اسموتی های سم زدا | وبلاگ HUM Nutrition


قدرت اسموتی های سم زدا را کشف کنید! فواید باورنکردنی این نوشیدنی های سرشار از مواد مغذی را برای پاکسازی و جوان سازی بدن خود کشف کنید. با مجموعه ای از دستور العمل های اسموتی سم زدایی خوشمزه ما که به راحتی درست می شوند و سرشار از خوبی هستند، آماده شوید تا سلامت خود را احیا کنید..

از میان تمام اصطلاحات رایج «آن» که با سلامتی مرتبط است، «سم زدایی» اغلب در صدر قرار دارد. این یک کلمه کوتاه شده برای “سم زدایی” است، که روشی است که شامل حذف مواد بالقوه مضر از بدن انسان است.

باور کنید یا نه، همه انواع سموم در بدن ما شناور هستند، از جمله فلزات سنگین، آفت کش ها، آلاینده های هوا و آب و دود یا الکل در صورت استفاده از هر یک از این مواد. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله، با گذشت زمان، این سموم می توانند به سطوح هشداردهنده ای افزایش یابند و منجر به مشکلات سلامتی بی شماری از جمله بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، آلزایمر و حتی سرطان شوند. سم شناسی میان رشته ای. Jeanette Kimszal، RDN توضیح می‌دهد: «سم‌زدایی برای سلامت کلی مهم است، زیرا اگر بدن مملو از سموم شود، می‌تواند منجر به التهاب شود که به نوبه خود باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شود.»

زنی در حال نوشیدن یک اسموتی سم زدا با سبزیجات و میوه.

توجه به این نکته مهم است که بدن ما سیستم سم زدایی خاص خود را دارد که شامل دستگاه گوارش، کلیه ها، ریه ها، کبد، سیستم لنفاوی، سیستم تنفسی و پوست می شود. اما لینگ، دکترای RDN، مدیر رژیم غذایی در دانشگاه جورجیا و سخنگوی ملی آکادمی تغذیه توضیح می دهد: «همه این اندام ها به تجزیه مواد شیمیایی که بدن ما از طریق ادرار، مدفوع، عرق و تنفس از بین می برد کمک می کند. و رژیم غذایی

با این حال، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانیم به تسهیل و پیشبرد تلاش‌های سم‌زدایی خود کمک کنیم، و یکی از سالم‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها استفاده از غذاهای غنی از مواد مغذی است.

فواید اسموتی های سم زدا

اسموتی‌های سم‌زدایی، مواد غذایی کلیدی سم‌زدایی را با هم به شکل مایعی ترکیب می‌کنند که نوشیدن آن آسان است، و به ما امکان می‌دهد در مدت زمان کوتاهی غذاهای غنی از مواد مغذی مصرف کنیم. امیلی تیلز، RDN، مربی تغذیه مجازی در نیویورک توضیح می‌دهد: اسموتی‌های سم‌زدایی که فیبر بالایی از میوه‌ها، سبزیجات، غلات و دانه‌ها دارند، به جذب کلسترول اضافی در بدن کمک می‌کنند، از هضم غذا از طریق منظم پشتیبانی می‌کنند و مواد مغذی ضروری را برای ما فراهم می‌کنند. برای کسانی که در خوردن میوه ها و سبزیجات به اندازه کافی مشکل دارند، اسموتی ها راهی عالی و با طراوت برای افزایش مصرف در عین تامین مواد مغذی ضروری خواهند بود.

آسان برای هضم

اسموتی ها غذا را به راحتی قابل هضم می کنند، زیرا نقش جویدن غذا را که به هضم مکانیکی معروف است، از بین می برد. با اسموتی ها، هضم مکانیکی را نادیده می گیریم و به محض اینکه به معده ما برسد، مستقیماً به تجزیه شیمیایی می رویم. نیکول ام. آونا، دکترای علوم اعصاب در مدرسه کوه سینا، می گوید: «یک مخلوط کن کار را با اسموتی ها برای شما انجام می دهد، زیرا قسمت مکانیکی تجزیه فیبر تقریباً قبل از اینکه به دهان شما برخورد کند، کامل می شود. دکترای پزشکی و استاد مدعو روانشناسی سلامت در دانشگاه پرینستون و نویسنده وقتی می خواهید باردار شوید چه بخورید. این می تواند به جذب بیشتر مواد مغذی در طول هضم کمک کند.

