پاستا کدو حلوایی – WellPlated.com


وقتی تو خواستن راحتی و انحطاط اما نیاز سالم و مغذی، پاستا کدو حلوایی راه حل است. کدو حلوایی راز سس با ارزش آن است که آن را به گزینه ای ایده آل برای چرخش دستور غذای سالم شما تبدیل می کند.

یک کاسه پاستا کدو حلوایی خامه ای

این دستور غذا را در Pinterest پین کنید تا برای بعد ذخیره شود

سنجاق آن!

سبزیجات پنهان در سس، این ماکارونی را به یک پاستا ایده آل برای بچه ها یا هر کسی که خجالتی گیاهی است تبدیل می کند.

برای این پاستا، سس مخفی (به معنای واقعی کلمه) که آن را خاص می کند، کدو حلوایی بو داده است.

همانطور که این کدو حلوایی سرخ شده نشان می دهد، پختن کدو حلوایی در فر تا زمانی که کاراملی شود و نرم شود، پتانسیل واقعی آن را باز می کند.

  • این ماکارونی با مخلوط کردن آن با سس، از مزیت مغزی، شیرین و آب شدن کدو حلوایی در دهان نهایت استفاده را می برد.
  • از آنجا، افزودنی‌های بالا مانند سیر برشته، کره قهوه‌ای، و گودا آن را تبدیل به نگهدارنده‌ای برای همیشه می‌کند که می‌توانید در شرکت سرو کنید.

این ماکارونی کدو حلوایی آسان در لیست علاقه مندی های خانه ما قرار دارد و می دانم که جایگاه خود را در بین شما خواهد داشت.

بیا درستش کنیم

یک کاسه بزرگ از ماکارونی کدو حلوایی خامه ای سالم

دلایل دوست داشتن پاستا کدو حلوایی

اگر تا به حال بر اساس ایده پاستا کدو حلوایی فروخته نشده اید، در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که چرا من این دستور غذا را بسیار دوست دارم:

  • پنیر. کدو حلوایی به خوبی با پنیر جفت می شود، و در حالی که این به خودی خود یک دستور العمل مک و پنیری نیست (برای این کار به Butternut Squash Mac and Cheese مراجعه کنید)، پنیر و کدو حلوایی به زیبایی یکدیگر را ارتقا می دهند.
  • این است همه کاره. نه تنها می توانید از این دستور به عنوان یک غذای جانبی یا گیاهی لذت ببرید، بلکه می توانید با افزودن یک پروتئین پرکننده، مانند این پاستا سوسیس کدو حلوایی، آن را ارتقا دهید.
  • مغذی است. این یک غذای ماکارونی خامه ای و آرام بخش بدون خامه غلیظ است، به این معنی که نسبتاً سالم است. تعویض های سالم همه چیز را سبک نگه می دارد و مجموعه ای از سبزیجات به مواد مغذی ارزشمندی اضافه می کنند. (برای کسانی که دوست دارند یک پانچ تغذیه ای اضافی داشته باشند، بخش پرسش های متداول زیر را برای ایده های بیشتر در مورد مواردی که باید اضافه کنند را ببینید.)
یک کاسه پاستا سیر تفت داده شده کدو حلوایی

طرز تهیه پاستا کدو حلوایی

این ماکارونی با سیر و کدو حلوایی تفت داده شده طعمی لوکس دارد، بسیار بیشتر از آن چیزی که از لیست مواد تشکیل دهنده نسبتا کم چربی آن انتظار دارید.

اکثریت خامه ای و غنای این دستور پخت از خود کدو حلوایی حاصل می شود.

ترکیب با کمی شیر و پنیر، کدو حلوایی به یک سس ماکارونی مجلل تبدیل می شود.


مواد تشکیل دهنده

  • پاستا. ماکارونی سبوس دار تضمین می کند که این غذا سرشار از فیبر و مواد مغذی اضافه شده است. من از روتینی استفاده کردم، اما شما می توانید از رشته فرنگی کوتاه و لوله ای که ترجیح می دهید استفاده کنید.

نکته تعویض

کاواتاپی، پنه و فوسیلی همگی گزینه های عالی برای این غذای پاستا هستند.

