مرغ سیاه شده – یک زوج آشپز می کنند


طعم های جسورانه و کمال آبدار مرغ سیاه را تجربه کنید! این دستور العمل ساده در عرض چند دقیقه برای یک ایده شام ​​پر طعم گرد می آید. همانطور که هست عالی است یا روی ساندویچ، سالاد، تاکو و موارد دیگر سرو می شود!

مرغ سیاه شده

در اینجا ترفندی وجود دارد که هر آشپز خانگی باید بداند: چگونه درست کند مرغ سیاه شده! این جادوی آشپزی سینه های مرغ معمولی را به نیروگاه های طعم دهنده با عمق دودی و کمی گرما تبدیل می کند. این دستور غذا به شما امکان می‌دهد در خانه خود یک غذای مناسب برای رستوران درست کنید، که به تنهایی با برنج، روی ساندویچ یا برش نوارها برای روی سالاد یا تاکو کار می‌کند. این بی نهایت همه کاره است و آن را به یکی از بهترین دستور العمل های مرغ ما برای تهیه در خانه تبدیل می کند.

سیاه شدن چیست؟

بلکنینگ نوعی پختن گوشت یا ماهی در یک تابه چدنی با ترکیبی خاص از ادویه جات به سبک کاجون است تا جایی که قسمت بیرونی آن ترد و سیاه شود. این تکنیک توسط سرآشپز مشهور کاجون، پل پرودوم از لوئیزیانا رایج شد. او دستور پخت ماهی قرمز سیاه شده را در کتاب آشپزی دهه 1980 ایجاد کرد که فوراً به یک موفقیت تبدیل شد. از آن زمان، سیاه کردن به یک روش رایج تبدیل شده است که با گوشت و ماهی های مختلف، معمولاً مرغ، ماهی قزل آلا و میگو استفاده می شود.

مراحل اولیه برای مرغ سیاه شده

مرغ سیاه شده حدود 15 دقیقه طول می کشد تا آن را به یک ایده شام ​​فوق العاده سریع و آسان تبدیل کنید. پاکسازی چند دقیقه طول می کشد، اما ارزشش را دارد! در اینجا مراحل اساسی برای این فرآیند آمده است (یا به دستور زیر بروید)

  • مرغ را پروانه کنید و سینه ها را از وسط نصف کنید. کتلت مرغ سریعترین و خوشمزه ترین روش برای پخت سینه مرغ است.
  • مرغ را خشک کنید و ادویه سیاه شده را اضافه کنید. این دستور غذا از نسخه ساده شده چاشنی سیاه شده کلاسیک ما برای آماده سازی سریع و آسان استفاده می کند.
  • مرغ را به مدت 4 تا 5 دقیقه در هر طرف تفت دهید. یک تابه استیل یا چدن بهترین حالت را روی گوشت دارد: از استفاده از تابه نچسب خودداری کنید. روی حرارت متوسط ​​بالا بپزید تا زمانی که پخته شود و در دمای 165 درجه فارنهایت وقتی با دماسنج غذا اندازه می گیریم.
مرغ سیاه شده

نکاتی برای پروانه زدن مرغ

این دستور تهیه مرغ سیاه شده از کتلت مرغ یا سینه مرغ پروانه ای استفاده می کند، زیرا آبدارترین و خوش طعم ترین تکه گوشت را می سازد. سینه های مرغ اغلب بسیار ضخیم هستند که پخت یکنواخت آن را دشوار می کند. برش دادن سینه مرغ به صورت افقی (پروانه کردن آن) باعث می شود که تکه های نازک تری سریعتر و یکنواخت تر پخته شوند، خوردن آن راحت تر باشد و بهتر چاشنی شود. می توانید یک سینه مرغ از قبل پروانه شده خریداری کنید که روی بسته بندی آن به عنوان پروانه یا “کتلت” مشخص شده است. اگر سینه مرغ معمولی می خرید، می توانید خودتان آنها را پروانه کنید:

  • دست خود را روی سینه مرغ قرار دهید. با استفاده از یک چاقوی تیز، سینه را با دقت به صورت افقی برش دهید، لبه آن دست نخورده باقی بماند تا بتواند مانند یک کتاب باز شود.
  • سینه مرغ را باز کنید، سپس برش بزنید تا دو نیمه از هم جدا شوند (هر نیمه یک کتلت است).
چگونه سینه مرغ را پروانه کنیم

روش های سرو مرغ سیاه

مرغ سیاه شده به خوبی با چند غذای جانبی کار می کند، اما فوق العاده همه کاره است! برای تنوع بی پایان، آن را به سالاد، تاکو، ساندویچ و موارد دیگر اضافه کنید. در اینجا چند راه وجود دارد که ما دوست داریم آن را خدمت کنیم:

تاکوی مرغ

چگونه تابه خود را بعد از سیاه شدن تمیز کنیم

بعد از درست کردن مرغ سیاه، متوجه خواهید شد که ماهی تابه دارای ذغال سیاه شده دوست داشتنی است. نگران نباشید، این یک ؛; بخشی از سرگرمی! در اینجا چند نکته در مورد تمیز کردن ماهیتابه وجود دارد:

  • بلافاصله بعد از غذا آن را تمیز کنید. البته می توانید اول غذای خود را بخورید! اما آن را برای ساعت ها یا یک شبه رها نکنید زیرا پوسته سیاه آن سفت می شود و تمیز کردن آن را سخت تر می کند.
  • ماهیتابه را با آب “لعاب” کنید. لعاب زدایی تابه یک روش پخت و پز است که در آن شراب یا مایع دیگری را اضافه می‌کنید تا تکه‌های قهوه‌ای شده از کف تابه شل شوند. شما می توانید از آن برای تمیز کردن نیز استفاده کنید! به سادگی آب را در تابه بریزید و آن را روی شعله با حرارت متوسط ​​گرم کنید. وقتی تکه های سیاه شده شروع به شل شدن کردند، آنها را به آرامی با قاشق چوبی یا کاردک سیلیکونی خراش دهید.
  • از یک پاک کننده آشپزخانه غیر سمی استفاده کنید. اگر قطعاتی دارید که واقعا گیر کرده اند، ما دوست داریم از پاک کننده ای مانند Bon Ami استفاده کنیم.
مرغ سیاه شده

دستور العمل های سیاه تر

سیاه کردن به عنوان یک روش پخت برای بسیاری از پروتئین های مختلف، از ماهی گرفته تا صدف، عمل می کند. در اینجا چند دستور پخت سیاه شده دیگر برای امتحان وجود دارد:

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

طعم های جسورانه و کمال آبدار مرغ سیاه را تجربه کنید! این دستور العمل ساده در عرض چند دقیقه برای یک ایده شام ​​پر طعم گرد می آید. همانطور که هست عالی است یا روی ساندویچ، سالاد، تاکو و موارد دیگر سرو می شود!


  • 2 سینه مرغ بدون پوست (1 به 1 1/2 پوند، در صورت امکان ارگانیک)، پروانه یا کتلت
  • 1 به 1 1/2 قاشق چایخوری نمک کوشر
  • ½ قاشق چای خوری پاپریکا دودی یا پاپریکا شیرین
  • ½ قاشق چای خوری پونه کوهی خشک
  • ½ قاشق چای خوری پودر سیر
  • ¼ قاشق چای خوری پودر پیاز
  • ¼ قاشق چای خوری زیره
  • ¼ قاشق چای خوری فلفل سیاه
  • ⅛ قاشق چایخوری دانه کرفس
  • ⅛ قاشق چایخوری فلفل قرمز
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون


  1. مرغ را با دستمال کاغذی خشک کنید. اگر از قبل پروانه یا کتلت نشده بود، آن را به صورت افقی از وسط نصف کنید تا 4 تکه شود.
  2. مرغ را با نمک مزه دار کنید، از 1 قاشق چایخوری برای مرغ 1 پوندی و تا 1 ½ قاشق چایخوری برای 1 ½ پوند استفاده کنید.
  3. در یک کاسه کوچک، پاپریکا دودی، پونه کوهی، پودر سیر، پودر پیاز، زیره، فلفل سیاه، دانه کرفس و کاین را با هم مخلوط کنید. مرغ را در دو طرف با مخلوط چاشنی بپاشید.
  4. روغن زیتون را به یک تابه بزرگ استیل یا چدنی* اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. مرغ را اضافه کنید و بپزید تا قهوه ای شود و چاشنی شروع به سیاه شدن کند، حدود 4 تا 5 دقیقه در هر طرف. وقتی دمای داخلی 165 درجه فارنهایت است یا مرکز دیگر صورتی نیست، آن را در بشقاب بردارید و قبل از سرو 3 دقیقه استراحت دهید. (به بخش بالا در مورد نحوه تمیز کردن تابه بعد از سیاه شدن نگاه کنید.)

یادداشت

* بهترین پخت را از یک تابه فولادی یا چدنی دریافت خواهید کرد. از سطوح نچسب خودداری کنید

  • دسته بندی: غذای اصلی
  • روش: صد توپ
  • غذا: جوجه
  • رژیم غذایی: بدون گلوتن

کلید واژه ها: مرغ سیاه شده



Source link