مافین موز سالم با بلغور جو دوسر (مورد علاقه طرفداران!) – یک زوج آشپز


این دستور پخت مافین موز سالم با بلغور جو دوسر در مخلوط کن با جو، موز و چند ماده ساده دیگر بسیار آسان است! بهترین استفاده از موز رسیده به عنوان یک صبحانه یا میان وعده سالم است.

کلوچه موز سالم با بلغور جو دوسر در بالا و موز در پس زمینه

در اینجا یک دستور غذای مورد علاقه طرفداران است که تا به امروز هر هفته درست می کنیم: مافین موز سالم با بلغور جو دوسر! سال ها پیش خواننده ای از ما پرسید: “آیا می توانید دستور العمل های مافین سالم تری ایجاد کنید؟” ما تصمیم گرفتیم کلوچه ای درست کنیم که درست کردنش آسان، سالم و فوق العاده خوب بود و هنوز هم تا به امروز مورد علاقه است! این را دریافت کنید: تنها کاری که باید انجام دهید این است که موز رسیده، جو دوسر و چند ماده دیگر را در مخلوط کن بریزید (بدون آرد!). آنها را در فر بیندازید، هر بار پف دار و خوشمزه در می آیند! این دستور غذا آماده است: ما آن را به طور منظم درست می کنیم و نظرات بسیار تحسین برانگیزی از خانواده، دوستان و خوانندگان می شنویم.

چرا این دستور کلوچه موزی سالم را درست کنید؟

این مافین ها چه ویژگی خاصی دارند؟ این واقعاً همین است کامل برای سیاه شدن موز روی میز خود استفاده کنید: در واقع، ما آن را به طور معمول درست می کنیم! همیشه در ناهار مدرسه پسرمان است و اغلب به عنوان میان وعده برای دخترمان استفاده می شود (به علاوه، ما هم آنها را دوست داریم!). دستور العمل های زیادی در سراسر اینترنت وجود دارد، اما در اینجا دلیلی است که باید این را اضافه کنید دستور تهیه کلوچه موز سالم برای زرادخانه شما:

  • آنها عمدتاً با جو و موز قدیمی ساخته می شوند: بدون آرد! درست است، در این کلوچه ها اصلاً آرد وجود ندارد! اساساً مانند خوردن بلغور جو دوسر و موز است. این باعث می شود این دستور غذا به طور طبیعی بدون گلوتن باشد.
  • آنها کمی با شربت افرا شیرین می شوند. اکثر مافین ها مانند خوردن یک کیک کوچک برای صبحانه هستند. در عوض، این دستور غذا با شربت افرا به آرامی شیرین می شود.
  • این سریع و ساده در مخلوط کن است! اگر تا به حال مافین مخلوط کن درست نکرده اید، وقت آن است که شروع کنید! به نوعی هم زدن همه چیز با هم در یک مخلوط کن باعث می شود کمتر از دستور پخت کلوچه های معمولی آشفته شود. من معمولاً می توانم اینها را در حدود 10 دقیقه در حالی که فر از قبل گرم می شود درست کنم، زیرا ما همچنین مقادیر دستور غذا را به راحتی به یاد می آوریم (به زیر مراجعه کنید).

آنچه مردم می گویند

پس از امتحان کردن این دستور غذا برای ما، خواننده ای که این کلوچه ها را درخواست کرده بود آنها را دوست داشت! در واقع او گفت

  • مافین های موز سالم عالی و فوق العاده آسان درست می شدند. آنقدر آسان که قبلاً چندین بار آنها را درست کرده ام! تمام خانواده از دستور غذا لذت بردند: این یک برنده است!” –لیزا
مافین موز سالم با موز و قاشق

نکاتی برای درست کردن مافین موز سالم

ما این کلوچه های موزی سالم را درست می کنیم همیشه و بچه های ما آنها را می بلعد! چند نفر از خانواده و دوستان ما همین کار را می کنند. ما عاشق سرو کردن آنها هستیم زیرا اساساً مانند خوردن بلغور جو دوسر و موز است، با چند چاشنی اضافه شده. در اینجا نحوه درست کردن مافین موز به روش ما آورده شده است (یا به دستور زیر بروید):

  • در مخلوط کن، همه مواد را اضافه کنید: 3 موز رسیده، 2 تخم مرغ، 2 فنجان جو دو سر قدیمی، ¼ فنجان روغن خنثی و شربت افرا، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین، بکینگ پودر، دارچین و وانیل و ¼ قاشق چایخوری نمک. (متوجه خواهید شد که حفظ کردن مقادیر آسان است: این عمدی است!)
  • حدود 1 دقیقه با حرارت زیاد مخلوط کنید تا زمانی که خمیر یکدست شود. در 9 فنجان مافین بریزید.
  • پخت: 30 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت بپزید تا پف کند و پخته شود!

چند نکته: این دستور غذا بسیار بخشنده است! ما متوجه شدیم که حتی با 2 موز رسیده نیز کار می کند. خیلی حساس نیست و به هم ریختن آن سخت است. فقط مطمئن شوید که همه چیز را تا حد امکان مخلوط کرده اید زیرا در این فرآیند جو را آسیاب کرده و به آرد جو دو سر تبدیل می کنید. این بهترین میان وعده یا صبحانه سالم است!

