آیا گوشت گیاهی سالم است؟ | تغذیه مادر واقعی


برگرهای گیاهی، پتی ها و ناگت ها راهی آسان برای بدون گوشت شدن هستند. دریابید که آیا گوشت گیاهی انتخاب هوشمندانه ای برای خانواده شما است یا خیر.

یک همبرگر گیاهی با پنیر، کاهو و پیاز روی یک بشقاب سبز رنگ روی میز قرار دارد.

آیا سعی می کنید غذاهای بدون گوشت بیشتری سرو کنید؟

خیلی از خانواده ها هستند. تقریباً از هر چهار آمریکایی یک نفر در سال گذشته گوشت کمتری مصرف کرده است. طبق نظرسنجی گالوپ

اما مردم ایده های متفاوتی (و سطح راحتی!) در مورد مصرف بدون گوشت دارند.

عده‌ای هستند که وقتی بدون گوشت می‌مانند چیزی شبیه به گوشت نمی‌خواهند – زیرا، آنها می‌گویند، اینطور نیست. اصل موضوع?

اما دیگران واقعاً هوس گوشت دارند و بیشتر وعده های غذایی را حول آن متمرکز می کنند. برای آن خانواده ها، بکارید

گوشت‌های بر پایه می‌توانند بدون گوشت بودن را آسان‌تر کنند، و مستقیماً به غذاهای مورد علاقه آشنا مانند اسپاگتی و سیب‌زمینی سرخ شده بروند.

می‌توانید همبرگرها را روی گریل بریزید، ناگت‌ها را در مایکروویو بچکانید، یا نان‌ها را در تابه سرخ کنید، تا راحت‌تر از گوشت استفاده کنید.

من خودم مقداری «گوشت آلت» می خرم و دوست دارم – به خصوص نان های مرغ مصنوعی (خیلی خوب که روی یک سالاد بزرگ خرد شده اند) و کوفته و کرامبل سبزیجات (به راحتی برای یک شب پاستا بدون گوشت).

اما آیا این گوشت‌های گیاهی برای خانواده‌های ما سالم‌تر و بهتر از گوشت‌های معمولی هستند؟ در اینجا پاسخ به بزرگترین سؤالات شما آمده است.

تصویری نزدیک از فهرست مواد تشکیل دهنده یک فرآورده گوشتی گیاهی.
لیست مواد تشکیل دهنده گوشت های گیاهی، مانند این نبات گیاهی “مرغ” از ALDI، می تواند طولانی باشد.

آیا گوشت گیاهی برای خانواده شما مفید است؟

چه چیزی در این محصولات وجود دارد؟

حتی افرادی مانند من که گوشت‌های گیاهی را دوست دارند و از آنها استفاده می‌کنند، ممکن است از لیست مواد تشکیل دهنده که طولانی هستند، احساس ناراحتی کنند. در اینجا اجزای اصلی در این محصولات آمده است:

  • یک پایه پروتئینی: این معمولاً ایزوله یا کنسانتره پروتئین است که با استخراج پروتئین از یک ماده تشکیل می شود. برای اینها، این معمولاً سویا یا نخود است.
  • روغن هایی مثل نارگیل: این باعث آبدار شدن می شود.
  • غلیظ کننده ها: موادی مانند متیل سلولز پتی ها، پیوندها یا ناگت ها را کنار هم نگه می دارد.
  • رنگ های طبیعی: آب گیاه و عصاره سبزیجاتی مانند چغندر و پاپریکا رنگ قرمز «گوشتی» می دهد.
  • طعم ها و چاشنی ها

همه این مواد به وضوح بی خطر در نظر گرفته می شوند. اما در کنار هم، اغلب به چیزی اضافه می شود که در حال حاضر یک محصول “فوق فرآوری شده” نامیده می شود.

این اصطلاح برای محصولاتی است که حاوی چندین ترکیب اضافه شده مانند رنگ‌ها، تثبیت‌کننده‌ها و امولسیفایرها هستند و حاوی غذاهای دست نخورده و فرآوری نشده بسیار کمی هستند. برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از غذاهای فوق فرآوری شده سالم نیست و ممکن است خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان را افزایش دهد. (در اینجا توصیه من در مورد غذاهای فوق فرآوری شده است.)

