کلوچه موز شکلاتی سالم | آشپزخانه جاه طلب


این دستور پخت باورنکردنی مافین از بایگانی AK در سال 2017 آمده است و خواندن دوباره در پست سفر بسیار سرگرم کننده ای بود. درست بعد از نامزدی تونی و من آن را نوشتم و اکنون که با سه پسر کوچک در یک خانه جدید ازدواج کرده ایم دوباره آن را منتشر می کنم!

زمان واقعاً می‌گذرد، اما کامل است کلوچه موز شکلاتی سالم هنوز هم بهترین درمان هستند.

این مافین‌ها برداشتی از مافین‌های شکلاتی موز لاغر من هستند، اما با پیچ و تاب شکلاتی که به طور جدی طعم کیک شکلاتی را در آن‌ها ایجاد می‌کند. من آنها را در ابتدا پس از دریافت شیرین ترین یادداشت از زنی به نام سارا و دختر 4 ساله اش، ریگان، درست کردم. سارا ریگان را به عنوان یک آشپز و نانوای کوچک واقعی توصیف کرد که در آشپزخانه واقعاً شگفت انگیز بود. آنها پس از یافتن کلوچه های شکلاتی چیپسی موزی من یک روز پخت با شکوه را سپری کردند و مهربان ترین یادداشت و زیباترین عکس را برای من ایمیل کردند.

من بهترین نسخه شکلاتی آن مافین ها را فقط برای ریگان که اکنون 10 ساله است تهیه کردم! چه آنها این به‌روزرسانی پست را ببینند یا نه، فکر کردن به آن خاطره و راه‌هایی که Ambitious Kitchen در طول سال‌ها زندگی بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است، بسیار سرگرم‌کننده است.

بنابراین، یک روز شیرینی پزی را در تقویم خود ثبت کنید، یک دسته از این شکلات های زیبا تهیه کنید و هفته ای فوق العاده برای خود داشته باشید.

مفین های موز شکلاتی دوتایی سالم در قالب مافین

چه چیزی این مافین های موز شکلاتی را سالم تر می کند؟

کلوچه های موز شکلاتی سنتی، در حالی که کاملاً خوشمزه هستند، معمولاً با مقدار زیادی شکر تصفیه شده و کره یا روغن درست می شوند. من این بچه ها را با شیرین کردن آنها با فقط 1/4 فنجان عسل و موز رسیده و له شده کمی سبک کردم تا بدون شکر تصفیه شده باشند. شما همچنین فقط به 2 قاشق غذاخوری روغن نیاز دارید زیرا ماست یونانی پر از پروتئین، رطوبت بیشتری به مافین ها می رساند! آنها همچنین به لطف آرد شیرینی گندم کامل به جای آرد سفید، غلات کامل را افزایش می دهند.

مواد تشکیل دهنده بهترین مافین های موز شکلاتی سالم

در حالی که آنها مافین های شکلاتی هستند، با غلات کامل، ماست یونانی پر پروتئین، به طور طبیعی با عسل (یا شربت افرا) شیرین شده و فقط حاوی مقداری شیرینی شکلاتی هستند. من آنها را کمال می نامم. در اینجا چیزی است که برای ساخت آنها نیاز دارید:

  • موز: حتما از موز بسیار رسیده با لکه های قهوه ای زیاد استفاده کنید تا شیرینی و طعم عالی موز را به دست آورید.
  • عسل: ما همچنین برای افزایش شیرینی کمی عسل اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید از شربت افرا خالص نیز استفاده کنید.
  • تخم مرغ: در این دستور مافین به یک تخم مرغ نیاز دارید.
  • روغن: چند قاشق غذاخوری روغن زیتون برای افزایش رطوبت.
  • ماست: کمی ماست رطوبت اضافی و پروتئین را افزایش می دهد. به راحتی می توانید از ماست ساده یا وانیلی 2% یا ماست یونانی شیر کامل استفاده کنید.
  • ارد: شما به آرد شیرینی سبوس دار نیاز دارید تا به کلوچه ها آن ضریب کرکی بدهد.
  • پودر کاکائو: برای طعم غلیظ شکلاتی. حتما از پودر کاکائو با کیفیت بالا یا پودر کاکائو برای بهترین طعم استفاده کنید!
  • منگنه های پخت: عصاره وانیل، جوش شیرین و نمک را فراموش نکنید.
  • شکلات چیپسی: باید آن شکلات آب شده را در هر لقمه ای داشته باشم. فراموش نکنید که روی مافین ها را نیز با چند تکه شکلات بپاشید.