  • کدو حلوایی. کدو حلوایی خامه ای، مغزدار و به طور طبیعی شیرین، به خوبی با سس پنیری جفت می شود. همچنین سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.
  • سیر + پیاز. سازندگان طعم کوچک اما قدرتمند. اینها را همراه با کدو حلوایی روی تابه ورق برشته می کنند.
  • شیر. کمک می کند تا سس کدو حلوایی بیشتر خامه ای شود. من از شیر 1% استفاده کردم ولی هر شیری که دم دستتون هست میتونید استفاده کنید.
  • کره + مریم گلی. پختن برگ های مریم گلی در کره قهوه ای به سس کدو حلوایی خاکی، گرمی و غنای می بخشد.
  • پنیرها. گودای مغزدار، خامه‌ای و پارمزان خوش طعم، دوتایی عالی برای تبدیل این پاستا کدو حلوایی از ساده به دیدنی است.
  • فلفل قرمز. یک لمس گرما مکمل عالی برای نت های شیرین و خوش طعم است.

جهت

  1. روی سیر را برش دهید، آن را با روغن زیتون بپاشید، آن را در فویل آلومینیومی بپیچید، سپس آن را روی یک ورقه پخت قرار دهید. کدو حلوایی را از همه جای آن سوراخ کنید، آن را از وسط نصف کنید، دانه ها را بردارید و روی سینی فر قرار دهید.
پیاز، کدو حلوایی و سیر را برای تفت دادن آماده کنید
  1. پیاز را خرد کنید، پوست بگیرید و نصف کنید. آن را به ورقه پخت اضافه کنید.
کدو حلوایی بو داده و سیر برای پاستا کدو حلوایی
  1. در دمای 400 درجه فارنهایت به مدت 40 تا 50 دقیقه تفت دهید. بگذارید خنک شود.
نودل پاستا سالم برای پاستا کدو حلوایی
  1. پاستا را با 1 فنجان آب پاستا بپزید و آبکش کنید.
سیر برشته برای پاستا کدو حلوایی سالم
  1. پوست کدو را جدا کنید، سپس گوشت را با پیاز و حبه های سیر به مخلوط کن اضافه کنید.
غذاساز با سس بوداده خامه ای برای پاستا
  1. شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.
سرخ کردن کره در قابلمه بزرگ
  1. کره را با مریم گلی در قابلمه ماکارونی سرخ کنید.
پنیر و سس پاستا کدو حلوایی خامه ای در قابلمه بزرگ
  1. سس کدو حلوایی و گودا را هم بزنید.
رشته فرنگی سبوس دار در سس پاستا کدو حلوایی تفت داده شده ریخته شده است
  1. همه چیز را با هم هم بزنید. لذت ببرید!

نکات ذخیره سازی

  • برای ذخیره کردن. پاستا را تا 4 روز در یک ظرف دربسته در یخچال قرار دهید.
  • برای گرم کردن. باقیمانده غذا را در قابلمه ای روی اجاق گاز روی حرارت متوسط ​​رو به پایین گرم کنید و در صورت نیاز مقداری شیر برای رطوبت اضافه کنید. همچنین می توانید این ظرف را در مایکروویو گرم کنید.
  • یخ زدن. پاستا را در یک ظرف دربسته و ایمن در فریزر تا 3 ماه فریز کنید. قبل از گرم کردن مجدد اجازه دهید یک شب در یخچال ذوب شود.

نکته آماده سازی غذا

کدو حلوایی، سیر و پیاز را از ۱ روز قبل تفت دهید. آنها را در یک ظرف نگهداری دربسته در یخچال قرار دهید تا زمانی که دستور پخت را تمام کنید.

یک کاسه پاستا کدو حلوایی آسان

چه چیزی را با پاستا کدو حلوایی ست کنید

ابزارهای پیشنهادی برای تهیه این دستور غذا

  • ورق پخت. بهتر است کدو حلوایی را تفت دهید تا آن را بجوشانید، بنابراین یک ورقه پخت بسیار مهم است.
  • مخلوط کن. برای ایجاد بهترین سس پاستا کدو حلوایی ضروری است. این نسخه اقتصادی تر نیز عالی است.
  • گلدان بزرگ. این قابلمه مرغوب برای تهیه این پاستا بسیار مناسب است.

