طرز تهیه کلم برش


بیاموزید که چگونه کلم را برای نخود، سرخ کردنی، سوپ و موارد دیگر برش دهید! این راهنمای گام به گام به شما می آموزد که چگونه آن را به گوه، تکه تکه و مربع برش دهید.


نحوه برش کلم


آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه کلم را برش دهید؟ شما در جای مناسب هستید! امروز، روش‌های آسان مورد علاقه‌ام را برای بریدن کلم برای سالاد، سالاد، سوپ و موارد دیگر شرح می‌دهم.

این پست بخشی از ماموریت من است تا همه را بیشتر به خوردن کلم دعوت کنم. این سبزی فروتن مغذی، لذیذ و همه کاره است (البته ارزان نیست!)، اما اعتراف می کنم، از بیرون، می تواند ترسناک باشد. با سبزیجاتی که شبیه یک کره مینیاتوری است از کجا شروع کنید؟

امیدوارم دستورالعمل ها و نکات گام به گام زیر، طرز تهیه کلم را ساده کند. و اگر به ایده ای برای استفاده از آن بعد از خرد کردن نیاز دارید، برخی از دستور العمل های کلم مورد علاقه من را در پایین این پست پیدا کنید!


کلم قرمز در کنار سه قاچ کلم سبز


انواع کلم

وقتی به بخش محصولات فروشگاه مواد غذایی خود می روید، احتمالاً یک یا چند نوع از این کلم ها را خواهید دید:

  • کلم سبز (تصویر بالا) – برگ های ترد و رنگ پریده آن به صورت متراکم در سرهای گرد سنگین بسته می شوند. کلم سبز و خام باقی مانده برای سالاد کلم کلاسیک عالی است، اما به خوبی در سوپ و سوپ پخته می شود.
  • کلم قرمز (تصویر بالا) – از بیرون، درست شبیه کلم سبز به نظر می رسد، با این تفاوت که به خوبی … قرمز است. آن را به یک کاسه پخته یا غلات اضافه کنید یا آن را تفت دهید.
  • کلم ناپا – این نوع کلم چینی شکلی بلند و تخمدانی دارد. برگ‌های آن دارای ساقه‌های سفید ترد و لبه‌های سبز کم رنگ و نرم است. من عاشق کلم ناپا خام یا پخته شده در غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و سرخ شده هستم.
  • کلم ساووی – یک کلم ساوی کامل و یک کلم سبز کامل وجوه مشترک زیادی دارند. هر دو گرد هستند. هر دو سبز هستند اما برگ‌های کلم ساوی بسیار شل‌تر بسته‌بندی می‌شوند و بافت نرم‌تری دارند. اگرچه این نوع کلم از کوه‌های آلپ فرانسه می‌آید، اما بافت لطیف آن باعث می‌شود در بسیاری از دستور العمل‌ها به یک زیرمجموعه عالی برای کلم ناپا تبدیل شود.

این نوع کلم ها همه از بیرون متفاوت به نظر می رسند، اما می توانید با استفاده از راهنمای زیر یاد بگیرید که چگونه هر یک از آنها را برش دهید!


کلم سبز روی تخته برش کنار انبوهی از کلم خرد شده قرار می گیرد


چگونه کلم را به صورت قاچ برش دهیم

برش کلم می تواند هدف نهایی شما باشد یا اولین قدم برای بریدن آن به شکل دیگری مانند تکه تکه یا مربع باشد. یک کلم بزرگ و غیر قابل تحمل را به قطعات قابل کنترل تری تجزیه می کند.

  1. با حذف هر گونه برگ خارجی که سفت، پژمرده یا تغییر رنگ است شروع کنید. کلم را بشویید و با دستمال کاغذی یا دستمال آشپزخانه خشک کنید.
  2. سپس، ساقه یا هسته را پیدا کنید. در قسمت پایین کلم جایی که برگ ها به هم می پیوندند خواهد بود.
  3. از یک چاقوی سرآشپز تیز برای برش کلم از طول هسته استفاده کنید.
  4. نصف ها را دوباره از طول از طریق هسته برش دهید تا چهار گوه تشکیل شود.

آیا گوه ها نقطه توقف شما هستند؟ به برش دادن تکه های کلم از داخل هسته ادامه دهید تا ضخامت برش ها به ضخامت دلخواه شما برسد. من فکر می کنم ضخامت 1 تا 1 و 1/2 اینچ برای سرخ کردن یا برشته کردن اندازه عالی است.

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه کلم را به ورقه ها یا مربع های نازک برش دهید؟ به خواندن ادامه دهید!


نحوه برش کلم - کلم خرد شده روی تخته برش با ماندولین


چگونه کلم خرد شده را برش دهیم

اولین چیز اول: برای یادگیری به بخش بالا مراجعه کنید چگونه یک کلم را به صورت قاچ برش دهیم.

