روزه متناوب روزه چقدر ایمن است؟


خوردن یک روز در میان می تواند کلسترول شما را افزایش دهد.

آیا روزه گرفتن یک روزه مضراتی دارد؟ به عنوان مثال، ممکن است تمام روز بدون غذا خوردن، توانایی شما در تفکر واضح را مختل کند؟ با کمال تعجب، همانطور که در ویدیوی خود بحث می کنم آیا روزه متناوب روزه بی خطر است؟، نتایج به نظر می رسد “مبهم” باشد. برخی از مطالعات هیچ اثر قابل اندازه گیری را نشان نمی دهند و آنهایی که در مورد اینکه کدام حوزه های شناختی تحت تأثیر قرار می گیرند به توافق نمی رسند. ممکن است دوره‌های روزه‌داری و ضیافت باعث بروز رفتارهایی از نوع اختلال خوردن، مانند پرخوری شود؟ تاکنون هیچ اثر روانی مضری پیدا نشده است. در واقع، ممکن است فوایدی داشته باشد. با این حال، مطالعاتی که آن را مورد آزمایش قرار داده‌اند، به‌طور خاص کسانی را که دارای سابقه مستند اختلالات خوردن بودند، که ممکن است تأثیرات آن‌ها متفاوت باشد، حذف کردند.

سلامت استخوان چطور؟ با وجود حدود 16 پوند کاهش وزن، پس از شش ماه روزه داری متناوب، هیچ تغییری در تراکم مواد معدنی استخوان مشاهده نشد، که معمولاً منجر به کاهش توده استخوانی می شود. با این حال، محققان هیچ تغییر اسکلتی را در گروه کنترل نیز مشاهده نکردند و با استفاده از محدودیت مداوم کالری، وزن مشابهی را از دست دادند. آنها پیشنهاد کردند که این به این دلیل است که هر دو گروه تمایل داشتند “از لحاظ بدنی فعال تر از آمریکایی های چاق متوسط” باشند و حدود 1000 تا 2000 قدم بیشتر در روز بردارند.

طرفداران روزه متناوب پیشنهاد می‌کنند که می‌تواند بهتر از توده بدون چربی محافظت کند، اما بیشتر آزمایش‌های متناوب از روش‌های کمتر دقیق‌تری برای تجزیه و تحلیل ترکیب بدن استفاده می‌کنند، در حالی که اکثر آزمایش‌های محدودکننده کالری مداوم از «تکنیک‌های بسیار دقیق‌تری» استفاده می‌کنند. بنابراین، تا به امروز، مشخص نیست که آیا تفاوتی در حفظ توده بدون چربی وجود دارد یا خیر.

بهبود فشار خون و تری گلیسیرید در رژیم‌های روزه‌داری متناوب مشاهده شده است، اگرچه تصور می‌شود که این به دلیل کاهش چربی بدن باشد زیرا به نظر می‌رسد این اثر “وابسته به مقدار وزن از دست رفته” است. همانطور که در نمودار زیر و در ساعت 1:55 در من می بینید، روزه داری جایگزین می تواند عملکرد شریان را نیز بهبود بخشد. ویدئو، اگرچه بستگی به آنچه در روز غیر روزه می خورید دارد. برای شرکت کنندگان در مطالعه که به طور تصادفی در یک رژیم غذایی متناوب با چربی اشباع بالا انتخاب شدند، عملکرد شریان آنها علیرغم کاهش وزن 10 پوندی بدتر شد، در حالی که همانطور که انتظار می رفت در گروه کم چربی بهبود یافت. کاهش عملکرد شریان به دلیل ماهیت پیش التهابی چربی اشباع شده است.


نگرانی در مورد اثرات روزه داری متناوب بر کلسترول مطرح شده است. پس از 24 ساعت بدون غذا، کلسترول LDL ممکن است به طور موقت افزایش یابد، اما احتمالاً به این دلیل است که مقدار زیادی چربی توسط روزه در سیستم آزاد می شود. همانطور که در نمودار زیر و در 2:33 در من می بینید ویدئویک اثر منفی فوری بر تحمل کربوهیدرات ممکن است از همان پدیده ناشی شود – افزایش مکرر چربی آزاد در اطراف جریان خون. با این حال، پس از چند هفته، با کاهش وزن، سطح LDL شروع به کاهش می کند. با این حال، نتایج بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین آزمایش روزه‌داری متناوب باعث توقف من شد.


