نقد و بررسی شما همان چیزی هستید که می خورید: Netflix آن را دوباره انجام می دهد


متخصصان تغذیه در همه جا هر بار که نتفلیکس یک مستند تغذیه را منتشر می کند، یک آه جمعی منتشر می کنند، و دلیل خوبی هم دارد: از نظر تاریخی، این اسناد مملو از تعصب، داده های بد و احساساتی هستند… هیچ کدام در واقع به کسی کمک نمی کند تا سلامت خود را تغییر دهد.

همانطور که همیشه می گویم، اطلاعات غلط به کسی قدرت نمی دهد. درست برعکس، در واقع.

وقتی شنیدم که شما همان چیزی هستید که می خورید توسط همان شخصی که The Game Changers را کارگردانی کرده بود، می دانستم که باید آن را تماشا و مرور کنم.

بررسی Game Changers من را اینجا بخوانید.

در این بررسی You Are What You Eat، نگاهی به آخرین مستند تغذیه نتفلیکس انداختم.

این سند بر اجرای مطالعه دوقلوهای استانفورد تمرکز دارد. این مطالعه 8 هفته ای که به تازگی در پایان سال 2023 منتشر شد، از 22 جفت دوقلو برای تعیین اثرات قلبی متابولیک رژیم گیاهخواری در مقابل رژیم غذایی همه چیزخوار استفاده کرد.

دوقلوها از نظر ژنتیکی یکسان هستند، که به محققان این فرصت نادر را داد تا بینش ارزشمندی در مورد اینکه چگونه هر رژیم غذایی ممکن است بر یک دوقلو در مقابل دیگری تأثیر بگذارد، به دست آورند. به گفته کریستوفر گاردنر، دانشمند تغذیه و یکی از محققین این مطالعه، واکنش افراد به غذای مشابه متفاوت است، بنابراین دریافت افرادی که از نظر ژنتیکی مشابه هستند، این مزاحم را از بین می برد.

شما همان چیزی هستید که می خورید بررسی نتفلیکسشما همان چیزی هستید که می خورید بررسی نتفلیکس

دوقلوها ساختار ژنتیکی یکسانی دارند و آنها را به کنترل کاملی برای یکدیگر تبدیل می کند.

در طول 8 هفته، محققان شاخص‌های سلامت قلبی عروقی، وضعیت متابولیک و میکروبیوم روده را از طریق مدفوع و نمونه‌های خون بررسی خواهند کرد.

آنها به بینندگان می گویند که به ساعت بیولوژیکی، ترکیب بدن، میکروبیوم و مغز مردم نگاه می کنند. مطالعه واقعی، که در قسمت آخر این بررسی در مورد آن صحبت می کنم، به میکروبیوم، مغز یا ساعت بیولوژیکی اشاره ای نمی کند. من در تعجبم که آیا آن بخش ها در راهند.

شما همان چیزی هستید که می خورید بررسی نتفلیکس

در اپیزود اول شما همان چیزی هستید که می خورید، با تعدادی از کارشناسانی که در این مطالعه شرکت داشتند، به همراه 4 مجموعه از دوقلوهای این مطالعه آشنا می شویم.

در 4 هفته اول، هر دوقلو به طور تصادفی به یک رژیم غذایی وگان یا همه چیزخوار تقسیم می شوند. هر چیزی که آنها می خورند برای آنها ساخته شده و تحویل داده می شود، بنابراین هیچ حدس و گمانی وجود ندارد و محققان می توانند همه چیز را در مورد هر رژیم کنترل کنند. دانشمندان هر دو رژیم غذایی را «سالم» می‌دانستند.

پس از 4 هفته اول، دوقلوها در رژیم غذایی تعیین شده خود باقی می مانند، اما آنها را رها می کنند تا غذای خود را بپزند.

این دوقلوها یک مربی نیز دارند که به طور منظم با او تمرین می کنند.

وقتی دکتر مایکل گرگر، پزشک و مروج شناخته شده رژیم غذایی گیاهخواری، روی صفحه نمایش ظاهر می شود، به راحتی می توان فهمید که این مستند به کجا می رود. او همچنین در فیلم‌های The Game Changers و What The Health، هر دو مستند نتفلیکس که پیام اصلی آن‌ها ترویج رژیم غذایی گیاهی و اساساً ترساندن مردم در مورد خوردن محصولات حیوانی بود، حضور داشت.

من قبلاً در نوشته‌ام به دکتر گرگر اشاره کرده‌ام، و اساساً او را به دلیل تحریف حقایق و منفجر کردن ادعاها مطابق با برنامه‌هایش دعوت کرده‌ام.

