سلامت مالی: چیست و 10 نکته برای دستیابی به آن


برای بهبود بازی سلامت مالی خود به بینش و inspo نیاز دارید؟ دو کارشناس نکات مهم خود را برای ارتقای رفاه مالی به اشتراک می گذارند – مهم نیست چند سال دارید یا چه درآمدی دارید.

مطمئناً، اگر به یک رژیم غذایی کامل پایبند باشید، جلسات منظم عرق ریختن را انجام دهید و بیش از هشت ساعت در شبانه روز از شبانه روز استفاده کنید، ممکن است تصور کنید که یک جنگجوی سلامتی باشید. اما آخرین باری که وضعیت رفاه مالی خود را بررسی کردید چه زمانی بود – نه تنها از نظر میزان درآمد و پس انداز، بلکه همچنین از نظر فکر و احساس شما در مورد پول؟

مگان فورد، PhD، LMFT، CFT-ITM، یک متخصص مالی می گوید: «درست مانند اولویت دادن به مراقبت از بدن و ذهن، گنجاندن مراقبت از خود مالی بیشتر در برنامه روزانه یا هفتگی شما می تواند واقعاً برای رفاه کلی شما عالی باشد. درمانگر در Stackin.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد اصول سلامت مالی بیاموزید و به دنبال آن نکات عملی برای دستیابی به آن ارائه شود.

سلامت مالی چیست؟

از آنجایی که پول بسیار شخصی و چند بعدی است، دکتر فورد می گوید که تعیین یک تعریف یکسان از سلامت مالی می تواند دشوار باشد. با این حال، او سه مؤلفه کلیدی دارد که می تواند چارچوب رفاه مالی را تعیین کند:

  1. داشتن درک کامل از چشم انداز مالی خود (آگاهی از آنچه کسب می کنید، خرج می کنید، پس انداز می کنید و سرمایه گذاری می کنید)
  2. شفاف بودن در مورد اهداف مالی خود و برداشتن گام های عمدی برای رسیدن به آنها
  3. داشتن طرز فکر پولی سالم (رهایی از شرم، فراموش کردن الگوهای فکری ناسالم در مورد پول، رشد محور بودن)

سارا ویلی، مربی سطح 2 در سالن بدنسازی مالی، دیدگاهی مشابه در مورد سلامت مالی دارد. او توضیح می‌دهد: «این یکی دیگر از مؤلفه‌های سلامت کلی ما به همراه سلامت جسمی، عاطفی و روانی است». “از نظر مالی سالم بودن به معنای روبرو شدن با اعداد، اندیشیدن به اهداف و برنامه ریزی برای بهترین زندگی بر اساس آن است.”

او بر اهمیت دادن به پیشرفت بیش از کمال، و همچنین ایجاد تعادل بین لذت بردن از زندگی در زمان حال و در عین حال افزایش ارزش خالص خود – از طریق پس انداز و سرمایه گذاری – برای ایجاد آینده ای امن و راحت تاکید می کند. او ادامه می‌دهد که سلامت مالی قوی به این معنی است که می‌توانیم طوفان‌هایی را که ناگزیر به وجود می‌آیند، پشت سر بگذاریم، موقعیت‌هایی را که برای ما مناسب نیست رها کنیم، و با ارزش‌هایمان و نحوه خرج کردن پولمان هماهنگ باشیم.

همچنین شایان ذکر است که سلامت مالی همیشه در حال پیشرفت خواهد بود. دکتر فورد می گوید: «هیچ نیروانای سلامت مالی وجود ندارد. “این یک وضعیت در حال تکامل در زندگی ما از طریق فراز و نشیب های همیشه حاضر است.”

زن با پیروی از نکات سلامت مالی پول خود را مرتب می کند

10 نکته سلامت مالی که باید بدانید

سلامت مالی مستلزم ترکیبی از درست کردن ذهن شما در مورد پول و به کارگیری استراتژی های هوشمند برای محافظت و ایجاد ثروت است. این نکات تایید شده توسط متخصص را دنبال کنید تا تمام جنبه های رفاه مالی خود را افزایش دهید – بدون توجه به سن یا درآمدتان.

