آیا سیانید موجود در دانه کتان با پخت و پز از بین می رود؟


مای Daily Dozen حداقل یک قاشق غذاخوری بذر کتان آسیاب شده را در روز توصیه می کند، اما این در مورد سیانور چیست؟

دستورالعمل های غذایی سوئد هستند پیشگام از بسیاری جهات به عنوان مثال، آنها تشويق كردن مردم برای کاهش تأثیرات آب و هوایی خود با انتخاب غذاهای گیاهی بیشتر، که تمایل به تولید گازهای گلخانه ای بسیار کمتری دارند، «به همین دلیل است که برای ما مهم است که مصرف گوشت را کاهش دهیم…» اما من از صفحه ای در وب سایت رسمی آژانس ملی غذای سوئد شگفت زده شدم. بحث می کند گلیکوزیدهای سیانوژنیک و سیانید هیدروژن و به مردم توصیه می کند که «خودداری کنند[] از خوردن بذر کتان آسیاب شده از ترس سمیت سیانید – مانند دانه کتان آسیاب شده I تشويق كردن همه برای خوردن هر روز جای تعجب نیست که این اولین سوالی بود که هنگام ارائه در استکهلم از من پرسیده شد!

آیا دولت سوئد به دنبال چیزی بود؟ آیا من توسط محققانی که از سوی Big Flax حمایت مالی شده بودند فریب داده شده بودم ادعا کرد آیا می توانید هر روز یک پوند (بیش از 150 قاشق غذاخوری) دانه کتان آسیاب شده بدون نگرانی بخورید؟ ابتدا مقداری پس زمینه

همانطور که در ویدیوی خود بحث می کنم مورد علاقه های جمعه: پخت و پز چقدر سیانید موجود در دانه کتان را از بین می برد؟، از هر پنج گیاهی که می خوریم یک نفر است تولید می کند سیانید در واقع، اگر به محصولات غذایی عمده در جهان نگاه کنید (نشان داده شده در جدول زیر و در 1:07 در من ویدئو) بیش از نیمی از هستند “سیانوژن” به معنای تولید کننده سیانید. اما، برخلاف عناصر سمی مانند سرب، جیوه یا آرسنیک که به هیچ چیز قابل تجزیه نیستند، سیانید یک مولکول آلی است – یک اتم کربن متصل به یک اتم نیتروژن. در این حالت ارگانیک، قطعاً می‌تواند سمی باشد، اما پس از تجزیه یا کمپلکس شدن به چیز دیگری، سمیت خود را از دست می‌دهد و ما یک آنزیم سم‌زدایی سیانید در بدن خود داریم که میکند فقط آن. این تنها یکی از پنج راه اصلی است که بدن ما می تواند انجام دهد سم زدایی کردن سیانید با این حال، برای انجام این کار به پروتئین نیاز دارد، بنابراین به همین دلیل است که سمیت مزمن سیانید در میان جمعیت‌های سوءتغذیه در آفریقا وجود دارد که سعی می‌کنند برای مثال از ریشه کاساوا که به درستی فرآوری شده است زندگی کنند. اما، تا زمانی که ما پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنیم، بدن ما می تواند مقادیر طبیعی سیانید را که هر روز می خوریم سم زدایی کند.

یک بیماری ژنتیکی نادر و مادرزادی وجود دارد تماس گرفت با این حال، بیماری لبر، جایی که شما بدون توانایی سم زدایی سیانید به دنیا می آیید. از نظر تئوری، “افراد با پتانسیل ابتلا به بیماری لبر ممکن است” از نوشیدن سیب، به عنوان مثال، “به دلیل اثرات سیانید موجود در سیب” کور شوند، اما به غیر از آن، بدن ما به ماشین‌های سم‌زدایی سیانید تبدیل شد. البته یه محدودیتی داره مثلا اونجا بود یک مورد مسمومیت با سیانید پس از مصرف بادام تلخ. نه بادام معمولی که تولید کردن حدود 40 برابر سیانید کمتر، اما بادام تلخ که حتی نمی توانید آن را بخرید. (از آنها در تولید طعم استفاده می شود.) اگر موفق به تهیه مقداری از آنها شده اید، خوردن 50 عدد از آنها می تواند شما را بکشد، یا حتی فقط یک مشت برای یک کودک کوچک. این نشان می دهد که خوردن 2000 بادام معمولی در یک وعده نیز می تواند خبر بدی باشد.

