گوشت های گیاهی و سلامتی ما


به گفته سازمان ملل، تولید گوشت و لبنیات باید دو برابر شود تا نیاز پیش‌بینی‌شده برای پروتئین‌های حیوانی در سال 2050 برآورده شود، اما برای مهار آسیب‌های زیست‌محیطی برعکس این امر لازم است. همانطور که در ویدیوی خود بحث می کنم اثرات زیست محیطی جایگزین های گوشتی گیاهیاگر شانسی برای تامین پایدار نیازهای غذایی در آینده داشته باشیم، باید مصرف گوشت خود را کاهش دهیم. بزرگترین مانع برای پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی ممکن است به سادگی قدردانی از گوشت باشد.

گوشت های گیاهی را وارد کنید.

Alt-Meat و سیاره ما

قبل از اینکه به بررسی مشخصات سلامتی گوشت‌های گیاهی بپردازیم، بیایید به تأثیر آنها بر سلامت محیط زیست خود نگاه کنیم. هم Beyond Burger و هم Impossible Burger ارزیابی‌های چرخه حیات زیست‌محیطی را توسط گروه‌های معتبر منتشر کرده‌اند، و در واقع، تغییر به یکی از این جایگزین‌های گوشت بدون گوشت منجر به کاهش ۹۰ درصدی در انتشار گازهای گلخانه‌ای، استفاده از زمین و ردپای آب می‌شود. آنالیزهای مشابهی بر روی بیش از 50 گوشت گیاهی مختلف انجام شده است، و مشخص شده است که همه آنها بسیار پایدارتر هستند.

جدول مقایسه انتشار گازهای گلخانه ای، استفاده از زمین و ردپای آب تولید گوشت گاو در مقایسه با Impossible و Beyond Burger

آیا گوشت گیاهی سالم است؟

باید بپرسیم: در مقایسه با چی؟ غذا یک بازی حاصل جمع صفر است. هر بار که غذا می خوریم، یک هزینه فرصت وجود دارد، یک فرصت از دست رفته برای گذاشتن چیزهای سالم تر در دهانمان. مثلا آیا تخم مرغ سالم است؟ بله، در مقایسه با پیوند سوسیس صبحانه، اما در مقایسه با بلغور جو دوسر.

جایگزین های گوشت گیاهی با غذاهای گیاهی فرآوری نشده مانند لوبیا یا عدس همخوانی ندارند و مطمئناً یک سوپ عدس یا بوریتو می تواند همان آشپزی را پر کند. اما، اگر قصد دارید نوعی همبرگر بخورید، به راحتی می توان استدلال کرد که نسخه های گیاهی سالم تر هستند.

آیا فراتر از گوشت سالم است؟ آیا گوشت غیرممکن سالم است؟

چهار مورد از بدترین اجزای موجود در غذا عبارتند از کلسترول، چربی های ترانس، چربی اشباع شده و سدیم. همانطور که در ویدیوی خود بحث می کنم آیا فراتر از گوشت و برگر غیرممکن سالم هستند؟در مورد کلسترول و چربی ترانس، گوشت های گیاهی بر گوشت های حیوانی برتری دارند. مصرف چربی ترانس یک عامل خطر بالقوه جدی برای بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت است و با علائم افسردگی، کاهش تستوسترون در مردان و زوال عقل مرتبط است. سطوح بالاتر چربی ترانس در خون تا 50 درصد خطر ابتلا به زوال عقل از جمله آلزایمر را افزایش می دهد. منبع اصلی چربی های ترانس؟ محصولات حیوانی.

گوشت‌های گیاهی نیز فاقد هورمون و آنتی‌بیوتیک هستند، که به نفع آن بیشتر می‌شود، اما ممکن است دارای چربی اشباع شده از روغن نارگیل اضافه شده باشد. با این وجود، بزرگترین مطالعه تا به امروز در مورد ارزش غذایی گوشت های گیاهی نشان داد که میزان چربی اشباع شده محصولات مشابه به طور متوسط ​​تنها حدود 2 گرم در هر وعده است که بسیار بهتر از معادل های حیوانی است. سدیم همچنان یک مشکل در سرتاسر این بخش است، اما مانند تقریباً هر غذای فرآوری شده دیگری.

بنابراین، گوشت گیاهی در مقایسه با گوشت حیوانی سالم است، اما به اندازه خوردن مستقیم غذاهای گیاهی فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده سالم نیست.

جدول مقایسه تغذیه بین گوشت گاو و سایر نان های گوشتی گیاهی را نشان می دهد

پروتئین حیوانی در مقابل پروتئین گیاهی

آیا خوردن پروتئین از گیاهان به جای حیوانات مزیتی دارد؟ مطالعات نشان داده اند که مصرف پروتئین حیوانی با افزایش خطر مرگ و میر، به ویژه مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، مرتبط است، در حالی که مصرف بیشتر پروتئین گیاهی با کاهش مرگ و میر ناشی از همه علل مرتبط است – خطر مرگ ناشی از همه علل در کنار هم. وقتی صحبت از زندگی طولانی‌تر به میان می‌آید، منابع پروتئین گیاهی بر هر منبع پروتئین حیوانی برتری دارند. نه تنها بهتر از بیکن و تخم مرغ، بلکه بهتر از همبرگر، مرغ، بوقلمون، ماهی و پروتئین لبنیات است. علاوه بر این، پروتئین گیاهی با کاهش فشار خون، کاهش کلسترول LDL و بهبود حساسیت به انسولین نیز مرتبط است.

