وافل نیان گائو (وافل موچی)


وافل نیان گائو زنجبیلی یا وافل موچی در بشقابوافل نیان گائو زنجبیلی یا وافل موچی در بشقاب

هر وقت من نین گائو ماما لین (年糕، کیک سال نو) را برای سال نو قمری درست می‌کنم، معمولاً کیک را در تابه سرخ می‌کنم تا لبه‌های کیک ترد شود. چند سال پیش، یکی به من پیشنهاد داد که نیان گائو را به وافل تبدیل کنم. ایده فوق العاده ای به نظر می رسید و نمی دانم چرا ساختن آنها اینقدر طول کشیده است. وقتی یک هفته دیگر یک دسته از وافل نیان گائو را پختم، از طعم خوشمزه آنها شگفت زده شدم!

اتو وافل لبه های ترد زیادی به نین گائو می دهد، در حالی که مرکز آن نرم و جویدنی می ماند. من دوست داشتم وافل را گاز بزنم و بافت های متضاد را یکباره بچشم. اگر قبلا وافل موچی خورده اید، خوردن این وافل نیان گائو تجربه مشابهی خواهد بود.

درست کردن این وافل ها بسیار آسان است و برای یک برانچ آخر هفته عالی هستند. من در سال نو قمری در خانه مادرم یک دسته درست کردم و خانواده ام آنها را دوست داشتند! امیدوارم شما هم همینطور!

پخت وافل نیان گائو یا وافل موچیپخت وافل نیان گائو یا وافل موچی

آیا این وافل های NIAN GAO با وافل های موچی تفاوت دارند؟

از نظر بافت، این وافل نین گائو شبیه وافل موچی است. اگر بخواهم وافل را برای کسی که با نیان گائو آشنایی ندارد سرو کنم، آنها را وافل موچی می نامم زیرا مردم بیشتر با بافت موچی آشنا هستند.

تفاوت جزئی بین نیان گائو و موچی در نوع آردی است که برای تهیه هر سبک کیک استفاده می شود. نیان گائو معمولاً از آرد برنج چسبناک (معمولاً از تایلند) تهیه می شود که از برنج چسبناک دانه بلند تهیه می شود. موچی معمولا از آرد برنج شیرین (موچیکو) که از برنج شیرین دانه کوتاه تهیه می شود، تهیه می شود. موچیکو نسبت به آرد برنج چسبناک به سبک تایلندی آسیاب درشت تری دارد. اگر از هر دو نوع آرد برای تهیه وافل استفاده کنید، وافل هایی با بافت جویدنی به دست می آید. (توجه داشته باشید: آرد برنج چسبناک یا آرد برنج شیرین با آرد برنج یکی نیست.)

یادداشت های آشپزی برای وافل NIAN GAO

خمیر وافل

نیان گائو پخته شدنیان گائو پخته شد
نیان گائو پخته شده

برای این وافل نیان گائو، من از نیمی از خمیر پخته شده نین گائو استفاده کردم، زیرا حاوی تخم مرغ و بیکینگ پودر است. تخم مرغ و بکینگ پودر موجود در خمیر بافتی پف دار به وافل نیان گائو می دهد. اگر از دستور اصلی نیان گائو مادرم وافل درست کنید، وافل ها غلیظ تر خواهند بود، زیرا حاوی تخم مرغ یا خمیر مایه نیستند.

چرا خمیر را PAR-Cook کنید؟

دسته آزمایشی وافلدسته آزمایشی وافل
اولین دسته آزمایشی من؛ وافل های ته آن مقداری خمیر کنجد سیاه در خمیر دارند

وقتی برای اولین بار این دستور را آزمایش کردم، خمیر را در یک وافل وافل گرم شده ریختم. من به سرعت متوجه شدم که فقط می توانم یک لایه نازک خمیر را قبل از غرق شدن در صفحه زیرین اتو وافل بریزم. در نتیجه وافل هایی که من پختم بسیار نازک بود (عکس بالا را ببینید).

خمیر روی وافلخمیر روی وافل

آن زمان بود که تصمیم گرفتم خمیر وافل را در مایکروویو بپزم تا زمانی که خمیر آبدار به قوام موچی تبدیل شود. به این ترتیب، می توانم مقدار بیشتری از خمیر را بردارم و وافل های غلیظ تری بپزم (عکس بالا را ببینید).

برای نیم پز کردن خمیر، خمیر را در مایکروویو با فواصل زمانی 1 دقیقه گرم کنید و بین آن ها هم بزنید. این کار را تا زمانی که یک خمیر جامد بدست آورید ادامه دهید. به خاطر داشته باشید که زمان پخت بسته به توان مایکروویو شما و نوع ظرف/کاسه ای که برای مایکروویو کردن خمیر استفاده می کنید متفاوت است.