او به سرعت همان کار را در You are what you Eat انجام می‌دهد و به بینندگان می‌گوید که چگونه لبنیات بیش از حد خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و سرطان پروستات را افزایش می‌دهد (به طور طبیعی بدون نقل قول یا اثبات). او به ما اطلاع می دهد که “علت شماره 1 مرگ در ایالات متحده رژیم غذایی آمریکایی است” (طبق CDC، در واقع بیماری قلبی است، اما عوامل زیادی در این امر نقش دارند)، و آنچه ما در دهان خود قرار می دهیم مهمتر از هر چیز دیگری

این گرگر کلاسیک است و ادعاهایی را مطرح می کند که بیش از حد و کاملاً بدون تفاوت های ظریف هستند.

شما همان چیزی هستید که می خورید بررسی نتفلیکسشما همان چیزی هستید که می خورید بررسی نتفلیکس

دکتر مایکل گرگر

ما همچنین با یک «مبتکر لبنیات گیاهی» به نام میوکو شینر آشنا می‌شویم که به ما می‌گوید پنیر از نظر بیولوژیکی اعتیادآور است، که مضحک است و واقعی نیست. او با استفاده از کارت وگن وگان که «شیر برای بچه گاوها است، نه انسانها» را دنبال می کند.

او به ما می‌گوید که «اکثر جمعیت‌های جهان گوشت و لبنیات نمی‌خوردند، مگر در مقادیر بسیار کم.»

باز هم، ما یک “متخصص” داریم که به وضوح به رژیم غذایی وگان تمایل دارد. البته من مخالفی با رژیم گیاهخواری ندارم، اما در یک مستند، همیشه خوب است که هر دو طرف بحث را نشان دهیم.

منتظر کسی بودم بدون یک دستور کار گیاهی که باید به عنوان یک متخصص فاش شود، اما اسپویلر: من ناامید شدم.

با پیشروی مستند، با بیابان های غذایی و مزارع شهری آشنا می شویم.

اینجاست که چرا همه ما 24 ساعت یکسان در روز نداریم.

Tracye McQuirter، متخصص تغذیه بهداشت عمومی و خود را “فعال گیاهخوار” توضیح می دهد که چگونه یک بشقاب گیاهخوار متعادل ایجاد کنید. در حالی که صحبت از آپارتاید غذایی برای آمریکایی های آفریقایی تبار در مراکز شهری است.

این یک درس واقعاً ارزشمند است، و دقیق است – بیابان های غذایی وجود دارد، به ویژه در جوامع نژادی. آنها ارتباط تنگاتنگی با پیامدهای بد سلامتی دارند و ما قطعاً باید کاری برای بهبود دسترسی به غذاهای سالم در آمریکای شمالی انجام دهیم.

درس خوب دیگری که می‌گیریم، تضاد منافع در میان کمیته دستورالعمل‌های رژیم غذایی است، و اینکه چگونه لابی‌گران کشاورزی بر سخنان در دستورالعمل‌ها تأثیر می‌گذارند. این نیز یک مشکل است و دلیل اینکه Health Canada از داشتن صنایع غذایی در جدول زمانی که آخرین دستورالعمل های غذایی را تهیه می کند خودداری کرد.

متأسفانه به نظر می رسد که بقیه شما همان چیزی هستید که می خورید، تبلیغی برای رژیم گیاهخواری است.

با صنعت دامپروری آشنا می شویم. ما را به داخل مزارع کارخانه می برند. می شنویم که چقدر کثیف هستند، چگونه به حیوانات آنتی بیوتیک تزریق می شود، و چگونه مدفوع و ادرار گراز در مزارع مجاور پاشیده می شود. کمی جوجه مجروح و حوضچه های آلوده را می بینیم.

دکتر گرگر وارد می شود تا به ما بگوید که آنتی بیوتیک های بیشتری به حیوانات مزرعه داده می شود که در تمام پزشکی بشر برای تقویت رشد و جلوگیری از بیماری در یک محیط استرس زا و غیربهداشتی استفاده می شود. داروهای حیاتی و حیاتی صرفاً برای تولید گوشت ارزان‌تر هدر می‌رود.

یا شاید تعداد حیوانات بسیار بیشتر از انسان باشد که این اعداد را شامل می شود؟

با این حال، استفاده از آنتی بیوتیک در گاو برای تقویت رشد و پیشگیری از بیماری قانونی است (اینجا و اینجا)

آیا افراد عادی باید نگران باشند؟

من مطمئن نیستم، زیرا فقط یک طرف بحث به ما ارائه شد. یک فرد معمولی احتمالاً آن جنبه بدون چالش را به عنوان واقعیت در نظر می گیرد، که مشکل ساز است. من دوست داشتم از یک کشاورز و دانشمند بی طرف در مورد این موضوع و در مورد کل مستند بشنوم.