بلندر پرقدرت

برای سس‌ها، اسپری‌ها، سوپ‌ها و اسموتی‌های فوق‌العاده، این مخلوط‌کن را نمی‌توان زد. کیفیت فوق العاده ای دارد و سال ها برای شما دوام می آورد.

یک کاسه پاستا کدو حلوایی خامه ای

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟

به من بگو چه فکر می کنی!

امتیازی را در زیر در نظرات بگذارید و به من بگویید که چگونه دستور پخت را دوست داشتید.

ما با خوشحالی این غذا را چندین شب پشت سر هم خوردیم، سپس به محض اینکه از بین رفت آن را از دست دادیم.

شما آن را دوست خواهید داشت! مطمئن باشید که به زودی به میز شما راه پیدا می کند.

سوالات متداول

چگونه می توانم پاستا کدو حلوایی گیاهی درست کنم؟

برای تهیه این دستور غذای گیاهی، باید از شیر و کره بدون لبنیات استفاده کنید. برای پنیرها، می‌توانید از نسخه بدون لبنیات گودا و پارمزان استفاده کنید. در عوض، کدو حلوایی را به این پنه آلا ودکای بدون لبنیات اضافه کنید.

چه سبزیجات دیگری را می توانم به پاستا کدو حلوایی اضافه کنم؟

برای تقویت تغذیه این غذای ماکارونی، مقداری اسفناج خرد شده، کلم پیچ، کلم بروکلی برشته شده با گل کلم بو داده یا هر سبزی دیگری که از آن لذت می برید به آن اضافه کنید.

  • 1 سیر درشت سر
  • 1 کدو حلوایی متوسط 2 پوند تا 2 1/2 پوند
  • 1 پیاز کوچک
  • 3 قاشق سوپخوری روغن زیتون اضافی تقسیم شده
  • 1 قاشق چایخوری نمک کوشر به علاوه اضافی برای پختن پاستا
  • 1/2 فنجان شیر کم چرب (من از 1٪ استفاده کردم، به علاوه در صورت نیاز اضافی
  • 1 پوند پاستا روتینی گندم کامل یا مشابه ماکارونی کوتاه، پیچ خورده، لوله ای مانند کاواتاپی، پنه، یا فوسیلی
  • 2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک
  • 1 قاشق سوپخوری مریم گلی تازه ریز خرد شده به علاوه اضافی برای خدمت
  • 4 اونس پنیر گودا خرد شده (حدود 1 فنجان)
  • 1/4 قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده
  • 1/4 فنجان پنیر پارمزان ریز رنده شده حدود 1 اونس، اختیاری است

  • یک توری در وسط فر قرار دهید و فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. یک ورقه فر لبه دار بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید.

  • قسمت بالای یک حباب سیر را برش دهید تا قسمت بالای حبه ها در معرض دید قرار گیرد (برای اطلاعات بیشتر به سیر کبابی مراجعه کنید). یک مربع فویل آلومینیومی به اندازه کافی بزرگ به دور آن را روی ورقه پخت آماده شده قرار دهید، پیاز سیر را در مرکز آن قرار دهید، سپس سیر را با 1 قاشق غذاخوری روغن بپاشید. فویل را به سمت بالا و دور سیر بپیچید تا سیر کاملا محصور شود. آن را به گوشه ای از ورقه پخت بریزید.

  • با نوک چنگال، پوست کدو حلوایی را به آرامی از همه جای آن خار کنید. انتهای ساقه و کمی از انتهای پایین آن را جدا کنید تا بتواند صاف بایستد. کدو حلوایی را در انتهای پایین آن قرار دهید، سپس با یک چاقوی بسیار تیز، آن را از بالا به پایین از وسط به دو نیم کنید. دانه ها و تکه رشته را بردارید و دور بریزید. آن را از دو طرف برش خورده روی ورقه پخت قرار دهید.

  • انتهای ساقه پیاز را جدا کرده و از طول ساقه آن را نصف کنید. هر نیمه را پوست بگیرید (پوست ها را دور بریزید) و سپس نیمه های برش خورده را به سمت بالا روی ورقه پخت کنار کدو قرار دهید.