به عنوان مثال، وقتی سعی کردم وافل ها را در خانه ماما لین بپزم، متوجه شدم که مایکروویو او توان کمتری نسبت به من دارد. در نتیجه پخت خمیر کمی بیشتر طول کشید. وقتی دستور غذا را در خانه‌ام آزمایش کردم، متوجه شدم که مایکروویو کردن خمیر در یک کاسه شیشه‌ای ضخیم‌تر از کاسه نازک‌تر کورل من بیشتر طول می‌کشد. بنابراین، از زمان های پختی که در دستور تهیه می کنم به عنوان دستورالعمل استفاده کنید و به نشانه های بصری توجه کنید.

وافل اتو

من دستور غذا را با استفاده از وافل ساز بلژیکی Cuisinart (لینک وابسته) آزمایش کردم که 4 وافل کوچک را در یک زمان می پزد (قطر هر وافل حدود 4 اینچ است). همه ما وافل‌های مختلفی داریم، بنابراین زمان پخت متفاوت خواهد بود. وقتی وافل ها را در خانه مامانم درست کردم، متوجه شدم که وافل او خیلی سریعتر از من گرم می شود و مجبور شدم زمان پخت را کاهش دهم. باز هم از زمان بندی در دستور غذا به عنوان راهنما استفاده کنید و به ظاهر وافل ها توجه کنید وقتی آنها را میپزی

آیا می توانید وافل های پیش رو آماده کنید؟

این وافل نین گائو تا چند ساعت پس از تهیه، ترد خود را حفظ می کند. روز بعد سعی کردم دوباره آنها را در فر گرم کنم و فقط همان بافت ترد را نداشتند. آنها ممکن است در یک توستر بهتر گرم شوند، اما من ندارم (تکه کننده، می دانم).

آیا می توانم از NIAN GAO از قبل پخته شده برای تهیه وافل استفاده کنم؟

اگر نین گائو بخار پز شده باقی مانده است، می توانید آن را به مستطیل ها یا مربع های کوچک (با ضخامت بیش از 1/2 اینچ) برش دهید و آنها را در یک وافل چرب شده برای چند دقیقه حرارت دهید تا قهوه ای شوند. قبل از برش نیان گائو از سرد بودن آن اطمینان حاصل کنید (یعنی از کیک تازه بخار پز شده استفاده نکنید). بافت کمی متفاوت از وافل در این دستور غذا خواهد بود.

نیان گائو وافل موچی وافلنیان گائو وافل موچی وافل

PIN EMAIL PIN

خدمات: 9 کلوچه

نویسنده: لیزا لین

وافل نیان گائو (وافل موچی)

این وافل نین گائو برداشت جدیدی از کیک کلاسیک نین گائو (年糕) مادرم است. لبه های وافل به زیبایی ترد هستند در حالی که مرکز آن نرم و جویدنی است. آنها برای یک برانچ آخر هفته عالی هستند! در این دستور 8 تا 9 وافل با قطر حدود 4 اینچ بدست می آید.من معمولاً آرد برنج و شکر را وزن می کنم و توصیه می کنم شما هم همین کار را در اینجا انجام دهید. اگر ترازو ندارید، آرد را به روش قاشق و جارو اندازه گیری کنید (من اندازه گیری حجم خود را برای آرد برنج چسبناک به این صورت بدست آوردم).

عناصر

  • 2 فنجان ها + 2 قاشق غذاخوری (227 گرم) آرد برنج چسبناک (نه آرد برنج)، ، با روش قاشق و جارو اندازه گیری شد
  • 2 1/2 قاشق چای خوری (6 گرم) زنجبیل آسیاب شده
  • 1 قاشق چایخوری (4 گرم) بکینگ پودر
  • 1/2 قاشق چایخوری (2 گرم) نمک کوشر کریستال الماس، یا 1/4 قاشق چایخوری نمک دریا
  • 3/4 فنجان + 2 قاشق غذاخوری (180 گرم) شکر قهوه ای تیره بسته بندی شده
  • 3/4 فنجان + 2 قاشق غذاخوری (200 میلی لیتر) شیر نارگیل کنسرو شده پر چرب
  • 3/4 فنجان (177 میلی لیتر) آب
  • 4 قاشق غذاخوری (56 گرم) کره بدون نمک، ذوب شده
  • 1 تخم مرغ بزرگ
  • کره، روغن یا اسپری پخت و پز برای چرب کردن اتو وافل

دستورالعمل ها

  • آرد برنج، زنجبیل، بکینگ پودر، نمک و شکر قهوه‌ای را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو با هم مخلوط کنید. شیر نارگیل، آب، کره ذوب شده و تخم مرغ را اضافه کنید. هم بزنید تا خمیر نسبتا یکدستی به دست آید. چند توده ریز مشکلی نداره

  • کاسه را در مایکروویو خود قرار دهید. زمان پخت ممکن است بسته به وات مایکروویو و نوع ظرف/کاسه ای که برای مایکروویو کردن خمیر استفاده می کنید متفاوت باشد. بنابراین، از زمان های پختی که در اینجا ارائه می کنم به عنوان دستورالعمل استفاده کنید و به نشانه های بصری توجه کنید. خمیر را به مدت 1 دقیقه و 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید.