ما می شنویم که مرغ مرغداری که آشکارا از کاری که انجام می دهد متنفر است، در مورد بوی نفرت انگیز و کثیفی انبار مرغ صحبت می کند. این که پرندگان طوری تربیت شده اند که سینه های بزرگی داشته باشند، که اندام ها و سیستم اسکلتی آن ها نمی توانند آن را حفظ کنند. پرندگان یکدیگر را می‌خراشند و زخم‌هایی بر جای می‌گذارند که آلوده به باکتری هستند.

ما یک وکیل فعال محیط زیست را می بینیم که در مورد آنتی بیوتیک ها در گوشت صحبت می کند، و پت براون، بنیانگذار غذاهای غیرممکن، که به ما می گوید “هر بار که یک استیک می خورید، دود کمی در آمازون بلند می شود.” آن دود همان دود دست دوم برگر شماست.

جورج مونبیوت، نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال محیط زیست به ما می‌گوید که صنعت گوشت اساساً چگونه کره زمین را می‌کشد. صنعت کشاورزی یکی از بزرگترین منابع گازهای گلخانه ای روی زمین است.

نموداری به ما نشان داده شده است که نشان می دهد گازهای گلخانه ای از بخش کشاورزی 31 درصد است در مقابل 14 درصد برای بخش حمل و نقل.

من فکر کردم که این اعداد کمی عجیب به نظر می رسند، بنابراین به دنبال آمار رفتم.

به نظر می رسد، EPA اعداد مختلفی دارد:

شما همان چیزی هستید که می خورید بررسی نتفلیکسشما همان چیزی هستید که می خورید بررسی نتفلیکس

با حرکت از خطرات وحشتناک گوشت به آنچه در مورد ماهی های پرورشی وحشتناک است، با فعالان بیشتری آشنا می شویم، یکی از آنها دان استانیفورد است که علیه مزارع ماهی قزل آلا مبارزه می کند. او به ما می گوید که “اگر مردم به وحشت کامل پرورش ماهی قزل آلا پی ببرند، مانند طاعون ضرب المثلی از آن اجتناب می کنند.”

به نظر می رسد که هایپربولی یکی از نقاط قوت You Are What You Eat باشد.

ما دان را می بینیم که به دوقلوها می گوید که چگونه شرکت ها ماهی خود را قرمز رنگ می کنند تا این واقعیت را پنهان کنند که پرورش داده شده است. او می‌گوید که این رنگ مصنوعی «با مشکلات سلامتی انسان مرتبط است»، اگرچه ما هیچ جزئیاتی در مورد کدام مشکلات دریافت نمی‌کنیم.

شما همان چیزی هستید که می خورید بررسی نتفلیکسشما همان چیزی هستید که می خورید بررسی نتفلیکس

او در مورد اینکه چگونه ماهی قزل آلا پرورشی بسیار چرب تر از پیتزا و بیکن است صحبت می کند. و برای اینکه باور نکنید که ماهی قزل آلا پرورشی حاوی چربی های سالم است، او به ما می گوید: «اینها روغن های خوبی نیستند، آنها امگا 6 هستند».

خواهش می کنم دان، حرف نزن. دوقلوها ترس او را برمی انگیزند و ماهی قزل آلا پرورشی را “غذای مریض” می نامند و آن را در زباله های واقعی می اندازند.

آیا روغن دانه مضر است؟ پست من را اینجا بخوانید.

ما از صحبت در مورد بیابان های غذایی و دسترسی به غذای مغذی به پرتاب یک تکه ماهی کاملاً خوب به زباله ها رسیده ایم. چندش آور.

الکساندرا مورتون، زیست شناس و فعال، به ما می گوید که تن ها زباله “از این مزارع بیرون می ریزد” و عکس های ناراحت کننده ای از ماهی های بیمار را به ما نشان می دهد. او ادعا می‌کند که بیش از 98 درصد از نمونه‌های ماهی که در سوپرمارکت‌ها و رستوران‌های سوشی خریداری کرده، آلوده به ویروس خون ماهی قزل‌آلا بوده‌اند، اگرچه او اعتراف می‌کند که هیچ تحقیقی در مورد چگونگی تأثیر این عوامل بیماری‌زا بر انسان وجود ندارد.

نمی‌خواهم بگویم که این موضوعاتی که فعالان درباره آن صحبت می‌کنند دروغ است، اما بدون هیچ گونه تعادلی، همه اینها به عنوان یک دستور کار توسط مردم مطرح می‌شود. به عنوان فردی با مهارت های تفکر انتقادی، این باعث می شود که من به حقایق آنها بسیار مشکوک شوم.