آیا ایزوله پروتئین نخود برای شما خوب است؟

Beyond Burger بیشتر از ایزوله پروتئین نخود تشکیل شده است. آیا اگر پروتئین ها جدا شده باشند، هنوز از مزایای کل گیاه بهره مند خواهیم شد؟ با کمال تعجب، بله. همانطور که در ویدیوی خود بحث می کنم پروتئین گیاهی: آیا ایزوله های پروتئین نخود و سویا مضر هستند؟محققان تفاوت قابل توجهی در کاهش کلسترول بین محصولات پروتئین ایزوله و منابع غذایی کامل پیدا نکردند، “این نشان می دهد که اثرات کاهش کلسترول حداقل تا حدی به خود پروتئین گیاهی نسبت داده می شود نه فقط مواد مغذی مرتبط.”

آیا ایزوله پروتئین سویا برای شما مضر است؟

ما حدود 40 سال است که از اثرات مفید سویا بر کلسترول می دانیم، اما تاثیر آن بر هورمون رشد محرک سرطان IGF-1 چیست؟ پروتئین سویا به اندازه کافی شبیه پروتئین حیوانی است که در دوزهای بالا، مانند خوردن دو برگر غیرممکن (عمدتاً پروتئین سویا غلیظ) در روز، ممکن است سطح IGF-1 خود را افزایش دهید. اما تنها دلیلی که ما به IGF-1 اهمیت می‌دهیم، خطر ابتلا به سرطان است و در غیر این صورت، مصرف بیشتر سویا با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.

به عنوان مثال، یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز اخیر نشان داد که مصرف پروتئین سویا با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از سرطان سینه مرتبط است – کاهش 12 درصدی مرگ و میر ناشی از سرطان پستان که با افزایش 5 گرم پروتئین سویا در روز مرتبط است. بیش از 10 گرم پروتئین سویا در روز با کاهش تقریباً به نصف خطر مرگ و میر ناشی از سرطان سینه و بیش از 16 گرم در روز با 62 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان سینه مرتبط است.

جدول کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان سینه در اثر مصرف پروتئین سویا را نشان می دهد

مایکوپروتئین چطور؟

مایکوپروتئین یک جایگزین گوشت است که از قلمرو قارچ تهیه می شود. Quorn گوشت گاو بدون گوشت، مرغ بدون مرغ، ماهی بدون ماهی و گوشت خوک بدون خوک درست می کند. همانطور که در ویدیوی خود بحث می کنم اثرات سلامتی محصولات مایکوپروتئین (کورن) در مقابل BCAA در گوشتاز نظر تأثیرات زیست محیطی، ردپای کربن گاو کوورن حداقل ده برابر کمتر از گوشت گاو و مرغ بدون جوجه آن حداقل چهار برابر بهتر از جوجه مرغ است. از نظر سلامتی، مایکوپروتئین سرشار از پروتئین و فیبر، چربی، کلسترول، سدیم و قند کم است و ممکن است به افراد در کنترل کلسترول، قند خون و سطوح انسولین و بهبود سیری کمک کند. با توجه به اینکه فیبر و مایکوپروتئین توسط حشرات خوب روده ما قابل تخمیر هستند، تعجب آور نیست، بنابراین می توانند به عنوان یک پری بیوتیک برای فلور دوستانه ما نیز عمل کنند.

نمودار مقایسه اثرات مصرف مرغ در مقابل مایکوپروتئین بر سطح انسولین

در مورد هِم در گوشت غیرممکن چطور؟

همانطور که در ویدیوی خود بحث می کنم درباره هِم در برگرهای غیرممکن چطور؟یک مشکل خاص برای برگر غیرممکن، هِم اضافه شده است که از گیاهان سویا برای بهبود طعم و ظاهر گوشتی محصول به دست می آید. آنالیزهای ایمنی هیچ گونه خطر سمیت خاصی را برای هِم سویا که توسط مخمر تولید می‌شود پیدا نکردند، و سازمان غذا و داروی آمریکا موافقت کرده است که بی‌خطر است – هم برای استفاده به عنوان تقویت‌کننده طعم و هم رنگ.

گیاهان برای پیروزی

غذاهای گیاهی، از جمله گوشت های بدون گوشت، نه تنها برای سیاره ما، بلکه برای بدن ما نیز سالم تر هستند. اما، همانطور که در ویدیوی خود بحث می کنم جایگزین های گوشتی گیاهی مورد آزمایش قرار می گیرند، کل منابع غذایی گیاهی پروتئین، مانند لوبیا، حتی بهتر هستند. به همین دلیل است که من گوشت‌های گیاهی را بیشتر به‌جای ایده‌آل آخر بازی، گامی مفید برای یک رژیم غذایی سالم‌تر می‌دانم. همان مقدار پروتئین در یک بوریتو لوبیا تقریباً از هر نظر بهتر است.





Source link