جعبه‌ای از نان‌های بدون مرغ بدون گوشت رشد کرده روی یک میز چوبی قرار دارد.
من متوجه شده ام که این نان های بدون مرغ از ALDI نسبت به برخی از مارک های دیگر ارزان تر هستند.

آیا گوشت گیاهی برای شما مفید است؟

سالم خبر خوب: این گوشت های مصنوعی معمولاً منابع عالی پروتئین هستند. برخلاف گوشت های معمولی، آنها هیچ کلسترول ندارند و برخی از آنها حاوی فیبر هستند.

اما به دلیل روغن هایی که برای آبدار کردنشان استفاده می شود، می توانند کالری بالایی داشته باشند و حاوی چربی اشباع شده باشند. بسیاری از این محصولات همچنین دارای سدیم بالایی هستند. Whopper غیرممکن در برگر کینگ در مقایسه با Whopper معمولی دارای سدیم بیشتر و کالری و چربی اشباع مشابه است.

و در حالی که گوشت تازه “فوق العاده فرآوری شده” در نظر گرفته نمی شود، این محصولات هستند. بله، غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده برای اکثر خانواده ها (از جمله خانواده من) یک واقعیت است، اما کاهش آنها منطقی است. بنابراین برای من، این گوشت های بسته بندی شده گیاهی چیزی نیستند که به عنوان یک غذای اصلی روزمره استفاده کنم.

اگر کودک شما آلرژی غذایی دارد، توجه به این نکته نیز ضروری است که برخی از افرادی که به بادام زمینی حساسیت دارند همچنین ممکن است به پروتئین نخود واکنش نشان دهدکه در برخی از گوشت های گیاهی استفاده می شود. اگر کودک شما حتی واکنش خفیفی به حبوبات داشته است، با متخصص آلرژی خود در مورد انجام آزمایش صحبت کنید و برچسب پروتئین نخود را بخوانید.

Beyond Meat که از پروتئین نخود استفاده می کند، این جمله را در محصولات خود دارد: «نخودها حبوبات هستند. افراد مبتلا به آلرژی شدید به حبوباتی مانند بادام زمینی باید هنگام وارد کردن پروتئین نخود به رژیم غذایی خود محتاط باشند زیرا احتمال ابتلا به آلرژی به نخود وجود دارد.

غلظت پروتئین در این محصولات بسیار بیشتر از نخود فرنگی تازه است، بنابراین واکنش آلرژیک ممکن است بیشتر رخ دهد و ممکن است شدیدتر باشد. اگر کودک شما نمی تواند حبوبات بخورد، لیست مواد تشکیل دهنده را برای موادی مانند پروتئین ایزوله نخود، کنسانتره پروتئین نخود، فیبر نخود، فیبر پوست نخود و پروتئین نخود هیدرولیز شده بررسی کنید.

بسته گیاهی Gardein "ماهی" فیله
حتی “ماهی” گیاهی وجود دارد! این فیله های F’sh از Gardein بسیار قانع کننده هستند.

آیا این محصولات برای کره زمین بهتر هستند؟

احتمالا بله. پرورش حیوانات برای غذا، گازهای گلخانه ای تولید می کند، نوعی که باعث گرم شدن کره زمین می شود. خوردن گوشت کمتر به سلامت آب و هوا کمک می کند، بر اساس گزارش سال 2019 سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی.

در یک مطالعه به سفارش Beyond Meatمحققان دانشگاه میشیگان دریافتند که تولید یک برگر Beyond Burger 90 درصد کمتر از تولید گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کند و تقریباً به نیمی از انرژی نیاز دارد تا یک همبرگر معمولی گوشت گاو.

محققان می گویند ساخت بسته بندی برای همبرگرهای بدون گوشت در واقع گازهای گلخانه ای بیشتری نسبت به تهیه پتی واقعی ایجاد می کند. حداقل از یک شرکت شنیده ام که به همین دلیل فعالانه در حال تلاش برای کاهش بسته بندی هستند.

آیا گوشت گیاهی گرانتر است؟

معمولاً بله. بر اساس موسسه غذای خوبگوشت گیاهی دو برابر گوشت گاو، بیش از سه برابر گوشت خوک و بیش از چهار برابر گران‌تر از مرغ است.

