چگونه فرهنگ رژیم غذایی یواشکی نشان می دهد


فرهنگ رژیم غذایی در اطراف ما وجود دارد و – به دلیل سال ها شرایط فرهنگی – اغلب در درون ما درونی می شود. در حالی که برخی رژیم‌های غذایی را می‌توان به راحتی تشخیص داد (با نگاه کردن به شما اتکینز و ساحل جنوبی)، رژیم‌های غذایی یاد گرفته‌اند که مردم دیگر به دنبال «رژیم‌های غذایی» نیستند، بنابراین بازی بازاریابی را به نام «سلامتی» تغییر داده‌اند. این چیزی است که من آن را فرهنگ رژیم غذایی یواشکی می نامم و می تواند شما را از بدنتان جدا کند و سفر بصری غذا خوردن شما را به چالش بکشد. در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه روش‌های کمتر آشکار فرهنگ رژیم غذایی را تشخیص دهید

چگونه فرهنگ رژیم غذایی یواشکی را تشخیص دهیم - متن کنار تصویر زنی با موهای تیره که ژاکت نارنجی پوشیده و ناامید به نظر می رسد

اغلب زمانی که مردم با ایده فرهنگ رژیم غذایی آشنا می شوند و شروع به شروع فرآیند یادگیری نکردن می کنند، معمولاً فوراً متوجه برخی از راه های آشکار فرهنگ رژیم غذایی و ذهنیت رژیم غذایی در زندگی خود می شوند.

به عنوان مثال، دکتری به کسی می‌گوید که وزن کم کند زیرا BMI او در دسته «اضافه وزن» قرار می‌گیرد (که BS کامل است و توسط علم پشتیبانی نمی‌شود).

سایر روش‌های شناخته‌شده‌تر فرهنگ رژیم غذایی، رژیم‌های «مد» مانند WW (سابق مراقب وزن)، کتو، پالئو، جنی کریگ، و غیره هستند که همگی آشکارا وعده کاهش وزن را می‌دهند.

اما در مورد روش‌های کمتر آشکاری که فرهنگ رژیم غذایی نشان می‌دهد چه می‌توان گفت؟

چگونه فرهنگ رژیم غذایی یواشکی را تشخیص دهیم

در طول سال‌ها که با مشتریانم کار می‌کردم، متوجه شدم که فرهنگ رژیم غذایی «علنی» یا ذهنیت رژیم غذایی، و فرهنگ رژیم غذایی «آشکارتر» وجود دارد.

بسیاری از مشتریان من از رژیم گرفتن خسته شده اند، بنابراین از محدودیت فیزیکی غذا یا شمارش کالری خودداری می کنند. آنها به خود اجازه می دهند که تنوع بیشتری از غذا بخورند و روی ایجاد صلح با غذا کار کنند.

و در حالی که آنها کار می کنند تا قواعد فرهنگ رژیم غذایی را بیاموزند، هنوز راه های پنهان و پنهانی زیادی وجود دارد که نشان می دهد.

این اشکال مخرب تر و موذیانه فرهنگ رژیم غذایی ممکن است آشکارا وعده کاهش وزن را ندهند. اغلب آنها «غذای سالم‌تر» را تحت پوشش رفاه به بازار می‌دهند، که می‌تواند بوییدن آنها را سخت‌تر کند.

با این حال، اگر دقیق‌تر نگاه کنید، پیام همچنان یکسان است: این برنامه را دنبال کنید، این کارها را انجام دهید و «سالم‌تر» خواهید شد (زیر متن: لاغرتر). هنوز هم با تغذیه از ترس چاق شدن و تمام پیامدهای اخلاقی که فرهنگ ما برای انتخاب غذا و اندازه بدن قائل است، درآمد کسب می کند.