اسموتی های سم زدایی با سبزیجات و میوه های سبز

اسموتی ها همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند، عمدتاً با ترکیب انواع توت ها. این ها نه تنها به دفع رادیکال های آزاد از بدن کمک می کنند که به طور بالقوه می تواند منجر به آسیب سلولی شود، بلکه به بهبود انرژی نیز کمک می کند.

دستور تهیه اسموتی سم زدایی

تهیه اسموتی‌های سم‌زدایی آسان است، اما دانش کمی را شامل می‌شود تا مطمئن شوید که از مواد مغذی و ترکیبات مناسب برای نتایج دلخواه خود استفاده می‌کنید. در اینجا، متخصصان تغذیه دستور العمل های اسموتی سم زدایی مورد علاقه خود را به اشتراک می گذارند.

اسموتی گوارشی

زنجبیل یک ماده عالی برای کمک به هضم غذا است، زیرا به کاهش ناراحتی معده معروف است. دکتر آونا می گوید: «عملکردهای گوارشی آن ممکن است برای پاکسازی تجمع سموم در روده بزرگ، کبد و سایر اندام ها مفید باشد و آن را به یک اسموتی اضافه کند.

عناصر:

  • ½ فنجان ریشه زنجبیل پوست کنده
  • ½ فنجان آناناس منجمد
  • ¼ فنجان آووکادو منجمد یا تازه
  • 1 فنجان اسفناج
  • 1 قاشق غذاخوری عسل (یا آگاو، اگر گیاهخوار باشد)
  • آب یا آب نارگیل برای مخلوط کردن (مقدار ترجیحی)
  • جهت ها: ریشه زنجبیل خود را پوست کنده و مکعبی خرد کنید. بقیه مواد را اندازه کنید و با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

اسموتی سلامت پوست

اگر به دنبال بهبود سلامت پوست خود هستید، می‌توانید کلاژن، فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدنتان را با برخی مواد مغذی مانند زغال اخته غنی از آنتی‌اکسیدان و دانه‌های کتان و همچنین موز برای افزایش پتاسیم ترکیب کنید.

عناصر:

  • 1 پیمانه کلاژن (گاوی، ماهی یا گیاهی)
  • 1/3 فنجان زغال اخته منجمد
  • ½ موز یخ زده
  • ½ فنجان ماست یونانی ساده (ماست نارگیل اگر وگان باشد)
  • 1 قاشق غذاخوری کتان آسیاب شده
  • آب یا آب نارگیل برای مخلوط کردن (مقدار ترجیحی)
  • جهت ها: همه مواد را اندازه کنید و با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.
اسموتی سم زدایی با زغال اخته و مواد مغذی.

اسموتی حمایت کننده ایمنی

دکتر لینگ خوردن 5 وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات در روز را برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی کافی و حمایت از سیستم ایمنی سالم توصیه می کند. این دستور اسموتی شامل بیش از یک وعده در یک نوشیدنی است.

عناصر:

  • ½ پرتقال (پوست کنده)
  • ½ موز یخ زده
  • ½ ریشه زنجبیل پوست کنده
  • ¼ فنجان آب هویج
  • ½ فنجان ماست یونانی ساده (ماست نارگیل اگر وگان باشد)
  • 1 قاشق غذاخوری عسل (آگاو، اگر گیاهخوار باشد)
  • در صورت نیاز آب را برای قوام اضافه کنید تا مخلوط شود
  • جهت ها: همه مواد را اندازه کنید و با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

اسموتی انرژی

این اسموتی دارای ترکیب خوبی از آنتی اکسیدان ها، فیبر، پتاسیم، پتاسیم و منیزیم است. بسته به میزان پروتئین در هر وعده، می تواند منبع خوبی از پروتئین باشد که انرژی جدی برای شما فراهم می کند.

