نگاهی به رژیم غذایی 5:2 و رژیم غذایی تقلید کننده روزه


خوردن تنها پنج روز در هفته یا پیروی از یک رژیم غذایی تقلید کننده روزه در پنج روز در ماه چه تاثیری دارد؟

به جای اینکه یک روز در میان بخورید، اگر پنج روز در هفته غذا بخورید و دو روز دیگر را روزه بگیرید، چطور؟ همانطور که در ویدیوی خود بحث می کنم آزمایش رژیم 5:2 و رژیم روزه داریداده های موجود شبیه به روزه داری متناوب است: حدود 12 کیلوگرم کاهش وزن در مردان دارای اضافه وزن و همچنین در زنان دارای اضافه وزن در طی شش ماه گزارش شده است، بدون اینکه تفاوتی بین شرکت کنندگان در رژیم روزه متناوب 5:2 یافت نشد. و کسانی که محدودیت دریافت 500 کالری در روز دارند. بزرگترین آزمایش تا به امروز کاهش وزن 18 پوندی را در مدت شش ماه در گروه 5:2 نشان داد که تفاوت قابل توجهی با 20 پوند کاهش وزن در گروه محدودکننده کالری مداوم ندارد. حفظ وزن در شش ماه بعدی نیز تفاوتی نداشت.

اگرچه احساس گرسنگی ممکن است در الگوی 5:2 بیشتر از کاهش کالری روزانه باشد، اما به نظر نمی‌رسد که منجر به پرخوری در روزهای غیر روزه‌داری شود. ممکن است انتظار داشته باشید دو روز بدون غذا ماندن روی خلق و خوی شما تأثیر منفی بگذارد، اما چنین تأثیر نامطلوبی برای کسانی که به طور کامل روزه می‌گیرند و کالری‌شان صفر است یا فقط به دو بسته بلغور جو دوسر در هر یک از روزهای «روزه‌داری» می‌چسبند، مشاهده نشد. (بلغور جو دوسر تقریباً 500 کالری در روز فراهم می کند.) مانند روزه داری متناوب، به نظر می رسد الگوی روزه 5:2 تأثیرات متناقضی بر شناخت و حفظ توده بدون چربی داشته باشد، و همچنین نتوانست به “مفهوم رایج” که می گوید عمل کند. روزه داری متناوب نسبت به محدودیت کالری روزانه «آسان تر» است.

در مقایسه با گروه کنترل با محدودیت مداوم، افراد کمتری در گروه الگوی 5:2 علاقه خود را به ادامه رژیم غذایی پس از پایان مطالعه ابراز کردند. این به مسائل مربوط به کیفیت زندگی نسبت داده شد، به طوری که شرکت کنندگان روزه داری 5:2 سردرد، کمبود انرژی و مشکل در تطبیق روزهای روزه داری در برنامه هفتگی خود را ذکر کردند. با این حال، همانطور که در زیر و در 1:53 در من می بینید ویدئوهنوز یک مطالعه رژیم غذایی 5:2 وجود ندارد که نشان دهنده افزایش کلسترول LDL در مقایسه با محدودیت کالری مداوم در شش ماهگی باشد. یک سال هم نمایش داده نشده است. این یک مزیت بالقوه نسبت به رژیم های روز متناوب ارائه می دهد.


به جای 5:2، 25:5، گذراندن پنج روز متوالی در ماه روی “رژیم غذایی تقلید کننده روزه” (FMD) چطور؟ والتر لونگو، محقق طول عمر، یک برنامه غذایی پنج روزه طراحی کرد تا با داشتن پروتئین، قند و کالری کم با پروتئین حیوانی صفر و چربی حیوانی صفر، اثرات متابولیک روزه داری را شبیه سازی کند. او امیدوار بود با ساخت این رژیم غذایی بر پایه گیاهی، سطح هورمون رشد محرک سرطان IGF-1 را کاهش دهد. او در واقع این هدف را همراه با کاهش نشانگرهای التهاب پس از سه دوره برنامه پنج روزه در ماه خود به انجام رساند، همانطور که در زیر و در ساعت 2:33 در من مشاهده می کنید. ویدئو.

