مرغ استروگانف – WellPlated.com


دوست داشتنی ترین کتاب آشپزی در مجموعه من، مجموعه ای است که به صورت مارپیچی و چاپ شده در خانه از دستور العمل های مادربزرگم تهیه شده است. کرمی امروز چیکن استراگانوف از دستور العمل کلاسیک استروگانف او الهام گرفته شده است.

یک تابه مرغ استروگانف از ابتدا

این دستور غذا را در Pinterest پین کنید تا برای بعد ذخیره شود

سنجاق آن!

وقتی کتاب آشپزی مادربزرگم را می خوانم، به ساعت هایی که با او و آشپزی کلاسیک غرب میانه اش در آشپزخانه گذرانده بودم، بازمی گردم.

استروگانف از مد افتاده او یکی از دستور العمل هایی است که بیشتر به یاد دارم.

می‌بینید که آن را از طریق Crockpot Beef Stroganoff، Instant Pot Beef Stroganoff، و حتی Vegan Mushroom Stroganoff بازسازی شده است – مطمئن نیستم که او در مورد آن یکی چه احساسی دارد، اما او همیشه ذهنی باز داشت.

مرغ استروگانف آسان با قارچ

درباره این مرغ زمینی استروگانف

این دستور پخت آسان ماکارونی همچنین عملی بودن و عقل سلیم مادربزرگ من را به اشتراک می گذارد.

او مادر 9 فرزند بود و این بدان معنا بود که شام ​​باید مقرون به صرفه، سیرکننده و خوشمزه باشد.

دستور العمل های مادربزرگ من کاملاً بی مزه هستند، به دنده های شما آرامش می دهند، و حتی برای برگزیده ترین پالت ها جذاب هستند – دقیقاً همان چیزی که با این مرغ استروگانف خوشمزه از ابتدا پیدا خواهید کرد.

(برای یکی دیگر از موارد مورد علاقه مورد علاقه مردم با استفاده از گوشت چرخ کرده، این کمک کننده همبرگر خانگی را بررسی کنید.)

به عنوان یک امتیاز اضافی، این استروگانف مرغ خانگی را می توان در عرض 25 دقیقه آماده کرد (مانند چیلی مک من که مناسب بچه هاست).

بررسی 5 ستاره

«دستور پخت عالی! طرز تهیه فوق العاده آسان و بسیار خوشمزه. خامه ای و خوشمزه اما هنوز سالم است که عالی است.»

– نیکول –

چگونه مرغ سالم استروگانف درست کنیم

دستور العمل امروزی برای یک استروگانف مرغ سبک و سالم با نسخه اصلی منحط تر مادربزرگم متفاوت است، اما ذره ای از روح گرم و نوستالژی خود را حفظ می کند.

پختن آن از ابتدا بسیار سریع و آسان است، نیازی به تهیه استروگانف مرغ با سوپ خامه ای قارچ نیست!


مواد تشکیل دهنده

  • جوجه مزرعه. استفاده از مرغ بدون چربی در این دستور غذا یکی از هک های سالم مورد علاقه من است. هنوز هم بسیار خوش طعم است و در این دستور غذا کاملاً کار می کند.
  • قارچ. این سس استروگانف از قارچ کرمینی ساخته شده است (قارچ های دکمه ای نیز کار می کنند)، طعمی پیچیده به آن می دهد که نشان می دهد به جای چند دقیقه ساعت ها برای درست کردن آن وقت صرف کرده اید. قارچ ها مملو از آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند. (برای غذاهای راحت تر قارچ، این ریزوتو قارچ را امتحان کنید.)
  • آرد همه منظوره. آرد همه منظوره استروگانف را غلیظ تر می کند. این به ایجاد سس خوش طعمی کمک می کند که این ظرف را فوق العاده راحت می کند.
  • نودل تخم مرغ سبوس دار. برای سبک نگه داشتن چیزها، رشته فرنگی سبوس دار را انتخاب کردم. آنها بافت لذیذی دارند و کاملا با سس خامه ای ترکیب می شوند. (من همچنین ماکارونی سبوس دار را برای این کیک آلفردو مرغ دوست دارم.)

یادداشت رژیمی

برای تهیه مرغ استروگانف بدون گلوتن، می توانید آرد همه منظوره را با یک جایگزین بدون گلوتن عوض کنید و انواع مورد علاقه خود را از ماکارونی بدون گلوتن انتخاب کنید.