نمونه هایی از فرهنگ رژیم غذایی یواشکی

یکی از مشتریان من چندین سال بود که روی غذا خوردن شهودی کار می کرد که به سراغ من آمد. در آن لحظه او احساس می کرد که در مکانی عالی برای گوش دادن به بدنش و خوردن آنچه می خواهد قرار دارد. او تصمیم گرفت با من همکاری کند تا کمی تغذیه ملایم تر را اعمال کنم و به کار بر روی بهبود تصویر بدنش ادامه دهد.

با شروع کار با هم، برای من واضح بود که در حالی که بله – او از شر قوانین آشکارتر رژیم غذایی خلاص شده بود – هنوز هم بسیاری از قوانین رژیم غذایی “آذابی” در زندگی روزمره او ظاهر می شد. زندگی

برای مثال، او یک روز متوجه شد که هنوز بیشتر در اطراف فروشگاه مواد غذایی خرید می کند و فقط میوه و سبزیجات تازه می خرد. این یک تصمیم آگاهانه نبود – در ناخودآگاه او بود که از روزهای رژیمش باقی مانده بود.

همانطور که بسته‌بندی آن را بیشتر باز می‌کردیم، او متوجه شد که هنوز معتقد است «تازه بهترین است» و بنابراین فقط در صورتی میوه‌ها و سبزیجات را «شمارش» می‌کند که تازه ساخته شده باشند.

با این حال، این قانون (ناخودآگاه) مانع از رسیدن به هدف او برای استفاده از تغذیه ملایم شده بود، زیرا اگر او تمایلی به پختن سبزیجات از ابتدا نداشت، دیگر هیچ گونه سبزیجاتی را نداشت. بنابراین ما با هم کار کردیم تا به او کمک کنیم تا غذاهای منجمد و کنسرو شده سریع و آسانی پیدا کند که طعم خوبی داشتند و مقداری مواد مغذی به وعده های غذایی او اضافه می کردند.

چند مثال دیگر:

  • نخریدن غذاهای فرآوری شده
  • از میوه ها و سبزیجات منجمد/کنسرو شده خودداری کنید
  • “تماشای” آنچه می خورید
  • روزه داری، سم زدایی، پاکسازی
  • “همه چیز در حد اعتدال”
  • خوردن “تمیز”.
  • احساس گناه پس از خوردن برخی غذاها
  • ابراز ترس از افزایش وزن یا چاق شدن
  • تعریف کاهش وزن کسی

فرهنگ رژیم غذایی یواشکی واقعاً یواشکی است – بنابراین ممکن است فکر کنید که محدودیت ها را رها کرده اید، اما هنوز هم محدودیت های ناخودآگاه وجود دارد. و ما می دانیم که محدودیت ارتباط ما را با بدنمان قطع می کند و می تواند باعث بازگشت مجدد غذا خوردن / پرخوری شود – ما را در چرخه رژیم نگه می دارد، حتی اگر غذاهای محدود کننده فیزیکی را کنار بگذاریم.

رژیم سلامتی

سپس رژیم سلامتی است که به عنوان کریستی هریسون، MPH، RD و نویسنده آن وجود دارد ضد رژیم غذایی توضیح می دهد، تمرکز را از وزن به سلامتی تغییر می دهد. با این حال فریب بازاریابی را نخورید. این فرهنگ رژیم غذایی با استفاده از همان سیستم سرکوب بدن تحت عنوان “سلامت و تندرستی” است.

چند نمونه از این:

  • خوردن “تمیز”.
  • روزه متناوب
  • سم زدایی و پاکسازی می کند
  • بدون گلوتن یا بدون لبنیات (زمانی که آلرژی وجود ندارد)
  • رژیم های حذفی
  • کل30
  • نوم
  • دبلیو دبلیو (نام جدید “نگهبانان وزن… که هنوز از شما می خواهد وزنه بزنید)

به همین دلیل است که فرهنگ رژیم غذایی یواشکی بسیار دشوار است! بنابراین بسیاری از این رژیم ها به صراحت بیان نمی کنند که باعث کاهش وزن می شوند.

