بدترین توصیه جهان در رژیم غذایی کتوژنیک

برای خروج از رژیم کتوژنیک باید به نکاتی توجه کنید تا سلامت شما به خطر نیافتد. بنابراین، اگرچه مصرف مقداری از غذاهای شور ایرادی ندارد، اما باید بدانید که اگر کاهش وزنتان دچار اختلال شد دلیلش چه میباشد. یک روز “ تقلب “ در رژیم، مخصوصا اگر شامل الکل و غذاهای پر چرب باشد، به راحتی میتواند یک هفته چربی سوزی که کردهاید را خنثی کند. مهمترین دلیل لاغر نشدن – مخصوصا در ناحیه شکم و پهلو – درست رعایت نکردن رژیمه. اگرچه این رژیم غذایی بین جمعیتهای مختلف متفاوت است، معمولاً ماهیان و کپور جنوبگان مهمترین منبع غذایی این پرندگان هستند.

چرا نادیده گرفتن رژیم کتوژنیک ن باعث ارزش زمان و فروش خواهد شد

شروع رژیم کتوژنیک نی نی سایت در واقع زمانی که شروع به قرار گرفتن در این رژیم غذایی میکنید، تا بدنتان عادت به تغذیه از چربی اضافه درون بدن کند، کمی زمانبر خواهد بود و ممکن است در اوایل رژیم، با چنین مشکلاتی روبهرو شوید. رژیم کتوژنیک کنترل شده نه تنها سبب لاغری بلکه باعث کاهش درصد احتمال بروز مشکلاتی از جمله کلسترول خون بالا میشود. چون هر بار که چیزی – هر چیزی – میخورید انسولین خون بالا میره؛ و در حضور انسولین چربیسوزی تقریبا صفره. بیشتر رژیمها – بخاطر محدود کردن کالری دریافتی – سوختوساز بدن رو پایین میارن؛ اما در رژیم کتو – اگه با روزهداری متناوب همراه بشه – این اتفاق نمیافته.

در یک فرد معمولی، نصف این مقدار اتفاق میافته. ✔ کاهش وزنم در رژیم کتوژنیک متوقف شده است، دلیلش چیست؟ ✔ ورزش کردن را متوقف کرده ام و کاهش وزنم شروع شده، دلیلش چیست؟ شایدم اصلا ورزش نمیکنید! بله، درست شنیدید. اگر نتوانستید در برابر یک تکه کیک یا پاستای خوشمزه مقاومت کنید و تصمیم گرفتید که کمی کربوهیدرات اضافی بخورید، اصلا استرس نداشته باشید. مهم این است که غذای انتخابی شما کربوهیدرات کمی داشته باشد.

این کره کمی متفاوت از کره معمولی امریکایی است. شاید در نگاه اول این یک رژیم لاغری نباشد، چون اصل کار استفاده از کربوهیدراتهای کم و چربیهای زیاد است. این موضوع کاملاً منطقی است، از آنجا که کتوژنیک سطح قند خون را کاهش میدهد، نیاز به دارو را کاهش میدهد و عوارض ناشی از سطح بالای قندخون را کاهش میدهد، همچنین رژیم کتو ممکن است دیابت نوع 2 را درمان کند، پس در پیشگیری از آن نیز مؤثر است. یکی از ویژگی های سلول های سرطانی اینست که از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیرشان تغذیه می کنند.  Post was creat᠎ed by GSA C on᠎tent Gen᠎erat or D᠎em oversion​!

تنها در این شرایط است که از خطرات کاهش سریع و خطرناک قند خون در امان خواهید ماند. گلیکوژن که نوعی کربوهیدرات است عمدتا در عضلات ذخیره شده و در میزان سایز آنها دخیل است. در شروع رژیم، کاهش وزن سریع اتفاق میوفته ولی ممکنه به مرور کم بشه. و هنگامی که جدول هفتگی تمرینات شما پر شد و دیگر نمیتوانید تمرین بیشتری برای ادامه کاهش وزن انجام دهید، در این مقطع ابزار بعدی شما برای شروع مجدد چربی سوزی کاهش بیش از پیش دریافت کالری میباشد. اما مسئله مهم این است که افراد واقعا این رژیم را اصولی رعایت کرده و انجام دهند و همچنین برای خارج شدن از آن نیز با اصول و قواعد درستی پیش بروند نه تنها هیچ مشکلی برای آن ها پیش نمی آید بلکه می توانند به راحتی وزن کم کنند و خیلی از بیماری ها یشان را از بین ببرند.

