آیا دانه زردآلو یک درمان جایگزین سرطان است؟


اگر درمان‌های جایگزین سرطان را انتخاب کنید، عمر طولانی‌تری دارید؟

علاوه بر درمان های مرسوم، “آیا استفاده از طب جایگزین بقای سرطان را پیش بینی می کند؟” حتی اگر خود درمان‌های جایگزین بی‌فایده باشند، می‌توان پیش‌بینی کرد که کاربران عمر طولانی‌تری خواهند داشت، زیرا امید بیشتری دارند و «اراده زندگی» بیشتری دارند و تقریباً سه برابر بیشتر احتمال دارد که سرطانشان قابل درمان باشد، حتی اگر اینطور نباشد. تی اما، محققان دریافتند که میزان مرگ و میر در مصرف کنندگان داروهای جایگزین در واقع بالاتر است. وقتی سال‌ها بعد آنها را پیگیری کردند، دریافتند که 79 درصد از مصرف‌کنندگان داروهای جایگزین جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که 65 درصد از افرادی که از داروهای جایگزین استفاده نمی‌کنند، جان خود را از دست داده‌اند. با این حال، اگر مصرف کنندگان داروهای جایگزین بیمارتر شروع به کار کردند، قطعاً می تواند دلیل آن را توضیح دهد. و در واقع، آنها تمایل بیشتری به بیماری داشتند، اما این تفاوت به معنی آماری نبود. نکته پایانی این است که ارتباط بین استفاده از داروهای جایگزین و بقای کوتاه لزوماً علت و معلولی نیست، اما ممکن است برخی از روش‌های جایگزین واقعاً مضر بوده باشند، همانطور که در ویدیوی خود درباره آیا دانه‌های زردآلو به‌عنوان یک جایگزین کار می‌کنند صحبت می‌کنم. درمان سرطان؟

به لطف اینترنت، درمان‌های مکمل و جایگزین قدیمی‌تر سرطان، مانند لاتریل، که ترکیبی مشتق شده از آمیگدالین، یک ماده طبیعی حاوی سیانید است که در هسته‌های زردآلو، دانه‌های درون چاله‌ها، متمرکز شده است، احیا شده است. طبق قوانین دامن، آن را به عنوان “ویتامین B17” نامگذاری کردند، اما اصلاً یک ویتامین نیست. علاوه بر این، «عدم اثربخشی laetrile [against cancer] و خطر عوارض جانبی ناشی از مسمومیت با سیانید باعث شد آژانس غذا و دارو (FDA) در ایالات متحده و کمیسیون اروپا استفاده از آن را چند دهه پیش ممنوع کنند. با این حال، همچنان می‌توانید آن را از طریق اینترنت خریداری کنید، همانطور که هنوز می‌توانید هسته‌های زردآلو را خریداری کنید. آیا امتحان کردن آنها ضرری دارد؟ بله، به دلیل مسمومیت با سیانید.

در گزارش یک مورد معمولی، زنی مقداری دانه زردآلو خورد. او آنها را از یک فروشگاه مواد غذایی سالم تهیه کرده بود، بنابراین آنها باید سالم باشند، درست است؟ بیست دقیقه بعد او دچار مشکل تنفسی شد و به کما رفت. برخی از محاسبات انجام شد و به نظر می رسد یک کیسه هشت اونسی هسته زردآلو اگر در یک وعده مصرف شود برای کشتن شش نفر کافی است. بنابراین، “تداوم فروش هسته زردآلو به عنوان غذای سالم نگران کننده است.”

در موردی دیگر، فردی روزانه یک چهارم قاشق چای‌خوری هسته زردآلو مصرف می‌کرد و یک روز قبل از اینکه در آی‌سی‌یو قرار بگیرد، برند خود را تغییر داده بود. خوشبختانه، او زنده ماند، اما دیگران آنقدر خوش شانس نیستند. به عنوان مثال، یک جوان 17 ساله در عرض یک روز بر اثر مسمومیت شدید سیانید که می تواند منجر به کما، تشنج و فروپاشی قلبی عروقی شود، جان خود را از دست داد. به همین دلیل است که نام لاتریل را یک ویتامین بسیار موذیانه است. در مثالی دیگر، زنی 32 ساله در حالت کما به اورژانس مراجعه کرد. آیا او روی چیزی بود؟ نه، او به تازگی چند «مکمل ویتامین» مصرف کرده بود. خوشبختانه، یکی از بستگان با آنها به اورژانس مراجعه کرد: به اصطلاح ویتامین B17. به بیمار پادزهر سیانید داده شد و زنده ماند. اما اگر آن بستگان B17 را نمی آوردند یا اصلاً نشان نمی دادند، پرونده “می توانست مرگبار باشد.”

بنابراین، “بیماران سرطانی باید در مورد خطر بالای ایجاد عوارض جانبی جدی ناشی از مسمومیت با سیانید پس از لاتریل یا آمیگدالین”، ترکیب طبیعی در دانه‌های زردآلو، مطلع شوند. به خصوص در معرض خطر ممکن است کسانی باشند که دوزهای بزرگ ویتامین C مصرف می کنند یا کسانی که ویتامین B12 کافی دریافت نمی کنند. بدن دو راه اصلی برای سم زدایی سیانید دارد. می‌تواند آن را به ویتامین B12 بچسباند تا مکمل سیانوکوبالامین را تشکیل دهد، که می‌تواند به‌طور بی‌ضرر هنگام ادرار کردن از بین برود، یا می‌تواند از اسید آمینه سیستئین استفاده کند، که برای متابولیسم ویتامین C نیز استفاده می‌شود. بنابراین، اگر ویتامین C بیش از حد مصرف می‌کنید. سطح شما می تواند کاهش یابد و در نهایت در برابر سمیت سیانید آسیب پذیرتر شوید.

درمان های مرسوم سرطان مانند شیمی درمانی نیز می تواند سمی باشد. همه چیز در مورد منافع در مقابل خطرات است. بله، آمیگدالین می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی خاصی را در پتری دیش مسدود کند، اگرچه به نظر نمی‌رسد که هیچ اثر ضد سرطانی در برابر تومورها در حیوانات آزمایشگاهی داشته باشد. اما تا زمانی که آن را آزمایش نکنید و آزمایش بالینی آمیگدالین در درمان سرطان انسان انجام ندهید، نمی دانید چه اتفاقی در افراد می افتد. برای این نتایج، ویدیوی من را ببینید آیا آمیگدالین یا ویتامین B17 به عنوان یک درمان جایگزین سرطان عمل می کند؟