نوتروپیک چیست – آیا آنها می توانند شما را باهوش تر کنند؟


زندگی این روزها خیلی زیاد است. در حالی که هیچ راهی برای اضافه کردن ساعات بیشتری به روز یا پاک کردن فهرست کارهایتان به شکل جادویی وجود ندارد، افراد بیشتری به دنبال راه هایی برای ماندن در صدر بازی خود هستند.

اینجاست که نوتروپیک‌ها که گفته می‌شود به حمایت از عملکرد مغز سالم، وضوح ذهنی و شناخت کمک می‌کنند* وارد عمل می‌شوند.

برخی از این مواد برای قرن‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما در حال حاضر نیز بسیار محبوب هستند زیرا از برخی مسائل کاملاً مدرن پشتیبانی می‌کنند.

در ادامه بخوانید تا بدانید نوتروپیک ها دقیقاً چیست، آیا آنها بی خطر هستند (بله، اما چیزهای بیشتری در آن وجود دارد!)، و اینکه آیا آنها واقعاً می توانند تأثیر بگذارند.

نوتروپیک چیست؟

پل فالکون، دانشمند ارشد امور علمی در Beachbody توضیح می دهد: “نوتروپیک ها چیزی است که شما برای بهبود ظرفیت ذهنی یا عملکرد شناختی خود مصرف می کنید.”

Nootropics نام خود را از دو کلمه یونانی گرفته اند: نه و در مناطق استوایی معنی ذهن و دور زدن. آنها به حمایت از تمرکز، توجه و وضوح ذهنی کمک می کنند.

فالکون می‌گوید: «برخی مواد نوتروپیک در مطالعات بالینی نشان داده شده‌اند که به حمایت از بخش‌های عملکرد شناختی، مانند زمان واکنش، توجه و هوشیاری کمک می‌کنند.

با این حال، مکمل های نوتروپیک “داروهای هوشمند” نیستند.

دکتر Alissia Zenhausern، NMD، پزشک طبیعی در NMD Wellness از اسکاتسدیل، آریزونا، می‌گوید: از جنبه سلامت طبیعی، «نوتروپیک‌ها معمولاً گیاهانی هستند که به عملکرد شناختی کمک می‌کنند».

همه نوتروپیک ها یکسان عمل نمی کنند. برای دسته بندی یک ماده، یک ماده باید بر سلامت مغز و شناخت تأثیر بگذارد.

فالکون توضیح می دهد: “ترکیبات مختلف اثرات متفاوتی دارند.” بسیاری از نوتروپیک ها روی انتقال دهنده های عصبی مختلف که پیام رسان های شیمیایی در مغز هستند، عمل می کنند.

آیا نوتروپیک ها بی خطر هستند؟

مانند هر ماده یا مکمل دیگری، کیفیت در انتخاب مکمل های نوتروپیک اهمیت دارد.

ایمنی به محصول بستگی دارد. در Beachbody، مواد و فرمول های ما به شدت از نظر کیفیت، خلوص و قدرت آزمایش می شوند.

قبل از مصرف هر مکملی، تحقیقات خود را انجام دهید و ابتدا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. گیاهان دارویی می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند و برخی از آنها برای افرادی که مشکلات سلامتی خاصی دارند منع مصرف دارند.

و مصرف هر دارویی که برای یک عملکرد خاص برای شما تجویز نشده است می تواند خطرناک باشد – غیرقانونی است.

نوتروپیک های رایج بدون نسخه (OTC).

نوتروپیک بادرنجبویه

بسیاری از نوتروپیک ها بدون نسخه در دسترس هستند.

قدیمی‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و رایج‌ترین موردی که ممکن است در حین خواندن جرعه جرعه میل کنید: کافئین. در قهوه صبح یا به اشکال دیگر، کافئین شما و مغزتان را بیدار می کند.

کافئین می تواند به شفافیت ذهنی، هوشیاری و تمرکز کمک کند.* از سوی دیگر، کافئین بیش از حد می تواند باعث بی قراری شود. به همین دلیل است که بسیاری از مکمل‌های ممتاز که از عملکرد و سلامت مغز پشتیبانی می‌کنند – مانند مکمل‌های مکمل Beachbody’s FIRST THING و LAST THING – فقط مقدار کمی کافئین را به عنوان بخشی از یک فرمول بزرگتر شامل می‌شوند.*

فالکون توضیح می‌دهد: «در مرحله اول، فقط مقدار کمی کافئین از چای سبز می‌آید. به عنوان بخشی از ترکیب انرژی، چای سبز به حمایت از انرژی و شادابی سالم کمک می کند.