  1. هنگامی که چهار گوه دارید، یک طرف برش خورده گوه را روی تخته برش خود قرار دهید.
  2. در امتداد هسته به صورت مورب برش دهید تا از گوه جدا شود.
  3. سپس، از یک چاقوی تیز آشپز استفاده کنید تا گوه کلم را به صورت متقاطع برش دهید و از نوک نوک تیز به سمت جایی که هسته آن را برش داده اید به سمت پایین حرکت کنید.
  4. این کار را با تکه های باقی مانده تکرار کنید!

خودشه! از کلم رنده شده در سالاد کلم، تاکو و غیره استفاده کنید.

  • واریاسیون 1: برای تکه های بلندتر، کلم را به جای ضربدری از طول برش دهید. آن را در امتداد یکی از لبه های بریده شده هر گوه برش دهید.
  • تنوع 2: برای کلم خیلی ریز خرد شده، از برش ماندولین استفاده کنید یک گوه کلم را در انتهای هسته نگه دارید و نوک آن را روی تیغه ماندولین بکشید تا آن را برش دهید. حتما از گارد ایمنی استفاده کنید!
  • تنوع 3: برای کلم خرد شده، همانطور که من در سوپ کلم استفاده می کنم، هر گوه را از طول به برش های یکسان یک اینچی ببرید. سپس برش های 1 اینچی را به صورت ضربدری برش دهید تا یک شبکه تشکیل شود. برگ ها به صورت مربع جدا می شوند.


نحوه برش کلم - کلم سبز نیمه خرد شده روی تخته برش با چاقوی سرآشپز


دستور العمل های مورد علاقه کلم

بنابراین، شما یاد گرفتید که چگونه یک کلم را برش دهید. چگونه می خواهید آن را بپزید؟ اگر به مقداری اطلاعات نیاز دارید، یکی از این دستور العمل ها را درست کنید:


کتاب آشپزی Simple Feel Good Food روی سنگ مرمر


شما می توانید دستور العمل های خوشمزه تر کلم را در کتاب آشپزی جدید من پیدا کنید. عشق و لیمو غذای ساده احساس خوب.

در واقع، شامل یک برنامه غذایی 3 روزه است که برای استفاده از کل کلم طراحی شده است! دستور العمل های پلان – گوه های کلم سرخ شده، پیتا ناچوس بارگذاری شده (تصویر زیر) و تاکوی نخود با کلم ترشی (تصویر زیر) – از موارد مورد علاقه من در کتاب هستند. اکنون آن را پیش‌سفارش کنید تا یک کتاب الکترونیکی BONUS رایگان دریافت کنید!

غذای ساده Love & Lemons Simple Feel Good را از قبل سفارش دهید


پیتا ناچو و تاکو نخود را با کلم ترشی پر کنید


چگونه کلم را برش دهیم

زمان آماده سازی: 10 دقیقه

زمان کل: 10 دقیقه

خدمت 8

یاد بگیرید که چگونه کلم را برای پخته، سوپ و موارد دیگر برش دهید! تنها چیزی که نیاز دارید یک چاقوی تیز و یک تخته برش است.

  • هر گونه برگ بیرونی کلم را که سفت، تغییر رنگ یا پژمرده شده است جدا کنید. کلم را بشویید و خشک کنید. روی تخته برش قرار دهید.

  • ساقه یا هسته را در انتهای کلم، جایی که برگ ها به هم می پیوندند، قرار دهید. از یک چاقوی سرآشپز تیز برای برش دادن کلم به صورت عمودی از طریق هسته استفاده کنید. هر نیمه را به صورت عمودی از طریق هسته به نصف برش دهید تا چهار گوه تشکیل شود.

  • برای بریدن گوه های نازک تر برای برشته کردن یا سرخ کردن، برش قاچ های کلم را به صورت عمودی از طریق هسته ادامه دهید تا به ضخامت دلخواه شما برسند.

  • برای بریدن کلم خرد شده برای پخته یا سرخ شده، یک تکه کلم را روی تخته برش خود قرار دهید. در امتداد هسته به صورت مورب برش دهید تا از گوه جدا شود. از نوک نوک تیز تا انتهای هسته، کلم را به صورت ضربدری برش دهید. این کار را با تکه های باقی مانده تکرار کنید.

  • برای برش کلم خرد شده برای سرخ کردن یا سوپ، هر گوه را از طول به برش های 1 اینچی برش دهید، سپس آن را به صورت متقاطع به برش های 1 اینچی برش دهید تا یک شبکه تشکیل شود. برگ ها به صورت مربع جدا می شوند.

  • پیشنهادات دستور پخت را در پست بالا بیابید یا این 17 بهترین دستور پخت کلم را بررسی کنید.