آیا کلسترول اکسید شده 27HC می تواند سه راز سرطان سینه را توضیح دهد؟


کلسترول اکسید شده، که در محصولات حاوی تخم مرغ، گوشت فرآوری شده و پنیر پارمزان متمرکز شده است، اثرات استروژنی بر سرطان سینه انسان دارد.

در سال 1908، وجود کریستال‌های کلسترول «در نواحی در حال تکثیر سرطان‌ها» مورد توجه قرار گرفت که نشان می‌دهد کلسترول «ممکن است به نحوی با تنظیم تکثیر مرتبط باشد». یک قرن بعد، ما اکنون تشخیص می دهیم که “انباشته شدن کلسترول یک ویژگی کلی بافت سرطانی است، و شواهد اخیر نشان می دهد که کلسترول نقش مهمی در پیشرفت سرطان ها، از جمله سرطان سینه، پروستات، و کولورکتال دارد.” من در این مورد در ویدیوی خود با کلسترول اکسید شده 27HC صحبت می کنم که ممکن است سه راز سرطان سینه را توضیح دهد.

آیا این توضیح می دهد که چرا مصرف تخم مرغ با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است؟ در واقع، یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز شواهد نشان می‌دهد که مصرف کلسترول در رژیم غذایی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد، و همانطور که می‌بینید، هر چه کلسترول بیشتری بخورید، به نظر می‌رسد که خطر افزایش می‌یابد. در نمودار زیر و در 0:52 در من ویدئو. چرا اینطور است؟

یک فکر این است که “مصرف طولانی مدت یک رژیم غذایی غنی از کلسترول باعث ایجاد پاسخ های مزمن و خود التهابی می شود که منجر به مشکلات سلامتی قابل توجهی از جمله سرطان روده بزرگ می شود.” ” همانطور که می بینید در نمودار زیر و در ساعت 1:12 در من ویدئوپاشیدن مقداری کلسترول روی گلبول های سفید خون در یک لوله آزمایش می تواند باعث آزاد شدن ترکیبات التهابی شود و کلسترول LDL می تواند باعث تکثیر و تهاجم سرطان سینه شود، اما این در شرایط آزمایشگاهی است. در یک ظرف پتری، می‌توانید نشان دهید که سلول‌های سرطانی سینه در حضور کلسترول LDL می‌توانند تقریباً دو برابر در روز مهاجرت کنند، اما در افراد چه اتفاقی می‌افتد؟

سطح کلسترول LDL در خون زنان مبتلا به سرطان سینه به نظر می رسد که یک عامل پیش بینی کننده پیشرفت تومور باشد. حدود دو سال پس از جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی، هیچ یک از زنان دارای یک سوم پایین ترین سطح کلسترول LDL، عود سرطان نداشتند. این را نمی توان برای زنانی که کلسترول بالاتری دارند، گفت. ما می دانیم که کلسترول می تواند باعث التهاب در دیواره سرخرگ ما شود. آیا ممکن است روی شروع و پیشرفت سرطان سینه نیز تأثیر داشته باشد؟ محققان حدس می‌زنند که سطوح بالای کلسترول ممکن است «اثر تقویت‌کننده سرطان» داشته باشد و در واقع، زنان مبتلا به سرطان سینه که از داروهای استاتین کاهنده کلسترول استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد قبل از عود سرطان حدود 40 درصد بیشتر عمر می‌کنند. با این حال، داده ها به اندازه کافی خوب نیستند تا اطمینان حاصل شود که مزایای دارو بر خطرات آنها بیشتر است. کاهش کلسترول با رژیم غذایی ممکن است بتواند بهترین هر دو دنیا را به ما بدهد.

مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که اگر کلسترول را به موش‌ها بدهید، می‌توانید سرطان آنها را تسریع کنید، «اما برون‌یابی به انسان دشوار است، زیرا کلسترول رژیم غذایی تأثیر محدودی بر سطح کلسترول خون در انسان دارد». بنابراین، کلسترول رژیم غذایی ممکن است “نشان دهنده سبک زندگی مستعد ابتلا به مشکلات مرتبط با سلامتی، از جمله سرطان” باشد – به این معنی که اگر آن وعده غذایی بیکن و تخم مرغ در مقایسه با بلغور جو دوسر باشد، ممکن است افراد بعد از غذا سیگار بیشتری مصرف کنند. تصور اینکه چگونه کلسترول غذایی به تنهایی می تواند باعث پیشرفت سرطان شود، مشکل بود، اما اخیراً با کشف اینکه 27 هیدروکسی کلسترول، “27HC، متابولیت کلسترول، می تواند به عنوان یک استروژن عمل کند و تکثیر سرطان پستان گیرنده مثبت استروژن را افزایش دهد، تغییر کرد. سلول ها.”

بنابراین، این خود کلسترول نیست، بلکه چیزی است که کلسترول در داخل بدن ما به آن تبدیل می شود.دانشمندان مدت‌هاست در تلاش بوده‌اند تا بفهمند چرا زنان دارای عوامل خطر بیماری قلبی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند. حالا، شاید، ما می دانیم. این کشف که فراوان ترین متابولیت اکسید شده کلسترول در پلاسما، در جریان خون ما، می تواند اثرات استروژنی داشته باشد، ممکن است ارتباط بین کلسترول بالا و ایجاد و پیشرفت سرطان سینه و سرطان پروستات را توضیح دهد. و، 27-هیدروکسی کلسترول همچنین تکثیر سلول های سرطانی پروستات را تحریک می کند و رشد را تا حدود 50 درصد افزایش می دهد، همانطور که می بینید. در نمودار زیر و در ساعت 3:58 در من ویدئو.

