نقد و بررسی آنتی اسپایک الهه گلوکز


این بررسی Anti-Spike به مکملی می‌پردازد که توسط الهه گلوکز ساخته شده است، فردی که قبلاً به‌خاطر هک‌های گلوکز خونش بررسی کرده‌ام.

فقط به عنوان یک FYI، من یک متخصص تغذیه هستم، اما احتمالا اینطور نیستم شما متخصص تغذیه برای افراد مبتلا به دیابت ضروری است که از نزدیک با متخصصان مراقبت های بهداشتی خود همکاری کنند تا پیشرفت کنند شخصی شده استراتژی های مدیریت بر اساس نیازهای خاص و شرایط بهداشتی آنها.

با این حال، واضح است که من شخصاً این محصول را آزمایش نکرده‌ام و اکثر مردم این کار را نکرده‌اند – این محصول در آوریل 2024 منتشر می‌شود.

تمرکز من در اینجا در تشریح ادعاهای مطرح شده در مورد Anti-Spike، اثربخشی بالقوه مکمل بر اساس مواد تشکیل دهنده، و افکار من در مورد مکمل هایی مانند این است.

اگر به فکر خرید Anti-Spike هستید، از شما می خواهم قبل از تصمیم گیری، تمام اطلاعات لازم را داشته باشید. من فکر می کنم این عادلانه است.

سنبله های گلوکز چیست؟ آیا آنها خطرناک هستند؟

افزایش گلوکز به افزایش موقت در سطح قند خون اشاره دارد که اغلب بعد از غذا اتفاق می افتد. بسیار مهم است که تأکید کنیم این میخ‌ها ذاتاً خطرناک نیستند و اغلب بسیار طبیعی هستند.

در حالی که بیشتر مطالب الهه گلوکز بر این نظریه استوار است که افزایش گلوکز باعث آسیب و بیماری عمده می شود، این نادرست است. او اخیراً در پادکستی نمایش داده شد که در آن گفت هر چه میزان گلوکز یک فرد بیشتر باشد، خطر ابتلا به پیش دیابت و دیابت در او بیشتر است.

در واقع، افزایش گلوکز هرگز مستقیماً با ایجاد دیابت نوع 2 مرتبط نبوده است. دوره زمانی. اگر فقط یک واقعیت را از این پست گرفته اید، لطفاً بگذارید این یکی باشد.

آیا افراد سالم و افراد مبتلا به دیابت نیاز به مدیریت ریز گلوکز خون خود دارند؟

به طور کلی، هم افراد سالم و هم بسیاری از افرادی که دیابت را مدیریت می کنند، لزوماً نیازی به مدیریت ریز گلوکز خون خود ندارند. به عبارت دیگر، شما نیازی به پوشیدن CGM ندارید (در مورد CGM ها برای کاهش وزن اینجا نوشتم)، و لازم نیست زمان زیادی را صرف نگرانی در مورد سطح گلوکز خود کنید.

نمی توانیم فقط بخورم؟

برای اکثر افراد سالم، بدن انسان قادر است سطح قند خون را به تنهایی تنظیم کند و یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم برای حفظ سطح گلوکز در محدوده سالم کافی است.

ریزمدیریت سنبله ها اغلب غیر ضروری است و گاهی اوقات می تواند منجر به استرس بی مورد شود. به عنوان یک متخصص تغذیه، من افراد زیادی را دیده ام که از خوردن هر چیزی می ترسند، زیرا نگران افزایش گلوکز خود هستند، که روش سالمی برای زندگی نیست. بله، غذا – به خصوص غذاهای مبتنی بر کربوهیدرات – باعث می شود که گلوکز خون شما گاهی به سرعت افزایش یابد. این باعث نمی شود که شما سریعتر پیر شوید یا به پیش دیابت مبتلا شوید.

ادعاهای مکمل ضد اسپایک

بیایید به ادعاهای مطرح شده در مورد این مکمل جدید Anti-Spike برویم.

الهه گلوکز ادعا می کند که Anti-Spike می تواند افزایش گلوکز را تا 40٪ کاهش دهد. در اینجا پست اخیر او است که ضد اسپایک را به توده ها اعلام می کند.

الهه گلوکز ضد سنبلهالهه گلوکز ضد سنبله

او اعلامیه خود را اینگونه بیان می کند که ما می توانیم قبل از خوردن هر غذای پر کربوهیدرات آنتی اسپایک مصرف کنیم و افزایش گلوکز را تا 40 درصد کاهش می دهد.