عناصر:

  • 1 فنجان توت مخلوط منجمد (شاه توت، زغال اخته، تمشک)
  • 1 فنجان سبزیجات برگ دار
  • 1 فنجان ماست ساده یا ماست غیر لبنی
  • 1 قاشق چایخوری پودر کاکائو شیرین نشده
  • 1 فنجان شیر یا شیر ساده غیر لبنی
  • جهت ها: همه مواد را اندازه کنید و با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

اسموتی های سم زدا را در برنامه روزانه خود قرار دهید

واقعاً هیچ زمان بدی از روز برای لذت بردن از اسموتی سم‌زدایی وجود ندارد، با این حال، یکی از بهترین زمان‌ها برای خوردن آن‌ها صبح است، زیرا آن‌ها روشی غنی از مواد مغذی برای شروع روز هستند. همچنین می‌توان آن‌ها را به راحتی در حین حرکت برد، که می‌تواند برای کسانی که با عجله از در بیرون می‌روند مفید باشد. دکتر آونا می‌گوید: «اگر مادر پرمشغله‌ای هستید یا معمولاً صبحانه نمی‌خورید، این می‌تواند افزودنی عالی باشد. اگر می‌خواهید در طول روز از ناراحتی معده جلوگیری کنید، صبح‌ها به راحتی هضم می‌شوند.»

بعد از تمرین

اسموتی ها همچنین وقتی پروتئین را به آنها اضافه می کنیم به عنوان یک میان وعده بعد از تمرین خوب عمل می کنند. تیلز می‌گوید: «وقتی میوه‌ها را با هم ترکیب می‌کنیم، قندهای آن‌ها را سریع‌تر جذب می‌کنیم، اما جفت کردن آنها با پروتئین به پر کردن ذخایر پروتئین و ذخایر ماهیچه‌ای کمک می‌کند و بهبودی را آسان‌تر می‌کند.»

را به جلو

یکی از راه‌هایی که می‌توانید فرآیند تهیه اسموتی‌تان را بسیار آسان‌تر کنید، آماده‌سازی وعده‌های غذایی است، به همان روشی که هر وعده غذایی کامل دیگری را انجام می‌دهید. دکتر آونا توصیه می کند یک دسته سه گانه تهیه کنید و آنها را در یک ظرف مناسب در فریزر نگهداری کنید. او می‌گوید: اسموتی را بیرون بیاورید و یک شب قبل از استفاده از آن در روز بعد در یخچال بگذارید. یکی دیگر از راه های خوب برای فریز کردن اسموتی این است که آن را در قالب های یخ نگه دارید و هر زمان که اسموتی خود را می خواهید با آب مخلوط کنید.

زنی در حال نوشیدن اسموتی سم زدایی سبز

مواد تشکیل دهنده منبع

وقتی نوبت به تهیه مواد اولیه می‌رسد، می‌توانید از خواربار فروشی محلی خود یا بهتر از آن، از بازار کشاورزان نزدیک خرید کنید. کیمزال خاطرنشان می کند، در حالی که بسیاری از محصولات بازار کشاورزان برچسب “ارگانیک” ندارند، ممکن است بسیار خوب باشد. او می‌گوید: «می‌توانید بپرسید که محصول چگونه تهیه می‌شود و آیا آفت‌کش‌هایی استفاده شده است یا خیر. همچنین می‌توانید برای یک میوه تازه ثبت‌نام کنید و خدمات تحویل تولید کنید یا برنامه‌ای بیابید که مواد تازه و ارگانیک را ارائه می‌دهد یا حتی سعی کنید باغ خود را پرورش دهید تا واقعاً بدانید محصول شما از کجا می‌آید.

اکنون…

مهم است که به یاد داشته باشید که بدن شما قبلاً به آنچه برای سم زدایی نیاز دارد مجهز شده است، با این حال، ترکیب مواد مغذی مناسب و مصرف آنها به روش صحیح (یعنی اسموتی سم زدایی)، می تواند به تسهیل این سم زدایی کمک کند.