً تلخ است! اما می توانید چند کار انجام دهید تا طعم تلخ آن را که اتفاقاً بسیاری از مردم دوست دارند، رام کنید. این سبزی از خانواده کدو در چین، آمریکای جنوبی و هند به عنوان یک داروی سنتی و یک ماده خوشمزه در بسیاری از غذاها استفاده می شود. اگر می‌خواهید درباره غذاهای چینی بیشتر بدانید، کار دوست و همکار من Sherene Chou را بررسی کنید.

حقایق تغذیه ای خربزه تلخ

خربزه تلخ با برخی از فواید سلامتی مانند فواید کاهش گلوکز مرتبط است و همچنین دارای مشخصات غذایی غنی است که شامل ویتامین های A و C، فولات و فیبر است که همگی در یک بسته 16 کالری لاغری در هر وعده مصرف می شود. اطلاعات بیشتر در مورد فواید خربزه تلخ برای دیابت را در وبلاگ من اینجا بخوانید.

گیاه خربزه تلخ

من می توانم خربزه تلخ را در بازار کشاورزان محلی خود پیدا کنم، و آزمایش با این سبزیجات منحصر به فرد بسیار سرگرم کننده است. کشاورز در بازار کشاورزان من به من می گوید که خربزه های تلخ با رنگ روشن تر تلخی کمتری نسبت به خربزه های سبز رنگ تر دارند.

نحوه خوردن خربزه تلخ

برای از بین بردن طعم تلخ آن، می توانید خربزه تلخ را به مدت یک دقیقه در آب جوش و کمی نمک بلانچ کنید و سپس قبل از استفاده در غذاها، آن را در یک حمام یخ قرار دهید. به نظر من خربزه تلخ مخصوصاً در غذاهای آسیایی مانند سیب زمینی سرخ کرده، رول تخم مرغ و سوپ مفید است.

با راهنمای گام به گام طرز پخت خربزه تلخ در زیر همراه باشید.

راهنمای گام به گام آشپزی با خربزه تلخ

قسمت خارجی خربزه تلخ را بشویید، اما پوست آن را نگیرید!
خربزه تلخ را از طول نصف کنید و با قاشق دانه ها را از هسته جدا کنید.
خربزه تلخ را به نوارهای نازک برش دهید.
خربزه تلخ را در آب جوش کم نمک به مدت یک دقیقه بپزید.
بلافاصله آن را در یک حمام یخ خنک کنید و سپس آب را تخلیه کنید.

خربزه تلخ را در این خربزه تلخ توفو با الهام از چینی کار کنید و طعم تلخ لطیف به آن ضربه درستی می دهد! همچنین می توانید خربزه تلخ را در سوپ میسو، خورش و رول تخم مرغ امتحان کنید.

برای روش های دیگر استفاده از گیاهان، موارد زیر را بررسی کنید:

طرز پخت سرمه
خرمالو 101: فواید سلامتی، دستور العمل ها و موارد دیگر
نحوه استفاده از Cherimoya
فواید تخم کدو برای سلامتی
نحوه پخت همه سبزی ها

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.