در اینجا نمونه‌ای از قیمت‌ها از فروشگاه‌های محلی من در مقایسه با قیمت‌های گوشت‌های با نام تجاری آمده است:

  • Morning Star Farms Chik Patties: 4.99 دلار برای 4 پتی (در مقابل 2.19 دلار برای 4 نبات مرغ معمولی)
  • برگر غیرممکن: 6.99 دلار برای 2 پتی (در مقابل 4.50 دلار برای 2 برگر گوشت گاو معمولی)
  • فراتر از سوسیس: 8.99 دلار برای 4 پیوند (در مقابل 4.80 دلار برای 4 پیوند سوسیس معمولی)
  • فراتر از گوشت گاو: 9.99 دلار به ازای هر پوند (در مقابل 5.99 دلار برای یک پوند گوشت گاو معمولی)
بسته ای از Morning Star Farms Veggie Grillers روی یک میز چوبی قرار دارد.
گریل های Morning Star Farms چربی و کالری کمتری نسبت به همبرگر گوشت گاو دارند.

آیا گوشت گیاهی وگان است؟

گاهی، اما نه همیشه. برای اطمینان باید برچسب ها را بررسی کنید.

آیا گوشت گیاهی طعم خوبی دارد؟

آنها راه درازی را آمده اند! و اکنون انتخاب های زیادی وجود دارد. اما مانند هر چیز دیگری، نظرات بسیار متفاوت است.

بچه‌های من سال‌ها است که از Morning Star Farms Chickenless Patties می‌خورند، و من گاهی از ALDI Earth Grown Meatballs برای شب اسپاگتی استفاده می‌کنم.

در یک تست طعم با پسرم و دوستانش، اینها تعدادی از موارد مورد علاقه آنها بود:

  • تکه های گیاهی پرورش یافته و ریشه دار
  • فراتر از سوسیس داغ ایتالیایی
  • برگر کامل دکتر پراگر
  • میتبال خانگی با سبک مزرعه خالص

از کجا می توانم این محصولات را پیدا کنم؟

برخی از خواربارفروشی ها بخش جداگانه ای در فریزر و جعبه های گوشتی خود برای گوشت های گیاهی دارند. اما ممکن است آنها را در کنار همبرگرهای معمولی، ناگت ها و گوشت های تازه نیز پیدا کنید.

یک دست بسته ای از Sweet Earth کره ای BBQ Chik'n را نگه می دارد.  یک کاغذ کاهو روی یک میز در پس زمینه است.
اخیراً در یک کنفرانس، این زمین شیرین “Chik’n” را در یک فنجان کاهو امتحان کردم و از آن خوشم آمد!

آیا سویا برای کودکان بی خطر است؟

آره. بسیاری از این محصولات “بدون گوشت” با سویا ساخته می شوند، که برخی از والدین شنیده اند که برای بچه ها ناسالم است.

به طور خاص، مردم نگران هستند که ایزوفلاون ها، ترکیبات گیاهی طبیعی موجود در سویا که ساختار شیمیایی مشابهی با استروژن دارند، می توانند در بلوغ و رشد اختلال ایجاد کنند.

اما تحقیقات به این نتیجه نرسیده است که درست باشد. و دخترانی که در نوجوانی و جوانی سویا می‌خورند ممکن است در سنین بالاتر خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهند.

سویا سرشار از پروتئین باکیفیت است، به این معنی که (مانند گوشت) حاوی تمام آمینو اسیدهایی است که باید از آن دریافت کنیم. غذا برای ساخت پروتئین در بدن. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد غذاهای سویا ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

به عنوان یک متخصص تغذیه، سویا – از جمله توفو، ادامه، تمپه و شیر سویا – می‌خورم و آن را به خانواده‌ام می‌دهم.

انواع کمتر فرآوری شده سویا، مانند توفو و ادامام، انتخاب های روزانه بهتری نسبت به گوشت های بسته بندی شده گیاهی هستند. آنها کمتر فرآوری شده اند و دارای بسته کامل تری از مواد مغذی از سویا هستند، مانند آهن و فیبر موجود در ادامام. آنها همچنین دارای ترکیبات گیاهی مفید در سویا در مقایسه با ایزوله پروتئین سویا در گوشت مصنوعی هستند.

