نوروتوکسین موجود در میوه ستاره ای


استار فروت حاوی یک نوروتوکسین به نام کارامبوکسین است که می تواند در دوزهای بالا باعث آسیب غیرقابل برگشت مغز شود.

اگر شخصی با سکسکه‌های غیرقابل درمان وارد اورژانس شود، یکی از سوالاتی که پزشک اورژانس باید بپرسد این است: آیا میوه ستاره خورده اید؟

در ویدیوی من که در مورد غذاهای غنی از اگزالات هشدار می دهم، سنگ کلیه و اسفناج، چغندر و چغندر: زیاد نخورید، من در مورد سمیت کلیوی میوه ستاره صحبت کردم. “مصرف بیش از حد میوه های ستاره ای با ایجاد نفروپاتی اگزالاتی”، آسیب کلیوی مرتبط است. میوه های ستاره ای آنقدر بزرگ نیستند. کمتر از یک فنجان آب میوه ستاره ای یا “سه میوه ستاره ای” می تواند منجر به سمیت کلیوی میوه ستاره ای شود. در واقع، “مصرف حتی مقادیر کم میوه های ستاره ای می تواند نفروپاتی اگزالاتی ایجاد کند” (مشکلات کلیوی). پیشگیری از سمیت کلیوی میوه های ستاره ای با آموزش به مردم و به ویژه بیماران دیابتی برای اجتناب از مصرف میوه های ستاره ای به ویژه با معده خالی یا در حالت کم آبی ضروری است.

بیایید در مورد سمیت عصبی صحبت کنیم. همانطور که در ویدیوی خود بحث می کنم اثرات سمیت عصبی Starfruitما بیش از ربع قرن است که در مورد اثرات نوروتوکسیک می دانیم، اما به نظر می رسد تعداد کمی با این سندرم آشنا باشند. همانطور که در زیر و در 1:17 در من می بینید ویدئومعمولاً با سکسکه شروع می شود، سپس می تواند به سرعت بدتر شود، به ویژه در کسانی که قبلاً عملکرد کلیه را به خطر انداخته اند. چرا؟ زیرا “این میوه حاوی یک نوروتوکسین قوی است که می تواند در خون انباشته شود، از سد خونی مغزی عبور کند … و در نهایت باعث آسیب غیرقابل برگشت” به مغز شود. خود سم که کارامبوکسین نامیده می شود، معمولاً از طریق کلیه ها دفع می شود، بنابراین به ویژه برای افراد مبتلا به نارسایی کلیوی – یعنی عملکرد کلیه به خطر افتاده – سمی است به طوری که برای کسانی که بیماری مزمن کلیوی دارند، یک میوه تک ستاره می تواند فرد را در عرض سه ساعت دچار تشنج کنید، کما کنید و در عرض سه روز بمیرید.


در یک سری از حدود صد مورد سمی، مصرف آن بین نصف یک میوه ستاره دار تا 50 میوه ستاره دار، با میانگین حدود 4 مورد بود، اما بیشتر این شرکت کنندگان نوعی بیماری کلیوی از قبل موجود داشتند. میانگین تعداد میوه‌های ستاره‌ای که قبل از دوز سمی آن‌ها توسط افراد دارای عملکرد طبیعی کلیه مصرف می‌شد، بیشتر از 15 عدد بود. بنابراین، افرادی که عملکرد طبیعی کلیه دارند ممکن است بیشتر از آسیب مغزی که با مصرف این میوه شروع می‌شود، از آسیب کلیوی رنج ببرند. حدود میوه چهار ستاره

نکته اصلی این است که کسانی که بیماری مزمن کلیوی دارند باید از میوه های ستاره دار اجتناب کنند تا از مسمومیت شدید جلوگیری کنند. در برزیل، جایی که میوه محبوب است، قوانینی وجود دارد که به مردم در مورد خطرات هشدار می دهد. به دلیل نوروتوکسین‌های موجود، میوه ستاره‌ای باید برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی ممنوع باشد، اما حتی آن‌هایی که عملکرد کلیوی طبیعی دارند نیز ممکن است بخواهند از مصرف این میوه اجتناب کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سلامت کلیه، ویدیوهای مرتبط زیر را ببینید.





Source link