  • کدو و پیاز را با 2 قاشق غذاخوری روغن باقی مانده بریزید. با انگشتان خود کدو و پیاز را به آرامی مالش دهید تا کناره های بریده شده به طور یکنواخت با روغن آغشته شوند. پیاز و کدو حلوایی را با 1 قاشق چایخوری نمک بپاشید (زیاد به نظر می رسد). حدود 40 تا 50 دقیقه تا زمانی که کدوها نرم شوند تفت دهید. آن را بردارید و بگذارید 20 دقیقه خنک شود.

  • در حالی که کدوها سرد می شوند، یک قابلمه بزرگ را به اندازه سه چهارم آب پر کنید و بگذارید بجوشد. آب را خوب نمک بزنید سپس پاستا را اضافه کنید. طبق دستورالعمل بسته تا زمانی که آلدنته شود بپزید. ۱ فنجان از آب ماکارونی را رزرو کنید (فراموش نکنید)، سپس پاستا را آبکش کرده و سریع با آب خنک بشویید. تا جایی که می توانید آب را تکان دهید، سپس کنار بگذارید تا آب آن بیشتر شود.

  • هنگامی که کدو به اندازه کافی خنک شد، پوست آن را جدا کنید و گوشت آن را در مخلوط کن یا غذاساز پرقدرت به صورت تکه تکه قرار دهید. لایه های بیرونی پیاز تیره و سوخته را دور بریزید و سپس پیاز باقی مانده را به مخلوط کن اضافه کنید. سیر را باز کرده و حبه های سیر پخته شده را از پوست آن جدا کنید. به مخلوط کن منتقل کنید.

  • 1/2 فنجان شیر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست و خامه ای شود و در صورت نیاز شیر بیشتری اضافه کنید تا سس یکدست شود. مخلوط غلیظ خواهد بود. توقف کنید تا در صورت نیاز مخلوط کن را خراش دهید.

  • در قابلمه ماکارونی که اکنون خالی است، کره و مریم گلی را اضافه کنید. روی حرارت متوسط ​​رو به پایین بپزید تا کره شروع به قهوه ای شدن کهربایی کند، مدام هم بزنید و تکه های قهوه ای رنگی که در کف قابلمه ایجاد می شود را بتراشید (این کار 2 تا 4 دقیقه طول می کشد). بلافاصله مخلوط کدو حلوایی و گودا را اضافه کنید. روی حرارت متوسط ​​بپزید و مرتب هم بزنید تا پنیر آب شود.

  • پاستا را یک بار دیگر تکان دهید تا آب باقیمانده گرفته شود سپس به قابلمه اضافه کنید. تکه های فلفل قرمز را اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط شوند، آب پاستا (یا بیشتر شیر) را اضافه کنید تا در صورت نیاز شل شود. نمک را بچشید و به دلخواه تنظیم کنید. بلافاصله با کمی پنیر پارمزان و مریم گلی تازه سرو کنید.

  • برای ذخیره کردن: پاستا را تا 4 روز در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید.
  • برای گرم کردن مجدد: باقیمانده غذاها را در قابلمه ای روی اجاق گاز روی حرارت متوسط ​​رو به کم گرم کنید و در صورت نیاز مقداری شیر برای رطوبت اضافه کنید. همچنین می توانید این ظرف را در مایکروویو گرم کنید.
  • یخ زدن: ماکارونی را در یک ظرف دربسته و ایمن در فریزر تا 3 ماه منجمد کنید. قبل از گرم کردن مجدد اجازه دهید یک شب در یخچال ذوب شود.

خدمت: 1(از 4)، حدود 2 فنجانکالری: 746کیلو کالریکربوهیدرات ها: 100gپروتئین: 25gچربی: 27gچربی های اشباع شده: 11gچربی های چند غیر اشباع: 2gچربی اشباع شده: 11gچربی ترانس: 0.2gکلسترول: 49میلی گرمپتاسیم: 795میلی گرمفیبر: 15gقند: 11gویتامین A: 20361IUویتامین سی: 42میلی گرمکلسیم: 346میلی گرماهن: 2میلی گرم

امروز بپیوندید و شروع به ذخیره دستور العمل های مورد علاقه خود کنید

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا به راحتی دستور العمل های مورد علاقه خود را ذخیره کنید و به برنامه های غذایی رایگان دسترسی داشته باشید.

ثبت نام من

دستور العمل های بیشتر ماکارونی گیاهی

مشاهده همه دستور العمل ها