من دوست دارم آنها را با یک حبه کره بادام زمینی اضافه کنم زیرا همه PB + شکلات = زندگی را می دانند.

مفین های موز شکلاتی سالم روی توری سیمی

تعویض مواد اختیاری

مانند همه دستور العمل های پخت، من پیشنهاد می کنم تا حد ممکن به دستور غذا بپیوندید تا مطمئن شوید که هر بار کاملاً بیرون می آیند. در اینجا چند تعویض مواد وجود دارد که می توانم توصیه کنم:

  • برای روغن: به جای روغن زیتون از روغن آووکادو، روغن نارگیل ذوب شده و خنک شده، یا کره ذوب شده یا کره گیاهی استفاده کنید.
  • برای ماست: 2٪ ماست یونانی ساده بهترین رطوبت را اضافه می کند، اما ماست بدون چربی یا ماست بدون لبنیات نیز باید خوب عمل کند.
  • برای آرد: به راحتی می توانید از آرد گندم کامل سفید یا مخلوطی از آرد گندم کامل و آرد همه منظوره استفاده کنید.

آیا می توانم آنها را بدون گلوتن درست کنم؟

من این مافین ها را فقط با استفاده از آرد شیرینی کامل گندم یا مخلوطی از آرد گندم کامل و آرد همه منظوره آزمایش کرده ام، بنابراین نمی توانم جایگزینی بدون گلوتن را توصیه کنم. در عوض مافین موز تاهینی دوبل پالئو را امتحان کنید!

وگان چطور؟

من یک نسخه گیاهی از این مافین ها را هم تست نکرده ام، اما می توانید تخم مرغ را با 1 تخم کتان عوض کنید و از ماست ساده یا بدون لبنیات وانیلی مورد علاقه خود استفاده کنید. سپس حتما به جای عسل از شربت افرا و همچنین چیپس شکلات بدون لبنیات استفاده کنید. اگر آن را امتحان کردید در نظرات به من اطلاع دهید!

بهترین مافین های موز شکلاتی سالم روی توری سیمی

یک نان موز شکلاتی سالم را امتحان کنید

فکر می کنم این کلوچه های موز شکلاتی سالم را هم می توان نان درست کرد! به سادگی خمیر را در قالب نان 8×4 اینچی که با کاغذ روغنی چرب کرده اید بریزید. 40-55 دقیقه بپزید تا زمانی که خلال دندان تمیز بیرون بیاید.

از طرف دیگر، یکی از این دستور العمل های نان موز شکلاتی خوشمزه را امتحان کنید:

نکات نگهداری و انجماد

  1. برای ذخیره کردن: این مافین های موز شکلاتی را به مدت یک روز روی پیشخوان در ظرف در بسته نگهداری کنید، سپس آنها را به مدت 4 تا 5 روز در یخچال قرار دهید. مافین ها بعد از یک روز نشستن در ظرف دربسته از هوا، حتی بدتر می شوند. آنها کمی شیرین می شوند و فوق العاده نرم می شوند.
  2. یخ زدن: مافین ها را در یک ظرف دربسته یا کیسه قابل استفاده مجدد قرار دهید و تا 3 ماه در فریز قرار دهید. وقتی آماده خوردن آنها هستید، می توانید آنها را به مدت 45 ثانیه تا 1 دقیقه یا تا زمانی که گرم شوند در مایکروویو قرار دهید.