مهم نیست که آن را چه می‌نامید، سلامتی، سبک زندگی یا چیز دیگری، اگر به شما می‌گوید چه بخورید، چه زمانی بخورید و/یا چگونه بخورید – این یک رژیم است.

بازار کاملی از برنامه‌ها، شرکت‌ها و برنامه‌های رژیم غذایی جدید وجود دارد که با وعده‌های «تعویض رژیم» و «هنوز نتیجه‌گیری» ایجاد شده‌اند. حتی اگر وزن از قبل ذکر نشده باشد، باز هم متن فرعی این است که این برنامه ای است که به شما کمک می کند وزن خود را «برای همیشه» کاهش دهید (که همانطور که می دانیم درست نیست).

نحوه رد کردن و فراخوانی آن

همانطور که متوجه می شوید چقدر فرهنگ رژیم غذایی در جامعه ما عادی شده است، متوجه خواهید شد که مردم چقدر آن را مطرح می کنند. هرچه نسبت به فرهنگ رژیم غذایی بیشتر آگاه شوید، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را فراخوانی کنید. این ممکن است شما را بسیار عصبانی و ناامید کند. این یک احساس بسیار رایج و عادی است که برای بسیاری از مشتریان من ایجاد می شود. کاملا قابل درک و موجه است.

با نامگذاری یک تخلف به عنوان فرهنگ رژیم غذایی، می توانیم در حال حاضر برای رد ذهنیت رژیم غذایی شروع به کار کنیم.

  • مرحله 1: انعکاس و تصدیق فرهنگ رژیم غذایی سخت و ذهنیت رژیم غذایی باعث شده است
  • گام 2: آگاهی را در مورد راه هایی که فرهنگ رژیم غذایی و ذهنیت رژیم غذایی نشان می دهد، بیاورید
  • مرحله 3: آن را برای آنچه هست صدا بزنید
  • مرحله 4: افکار و باورهای خود را به چالش بکشید تا رفتار خود را تغییر دهید

فراخوانی فرهنگ رژیم غذایی یواشکی نیز بخشی از مرحله 3 است. گفتن فعالانه “این فرهنگ رژیم غذایی است” می تواند در بررسی افکار و باورهای مربوط به غذا و بدنتان بسیار مفید باشد. هرچه بیشتر آن را صدا کنید، دور شدن از آن راحت‌تر می‌شود.

این وبلاگ حاوی گزیده‌های ویرایش‌شده‌ای از کتاب جدید من، غذا خوردن بدون عذرخواهی: با غذا صلح کنید و زندگی‌تان را متحول کنید.

به دنبال پشتیبانی بیشتر هستید؟

من و تیم من یک مربی مجازی مجازی ارائه می دهیم و می توانیم به شما کمک کنیم از ذهنیت همه یا هیچ خارج شوید، منطقه خاکستری را پیدا کنید و با غذا و بدن خود صلح کنید – ما را بررسی کنید بسته های آموزشی تغذیه برای یادگیری بیشتر

شما همچنین می توانید من را بررسی کنید دوره بدون معذرت خوری 101، یک برنامه غذا خوردن و تصویر بدن به صورت خودکار و آنلاین برای رهایی از رژیم غذایی و ایجاد صلح با غذا و بدنتان.


بیوگرافی نویسنده

این مقاله توسط Alissa Rumsey، MS، RD، CSCS، متخصص تغذیه ثبت شده و مشاور تغذیه بصری خبره نوشته و بررسی شده است. او در مراقبت های فراگیر وزن، غذا خوردن شهودی، بهبود تصویر بدن، ذهن آگاهی، شفقت به خود، و درمان رژیم غذایی مزمن، اختلال خوردن و اختلالات خوردن تخصص دارد. آلیسا دارای مدرک لیسانس در علوم تغذیه و ورزش، و مدرک کارشناسی ارشد در ارتباطات سلامت، و همچنین دارای گواهینامه NSCA متخصص قدرت و حالت دهنده است.