راهنمای انجام این کار، دریافت آن در رژیم غذایی کتوژنیک

متاسفانه؛ لبنیات، انواع گوشت و سبزیجات با کیفیت پایین، ممکن است شکاف را پر کنند اما این احتمال وجود دارد که نیاز بدن برای دریافت مواد مغذی همچنان برآورده نشود. یکی از اصول اولیه رژیم غذایی کتوژنیک ، استفاده از خوراکی های سالم و مغذی است . یکی از راههای مقابله بدن با این قحطی زدگی، افزایش اشتهای شما میباشد. هنگامی که برای چربی سوزی دریافت کالری را محدود میکنید، این امر به معنی این است که بدنتان را در شرایط قحطی زدگی خفیف قرار میدهید. حداکثر یک کیلوگرم در هفته است.

بدنسازی و رژیم کتوژنیک

در این حالت برای شکستن پلاتو یا فلات رژیم توصیه میشه مقدار کربوهیدرات روزانهتون رو – به ۱۰ گرم در روز – کاهش بدید. اگه درباره صحت هر کدوم از این عبارات تردید دارید، لازمه یک بار دیگه اصول رژیم کتو رو اینجا مرور کنید. اگه درگیر توقف کاهش وزن هستین، ممکنه چربی مصرفیتون زیاد باشه. چون تمام غذاهای رژیم غذایی پالئو سالم است و البته به دلیل داشتن پروتئین زیاد و حذف کربوهیدراتهای ساده مثل غلات و برنج و ماکارونی و شیرینی؛ شخص هیچ وقت دچار ضعف نمیشود و همیشه سرحال و پر انرژی است.

1️⃣ رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، پروتئین متوسط و پرچرب است. این رژیم معیارهای استاندارد رژیم کتوژنیک را رعایت میکند، اما بیشتر تمرکز آن روی استفاده از تریگلیسیریدها با زنجیره متوسط (MCT) است. توجه داشته باشین که ما در لیست غذاهای مجاز در این روش به غذاهای پرچرب با پروتئین متوسط نیاز داریم. خوب، حقیقت این است که احتمالا در حال نظارت دقیقی روی دریافت مکان برای شروع با رژیم کتوژنیک لاغری سریع؟ کالری خود نیستید. مطالعات نشان داده است که افراد دارای رژیم کربوهیدراتی کم در مقابل کسانی که چربی کمتری میخوردند، وزن بیشتری در شروع مدت زمان رژیم از دست دادند.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی باید بخوریم

ماهیهای چرب مثل ماهی شیر، ماهی سالمون، ساردین، قزل آلا، تن و ماکرل دارای چربیهای حیوانی سالم هستند که با رژیمهای کتویی سازگاری دارند.غذاهای دریایی مثل میگو یا کالاماری هم گزینههای مناسبی برای این نوع رژیم هستند. حتی ممکنه دوست نداشته باشه بالاتر هم بره. بدنتون دوست نداره از این نقطه تثبیت پایینتر بره. در هر دو صورت، مگر در صورت تغییر رژیم غذایی، این کاهش وزن حاصل از چربی سوزی نمیباشد، که این امر به این معنی است که ترکیب بدنیتان در جهت مثبتی در حال تغییر نمیباشد.

این امر به این دلیل اتفاق می افتد که هنگام مصرف کربوهیدرات ها، بدنتان چربی سوزی برای تامین انرژی را متوقف کرده و شروع به سوزاندن کربوهیدراتها میکند، و این به آن معنا است که کم و بیش تمام چربیهای غذایی که شما مصرف خواهید کرد به عنوان چربیهای بدنی ذخیره خواهند شد. او گزارش کرد سه مادهٔ محلول در آب به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون (که در مجموع و با هم اجسام کتونی نامیده میشوند) در کبد افراد سالم، هنگامی که گرسنه بمانند یا رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پُرچرب داشته باشند، تولید میشوند. دلیل آن هم تا حدی به این خاطر است که کمبود خواب باعث ایجاد نوسانات و اختلال در هورمونهای اشتها میشود.