بسته ای از توفو ابریشمی ارگانیک ناسویا روی یک میز قرار دارد
بله، سویا برای کودکان بی خطر (و سالم) است!

در مورد سویا و سرطان چطور؟

به گفته محققان، ایزوفلاون‌های موجود در سویا خطر ابتلا به سرطان را افزایش نمی‌دهند موسسه تحقیقات سرطان آمریکا. در واقع، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد دخترانی که در دوران نوجوانی و جوانی سویا می‌خورند ممکن است در سنین بالاتر خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهند.

توصیه من در مورد گوشت گیاهی به عنوان یک متخصص تغذیه

برچسب ها را بخوانید محصولات با مواد کوتاه تر و ساده تر را اغلب انتخاب کنید. یکی برای در نظر گرفتن: دکتر. برگر کامل پریگرکه حاوی پوره کدو حلوایی، سیب زمینی شیرین و هویج است.

آنها را غذاهای گاه به گاه در نظر بگیرید. AICR، که توصیه می‌کند برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیشتر از غذاهای کامل و با حداقل فرآوری شده استفاده کنید همان محدودیت سهم برای این محصولات بدون گوشت مانند گوشت قرمز: بیش از 12-18 اونس در هفته (یعنی تقریباً 4-6 وعده در هفته، با یک سوسیس بدون گوشت یا چهار ناگت بدون گوشت که هر کدام به عنوان یک وعده در نظر گرفته می شود).

همبرگرهای فست فود گوشت مصنوعی مانند خوراکی های گاه به گاه Impossible Whopper را نیز در نظر بگیرید، درست مانند همبرگرهای فست فود معمولی.

یک بشقاب گیاهی "تاکوهای ماهی با کلم قرمز، گشنیز و سس آووکادو.
با کلم بنفش، گشنیز و سس آووکادوی خامه‌ای، تاکوی «ماهی» گیاهی درست کنید.

آنها را در کنار غذاهای کامل سرو کنید: به عنوان مثال، یک بوریتو از قطعات «مرغ» بدون گوشت با برنج قهوه‌ای، لوبیا، آووکادو و یک سس خانگی درست کنید. یک همبرگر بدون گوشت را با سبزیجات و میوه های تازه سرو کنید. سبزیجات خرد شده را در ماکارونی گندم کامل با سبزیجات برشته بریزید.

دستی که یک همبرگر گیاهی خانگی با کاهو و پنیر در دست دارد.
همبرگرهای گیاهی خانگی، که با مواد غذایی کامل درست می شوند، می توانند کاری عاشقانه باشند، اما انتخاب روزانه بهتری هستند.

خودتان همبرگرهای بدون گوشت درست کنید. درست کردن همبرگرهای گیاهی با استفاده از موادی مانند برنج، لوبیا، عدس و قارچ راه سالم‌تری است. شما از مزایای سلامتی مواد کامل بهره مند خواهید شد و در نهایت با یک وعده غذایی بسیار کمتر فرآوری شده خواهید رسید.

یک همبرگر بدون گوشت که درست کردم و دوست داشتم: برگر برنج وحشی یام

عکسی از یک کاسه توفو با برنج، توفو، هویج، کلم بروکلی، فلفل، کلم بروکسل و سس بادام زمینی.
با کاسه‌های توفو مورد تأیید کودکان، هرکسی می‌تواند کاسه خود را با آنچه دوست دارد بسازد.

با توفو بدون گوشت بروید. سویا منبع سالم و کاملی از پروتئین است. و این یک بوم خالی است که هر طعمی را که روی آن می گذارید به خوبی جذب می کند.

من ناگت های توفو سرخ کن کرانچی مکانی سرگرم کننده برای شروع هستند. و من کاسه توفو با سس بادام زمینی مورد تایید کودکان شامی پر از ویتامین برای خودتان است (برای نکات بیشتر در مورد معرفی توفو به کودکانتان، کتاب الکترونیکی من را ببینید بیایید غذاهای جدید را امتحان کنیم).