1. احساسات خود را در مورد پول تنظیم کنید

به گفته دکتر فورد، یکی از بزرگترین افسانه ها در مورد سلامت مالی این است که احساسات شما اهمیتی ندارند. او توضیح می‌دهد: «تقریباً 90 درصد از تصمیم‌گیری‌های مالی ما توسط احساسات ما هدایت می‌شود»، بنابراین منطق فقط شما را به این مرحله می‌رساند.

او توصیه می کند هنگام تصمیم گیری مالی از احساس خود آگاه باشید. آیا شما غمگین، استرس، هیجان زده یا چیز دیگری هستید؟ این در مورد تغییر احساسات نیست. دكتر فورد ادامه می‌دهد، توجه به آنها و صرف چند لحظه برای تأمل با كنجكاوی – و تنظیم مجدد هر زمان ممكن است. “به دست آوردن بینش بیشتر در مورد اینکه چگونه احساسات ما بر انتخاب های مالی ما تأثیر می گذارد، می تواند توانمند باشد.”

2. سلامت مالی را زودتر از دیرتر در اولویت قرار دهید

افسانه دیگری که دکتر فورد با آن مواجه می شود این است که بزرگسالان جوان هنوز نیازی به نگرانی در مورد سلامت مالی ندارند – یا به طور مشابه، تنها زمانی می توانید اقدام کنید که به یک گروه درآمدی خاص برسید. او توضیح می دهد: «چه مدت باید در طول زمان پس انداز و سرمایه گذاری کنید، قطعاً مهم است. انجام اقدامات برای پس‌انداز یا شروع زودهنگام سرمایه‌گذاری می‌تواند به دلیل بازه زمانی طولانی‌تری که این دارایی‌ها برای پتانسیل رشد دارند، نتیجه دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، قدم‌هایی زودهنگام و پیوسته – مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک – برای ارتقای رفاه مالی در بلندمدت بردارید.

3. از خود بپرسید که آیا ارزش خود را به دست می آورید؟

وضعیت سلامت مالی شما به طور طبیعی تا حدودی به میزان درآمد شما بستگی دارد. به گفته وی، ویلی توصیه می کند مطمئن شوید که به اندازه ارزش واقعی خود درآمد کسب می کنید. او توضیح می دهد: «گاهی اوقات مردم لزوماً پول خود را سوء مدیریت نمی کنند. آنها فقط به اندازه ای که می توانند (یا باید) درآمد ندارند، اما می توانند اقداماتی را انجام دهند تا از خود دفاع کنند تا نشان دهند که چرا مستحق دستمزد بهتر هستند.

او توصیه می کند با سؤالات زیر در مورد درآمد خود فکر کنید:

  • آیا برای کاری که انجام می دهید حقوق عادلانه دریافت می کنید؟
  • آیا برای اطمینان از این موضوع تحقیقی درباره حقوق و دستمزد انجام داده اید؟
  • آیا می توانید درخواست افزایش حقوق بدهید؟

ویلی به ما یادآوری می کند که برخی از جمعیت شناسی – از جمله زنان و اعضای جامعه BIPOC – اغلب کمتر از همکاران مرد سفیدپوست درآمد دارند. “در حالی که منصفانه نیست که شما نیاز به انجام این کار داشته باشید [extra work]او به اشتراک می‌گذارد، برای شما ضروری است که تحقیقات خود را انجام دهید و از خود دفاع کنید.

4. وضعیت مالی فعلی خود را شفاف سازی کنید

قبل از اینکه بتوانید در اهداف خود پیشرفت کنید، باید تصویر واضحی از وضعیت مالی خود در حال حاضر داشته باشید. Willi مراحل زیر را به اشتراک می گذارد تا بتوانید میزان درآمد و هزینه های خود را به صورت ماهانه مشاهده کنید، که می تواند نقشه راه جدیدی را برای بهبود وضعیت مالی شما ارائه دهد:

  • یک لیست با دو ستون ایجاد کنید. اولی باید دارای درآمد خالص ماهانه شما باشد (چقدر پس از کسر مالیات و کسر درآمد کسب می کنید) و دومی باید شامل هزینه های ثابت و متغیر باشد. ویلی می‌گوید اولی شامل مسکن، بیمه، خدمات آب و برق و مشارکت است، در حالی که دومی شامل مواردی مانند مواد غذایی، حمل‌ونقل، مراقبت شخصی، خرده‌فروشی و سرگرمی است. او توصیه می‌کند در صورت نیاز، «به صورت‌های حساب جاری یا کارت اعتباری گذشته خود نگاه کنید تا برخی روندها را ببینید».
  • هزینه های خود را اضافه کنید تا نرخ اجرای ماهانه خود را مشاهده کنید. او به اشتراک می‌گذارد: «اکنون درآمد خود را منهای مخارج ترکیبی خود بگیرید و ببینید چه چیزی برای اهداف شما باقی مانده است: پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و پرداخت بدهی.
زنی که کیسه های خرید را از خریدهای تکان دهنده در دست دارد

5. خریدهای فوری خود را کنترل کنید

برخی رفتارها – مانند خریدهای تکانشی و خرج کردن بیش از توان شما – می توانند مانع دستیابی به سلامت مالی شوند. اگر این آشنا به نظر می رسد، دکتر فورد پیشنهاد می کند «خود را فریب دهید» تا از پیش فرض الگوهایی که به شما کمک نمی کنند اجتناب کنید. او توصیه می‌کند: «میان خود و خرید فاصله بگذارید تا رضایت را به تأخیر بیندازید، که به مغز شما زمان می‌دهد تا دوباره تنظیم شود و رفتار تکانشی کمتری داشته باشد».

چند مورد از هک های مورد علاقه او برای عملی کردن این نکته سلامت مالی عبارتند از:

  • حذف اطلاعات کارت اعتباری خود در برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که به احتمال زیاد در آنجا خرج می‌کنید
  • چند روز منتظر بمانید تا به خرید فوری بپردازید
  • ایجاد لیست آرزوهای خرید و مشاوره با آن قبل از خرید

او توضیح می‌دهد: «اغلب، مردم متوجه می‌شوند که این استراتژی‌ها به آنها کمک می‌کند تا سیم‌کشی خود را هک کنند». پس از تأمل، آنها واقعاً بیشتر چیزی را که در سبد خرید یا لیست قرار می‌گیرد، نمی‌خواستند.» به محض اینکه وارد شیار صرفه جویی در بودجه از مهار مخارج خود شوید، مطمئناً از پیشرفت خود احساس قدرت می کنید و برای ادامه مسیر انگیزه خواهید داشت.

دکتر فورد ادامه می دهد: «فراموش نکنید که خودتان را به خاطر چیزهای کوچک و رفتارهای جزئی که هر روز شما را در مسیر درست نگه می دارند، به رسمیت بشناسید. “مشارکت‌های کوچک واقعاً جمع می‌شوند، اما اغلب نیاز به تغییر دیدگاه و کمی ردیابی برای تشخیص کامل آن است.”

6. یک صندوق اضطراری را کنار بگذارید

ویلی می‌گوید که همه باید راه‌اندازی یک صندوق اضطراری را در اولویت قرار دهند – که حداقل سه ماه از هزینه‌های ثابت و متغیر شما را پوشش می‌دهد – قبل از پرداختن به سایر اهداف اصلی مالی. او توصیه می‌کند: «این را در یک حساب پس‌انداز با بازده بالا نگه دارید و فقط در صورت اضطرار واقعی آن پول را لمس کنید». در یادداشتی مشابه، او توصیه می‌کند برای محافظت از خود، بیمه مناسب (مستأجر، سلامت، زندگی، ناتوانی و غیره) داشته باشید.

7. اهداف مالی خود را به وضوح تعریف کنید

به رسمیت شناختن ارزش های خود و دقیق بودن در مورد اهدافتان بسیار مهم است. دکتر فورد توضیح می‌دهد: «هدف‌ها زمانی به بهترین نحو محقق می‌شوند که مبتنی بر ارزش‌ها و جزئیات باشند». تصمیم بگیرید که می خواهید برای چه چیزی پس انداز کنید و «چرا» پشت آن را باز کنید تا به بهترین وجه خود را برای موفقیت آماده کنید.

او مثال زیر را به عنوان یک الگو ارائه می دهد: می‌خواهم ماهیانه 100 دلار را در یک حساب پس‌انداز با بازده بالا برای پیش‌پرداخت خانه آینده‌ام پس‌انداز کنم، زیرا هدف او به من کمک می‌کند تا ارزش‌های آزادی، مسئولیت و امنیت خود را برآورده کنم. او به اشتراک می‌گذارد: «کلمات و عبارات را جایگزین اهداف خود کنید، اما مطمئن شوید که مقدار، نوع حساب و مقادیر مرتبط را به تفصیل بیان کرده‌اید.