  • 2% ماست یونانی. سس استروگانف به طور سنتی حاوی خامه ترش است، اما من ترجیح می دهم از ماست یونانی به عنوان یک جایگزین سالم استفاده کنم. همراه با آرد، ماست یونانی استروگانف را غلیظ تر می کند.
  • گیاهان + ادویه جات ترشی جات. چگونه به استروگانف طعم می دهید! از آنجایی که مرغ آسیاب شده به خودی خود نسبتاً ملایم است، برای اینکه غذا را به مقدار زیادی پیتزا بدهم، از ترکیبی از ادویه‌هایی که همیشه در انبار من خواهید یافت استفاده کردم: فلفل سیاه، نمک، آویشن خشک، پودر سیر و پاپریکا دودی.

نکته!

برای طعم بیشتر اومامی، می توانید یک (یا دو) سس ورسسترشر اضافه کنید. کمی خردل دیژون نیز راه خوبی برای اضافه کردن زیپ اضافی است.

قارچ و گوشت و رشته فرنگی در قابلمه

جهت

  1. مرغ را با ادویه ها سرخ کنید. قارچ ها را اضافه کنید. آرد را هم بزنید.
  2. بخشی از آب مرغ را هم بزنید. سپس، باقی مانده ماکارونی و رشته فرنگی را اضافه کنید. به جوش بیاورید و هم بزنید. بگذارید بجوشد تا رشته ها نرم شوند.
  3. تابه را از روی حرارت بردارید. ماست را در پاستا ذوب کرده و با جعفری تزیین کنید. حفاری در!

نکات ذخیره سازی

  • برای ذخیره کردن. استروگانوف را تا 3 روز در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.
  • برای گرم کردن. باقیمانده غذا را در فر هلندی روی اجاق گاز روی حرارت متوسط ​​رو به پایین گرم کنید. در صورت نیاز مقداری آب مرغ اضافه کنید.
  • یخ زدن. استروگانوف را در یک ظرف محفظه ایمن در یخچال فریزر تا 3 ماه فریز کنید. قبل از گرم کردن مجدد اجازه دهید یک شب در یخچال ذوب شود.
استروگانف مرغ سالم خانگی

چه چیزی را با مرغ استروگانف سرو کنید

مشاهده همه دستور العمل ها

ابزارهای پیشنهادی برای تهیه این دستور غذا

بهترین فر هلندی

این اجاق هلندی با کیفیت بالا تا آخر عمر برای شما کار می کند. این کار سنگین و مناسب برای استفاده روزمره است.

ONE POT مرغ سالم استروگانف.  سریع، آسان و خوشمزه!  دستور غذا در wellplated.com |  @wellplated

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟

به من بگو چه فکر می کنی!

امتیازی را در زیر در نظرات بگذارید و به من بگویید که چگونه دستور پخت را دوست داشتید.

استروگانف مرغ در قابلمه

استروگانف مرغ در یک گلدان برای پیروزی!

سوالات متداول

آیا می توانم استروگانف مرغ را با پنیر خامه ای درست کنم؟

در حالی که من قبلا این دستور را با پنیر خامه ای درست نکرده بودم، تصور می کنم به عنوان یک جایگزین مناسب برای ماست یونانی عمل کند. برای سبک نگه داشتن چیزها، انواع کم چرب را انتخاب کنید، آن را به قطعات کوچک برش دهید و مطمئن شوید که پنیر خامه ای را به دمای اتاق برسانید تا مطمئن شوید که به سرعت و به آرامی در دستور غذا ذوب می شود.

آیا می توانم استروگانف را بدون پاستا درست کنم؟

در حالی که نودل سنتی است، می توانید استروگانف را با برنج یا سیب زمینی نیز درست کنید. من پیشنهاد می‌کنم سس استروگانف را جداگانه بپزید (می‌خواهید آب مرغ را کم کنید زیرا رشته‌ای برای جذب آن وجود ندارد)، سپس آن را روی پوره سیب‌زمینی سیر پخته شده یا (برای استروگانف کم کربوهیدرات) پوره سیب‌زمینی گل کلم سرو کنید. برای برنج، برنج قهوه ای قابلمه فوری آسان و بدون هندزفری است.

