چگونه بعد از رژیم غذایی، روده را متعادل کنیم؟


بهبود روده پس از رژیم غذایی تغییر زندگی است. اگر با ناراحتی سیستم گوارشی ناشی از استرس رژیم غذایی محدود دست و پنجه نرم می کنید، تنها نیستید. نفخ، یبوست، گرفتگی عضلات و سایر مشکلات روده واقعا می تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. فهمیدم، من هم آنجا بودم!

متوجه شدم که روده ام زمانی که یک رژیم معمولی داشتم تحریک پذیرتر بود. همچنین ناهماهنگی هایی با عادات روده من وجود داشت – احتمالاً به دلیل کمبود فیبر، پروتئین و اضافه کردن غذاهای رژیمی.

یک یادآوری – شما واقعاً می توانید از غذا، تمرینات پایدار لذت ببرید و زندگی سالم را لذت بخش کنید. با محدودیت خداحافظی کنید و شروع به درمان درون و بیرون خود کنید. من نکات مهم شخصی خود را برای بازگرداندن سلامت دستگاه گوارش پس از رژیم غذایی در زیر به اشتراک گذاشته ام.

چگونه رژیم غذایی ساده به روده شما آسیب می رساند

هضم غذا در رژیم غذایی ممکن است به خطر بیفتد. ذهنیت رژیم غذایی مد روز اغلب باعث ایجاد چرخه ای از محدودیت و پرخوری می شود که بر روده استرس وارد می کند. معمولاً رژیم غذایی می تواند سطح کورتیزول را افزایش دهد. بیش از حد این می تواند سیستم گوارشی را خاموش کند و هضم و جذب غذای ما را سخت تر کند. یک مطالعه تحقیقاتی این فرضیه را آزمایش کرد که رژیم غذایی موثر نیست زیرا باعث افزایش استرس و تولید کورتیزول می شود. نتیجه گیری شد که محدود کردن کالری کورتیزول کل را افزایش می دهد و صرفاً نظارت بر کالری باعث افزایش استرس درک شده می شود. استرس دشمن روده شاد است!

همچنین، رژیم های غذایی معمولی اغلب مواد مغذی مهمی مانند فیبر را حذف می کنند، که کلید حمایت از رشد باکتری های مفید در روده است. در مرحله بعد غذاهای رژیمی مانند نوشابه، شیرین کننده های مصنوعی و غذاهای بسته بندی شده را که از سلامت روده حمایت نمی کنند و می توانند باکتری های غیر مفید را افزایش دهند، به معادله اضافه کنید. این یک دستور العمل برای ناراحتی های گوارشی است.

مسیر شفا

اولین قدم در سفر به سمت بهبودی روده پس از رژیم گرفتن این است که واقعاً رژیم غذایی مد روز را برای همیشه کنار بگذارید! وقتی بالاخره تصمیم گرفتم که سالم بودن را به دنبال یک «رژیم غذایی کامل» یا یک عدد روی ترازو ترجیح دهم، بدن ضعیفم را از استرس زیادی که به آن متحمل شده بودم رها کردم. میدونی چیه؟ همه چیز خیلی بهتر بود بدنم را تغذیه می‌کردم و به خودم اجازه می‌دادم از زندگی لذت ببرم، با اعتدال و ورزش ملایم.

من مطمئن شدم که همه درشت مغذی های مهم – پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی ها را ترکیب می کنم. آیا می دانستید پروتئین برای قوی ماندن پوشش روده بسیار مهم است (که به معنای جذب و هضم بهتر است) و فیبر به رشد باکتری های خوب در روده کمک می کند؟ نفخم کم کم کمتر شد و اجابت مزاجم منظم تر شد.

نکات شخصی من برای بازسازی روده

کاهش استرس

مطمئن شوید که در حال تمرین تکنیک های مدیریت استرس و تسکین هستید، مانند ورزش ملایم، نفس کشیدن، مدیتیشن، گذراندن وقت در طبیعت، صحبت با عزیزان و یادداشت روزانه. رفتن به رختخواب تا ساعت 10 شب و 8 ساعت خوابیدن نیز برای کاهش استرس، بازی را تغییر می دهد. این زمانی است که بدن خود را ترمیم می کند.

از بین بردن غذاهای تحریک کننده روده

یک بار برای همیشه از شر غذاهای رژیمی، غذاهای فرآوری شده و شیرین کننده های مصنوعی خلاص شوید! در عوض از غذاهای کامل واقعی و جایگزین های شیرین کننده طبیعی سالم مانند استویا یا شکر نارگیل لذت ببرید.

پروبیوتیک ها

غذاهای تخمیر شده می توانند مفید باشند، مانند کلم ترش، ماست یا ماست نارگیل، کفیر و میسو. افزودن یک مکمل پروبیوتیک خوب برای حمایت از میکروبیوم روده سالم نیز می تواند حمایت کننده باشد. به دنبال فرمولی با سویه های پروبیوتیک باشید که از نظر علمی ثابت شده است که از عملکرد سیستم گوارش، عملکرد سالم روده و منظم بودن حمایت می کند.

لذت بردن از یک رژیم غذایی متعادل

از یک رژیم غذایی سالم JSHealth استفاده کنید که تمام گروه های غذایی را شامل می شود و به حمایت و تغذیه میکروبیوم روده با فیبر متنوع و پروتئین با کیفیت کمک می کند. شما می توانید دستور العمل های امضای ما را پیدا کنید اینجا.

به گندم و گلوتن نگاه کنید

من دوست دارم 4 هفته آزمایشی برای کاهش گلوتن/گندم انجام دهم که به نظر می رسد به افراد زیادی کمک کند. این ممکن است هنگام بهبود روده پس از رژیم غذایی مفید باشد. این غذاها در صورت تحمل می توانند به مرور زمان دوباره مصرف شوند.

یک مکمل پشتیبانی روده را در نظر بگیرید

گاهی اوقات یک کمک کوچک از فرمول مکمل ویتامین و گیاهی با کیفیت می تواند معجزه کند. مکمل های مورد علاقه من برای بهبود روده شامل موادی مانند آلوئه ورا، زردچوبه، جنتین، روی و گلوتامین برای حمایت از عملکرد سالم گوارش است. برای تسکین نفخ، دانه رازیانه یک ماده مفید است که نشان داده است نفخ شکم را کاهش می دهد.

به یاد داشته باشید، بهبودی زمان می برد – پس در سفر بهبودی روده خود مهربان، ملایم و دلسوز باشید. واقعاً ارزشش را دارد و من در تمام راه از شما حمایت می کنم.

عاشق جس x

منابع:

تومیاما، ای جی، و همکاران. رژیم کم کالری کورتیزول را افزایش می دهد، Physchosome Med. 2010; 72 (4): 357-364.