من قبلاً “نقش اکسیسترول ها در میانجی فرآیندهای پرواکسیداتیو و پیش التهابی در بیماری های دژنراتیو مرتبط با افزایش سن مانند بیماری آلزایمر و تصلب شرایین” را بررسی کرده ام، اما اکنون به نظر می رسد که کلسترول اکسید شده می تواند در همه موارد نقش داشته باشد. سه مرحله از رشد تومور، همچنین: شروع، ارتقاء، و سپس پیشرفت سرطان، همانطور که در زیر و در 4:14 در من مشاهده می کنید. ویدئو. این نه تنها رشد سلول‌های سرطانی سینه را افزایش می‌دهد، بلکه باعث تهاجم و مهاجرت سلول‌های سرطان سینه می‌شود، به طور بالقوه متاستاز سرطان سینه را از طریق سرکوب ایمنی ضد سرطانی و سپس القای رگ‌زایی، تسهیل می‌کند و به تومورهای سینه کمک می‌کند تا خون خود را افزایش دهند. .

“چند خط شواهد از نقش پاتولوژیک” برای این متابولیت کلسترول حمایت می کند. ما می دانیم که وقتی کلسترول را به موش می خوریم، سطح اکسیسترول آنها بالا می رود و تومور آنها تسریع می یابد، اما “به نظر می رسد که به طور چشمگیری گسترش یا متاستاز تومورهای سینه را به سایر اندام ها تسریع می کند.” اما، وقتی محققان به نمونه‌های بافت سینه انسان روی آوردند، دریافتند که تومورهای تهاجمی‌تر دارای سطوح بالاتری از آنزیم هستند که کلسترول را به 27HC تبدیل می‌کند. در بیماران مبتلا به سرطان سینه با تومورهای گیرنده مثبت استروژن، محتوای 27 هیدروکسی کلسترول در بافت پستان به طور کلی و به ویژه در داخل خود تومور افزایش می‌یابد – به طوری که سطح اکسیسترول در گردش خون ممکن است روزی به عنوان یک عامل پیش آگهی مورد استفاده قرار گیرد. و «بیماران سرطان سینه با سطوح تومور پایین…[the] آنزیمی که 27HC را تجزیه می کند … به اندازه زنانی که بالاترین سطوح را داشتند زندگی نمی کرد که بهتر می توانند آن را سم زدایی کنند. نکته نهایی این است که برخی از تومورهای سینه ناشی از استروژن ممکن است در زمانی که استروژن در دسترس نباشد برای رشد به 27HC تکیه کنند. و این ممکن است الف را توضیح دهد دومین راز سرطان سینه

بیش از 80 درصد سرطان‌های سینه با پاسخ به استروژن شروع می‌شوند، بنابراین ما از مسدودکننده‌های هورمونی استفاده می‌کنیم – یا از مهارکننده‌های آروماتاز ​​برای متوقف کردن تشکیل استروژن در وهله اول یا داروی تاموکسیفن برای جلوگیری از عملکرد آن. علیرغم اثربخشی این داروها، بسیاری از بیماران با تومورهای مقاوم عود می‌کنند، و اینجاست که کلسترول اکسید شده می‌تواند وارد شود. 27HC می‌تواند رشد سرطان سینه را بدون استروژن تقویت کند، که می‌تواند توضیح دهد که چرا این مسدودکننده‌های استروژن گاهی اوقات کار نمی‌کنند.

و در نهایت، 27HC ممکن است توضیح دهد که چرا بیماران مبتلا به سرطان سینه با سطوح ویتامین D بالاتر به نظر می رسد طولانی تر زندگی می کنند. مکمل ویتامین D باعث کاهش سطح 27HC در خون می شود.

بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه – و زنده ماندن از آن در صورت تشخیص – ممکن است فقط کاهش کلسترول کل بدن باشد. اگر کلسترول خود را کاهش دهید، کلسترول اکسید شده خود را کاهش می دهید. بنابراین، کشف این نقش کلسترول واقعاً خبر خوبی است، زیرا “کلسترول یک عامل خطر بسیار قابل قبول است، چه از طریق شیوه زندگی، چه رژیم غذایی، یا مداخلات دارویی.” یکی از پیامدهای این یافته ها، به گفته محقق اصلی، این است که «کاهش کلسترول با تغییرات رژیم غذایی یا استاتین ها [drugs] می تواند خطر سرطان سینه زنان را کاهش دهد یا رشد تومور را کند کند.

از آنجایی که مکمل ویتامین D باعث کاهش سطح 27-HC در خون می شود، ممکن است به بهترین راه برای دریافت ویتامین D علاقه مند باشید. ویدیوهای من را ببینید بهترین راه برای دریافت ویتامین D: آفتاب، مکمل ها یا سالن ها؟ و خطرات و مزایای قرار گرفتن در معرض محسوس خورشید.