انواع مافین های موز سالم

راه های زیادی برای مخلوط کردن این کلوچه های موز سالم با بلغور جو دوسر وجود دارد! در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • فلفل دلمه ای، زنجبیل یا میخک: در صورت تمایل، ½ قاشق چایخوری فلفل دلمه ای را اضافه کنید تا طعم بیشتری به این کلوچه اضافه شود. همچنین می توانید ½ زنجبیل آسیاب شده یا ¼ قاشق چای خوری میخک را برای ادویه بیشتر اضافه کنید.
  • آجیل و خشکبار: می توانید تا ½ فنجان گردو، گردو یا آجیل خرد شده را به این دستور اضافه کنید.
  • بلوبری: این دستور غذا با زغال اخته نیز کار می کند: به سراغ مافین بلوبری سالم بروید.
کلوچه موز سالم

اطلاعات ذخیره سازی و انجماد

این کلوچه های موز سالم به خوبی ذخیره می شوند. آنها را در یخچال بگذارید و تا 10 روز نگهداری کنید. آنها در دمای اتاق بهترین هستند، بنابراین اجازه دهید چند دقیقه قبل از خوردن غذا جا بیفتند.

این مافین ها نیز به خوبی یخ می زنند: آنها را در ظرف مخصوص فریزر قرار دهید و تا 3 ماه در فریزر قرار دهید. تعدادی از آنها را بیرون بیاورید و در یخچال بگذارید تا در ناهار در طول هفته از آنها استفاده کنید.

دستور العمل های مافین سالم بیشتر

در طول سال‌ها، متوجه شدیم که خوانندگان مفهوم کلوچه مخلوط‌کن موز سالم را دوست دارند. پس مطمئناً ما مجبور شدیم چند تغییر در این دستور غذا ایجاد کنیم! در اینجا چند طعم مختلف با استفاده از همان ایده مافین مخلوط کن با جو دوسر وجود دارد:

این دستور مافین موزی سالم…

گیاهخواری، بدون گلوتن و بدون لبنیات. برای وگان و گیاهی، 2 تخم کتان را جایگزین تخم مرغ کنید.

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

این دستور پخت مافین موز سالم با بلغور جو دوسر در مخلوط کن با جو، موز و چند ماده ساده دیگر بسیار آسان است! بهترین استفاده از موز رسیده به عنوان یک صبحانه یا میان وعده سالم است.


  • 3 موز بزرگ بسیار رسیده (حدود 1 ½ فنجان له شده*)
  • 2 تخم مرغ های بزرگ
  • 2 فنجان جو دوسر نورد شده، به علاوه بیشتر برای رویه کردن
  • ¼ فنجان روغن خنثی (آفتابگردان، سبزیجات یا دانه انگور)
  • ¼ فنجان شربت افرا خالص
  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین
  • 1 قاشق چایخوری پودر خمیرمایه
  • 1 قاشق چایخوری دارچین**
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
  • ¼ قاشق چایخوری نمک کوشر


  1. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید.
  2. همه مواد را در مخلوط کن بریزید و در حین اضافه کردن موز، آنها را تکه تکه کنید. همه چیز را با حرارت بالا به مدت یک یا دو دقیقه مخلوط کنید تا خمیر صافی به دست آید.
  3. 9 فنجان مافین را در قالب مافین بریزید و خمیر را به طور مساوی بین فنجان ها تقسیم کنید. مقدار مافین ها به اندازه موز و نوع جو دوسر بستگی دارد (ما دوست داریم برای یک مافین بلند آنها را پر کنیم). رویه ها را با جو اضافی بپاشید و به آرامی آنها را فشار دهید.
  4. حدود 30 تا 33 دقیقه* بپزید تا زمانی که خلال دندان تمیز بیرون بیاید. از قالب مافین خارج کنید و اجازه دهید چند دقیقه قبل از سرو خنک شوند. تا 10 روز در یخچال یا تا 3 ماه در یخچال نگهداری شود.

یادداشت

*توجه: مقدار مافین می تواند به اندازه موز و نوع جو بستگی داشته باشد و این دستور العمل بخشنده است (حتی با 2 عدد موز بزرگ کار می کند). با موز بزرگ و جو دوسر، معمولاً 9 مافین دریافت می کنیم. ما خوانندگانی داشته ایم که 10 یا حتی تا 12 عدد دریافت کرده اند. زمان پخت 30 دقیقه ای معمولاً برای هر مقدار مافین کار می کند، اما اگر 10 تا 12 مافین می پزید ممکن است بخواهید آنها را در 25 دقیقه بررسی کنید.

** در صورت تمایل، ½ قاشق چایخوری فلفل دلمه ای را اضافه کنید تا طعم بیشتری به این مافین بدهد. همچنین می توانید ½ زنجبیل آسیاب شده یا ¼ قاشق چای خوری میخک را برای ادویه بیشتر اضافه کنید.

  • دسته بندی: صبحانه
  • روش: پخته شده
  • غذا: آمریکایی

کلید واژه ها: مافین نان موزی، کلوچه موزی سالم، مافین بلغور جوی موزی، طرز تهیه کلوچه موزی، کلوچه مخلوط کن، مدت زمان پخت مافین نان موزی



Source link