مزایای رژیم کتوژنیک ممکن است تفاوت زیادی با سایر برنامه های رژیم غذایی نداشته باشد. سطح کورتیزول را حین بودن در شرایط کمبود کالری تحت نظر داشته باشید، مقدار زیادی بخوابید، بیش از حد ورزش نکنید و شاید دریافت کربوهیدرات خود را افزایش دهید. بنابراین، وعدههای با کربوهیدرات بالا میتواند وزن شما را بالا ببرند، حتی اگر مقدار زیادی کالری نیز دریافت نکنید. در این حالت احساس میکنید روند کاهش وزن شما متوقف شده. این غذاها بین 60 تا 80 درصد کالری روزانه شما را تشکیل میدهند. به طور مثال برای شما از شنبه تا ۴ شنبه رژیم کتوژنیک را انجام می دید و برای ۵ شنبه و جمعه کربوهیدرات رو بالا می برید.

شکل و چربی مانند است که بدن به طور طبیعی تولید می کند و در ساخت و عملکرد سلول های بدن دخالت دارد. ۳- صرع: تحقیقات نشان میدهد که پیروی و رعایت رژیم کتو، به طور خاص در کودکان مبتلا به بیماری صرع، موجب کاهش قابل توجهی در میزان تشنجها میشود. اکثر تحقیقات نشان میدهند که پس از ۲-۳ هفته عدم تمرین، تحلیل عضلانی شروع میشود و پس از ۴، ۵ یا ۶ هفته بدون تمرین کردن، این تحلیل عضلانی به میزان قابل توجهی افزایش میابد.

حالت تهوع در رژیم کتوژنیک

این حجم حدود ۲-۳ گرم کربوهیدرات خالص در هر ۳.۵ اونس (۱۰۰ گرم) میباشد، حدودا ۱۰ برابر کمتر از باقی میوه ها. دریافت چربیهای غذایی بیش از حد : با فرض استفاده از یک رژیم متنوع که همچنین شامل کربوهیدرات نیز میباشد، راحت ترین راه افزایش وزن حین پر خوری، دریافت مقادیر زیاد چربیهای غذایی میباشد. نوشیدن بیش از حد الکل : الکل اکسیداسیون چربی را بلاک میکند، که این امر سرعت ذخیره شدن چربیهای در بدن را تسریع میکند.

در این رژیم شما در طول شبانه روز هفتاد و پنج درصد انرژی خودتان را از مصرف چربی ها به دست می آورید. بعد از این مدت بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مصرف پروتئین و چربی ذخیره شده در بدن را آغاز میکند و این امر در نهایت منجر به کاهش وزن شما میشود که به آن در اصطلاح «کتوز» میگویند. گرچه تأثیر محیطی رژیم کتو به نحوه تنظیم آن بسیار بستگی دارد، اما پاسخ کوتاه به اکثر این سؤالات “نه” است.اما دقت کنید برنامه غذایی مربوط به این رژیم حتماً میبایست زیر نظر متخصص حاذق باشد تا خطرات احتمالی ناشی از آن به حداقل برسد.

این نوشیدنی حاوی ۲۴۵ کیلوکالری (۱٬۰۲۵ کیلوژول)، ۴ گرم پروتئین، ۲ گرم کربوهیدرات و ۲۴ گرم چربی است. با این حال، ایمنترین استراتژی این است که از کاشت در مکانهایی مانند درهها که مستعد زهکشی هوا و یخبندان در اواخر زمستان و اوایل بهار هستند، اجتناب شود. رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن سریع کاربرد دارد، اما این رژیم عوارض خود را به دنبال دارد بنابراین باید در مدت 1 تا 3 ماه به نتیجه دلخواه خود برسید. هر روز باید ۷ تا ۱۰ فنجون سبزیجات – اونم فقط سبزیجات کتویی – مصرف کنید.