طرز تهیه سوپ پیراشکی – عشق و لیمو


این دستور پخت سوپ پیراشکی که با استیکرهای منجمد، سبزیجات تازه و آبگوشت معطر درست شده است، یک شام شب هفته سریع، آسان و خوشمزه است.


سوپ پیراشکی


این دستور سوپ پیراشکی دارای یک ماده نه چندان محرمانه است: استیکرهای یخ زده! آنها این سوپ را بسیار سریع و آسان درست می کنند. این چیزی است که فقط برای شب هایی که شما هستید واقعا ولع راحتی و آسودگی بیرون آوردن، اما شما به نوعی خود را متقاعد می کنید که به هر حال شام بپزید.

و اگر این سوپ پیراشکی را بپزید، خوشحال خواهید شد که درست کرده اید! استیکرها و سبزیجات در آبگوشت معطری که با سیر، تاماری و مقدار زیادی زنجبیل تازه پر شده است شناور می شوند. گرم و خوش طعم است و این واقعیت که در کمتر از 30 دقیقه با هم ترکیب می شود فقط طعم آن را بهتر می کند.

این سوپ پیراشکی اخیراً یکی از مورد علاقه‌های ما در شب‌های هفته بوده است. من فکر می کنم شما هم آن را دوست خواهید داشت!


مواد اولیه دستور پخت سوپ


سوپ پیراشکی از چه چیزی درست می شود؟

بسیاری از فرهنگ‌ها در سراسر جهان نسخه مخصوص به خود را از سوپ پیراشکی دارند، مانند سوپ وونتون چینی، ماندو-گوک کره‌ای یا تورتلینی ایتالیایی در برودو. این دستور پخت سوپ پیراشکی الهام گرفته از آسیایی است، اما قرار نیست نسخه معتبری از هیچ غذای سنتی باشد.

در اینجا چیزی است که برای ساختن آن نیاز دارید:

  • کوفته یخ زده، البته! قبل از افزودن به سوپ نیازی به ذوب آنها نیست.
  • روغن خنثی – برای تفت دادن سبزیجات من معمولا از روغن آووکادو یا روغن گیاهی استفاده می کنم.
  • قارچهای شیتاکه – به این سوپ ساده بافت گوشتی و طعم اومامی اضافه می کنند. در صورت تمایل می توانید قارچ ساب cremini را انتخاب کنید!
  • تاماری یا سس سویا – برای عمق طعم شور و خوش طعم.
  • آب سبزیجات – آب سبزیجات خانگی درست کنید یا از فروشگاه استفاده کنید.
  • سیر و زنجبیل تازه – به آبگوشت لقمه ای با طراوت می دهند.
  • سبزیجات رنگارنگ – من هویج، پیاز سبز و اسفناج را دوست دارم، اما آنها به هیچ وجه تنها گزینه شما نیستند! بچه بوک چوی، سبزی تاتویی یا حتی نخود فرنگی منجمد را امتحان کنید.
  • سرکه برنج و آبلیموی تازه – آنها را داخل سوپ هم بزنید تا طعمی روشن و تند داشته باشند.
  • دانه های کنجد – برای طعم دادن. من عاشق کرانچ آجیلی آنها هستم!
  • و سیچوان چیلی ترد – برای سرو آن را روی کاسه خود بریزید تا طعم و مزه ای غنی و لذیذ داشته باشد و گرم شود. اگر به ادویه حساس هستید، به جای آن، روی سوپ پیراشکی را با چرخاندن روغن کنجد برشته شده پر کنید.

دستور العمل کامل را با اندازه گیری های زیر پیدا کنید.

از چه نوع کوفته ای استفاده کنیم

تقریبا می توانید استفاده کنید هر نوع کوفته آسیایی منجمد در این سوپ

من این کوفته‌های سبزیجات توفو ناسویا را دوست دارم، اما مینی وونتون‌ها، گیوزای سبزیجات و پات استیکرها نیز به خوبی کار می‌کنند. از آزمایش گزینه های موجود در فروشگاه مواد غذایی خود لذت ببرید!

نکته: کوفته های کوچکتر را نسبت به کوفته های بزرگتر انتخاب کنید. خوردن آنها در سوپ بسیار راحت تر است.


تفت دادن قارچ در فر هلندی


طرز تهیه سوپ پیراشکی

طرز تهیه این سوپ پیراشکی آسان است! در اینجا چگونه پیش می رود:

ابتدا قارچ ها را بپزید. آنها را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​به مدت 5 تا 8 دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند تفت دهید.


ریختن آب گوشت در قابلمه سوپ


بعد سوپ را بجوشانید. تاماری، آب گوشت، سیر، زنجبیل، هویج، پیراشکی و نیمی از پیازچه را به قابلمه با قارچ اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند و آب گوشت را به جوش بیاورید. حرارت را کم کنید و حدود 4 دقیقه بجوشانید تا کوفته ها گرم شوند.


سوپ استیکر


در نهایت، مزه دار کنید و سرو کنید. سوپ را از روی حرارت بردارید و اسفناج، سرکه برنج و آبلیمو را اضافه کنید. هم بزنید تا اسفناج پژمرده شود.

با نمک، تاماری و/یا آبلیموی بیشتر مزه دار کنید. روی آن را با پیازچه های رزرو شده، دانه های کنجد و چیلی ترد سرو کنید.

باید عاشق یک شام 30 دقیقه ای باشم! 🙂

ذخیره سازی

سوپ پیراشکی در روزی که درست می‌شود بهترین است، اما می‌توانید باقی مانده‌ها را در ظرف در بسته در یخچال تا 3 روز نگهداری کنید.

توجه داشته باشید که بسته بندی پیراشکی هر چه بیشتر در آبگوشت بماند نرم تر می شود، بنابراین ممکن است در روز دوم یا سوم برخی از کوفته ها از هم بریزند.

برای جلوگیری از این امر، می توانید پایه سوپ را از قبل آماده کنید (حتی می توانید آن را فریز کنید!) و در حالی که آماده خوردن هستید، کوفته ها را اضافه کنید.


دستور پخت سوپ کوفته


دستور العمل های بیشتر سوپ برای امتحان کردن

اگر عاشق این سوپ پیراشکی ساده هستید، یکی از این دستور العمل های سوپ را امتحان کنید:

سوپ پیراشکی

زمان آماده سازی: 10 دقایق

زمان پخت: 15 دقایق

زمان کل: 25 دقایق

خدمت 4 به 6

به لطف کوفته های یخ زده خریداری شده در فروشگاه، این دستور سوپ پیراشکی یک شام سریع و آسان در شب است! من دوست دارم کاسه خود را با چرخاندن فلفل چیلی ترد برای افزایش طعم بیشتر روی کاسه خود قرار دهم.

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

  • روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. قارچ ها را اضافه کنید و به مدت 5 تا 8 دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند، گهگاه هم بزنید. تاماری، آب گوشت، سیر، زنجبیل، هویج، پیراشکی و نصف پیازچه را اضافه کنید و هم بزنید. بگذارید بجوشد، سپس حرارت را کم کنید و به مدت 4 دقیقه یا تا زمانی که کوفته ها گرم شوند، بجوشانید.

  • از روی حرارت بردارید و اسفناج، سرکه برنج و آبلیمو را اضافه کنید. هم بزنید تا اسفناج پژمرده شود. مزه دار کنید.

  • داخل کاسه ها ریخته و با باقی مانده پیازچه و دانه های کنجد تزئین کنید. در صورت تمایل با تاماری و چیلی ترد بیشتری سرو کنید.

دستور غذا اقتباس شده از The Modern Proper



Source link