ویلی اضافه می کند که باید تعیین کنید که چه اهدافی برای شما مناسب است. آنها نباید بر اساس آنچه دوستان، خانواده یا جامعه شما فکر می کنند “باید” داشته باشید یا جایی که “باید” باشید، نباید باشد، بلکه باید بر اساس این باشد که موفقیت از نظر POV خودتان چگونه است.

شخصی که برای سلامت مالی در قلک پول می گذارد

8. پس انداز خود را ساده کنید

دکتر فورد با توجه به نکات بهداشتی مالی بالا، از ما دعوت می کند تا تفکر و استراتژی های خود را حول پس انداز تغییر دهیم. به توصیه او به شرح زیر توجه کنید:

  • اهداف پس انداز را مانند یک هزینه ماهانه در نظر بگیرید و آن را به عنوان پرداخت “قبض پس انداز” خود در نظر بگیرید.
  • پس انداز خود را به طور خودکار انجام دهید تا مستقیماً به اهداف شما که در بالا ذکر شده است هدایت شوند
  • حدود 15 تا 20 درصد از درآمد ماهانه خود را پس انداز کنید، که بر اساس فوریت اهداف و شرایط شخصی خود تنظیم می شود.

زمانی که شما تازه شروع به کار می کنید، در واقع به ایجاد عادت و وارد شدن به روال پس انداز در مورد مقدار است، پس شاید [will look like saving] دکتر فورد توضیح می دهد که 5 یا 10 درصد. “مهمترین چیز این است که فقط شروع کنید و ثابت قدم باشید.”

9. ثروت خود را از طریق سرمایه گذاری افزایش دهید

هنگامی که مراحل قبلی را شکست دادید، ویلی توصیه می کند در اسرع وقت در صندوق های شاخص کم هزینه سرمایه گذاری کنید. او به اشتراک می‌گذارد: «اولین گام این است که به هر مسابقه پیشنهادی توسط کارفرمای خود پاسخ دهید، سپس به روش‌های دیگری که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید فکر کنید. برخی از گزینه ها عبارتند از:

  • 401k خود را افزایش دهید
  • باز کردن Roth IRA
  • راه اندازی حساب کارگزاری مشمول مالیات

ویلی خاطرنشان می‌کند که باز هم، زودتر شروع به کار کنید، حتی اگر به معنای سرمایه‌گذاری کمتر از ۲۵ دلار در ماه باشد.

10. فراموش نکنید که از زندگی خود لذت ببرید

اگرچه مهم است که در قبال پول خود مسئولیت پذیر باشید، اما به یاد داشته باشید که امنیت و ساختن ثروت تنها جنبه های سلامت مالی نیستند – به خصوص اگر به قیمت لذت بردن از زندگی شما در حال حاضر باشد. ویلی به ما یادآوری می‌کند: «ما فقط برای پول درآوردن، پرداخت قبوض و مردن اینجا نیستیم. با این اوصاف، او به شدت پیشنهاد می‌کند که در بودجه‌تان برای چیزهایی که شما را شاد می‌کند، جایی ایجاد کنید.

او ادامه می دهد: “علاوه بر ساختن صندوق اضطراری خود، باید برای اهدافی مانند سفر در سطل های پس انداز جداگانه پس انداز کنید تا بتوانید بدون احساس گناه برای انجام این کارها پول کنار بگذارید.” علاوه بر این، او می‌گوید که اگر واقعاً شما را خوشحال می‌کند، می‌توانید توصیه‌ها را برای کاهش سفارش روزانه لاته خود نادیده بگیرید.

ویلی می‌گوید: «فقط می‌توانیم از بودجه خود کم کنیم، و محدود بودن بیش از حد احتمالاً برای مدت طولانی پایدار نیست». (اقلام بلیط بزرگتر – مانند مسکن و حمل و نقل – بسیار بیشتر بر وضعیت مالی شما تأثیرگذار هستند، بنابراین او توصیه می کند قبل از هر چیز به آنها توجه کنید.)