  • خمیر در این مرحله همچنان بسیار روان خواهد بود. ممکن است متوجه شوید که خمیر در اطراف لبه های کاسه جامد شده است. یک کاردک سیلیکونی دور لبه کاسه بکشید تا خمیر جامد شل شود و همه چیز را سریع هم بزنید. نیازی نیست خمیر جامد را بشکنید.

  • کاسه را به مایکروویو برگردانید و 1 دقیقه و 30 ثانیه دیگر روی حرارت قرار دهید. در این مرحله، خمیر بیشتری باید جامد شده باشد. هنگام تست دستور پخت در مایکروویو، حدود 1/4 تا 1/3 از خمیر جامد شده است. دوباره یک کاردک سیلیکونی را در امتداد لبه کاسه بکشید و همه چیز را سریع هم بزنید.

  • خمیر را به مدت 1 دقیقه و 30 ثانیه دیگر در مایکروویو قرار دهید. در این مرحله بیش از نیمی از خمیر باید جامد شده باشد. هنگام تست دستور پخت در مایکروویو، حدود 3/4 خمیر جامد شده است. با استفاده از کاردک خمیر جامد را از لبه ها جدا کنید. حالا، شروع به کار کردن خمیر آبدار روی خمیر جامد کنید. مخلوط کردن را حدود 30 تا 45 ثانیه ادامه دهید. اگر مانند عکس زیر (سمت راست) دیگر نمی‌توانید خمیر آب‌ریزش را ببینید، خمیر برای اتو وافل آماده است. اگر هنوز مقدار زیادی خمیر مایع باقی مانده بود، خمیر را 30 ثانیه دیگر گرم کنید و هم بزنید تا خمیر یکدست و منسجمی به دست آید.

  • اجازه دهید خمیر به مدت 10 تا 15 دقیقه بدون درپوش خنک شود.

  • یک اتو وافل را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. دو طرف اتو وافل را با کره، روغن یا اسپری پخت و پز چرب کنید.

  • از یک قاشق بزرگ بستنی/کوکی شماره 16 (یا یک پیمانه اندازه‌گیری 1/3 فنجان روغن‌کاری شده) استفاده کنید تا خمیر را داخل وافل چرب شده بریزید. وافل بلژیکی من 4 ربع دارد و می توانم 4 وافل کوچک را به طور همزمان بپزم. اگر یک وافل ساز بلژیکی دایره ای بزرگ دارید، ممکن است بخواهید 2/3 تا 3/4 فنجان خمیر را یکباره بپزید (خمیر را در مرکز اتو قرار دهید). اگر یک وافل ساز کلاسیک (با رج های کم عمق) دارید، ممکن است بخواهید 1/3 تا 1/2 فنجان خمیر را در یک زمان بپزید.

  • وافل ها را به مدت 4 دقیقه بپزید و آماده بودن آنها را بررسی کنید. شما به دنبال وافل هایی با برجستگی های طلایی-قهوه ای غنی هستید. اگر هنوز به اندازه کافی قهوه ای نشده اند، چند دقیقه به پختن وافل ها ادامه دهید. با وافل من، باید وافل ها را برای 3 تا 4 دقیقه (در کل 7 تا 8 دقیقه) بپزم. اتو وافل شما ممکن است سریعتر یا کندتر از من پخته شود.

  • برای انتقال وافل ها به قفسه خنک کننده از انبر استفاده کنید. وافل ها در حال حاضر بسیار نرم می شوند اما با سرد شدن ترد می شوند.

  • بشقاب های وافل وافل را دوباره با کره، روغن یا اسپری پخت و پز چرب کنید. سپس به پختن باقی مانده خمیر نیان گائو ادامه دهید.

  • این وافل ها تا چند ساعت پس از درست شدن خوب و ترد می مانند. باقیمانده غذا را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. (به یادداشت در مورد گرم کردن مجدد وافل ها مراجعه کنید.)

یادداشت

می توانید وافل ها را برای چند دقیقه در فر با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. با این حال، متوجه شدم که وافل ها مانند روزی که درست می شوند، ترد نمی شوند. آنها احتمالاً در یک توستر بهتر گرم می شوند، اما من صاحب آن نیستم، بنابراین نمی توانم بازخورد زیادی در مورد آن ارائه کنم.

تغذیه

خدمت: 1وافل | کالری: 265کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 41.7g | پروتئین: 2.7g | چربی: 10.5g | چربی های اشباع شده: 7.5g | کلسترول: 34میلی گرم | سدیم: 82میلی گرم | فیبر: 0.7g | قند: 20g

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟@hellolisalin را تگ کنید یا یک امتیاز ستاره بگذارید و در وبلاگ نظر دهید!





Source link