فالکون می گوید که ترکیب نوتروپیک در FIRST THING شامل عصاره گیلاس قهوه، عصاره مریم گلی، bacopa monnieri، ریشه eleuthero، قارچ یال شیر و فسفاتیدیل سرین است.

او توضیح می‌دهد: «این مواد به این دلیل انتخاب شدند که مکانیسم‌های عملکرد متفاوتی روی مغز دارند و وقتی با هم ترکیب شوند، می‌توانند هم از عملکرد مغز و هم از سلامت مغز پشتیبانی کنند.»

در اینجا خلاصه ای از سایر نوتروپیک های گیاهی OTC آورده شده است:

L-theanine برای تمرکز آرام

L-Theanine که در برخی از چای‌های سبز یافت می‌شود، یک فیتوکمیکال است که در بررسی مطالعات انسانی نشان داده است که به تقویت «آرامش، تنش و آرامش» کمک می‌کند.

جینکو بیلوبا برای سلامت مغز

یک گیاه شناخته شده برای سلامت مغز، جینکو بیلوبا نتایج متفاوتی را نشان می دهد. در مطالعات کوچک – برای استفاده کوتاه مدت یا برای کاهش سطح کورتیزول – از عصاره ای بسیار قوی تر از آنچه در فروشگاه ها موجود است استفاده شده است.

بادرنجبویه برای آرامش و تمرکز

زنهاوزرن می‌گوید بادرنجبویه می‌تواند به تقویت ناقل عصبی GABA در مغز کمک کند تا به کاهش اثرات استرس کمک کند.

گوتو کولا برای سلامت کلی مغز

گوتو کولا در تمرین آیورودا و آسیایی رایج است از لحاظ تاریخی برای کمک به حمایت از حافظه فعال و حمایت از سلامت مغز استفاده شده است.

با این حال، یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که تحقیقات بیشتر برای تأیید پتانسیل آن هنوز ضروری است.

پنجه گربه برای عملکرد مغز

گیاهی بومی آمازون،آنکاریا تومنتوسا زنهاوزرن توضیح می دهد که قرن ها برای حمایت از عملکرد مغز استفاده شده است.

راستام ها

این دسته ای از داروها است که شامل پیراستام، آنیراستام، لوتیراستام و اکسیراستام است.

با این حال، راستام ها به طور کلی برای درمان شرایط تشنج و شرایط شناختی استفاده می شوند، نه برای تقویت تمرکز و قدرت مغز.

آیا نوتروپیک ها می توانند شما را باهوش تر کنند؟

زن در حال تفکر

خوردن مقداری گوتو کولا یا مصرف کافئین قبل از آزمون جایگزینی برای مطالعه نیست. به گفته فالکون، مکمل‌های نوتروپیک اینگونه عمل نمی‌کنند.

فالکون می‌گوید: «یک تصور اشتباه این است که نوتروپیک‌ها ضریب هوشی شما را بالا می‌برند و از شما یک نابغه می‌سازند.» آنها به شما توانایی‌های مافوق بشری نمی‌دهند. در عوض، نوتروپیک ها برای کمک به عملکردهای شناختی، مانند توجه و زمان واکنش، به شما کمک می کنند تا بهترین احساس را داشته باشید.

به نوتروپیک ها فکر کنید که می توانند به پاکسازی درهم و برهمی از مغز شما کمک کنند و شما را روی کار در دست متمرکز نگه دارند.

آن‌ها گزارش فروش بزرگ شما را برای شما نمی‌نویسند (و نمی‌توانند به شما کمک کنند تا تمام شب را به انجام برسانید)، اما مکمل‌های نوتروپیک ممکن است از تمرکز و وضوح بهتر پشتیبانی کنند تا به شما کمک کنند آن را با استفاده از نیروی مغزی فوق‌العاده خود انجام دهید. .*

*این اظهارات توسط سازمان غذا و دارو ارزیابی نشده است. این محصولات برای تشخیص، درمان، درمان یا پیشگیری از هر بیماری در نظر گرفته نشده اند.