نان هویج (دستور غذای سالم مناسب فریزر!)


این دستور پخت نان هویج ساده با دارچین شیرین و هویج بسته بندی شده است. این یک صبحانه کاملاً سالم و فوق العاده درست می کند!

هویج کشمش گردو نان
آن را پین کنید

کیک هویج سالم

نان هویج کلاسیک نرم، مرطوب و خوش طعم، هر چیزی است که می توانید در یک غذای خانگی سالم آرزو کنید.

بچه ها و بزرگسالان هر دو عاشق بافت خوشمزه کیک مانند هستند و دستور پخت آن نیز فریزر پسند است. این یک گزینه عالی برای آماده سازی صبحانه آخر هفته است.

اگر با باقیمانده غذا مواجه شدید (که با توجه به خوشمزه بودن این نان هویج بسیار مشکوک است)، برای شادی فوری در یک روز بارانی کافی است آن را برش دهید و فریز کنید.

این مافین های سس سیب را نیز درست کنید

ویدیوی دستور پخت نان هویج را در بالا تماشا کنید

نان کیک هویج سالم

دستور پخت نان سریع هویج خانگی

نان کشمشی هویج: دو سوم فنجان کشمش را با مواد خشک مخلوط کنید.

نان کدو حلوایی هویج: به جای آن تا یک چهارم فنجان هویج رنده شده را با کدو سبز خرد شده جایگزین کنید. برای بهترین بافت، بیش از یک فنجان چهارم جایگزین نکنید.

نان آناناس هویج: تا نصف هویج رنده شده را با آناناس خرد شده جایگزین کنید. در صورت استفاده از کنسرو آناناس حتما آب آن را خیلی خوب آبکش کنید.

نان هویج چیپسی شکلاتی: قبل از پخت، یک فنجان شکلات چیپسی کوچک یا اندازه معمولی را داخل نان هویج بریزید. می توانید یک مشت نارگیل خرد شده نیز اضافه کنید.

یا این کیک هویج محبوب نان موزی را درست کنید

مواد لازم نان سریع هویج

مواد لازم نان هویج

برای تهیه این هویج قدیمی به آرد، دارچین، جوش شیرین، بکینگ پودر، عصاره وانیل خالص، نمک، شیرین کننده دلخواه، آب، روغن یا کره، تخم مرغ اختیاری یا تخم کتان و گردو یا اسپند و البته هویج رنده شده نیاز دارید. نان کیک

هیچ مخمر، موز و استارتر خمیر ترش لازم نیست. دستور غذا می تواند کم کالری، بدون روغن و وگان باشد. همچنین یک گزینه پالئو و کتو کم کربوهیدرات وجود دارد.

آردهایی که کار می کنند شامل سفید همه منظوره، غلات کامل، آرد جو دوسر یا آرد شیرینی گندم کامل است. من آرد گندم کامل، آرد بادام یا آرد نارگیل را امتحان نکردم. برخی از مارک های آرد همه منظوره بدون گلوتن نیز ممکن است اگر بخواهید آزمایش کنید، کارساز باشند.

هویج فواید زیادی برای سلامتی دارد. آنها کالری کمی دارند، فیبر و پتاسیم بالایی دارند و منبع عالی آنتی اکسیدان ها به ویژه بتا کاروتن هستند که به ویتامین A تبدیل می شود. از هویج نارنجی، زرد یا بنفش استفاده کنید.

ساده ترین راه برای خرد کردن هویج با غذاساز است. اگر ندارید، جعبه رنده نیز کار می کند. هویج ها را قبل از رنده شدن بشویید و پوست بگیرید.

اگر تخم مرغ یا تخم کتان را برای یک نان هویج وگان حذف کنید، نان آنقدر بالا نمی رود اما همچنان به همان اندازه خوشمزه است!

از باقی مانده دارچین برای رول دارچینی آسان استفاده کنید

نان سریع هویج در تابه

طرز تهیه بهترین نان هویج

همه مواد را جمع کنید و فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید.

قالب نان 9×5 اینچی را چرب کنید. من دوست دارم کف تابه را با کاغذ روغنی هم بپوشانم، زیرا این کار باعث می شود نان هویج پخته شده بعداً راحت تر بیرون بیاید.

در یک کاسه بزرگ، همه مواد خشک را هم بزنید. مواد مایع را می توان در یک کاسه جداگانه هم زد یا به مواد خشک هم زده شده برای دستور پخت یک کاسه اضافه کرد.

هنگام ترکیب خشک و مرطوب، فقط آنقدر هم بزنید تا به طور یکنواخت مخلوط شوند تا از تشکیل گلوتن زیاد و سفت شدن بافت نان جلوگیری شود.