تاکید زیادی روی این کاهش 40 درصدی وجود دارد، اما اگر او هرگز خود محصول را با ترکیب مواد با هم مطالعه نکرده باشد، این عدد از کجا می آید؟ همچنین، من فکر می‌کنم گرافیک‌هایی که او برای پست خود (در زیر) تولید کرده است، همان چیزی است که مبتنی بر شواهد نیست، تا حدودی آراسته شده است، تا حدی از نوع تخیل کسی است.

این می تواند برای افرادی که بهتر از این نمی دانند گمراه کننده باشد. قبلاً افراد دیابتی در نظرات او وجود دارند که می‌گویند می‌توانند از این مکمل برای کاهش پاسخ قند خون خود به غذاهای شیرین استفاده کنند و این همان آجیل است.

گلوکز الهه گرافیک زیر را در اعلامیه خود گنجانده است. مشخص نیست که آیا اعدادی که او استفاده می کند واقعاً مبتنی بر شواهد هستند یا اینکه گرافیک ها از تخیل او هستند. وقتی به مطالب او نگاه می کنم این را بسیار احساس می کنم.

الهه گلوکز ضد سنبلهالهه گلوکز ضد سنبله

نیوزفلش: مصرف آنتی اسپایک قبل از خوردن یک تکه کیک آن کیک را سالم تر نمی کند. کربوهیدرات ها را پاک نمی کند یا حتی از افزایش گلوکز خون جلوگیری نمی کند.

افزایش قند خون زمانی که عمدتا کربوهیدرات می خوریم طبیعی است، اما اگر آن کربوهیدرات را با پروتئین، چربی و فیبر جفت کنیم، شاهد افزایش و کاهش تدریجی قند خون خواهیم بود. این جدید نیست: هر متخصص تغذیه می تواند این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. “تنظیم قند خون از طریق غذا” نامیده می شود.

بار دیگر، اگر سالم هستید، افزایش قند خون خطرناک نیست و احتمالاً اگر قند خونتان بعد از غذا خوردن بالا برود، مشکلی برای شما وجود ندارد. این فقط الهه گلوکز است که سعی می کند ما را متقاعد کند که همه ما مشکل افزایش قند خون داریم و این مشکلی ندارد.

Anti-Spike ظاهراً برای افزایش گلوکز «مؤثرتر از سرکه» است، که البته حداقل در بازاریابی همینطور است. الهه گلوکز با خرید سرکه درآمدی ندارد (و به هر حال ارتباط بالینی مصرف اسید استیک قبل از غذا زیاد نیست).

بگذارید یک چیز را روشن کنم: خود آنتی اسپایک از نظر بالینی ثابت نشده است. بیشتر ترکیبات موجود در Anti-Spike تحقیقاتی در پشت خود دارند که تأثیر آنها را بر گلوکز خون بررسی می کند، اما همانطور که خواهید دید، این تحقیقات عمدتاً قابل توجه نیستند.

مواد ضد سنبلهمواد ضد سنبله

مواد اصلی موجود در Anti-Spike عبارتند از:

توت سفید. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد توت از جذب کربوهیدرات‌ها از روده جلوگیری می‌کند، اما به نظر می‌رسد شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد این فواید در انسان چقدر قوی است و آیا می‌توان از آن برای بهبود افزایش گلوکز استفاده کرد.

در وب‌سایت الهه گلوکز، او به چندین مطالعه درباره این ماده پیوند می‌دهد، از جمله یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز انجام شده در سال 2023، که نتیجه می‌گیرد یافته‌های موجود این احتمال را افزایش می‌دهد که مکمل در رژیم غذایی می‌تواند به طور بالقوه به سرکوب سطح گلوکز در بدن کمک کند. بدن و ممکن است برای بیماران مبتلا به اختلال تحمل گلوکز مفید باشد، با این حال باید توجه داشت که این مطالعه کوچک بود (فقط 37 نفر آن را به پایان رساندند)، ماهیت اولیه داشت و این مطالعه توسط شرکت فروش عصاره برگ توت انجام شد.