تاریخچه استروگانف چیست؟

در حالی که بسیاری از کشورها (از جمله اوکراین، روسیه، آلمان و برزیل) انواع مختلف استروگانف خود را دارند، اعتقاد بر این است که دستور غذای اصلی به نام اعضای خانواده تأثیرگذار روسی استروگانف است که سرآشپز فرانسوی آندره دوپون، این دستور غذا را در نزدیکی آغاز قرن 19

  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافی
  • 1 پوند جوجه مزرعه
  • 1 قاشق سوپخوری برگ های خشک آویشن
  • 2 1/2 قاشق چای خوری فلفل قرمز دودی
  • 1 1/2 قاشق چای خوری پودر سیر
  • 1/2 قاشق چایخوری نمک کوشر
  • 1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه زمینی
  • 16 اونس قارچ کرمی، تکه تکه شده (همچنین به نام بچه بلاس)
  • 2 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره
  • 3 فنجان ها آب مرغ بدون نمک
  • 8 اونس نودل تخم مرغ سبوس دار
  • 1/2 فنجان 2% ماست یونانی در دمای اتاق*
  • جعفری تازه خرد شده اختیاری

  • در یک تابه بزرگ و عمیق یا یک فر هلندی با درب محکم، روغن زیتون را روی متوسط ​​گرم کنید. بعد از داغ شدن مرغ، آویشن، پاپریکا دودی، پودر سیر، نمک و فلفل را اضافه کنید. 3 تا 4 دقیقه به پختن ادامه دهید و گوشت را با قاشق خرد کنید تا از همه طرف کاملاً قهوه ای شود.

  • قارچ های ورقه شده را اضافه کنید. حدود 5 تا 6 دقیقه به پختن آن ادامه دهید تا قارچ ها شروع به نرم شدن کنند. آرد را روی آن بپاشید، سپس هم بزنید تا مرغ و قارچ ها را بپوشاند.

  • حدود یک سوم آب مرغ را اضافه کنید. آرد و تکه های قهوه ای شده کف تابه را هم بزنید و بمالید. بقیه مایه کیک و نودل تخم مرغ را اضافه کنید و در تابه را بپوشانید. مایع را به جوش بیاورید، سپس بلافاصله درب آن را بردارید و ماهیتابه را هم بزنید. دوباره روی آن را ببندید، سپس حرارت را کم کنید تا بجوشد. بگذارید بجوشد تا نودل ها آل دنته شوند و بیشتر مایع جذب شود، حدود 7 دقیقه، رشته ها را هم بزنید و هر چند دقیقه یکبار درب آن را بگذارید. اگر در هر زمانی مایع به زیر جوش آمد، حرارت را کمی افزایش دهید.

  • وقتی رشته ها نرم شدند، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید 1 دقیقه بماند تا کمی خنک شود. ماست یونانی با دمای اتاق را هم بزنید. چاشنی ها را بچشید و به دلخواه تنظیم کنید. جعفری تازه بپاشید و داغ سرو کنید.

  • برای ذخیره کردن: استروگانوف را در یک ظرف دربسته تا 3 روز در یخچال قرار دهید.
  • برای گرم کردن: باقیمانده غذا را در فر هلندی روی اجاق گاز روی حرارت متوسط ​​رو به پایین دوباره گرم کنید. در صورت نیاز مقداری آب مرغ اضافه کنید.
  • یخ زدن: استروگانوف را در یک ظرف نگهدارنده بدون هوا در فریزر تا 3 ماه فریز کنید. قبل از گرم کردن مجدد اجازه دهید یک شب در یخچال ذوب شود.

خدمت: 1(از 5)، حدود 2 فنجانکالری: 396کیلو کالریکربوهیدرات ها: 36gپروتئین: 30gچربی: 16gچربی های اشباع شده: 4gکلسترول: 137میلی گرمفیبر: 5gقند: 3g

امروز بپیوندید و شروع به ذخیره دستور العمل های مورد علاقه خود کنید

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا به راحتی دستور العمل های مورد علاقه خود را ذخیره کنید و به برنامه های غذایی رایگان دسترسی داشته باشید.

ثبت نام من

دستور العمل های مرغ خوشمزه تر

مشاهده همه دستور العمل ها