صد مرد و زن به طور تصادفی انتخاب شدند تا رژیم غذایی تقلید روزه او را برای پنج روز متوالی در ماه مصرف کنند یا رژیم غذایی منظم خود را در تمام مدت حفظ کنند. همانطور که در نمودار زیر و در 2:47 در من می بینید ویدئوپس از سه ماه، گروه FMD در مقایسه با گروه کنترل حدود 6 پوند کاهش داشت، با کاهش قابل توجه چربی بدن و دور کمر، همراه با کاهش فشار خون.

کسانی که بدترین وضعیت را داشتند، چشمگیرترین مزایا را به دست آوردند، همانطور که در نمودار زیر و در ساعت 3:04 در من مشاهده می شود. ویدئو. وحشی‌تر از آن این است که سه ماه دیگر پس از اتمام، برخی از مزایا به نظر می‌رسد که باقی می‌مانند و نشان می‌دهند که اثرات «ممکن است برای چندین ماه ادامه داشته باشند». با این حال، مشخص نیست که افرادی که به صورت تصادفی در گروه FMD قرار گرفتند، از آن به عنوان فرصتی برای ایجاد تغییرات مثبت در شیوه زندگی استفاده کردند که به حفظ مقداری از کاهش وزن کمک کرد.


دکتر لونگو شرکتی را ایجاد کرد تا برنامه غذایی خود را به صورت تجاری بازاریابی کند، اما به اعتبار او، می‌گوید: «او حقوق یا هزینه مشاوره‌ای از شرکت دریافت نمی‌کند… و 100 درصد سهام خود را به امور خیریه اهدا خواهد کرد». به نظر می رسد که کل رژیم غذایی عمدتاً ترکیبی از سوپ های کم آب، دمنوش های گیاهی مانند هیبیسکوس و بابونه، چیپس کلم، میله های انرژی بر پایه آجیل، مکمل DHA مبتنی بر جلبک و یک مولتی ویتامین غبارآلود با پودر گیاهی باشد. چرا 50 دلار در روز برای چند میان وعده فرآوری شده خرج کنید در حالی که می توانید در عوض روزانه چند صد کالری سبزیجات واقعی بخورید؟

چقدر جالب بود سبزیجاتی که می توانید برای پنج روز روی زمین بخورید، همان مقدار کم پروتئین، قند و کالری با پروتئین حیوانی یا چربی حیوانی صفر دارند. اما احتمالاً هرگز نخواهیم فهمید که آیا این کار به همین خوبی، بهتر یا بدتر عمل می کند، زیرا تصور اینکه چنین مطالعه ای بدون انگیزه مالی انجام شود، دشوار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد IGF-1، ویدیوی من را ببینید جمعه فلش بک: پروتئین حیوانی در مقایسه با سیگار کشیدن.

در این سری از روزه داری چندین موضوع از جمله اصول کالری و کاهش وزن، روزه داری فقط با آب و انواع روزه داری متناوب را پوشش داده ام، همه آنها را در ویدیوهای مرتبط زیر مشاهده کنید.

من این مجموعه را با ویدیوهایی در مورد غذا خوردن با محدودیت زمانی پایان می دهم: غذا خوردن با زمان محدود را مورد آزمایش قرار دهید و فواید خوردن زودهنگام با محدودیت زمانی.

اگر می‌خواهید همه ویدیوها در یک مکان باشند، من سه وبینار در مورد روزه‌داری برگزار کرده‌ام.روزه متناوب، روزه برای رفع بیماری، و روزه و سرطان– و همه آنها اکنون برای دانلود در دسترس هستند.





Source link