مفین موز شکلاتی سالم با گاز گرفته شده

ابزار مورد علاقه ما برای پخت مافین

فراموش نکنید که تمام لوازم مورد علاقه آشپزخانه ما را بررسی کنید.

دستور العمل های مافین سالم بیشتری که دوست خواهید داشت

همه دستور العمل های کلوچه من را اینجا دریافت کنید!

اگر این مافین های موز شکلاتی سالم را درست می کنید، حتماً نظر خود را در زیر بگذارید و به دستور غذا امتیاز دهید! همچنین می توانید با استفاده از هشتگ #ambitiouskitchen، عکس بگیرید و در اینستاگرام پست کنید. و البته حتماً Ambitious Kitchen را در اینستاگرام دنبال کنید. xo!

مافین موز شکلاتی دوتایی سالم

مافین موز شکلاتی سالم با گاز گرفته شده

مافین موز شکلاتی دوتایی سالم که با غلات کامل تهیه شده و به طور طبیعی با عسل و موز رسیده شیرین شده است. این مافین های موز شکلاتی سالم کاملا مرطوب هستند و در یک کاسه برای یک صبحانه یا میان وعده آسان ساخته می شوند! فریزر پسند و کاملا خوشمزه.

عناصر

  • 3
    موز رسیده متوسط، له شده
  • 1/4
    فنجان
    عسل یا شربت افرا خالص
  • 1
    قاشق چایخوری
    عصاره وانیل
  • 1
    تخم مرغ بزرگ
  • 2
    قاشق غذاخوری
    روغن زیتون فوق بکر (می تواند روغن نارگیل ذوب شده و خنک شده، روغن آووکادو یا کره)
  • 1/2
    فنجان
    ماست یونانی ساده یا وانیلی 2 درصد یا شیر کامل
  • 1
    فنجان
    آرد شیرینی کامل گندم یا آرد گندم کامل *
  • 1/2
    فنجان
    پودر کاکائو یا پودر کاکائو شیرین نشده (از پودر کاکائو با کیفیت بالا استفاده کنید)
  • 1
    قاشق چایخوری
    جوش شیرین
  • ¼
    قاشق چایخوری
    نمک
  • 1/2
    فنجان
    شکلات چیپسی، به اضافه 2 قاشق غذاخوری برای پاشیدن روی آن

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. قالب مافین 12 فنجانی را با آستر مافین بپوشانید و با اسپری پخت نچسب اسپری کنید.

  2. در یک کاسه بزرگ موز له شده، عسل، وانیل، تخم مرغ، روغن و ماست یونانی را اضافه کنید. مواد خیس را با همزن بزنید تا خوب ترکیب شوند.

  3. مواد خشک را به مواد مرطوب اضافه کنید: آرد شیرینی گندم کامل، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک. مخلوط کنید تا ترکیب شوند. 1/2 فنجان شکلات چیپسی را هم بزنید.

  4. خمیر را در فنجان های مافین چرب شده بریزید. 2 قاشق غذاخوری شکلات چیپسی باقی مانده را روی مافین ها بپاشید. 23 تا 27 دقیقه بپزید تا تستر تمیز بیرون بیاید.

یادداشت های دستور غذا

*می‌توانید از مخلوطی از آرد گندم کامل معمولی و همه منظوره استفاده کنید، اما اینها زمانی بهترین هستند که با آرد شیرینی گندم کامل یا آرد گندم کامل سفید تهیه شوند.

تغذیه

خدمات: 12 عدد مافین

اندازه سرو: 1 عدد مافین

کالری: 180 کیلو کالری

چربی: 8.1 گرم

چربی های اشباع شده: 3.6 گرم

کربوهیدرات ها: 27.8 گرم

فیبر: 4.1 گرم

قند: 13.4 گرم

پروتئین: 4.6 گرم

دستور غذا توسط Monique Volz | عکاس: سارا رازیانه

این پست در ابتدا در 3 ژانویه 2017 منتشر شد و در 20 آوریل 2023 بازنشر شد.