به عنوان یک نوار کناری کوچک، اریک آدامز، شهردار نیویورک، در مورد اینکه چگونه رژیم غذایی دیابت او را با رژیم غذایی کامل گیاهی معکوس کرد، صحبت می کند. او به ما می گوید که متخصص غدد او در دانشکده پزشکی در مورد رژیم غذایی و دیابت یاد نگرفته است، بنابراین او کار را به دست خود گرفته است.

به نظر من تاکتیک «پزشکان از ارزش رژیم غذایی نمی‌دانند» راهی واقعا ناامیدکننده و تنبل برای برانگیختن مردم در مقابل داروهای رایج و توصیه‌ها است.

مطالعه دوقلوهای استنفورد چه چیزی را نشان داد؟

بعد از تمام تلاش ها، آیا نتیجه مطالعه دوقلوها به نفع رژیم غذایی گیاهخواری بود؟

از جهاتی انجام شد.

همانطور که در نمودار زیر می بینید، دوقلوهای گیاهخوار کاهش بیشتری در LDL-C، کلسترول “بد” داشتند. اما، کلسترول HDL یا “خوب” آنها نیز بیشتر از همه چیزخواران کاهش یافت و تری گلیسیرید گیاهخواران بسیار بالاتر از همه چیزخواران بود.

شما همان چیزی هستید که می خورید بررسی نتفلیکسشما همان چیزی هستید که می خورید بررسی نتفلیکس

در واقع، تنها معیارهایی که بین دو گروه معنادار بود، LDL-C، انسولین و وزن بود، اگرچه هر دو گروه وزن کم کردند.

توجه به این نکته ضروری است که مطالعه کوتاه و کوچک بود و افراد مورد مطالعه عمدتاً زن بودند. هفته دوم کنترل نشد، بنابراین از نظر تئوری، هر گروه می‌توانست در هفته‌های 5 تا 8 از رژیم غذایی خود دور شده و نتایج را مخدوش کند. ما همچنین پیگیری طولانی مدت نداریم.

در نتیجه‌گیری‌های مطالعه، اعتراف کرد که رژیم غذایی وگانی که به دوقلوها داده می‌شود، محدودکننده است، و «پزشکان باید به بیماران اجازه دهند تا انتخاب‌های آگاهانه‌ای داشته باشند که از آن‌ها در انتخاب رویکرد غذایی مناسب‌تر برایشان حمایت کند.

در سطح جمعیت، پذیرش گسترده‌تر یک الگوی غذایی مناسب از نظر فرهنگی که در غذاهای گیاهی بیشتر و در غذاهای حیوانی کمتر است، می‌تواند مزایای سلامتی و زیست‌محیطی را افزایش دهد.

به عنوان یک متخصص تغذیه، توصیه های من به دلیل این مستند تغییر نمی کند. تا جایی که می توانید گیاه بخورید. آنچه را که می توانید بخرید. مراقب “متخصصان” ترس افکن که به وضوح دستور کار دارند، باشید. بدانید که مستندهای تغذیه نتفلیکس کم کیفیت و گمراه کننده هستند.

به طور خلاصه، شما همان چیزی هستید که می خورید:

شما همان چیزی هستید که می خورید، یک مستند کلاسیک تغذیه نتفلیکس است که از ابتدا دارای ایراداتی بود و «متخصصان» و فعالان آشکارا مغرضانه در طول فیلم بدون چالش بودند.

در حالی که من از رژیم غذایی رو به جلو گیاهی حمایت می کنم، فکر می کنم ارائه نکردن دیدگاه متعادل توهین آمیز و ضعیف است. چرا قبل از اینکه به بینندگان اجازه دهید تصمیم خود را بگیرند، همه اطلاعات را در اختیار آنها قرار نمی دهید؟ آیا این چیزی نیست که یک مستند باید درباره آن باشد؟ خیلی بد است، زیرا «گیاهان بیشتر بخور» پیامی عالی است. فکر نمی کنم نیازی به حمایت از اطلاعات نادرست و هذیان باشد.

تنها بخشی از You Are What You Eat که به نظر من ساده بود، پیام رسانی در مورد ارزش غذایی بود. تا زمانی که همه طرف‌ها نشان داده نشوند و همه حقایق توسط ترکیبی از متخصصان احراز شود، شما همان چیزی هستید که می‌خورید در بهترین حالت خود یک تبلیغات وگان هیجان‌انگیز است.

بیایید در سال 2024 از شر این روندهای تغذیه و رژیم غذایی خلاص شویم. اینجا را بخوانید.



Source link