اگرچه نمی توانید بادام تلخ بخرید، اما می توانید زردآلو و زردآلو بخرید هسته ها، که دانه های داخل سنگ هستند. آنها در واقع دارند سطوح بسیار سمی بوده و بوده است دخیل است در موارد مسمومیت شدید سیانید همه مرتبط به کلاهبرداری “Laetrile: فرقه سیانور، ترویج سم برای سود” که ممکن است به خاطر بیاورید که من در مورد آن صحبت کردم آیا دانه های زردآلو به عنوان یک درمان جایگزین سرطان عمل می کند؟ ویدیو، بنابراین من کاملاً با تنظیم کننده ها همدردی هستم خواستن برای اتخاذ یک رویکرد احتیاطی اما، آیا دانه‌های کتان مانند بادام تلخ هستند که فقط چند اونس می‌تواند شما را بکشد یا بیشتر شبیه بادام معمولی است، جایی که مصرف منظم رژیم غذایی به آن نزدیک نمی‌شود؟

اگرچه این واقعیت که دانه کتان می تواند سیانید تولید کند صدا به گفته دانشمندانی که توسط صنعت کتان تامین مالی می شود، مانند این یک نگرانی قابل توجه برای سلامتی است، “به چند دلیل نیست”. اول، یک انسان بالغ دارد توانایی سم زدایی تا 100 میلی گرم سیانید در روز. این جایی است که عدد “پوند بذر کتان در روز بی خطر است” از آنجا آمده است. و اگر می‌خواهید حتی بیشتر از آن 150 قاشق غذاخوری کاملاً غیرواقعی در روز مصرف کنید، می‌توانید آن‌ها را فقط در محصولات پخته شده بخورید زیرا پختن سیانور را از بین می‌برد. علاوه بر این، خوردن هفت یا هشت قاشق غذاخوری بذر کتان خام حتی سطح تیوسیانات ادرار را که نشانگر قرار گرفتن در معرض سیانید است، افزایش نمی دهد. بنابراین، حتی به نظر نمی رسد که بدن شما در معرض آن باشد. بنابراین، سمیت بذر کتان از CGها [cyanogenic glycosides] یک تهدید واقعی برای سلامتی نیست.»

بیایید آن را باز کنیم. بخش آشپزی بیشتر درست است. پخت مافین ها با یک چهارم فنجان یا بیشتر کتان آسیاب شده به مدت 15 تا 18 دقیقه در حدود 450 درجه فارنهایت حذف می کند ترکیبات تشکیل دهنده سیانید همین به نظر می رسد گاز گرفتن با نان پخته شده، اما، اگر شما پختن دانه های کتان آسیاب شده خود به خود، تنها 20 درصد از ترکیبات آن حتی در یک ساعت در دمای 350 درجه از بین می رود. با این حال، پخت کامل آنها 80 درصد از بین می رود، و پختن آنها در نان یا کلوچه 100 درصد از بین می رود. این چه معنایی دارد؟ این رطوبت است. گرما به علاوه آب سیانور را از بین می برد. مثلاً هنگام تهیه غلات داغ، فقط با پنج دقیقه جوشاندن آن را می توان از بین برد. بنابراین، بله، در بیشتر موارد، درست است که پخت و پز ترکیبات سیانید موجود در کتان را از بین می برد، زیرا آنها معمولاً در خمیر به عنوان جایگزین تخم مرغ یا در خمیر مرطوب هنگام پخت کراکر قرار می گیرند. در این موارد، سیانور پس از پختن از بین می رود. اما، شما نمی توانید فقط دانه های کتان آسیاب شده را روی یک ورقه پخت پخش کنید، زیرا آنها به قدری سریع خشک می شوند که تنها مقدار کمی از سیانور از بین می رود. با این حال، اگر بدن شما یکنواخت نیست، چرا مهم است به نظر می رسد وقتی خام هستند به هفت یا هشت قاشق غذاخوری از آنها توجه کنید؟ زیرا بدن شما متوجه می شود. دفع تیوسیانات از طریق ادرار دو برابر شد در آن سطح، اگرچه این فقط نشانه ای است که بدن شما به طور فعال آن را سم زدایی می کند. و اگر بتوانیم سم زدایی کردن یک کیلو کتان در روز، مشکل چیست؟

حتی اگر «بدن انسان بالغ توانایی سم زدایی را داشته باشد 100 میلی گرم سیانید در روز، بچه ها هم کتان می خورند. علاوه بر این، همانطور که در زیر و در ساعت 5:47 در من می بینید ویدئو، و طلسم دارد حدود 50 درصد بیشتر از 100 میلی گرمی که می توانیم سم زدایی کنیم و من علاقه ای به این ندارم که چقدر می توان سم زدایی “تا” برای ایمنی، ما باید به بدترین سناریو علاقه مند باشیم، نه بهترین سناریو. آیا کسی لطفاً به شرکت کنندگان مطالعه دوزهای مختلف بذر کتان بدهد و میزان سیانید را در خون آنها اندازه گیری کند؟ آنها انجام دادند و من پوشش آن مطالعه در ویدیوی من مورد علاقه های جمعه: آیا باید نگران سیانید موجود در دانه کتان باشیم؟.

بنابراین، برگزیده های جمعه: پخت و پز چقدر سیانید دانه کتان را از بین می برد و آیا باید نگران آن باشیم? نتیجه گیری هیجان انگیز را تماشا کنید.

من اشاره کردم چک لیست روزانه دوجینکه شامل توصیه من برای حداقل یک قاشق غذاخوری بذر کتان آسیاب شده در روز است. برای کسب اطلاعات بیشتر آن را بررسی کنید.