ممکن است اثرات مثبتی بر روی گلوکز عصاره توت داشته باشد، اما در کل، تحقیقات انجام شده است

ماده تشکیل دهنده عصاره لیمو Eriomin است که دارای علامت تجاری است و در سال های 2019 و 2022 مورد مطالعه قرار گرفته است و تحقیقاتی برای کاهش گلوکز خون در پشت آن وجود دارد. به طور خاص، 200 میلی گرم منجر به کاهش 5 درصدی گلوکز خون شد که بسیار ناچیز است.

به عنوان مثال، مقادیر طبیعی گلوکز خون 70-110 میلی گرم در دسی لیتر است (من در اینجا از اعداد ایالات متحده استفاده می کنم). فرض کنید گلوکز من بالا بود – بنابراین، 130 میلی گرم در دسی لیتر.

کاهش 5 درصدی گلوکز 6.5 میلی گرم در دسی لیتر خواهد بود، که باعث می شود قند خون 123.5 میلی گرم در دسی لیتر داشته باشم.

آیا از نظر تحقیق قابل توجه است؟ شاید. آیا از نظر بالینی مرتبط است – به این معنی که آیا تأثیر محسوسی بر سلامتی در یک فرد عادی خواهد داشت؟ احتمالا نه. اهمیت پژوهش به طور خودکار به اثربخشی در انسان های آزاد معنا نمی شود.

علاوه بر آن، این مکمل برای همه، از جمله افرادی که دیابت ندارند، به بازار عرضه می شود. در دنیا کاهش 5 درصدی گلوکز خون حتی برای این افراد چه خواهد کرد؟ پوچ است.

سطح GLP-1 در یکی از کارآزمایی ها افزایش یافت که جالب است. همانطور که می دانید GLP-1 یک هورمون پپتیدی است که در داروهای آگونیست GLP-1 مانند Ozempic استفاده می شود. آیا این ترکیب لیموترش اثربخشی یک دارو را خواهد داشت؟ قطعا نه. همچنین توجه به این نکته مهم است که رژیم غذایی سرشار از فیبر باعث افزایش سطح GLP-1 نیز می شود. و همچنین، به اثرات سرکوب کننده اشتها داروی GLP-1 نزدیک نمی شود.

این مکمل دارای آنتی اکسیدان های «الهه گلوکز» است که به نظر می رسد ترکیبی اختصاصی (پرچم قرمز) از پلی فنول های گیاهی است که هیچ کاری برای قند خون شما ندارد و می توانید از خوردن غذای واقعی به دست آورید. آیا به این موضوع اشاره کردم که مکمل ها نباید جایگزین غذا در رژیم غذایی افراد شوند؟

تحقیقات پیرامون دارچین و گلوکز خون نتایج متفاوتی را به همراه داشته است.

الهه گلوکز بررسی آنتی اسپایک – آیا آنتی اسپایک ارزش مصرف دارد؟

به نظر می رسد تحقیقاتی وجود دارد که از کاهش بسیار کم قند خون توسط برخی از مواد تشکیل دهنده آنتی اسپایک حمایت می کند. با این حال، برای یک فرد سالم معمولی، احتمالاً مزایای بسیار کمی برای این اثر وجود دارد. این مواد غذایی قندی را «سالم‌تر» نمی‌کند، و به نظر من خیلی به نظر می‌رسد که این مکمل برای «خوبی‌های نگران» به بازار عرضه می‌شود – که اکنون متقاعد شده‌اند که مشکلات قند خون خود را دارند که احتمالاً وجود ندارد.

اگر دیابت ندارید، (حتی اگر دارید، اما به خوبی کنترل شده است، و ما در اینجا در مورد نوع 2 صحبت می کنیم)، لازم نیست نگران افزایش گذرا قند خون باشید.

در واقع، ما نیازی به «هک کردن» چیزی نداریم، و لازم نیست هر بار برای کمک به مدیریت قند خون خود، گزینه‌های کربوهیدرات و قند پایین‌تر را انتخاب کنیم، مخصوصاً برای کسانی که اصلاً دیابتی نیستند.

از منظر شخصی، که با شک و تردید و نگرانی شدید برای رفاه مصرف کننده مشخص می شود، با این احساس موافق هستم که فروش چنین محصولی، به ویژه به افرادی که دیابت را مدیریت می کنند، می تواند گمراه کننده و بالقوه خطرناک تلقی شود.

برای دنبال کردن یک سبک زندگی سالم‌تر، ضروری است که مکمل‌ها را با دقت و با در نظر گرفتن شواهد، شفافیت و خطرات بالقوه بررسی کنیم.



Source link