خمیر هویج را در قالب نان آماده شده بریزید و آن را در طبقه وسط فر قرار دهید. به مدت یک ساعت یا تا زمانی که خلال دندانی که در وسط نان هویج فرو کرده اید عمدتاً تمیز بیرون بیاید بپزید.

اجازه دهید دستور غذا کاملا خنک شود قبل از اینکه کناره ها را با چاقو بچرخانید و داخل بشقاب یا سینی سرو کنید. اگر بتوانید صبر کنید، طعم شیرین تر و بافت آن روز بعد سفت تر می شود. نان نیز پس از سرد شدن از لطافت کمتری برخوردار است و برش آن را آسان می کند.

باقیمانده غذا را به مدت یک شب در یخچال یا روی پیشخوان نگهداری کنید و با حوله بپوشانید. پس از یک روز، برش های باقی مانده را در ظرف دربسته ای برای تازگی در یخچال بگذارید.

همچنین می‌توانید تکه‌های نان کیک هویج را تا سه ماه یا بیشتر در یک ظرف دربسته فریز کنید. بین هر برش یک لایه کاغذ روغنی یا مومی قرار دهید تا هنگام آب شدن به هم نچسبند.

نان هویج خانگی

ارائه پیشنهادات

ساده سرو کنید یا روی آن را با پنیر خامه ای، کره بادام یا کره نارگیل سرو کنید.

یا نان هویج آسان را با اضافه کردن وانیل یا پنیر خامه ای مورد علاقه خود یا پخش کردن روی لایه ای از کدو تنبل یا کره سیب به دسر تبدیل کنید.

همچنین به عنوان یک نان ساندویچ برای جعبه های ناهار فوق العاده است. سعی کنید نان هویج را نازک برش دهید و به جای نان سبوس دار برای تهیه ساندویچ های فوق العاده کره بادام زمینی و ژله یا کره بادام و عسل استفاده کنید.

به دنبال یک دستور غذای سالم برای صبحانه عید پاک یا گزینه برانچ جشن برای پذیرایی از مهمانان یا خانواده خود هستید؟ این نان سنتی یک انتخاب عالی است، زیرا سریع هم زده می شود و می توان آن را از شب قبل درست کرد.

طرز تهیه نان سریع هویج خانگی
  • 2 فنجان ها املای، جو دوسر یا آرد سفید (یا این کیک هویج کتو را امتحان کنید)
  • 1/2 فنجان قند، در صورت تمایل تصفیه نشده
  • 2 قاشق چایخوری پودر خمیرمایه
  • 3/4 قاشق چایخوری نمک
  • 1 قاشق چایخوری دارچین
  • 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین
  • 1 فنجان هویج رنده شده (200 گرم)
  • 1 فنجان اب
  • 3 قاشق غذاخوری روغن، کره یا کره بادام (یا برای گزینه بدون چربی به زیر مراجعه کنید)
  • 2 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
  • 1 تخم مرغ یا تخم کتان، یا 2 قاشق غذاخوری آب اضافی
  • اختیاری 2/3 فنجان کشمش
  • اختیاری 1/2 فنجان گردوی خرد شده
  • فر را با دمای 350 فارنهایت گرم کنید. یک قالب نان 9×5 را چرب کنید. من هم دوست دارم کف آن را با کاغذ پوستی بپوشانم. مواد خشک را در یک کاسه بزرگ هم بزنید، سپس بقیه مواد را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. در قالب نان پهن کنید. 1 ساعت یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز نان فرو کرده اید، بیشتر تمیز بیرون بیاید، بپزید. بگذارید کاملا خنک شود. اگر بتوانید صبر کنید، طعم و بافت آن روز بعد بهتر می شود.*تعدادی از خوانندگان گفتند که از نتایج زیربنایی سس سیب برای روغن خوششان آمده است. من امتحان نکرده ام. با خیال راحت آزمایش کنید.مشاهده حقایق تغذیه

دستور العمل های آسان با هویج

کیک هویج بدون شکر دسر کتو

کیک هویج وگان

دستور العمل کاری نارگیل تایلندی با شیر نارگیل

کاری نارگیل

دستور پخت برنج سرخ شده با گل کلم

دستور العمل های گل کلم

(از جمله برنج سرخ شده گل کلم با هویج خرد شده)

مافین سبوس سالم

کلوچه سبوس

بهترین دستور غذای گیاهی رامن

وگان رامن

سوپ قارچ سالم

قارچ سوپ جو

دستور العمل آسان وگان توفو اسکرامبل

توفو اسکرامبل

کیک هویج سالم

پنیر وگان کرافت مک

وگان مک و پنیر