صد مرد و زن چاق به طور تصادفی به یکی از سه گروه تقسیم شدند: روزه داری اصلاح شده متناوب (25 درصد از کالری پایه آنها در روزهای روزه داری و 125 درصد کالری در روزهای غذا خوردن)، محدودیت کالری مداوم و روزانه (75 درصد از میزان پایه)، یا یک گروه کنترل که به آنها دستور داده شده رژیم غذایی منظم خود را حفظ کنند. بنابراین، برای کسانی که وارد آزمایش می شوند و روزانه 2000 کالری می خورند، در گروه کنترل به خوردن 2000 کالری در روز ادامه می دهند. گروه محدود کننده کالری هر روز 1500 کالری دریافت می کرد و گروه محدود کننده متناوب بین 500 کالری در روز و 2500 کالری در روز بعدی جایگزین می شد.

همانطور که در نمودار زیر و در 3:32 در من می بینید ویدئوبا کاهش کالری کلی، متوسط ​​و یکسان در دو گروه کاهش وزن، هر دو تقریباً به همان میزان وزن از دست دادند، اما، شگفت‌آور، اثرات کلسترول متفاوت بود. در گروه محدودکننده کالری مداوم، سطوح LDL همانطور که انتظار می رفت در مقایسه با گروه کنترل با کاهش پوند کاهش یافت.

اما، در گروه روزه داری تغییر یافته، آنها این کار را نکردند، همانطور که در زیر می بینید، و در ساعت 3:55 در من ویدئو. در پایان سال، کلسترول LDL در گروه روزه‌داری متناوب 10 درصد بیشتر از گروه محدودکننده کالری ثابت بود، علی‌رغم کاهش چربی بدن. با توجه به اینکه کلسترول LDL یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی است، قاتل شماره یک ما – یا حتی عامل خطر اصلی – این ضربه مهمی به روزه داری متناوب وارد می کند. اگر به هر حال می خواهید آن را امتحان کنید، به شما توصیه می کنم کلسترول خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید که با وزن شما کاهش می یابد.


اگر دیابتی هستید، باید با پزشک خود در مورد تنظیم دارو برای هرگونه تغییر در رژیم غذایی، از جمله ناشتا بودن در هر مدت، صحبت کنید. حتی با کاهش پیشگیرانه داروها، توصیه به فوراً افطار در صورت افت قندها و نظارت هفتگی پزشکی، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که حتی فقط دو روز در هفته روزه می‌گیرند، دو برابر بیشتر از افراد ناشتا در معرض حملات هیپوگلیسمی قرار دارند. گروه کنترل. ما هنوز بهترین راه را برای تغییر داروهای قند خون برای جلوگیری از افت بیش از حد قند خون در روزهای روزه داری نمی دانیم.

حتی روزه گرفتن فقط برای یک روز می تواند به طور قابل توجهی پاکسازی برخی از داروها (مانند داروی رقیق کننده خون کومادین) را کاهش دهد یا پاکسازی سایر داروها (مانند کافئین) را افزایش دهد. روزه گرفتن به مدت 36 ساعت می تواند صدای کافئین شما را تا 20 درصد کاهش دهد. بنابراین، مشاوره با پزشک خود قبل از روزه داری ایده خوبی برای هر کسی است که از هر نوع دارویی استفاده می کند.

اگر آن را از دست دادید، بررسی کنید روزه متناوب روزه را مورد آزمایش قرار دهید.

بنابراین، با اثرات مبهم شناختی، توده بدون چربی، و استخوان، به علاوه این یافته‌های کلسترول، روزه‌داری متناوب را برای کاهش وزن پیشنهاد نمی‌کنم، اما کاهش وزن تنها چیزی نیست که این روش غذا خوردن انجام می‌دهد. وارسی آیا روزه داری متناوب باعث افزایش طول عمر انسان می شود؟.

برای سایر انواع روزه متناوب، روزه کامل، و موارد دیگر در مورد روزه، ویدیوهای مرتبط زیر را بررسی کنید.





Source link