آیا خرما برای سلامت روده بزرگ مفید است؟


هفت تاریخ در روز به مدت سه هفته در یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده مورد آزمایش قرار می گیرند. (من در مورد میوه صحبت می کنم، نه یک دور همی برنامه ریزی شده.)

خرما یکی از سالم ترین شیرین کننده هاست. من از آنها در هنگام پخت و پز استفاده می کنم، و شما آنها را به عنوان مواد اصلی در آن پیدا خواهید کرد کتاب آشپزی چگونه بمیریم و کتاب آشپزی چگونه رژیم نگیریم. می‌توانید آن‌ها را با آب مخلوط کنید تا شربت خرما درست کنید یا از شکر خرما استفاده کنید، که یک غذای کامل است، فقط خرما خشک شده را به صورت پودر درآورید. به این ترتیب، سرشار از مواد مغذی است و به اندازه ملاس بلک استرپ قدرت آنتی اکسیدانی دارد، همانطور که در نمودار زیر و در 0:24 در ویدیوی من مشاهده می کنید. جمعه فلش بک: فواید خرما برای سلامت روده بزرگ، اما بدون طعم قوی. (هر چند همه مارک ها یکسان نیستند. به عنوان مثال، همانطور که در زیر و در 0:31 در من نیز مشاهده می کنید. ویدئومیل قرمز باب در مقایسه با قند خرمای NOW Foods ممکن است دو برابر آنتی اکسیدان داشته باشد، اگرچه محققان هر بسته فقط یک بسته را آزمایش کردند.) بنابراین، خرما در مقایسه با سایر شیرین کننده ها سالم است، اما این چیز زیادی نمی گوید. آیا خرما خاصیت دارویی خاصی دارد؟

مقالاتی در ادبیات پزشکی وجود دارد که از “اثرات درمانی میوه خرما… در پیشگیری از بیماری ها از طریق تعدیل فعالیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد توموری” و بحث در مورد “فعالیت های دارویی میوه خرما در کنترل بیماری ها” می پردازد. شما می توانید شکلی را در زیر و در 0:57 در من ببینید ویدئو برای نشان دادن این موضوع اما چیزی که آنها نمی گویند این است که برخی از اینها ممکن است مبتنی بر مطالعاتی باشد که در آن خرما به موش ها قبل از اینکه در معرض ایسکمی بیضه قرار گیرند، با چرخاندن بیضه چپ آنها 720 درجه در جهت عقربه های ساعت – دو چرخش کامل – برای چرخاندن کامل تغذیه شده است. تامین خون آیا خرما کمکی کرد؟ چه کسی اهمیت می دهد که اگر خرما کمک کند؟! ما در مورد بیضه موش صحبت می کنیم. آزمایش اثرات گردویی گردو بر روی بیضه موش صحرایی چه ارتباطی دارد؟

از قضا، شاید عجیب ترین ادعا این باشد که خرما به زایمان و زایمان کمک می کند، که در واقع توسط کارآزمایی های تصادفی و دوسوکور کنترل شده با دارونما پشتیبانی می شود، همانطور که در ویدیوی خود پوشش دادم. غذاهای مورد علاقه جمعه: بهترین غذا برای اواخر بارداری، زایمان و زایمان. بنابراین، اجازه دهید در اینجا ذهن باز داشته باشیم.

در مورد اثرات ضد سرطانی ادعا شده چطور؟ محققان تأثیر خرما را بر روی فلور خوب روده و تکثیر سلول های سرطانی روده بزرگ مطالعه کردند. روده ما حدود 10000 میلیارد میکروارگانیسم را در خود جای داده است و “فعال ترین مکان از نظر متابولیکی در بدن انسان محسوب می شود.” انواع و اقسام چیزهای احمقانه در آن پایین در حال رخ دادن هستند، و ما می توانیم به فلور خوب روده خود با تغذیه پری بیوتیک ها، مانند فیبر غذایی و پلی فنول ها، یک دسته از مواد مغذی گیاهی آنتی اکسیدانی، پاداش دهیم. خرما دارای سطوح بالایی از هر دو است. محققان برخی خرما را با فلور روده ترکیب کردند – دوغاب های مدفوعی که توسط داوطلبان اهدا شد. (آیا نام اسموتی سبز را شنیده اید؟ این بیشتر شبیه اسموتی قهوه ای است.) چه اتفاقی افتاده است؟ هم کل عصاره خرما و هم فقط پلی فنول خرما “توانستند رشد باکتری های مفید را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.” آنها همچنین توانایی مخلوط ها را برای مهار رشد سلول های سرطانی روده بزرگ در پتری دیش ارزیابی کردند. همانطور که در نمودار زیر و در 2:51 در من می بینید ویدئوحتی فقط عصاره پلی فنول رشد سلول های سرطانی را بیش از نصف کاهش داد و عصاره کامل خرما تقریباً رشد سلول های سرطانی را به طور کامل مسدود کرد. این داده ها با هم نشان می دهد که مصرف میوه خرما ممکن است با افزایش رشد باکتری های مفید و مهار تکثیر سلول های سرطانی روده، سلامت روده بزرگ را بهبود بخشد.

اگر محققین واقعاً تأثیر خرما را در روده بزرگ مطالعه می کردند، خوب بود، اما تا همین اواخر چنین مطالعه ای وجود نداشت. یک مطالعه مداخله‌ای تصادفی، کنترل‌شده، متقاطع، تأثیر مصرف خرما بر رشد فلور روده و سلامت روده بزرگ را بررسی کرد. داوطلبان به طور تصادفی در یک گروه کنترل یا هفت خرما در روز به مدت سه هفته قرار گرفتند و محققان دریافتند “افزایش قابل توجهی در اجابت مزاج و دفعات مدفوع وجود دارد” که جای تعجب نداشت زیرا شرکت کنندگان در مطالعه در گروه خرما فیبر بیشتری می خوردند. اما، آنها همچنین “کاهش قابل توجهی در غلظت آمونیاک مدفوع … پس از مصرف خرما، نسبت به سطح پایه” پیدا کردند. (ویدیوی من PH مدفوع و سرطان روده بزرگ توضیح می دهد که چرا این مهم است.) “علاوه بر این، مصرف میوه خرما به طور قابل توجهی سمیت ژنتیکی در آب مدفوع انسان یا چای مدفوع انسان را کاهش می دهد. عصاره آب مدفوع شخصی که هفت خرما در روز می خورد باعث سمیت ژنتیکی به میزان قابل توجهی می شود، به این معنی که آسیب DNA به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، که خوب است زیرا این همان چیزی است که داخل روده بزرگ ما را به طور روزانه می پوشاند.

همانطور که در زیر و در ساعت 4:17 در من می بینید ویدئوده‌ها گونه مختلف خرما در برابر انواع سلول‌های سرطانی در شرایط آزمایشگاهی قرار گرفته‌اند – نه فقط سرطان روده بزرگ و سرطان معده، که ممکن است خرما در واقع با آنها تماس داشته باشد، بلکه سرطان‌های پروستات، ریه و سینه نیز وجود دارد. . البته، ابتدا باید نشان دهیم که اجزای فعال در واقع در جریان خون جذب شده و به آن اندام ها ختم می شوند.

در اینجا برخی از دستور العمل های مورد علاقه من با استفاده از خرما آورده شده است: شربت خرما و لعاب خرما بالزامیک.