بهترین مواد غذایی برای ورم لثه و هالیتوزیس چیست؟


من درباره بهترین و بدترین غذاها برای التهاب لثه و بوی بد دهان صحبت می کنم.

بله چربی های اشباع شده تولید کردن یک پاسخ التهابی، و، بله، التهاب است.شناسایی شده به عنوان یکی از اصلی ترین علل زمینه ای [causal] عوامل بیماری پریودنتال این می تواند توضیح دهد که چرا تعدیل مصرف گوشت و لبنیات می تواندترویج سلامت پریودنتال، اما رژیم های گیاهی فقط سطوح پایین تری از چربی اشباع شده، کلسترول و پروتئین حیوانی را ارائه نمی دهند. آنها همچنین دارای سطوح بالاتری از کربوهیدرات های پیچیده، فیبر غذایی، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی هستند. بنابراین، ما لزوماً نمی دانیم که مکانیسم چیست. مصرف چربی های اشباع شده است مرتبط است با پیشرفت بیماری پریودنتال، اما، در عین حال، مصرف فیبر غذایی ممکن است بودن محافظ در هر صورت، تا زمانی که آن را آزمایش نکنید، نمی دانید.

همانطور که در ویدیوی خود بحث می کنم بهترین غذاها برای هالیتوزیس و ژنژیویتیک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده تأثیر یک مداخله غذایی بر سلامت دندان را بررسی کرد. در هفت ماهگی بیش از هزار نوزاد بودند تصادفی شده، و حدود نیمی از آنها به مصرف کم چربی اشباع شده و کلسترول اختصاص داده شدند تا ببینند که آیا در بزرگسالی کمتر دچار بیماری قلبی می شوند یا خیر. آنها هنوز در دهه بیست زندگی خود هستند، اما، به عنوان کودکان و نوجوانان، کسانی که به طور تصادفی با رژیم های غذایی سالم تر انتخاب شدند، تولید بزاق بهتری داشتند. محققان از آنها خواستند اقلامی مانند مکعب های موم را بجوند و آنهایی که از دوران نوزادی به طور تصادفی به رژیم غذایی بهتر تقسیم شدند، بزاق بیشتری تولید کردند. “بزاق برای حفظ سلامت دهان ضروری است”، به عنوان مثال، دفع قند و اسید سریعتر از دندان های ما. محققان معتقدند که افزایش بیشتر جریان بزاق به دلیل مصرف بیشتر مواد غذایی غنی از فیبر مانند غلات، سبزیجات، میوه ها و انواع توت ها است که به جویدن بیشتری نیاز دارند که به نوبه خود باعث افزایش سرعت جریان بزاق می شود، یعنی بزاق. تولید آیا ممکن است بدن آزمودنی ها فقط به بیرون انداختن بزاق بیشتر عادت کرده باشد؟ «به عبارت دیگر…علاوه بر فواید سلامت عمومی، فیبر رژیمی ممکن است برای سلامت دهان نیز فوایدی داشته باشد،» اما ممکن است لزوماً فیبر نباشد، بلکه صرفاً عمل جویدن باشد.

که یادآوری می کند من از یکی دیگر مطالعه من مرور در ویدیوی من، که در آن یک تک بالاوعده غذایی فیبر توانست كاهش دادن بوی بد دهان برای ساعت ها هالیتوزیس ناشی از ترکیبات گازی گوگرد است که هستند تولید شده توسط نوع خاصی از باکتری های متمرکز در پشت زبان ما. چه زمانی ما می خوریم، دلیل اینکه بوی بد دهان بهتر می شود ممکن است باشد به واسطه را خود تمیز شونده دهان هنگام جویدن غذا بنابراین، آی تی منطقی است که غذاهایی که نیاز به جویدن شدیدتر دارند، نسبت به غذاهایی که نیاز به جویدن کمتری دارند، اثر خود تمیز کنندگی قوی تری در پشت زبان ما دارند.، بut شما نکن دانستن تا زمانی که آن را امتحان کنید.

مطالعه آزمودنی ها دو تا خوردند بسیار شبیه وعده های غذایی: یکی یک کل داشترول دانه، یک سیب خام، و مربا، بنابراین وجود داشت فیبر بیشتر و جویدن بیشتر، در حالی که دیگری وعده غذایی داشته است نان سفید، ژله، و سیب پخته شده، بنابراین فیبر کمتر و کمتر جویدن سپس، محققان ترکیبات بوی بد دهان را در شرکت کننده ها’ دو ساعت بعد از غذا نفس بکشید و راn از نو در هشت ساعت. سطح بوی بد دهان کاهش یافته استون بعد از کم-وعده غذایی فیبر، اما به میزان قابل توجهی کاهش یافتند بعد از وعده غذایی با فیبر بالاتر و حتی هشت ساعت بعد پایین ماندهمانطور که در نمودار زیر و در 2:38 اینچ مشاهده می کنید من ویدئو.

را دلیل اینکه یک رژیم غذایی با فیبر بالا ممکن است بهتر کردن بیماری پریودنتال ممکن است فیبر، مصرف کمتر چربی اشباع شده یا فقط جویدن باشد-یا شاید یکی دیگر امکان پذیری. شاید اینطور باشد سبزیجات حاوی نیترات ما میدانیم مصرف نیترات رژیم غذایی”-به شکل سبزی و چغندر-“بوده است ثابت شده است برای اعمال بسیاری از اثرات مفید و مرتبط بالینی بر روی را سلامت عمومی، شامل نگهداری جریان خون خوب و به طور کلی کاهش التهاب. بنابراین، ممکن بهبود یافته گردش خون به لثه و اثرات ضد التهابی سود بیماران پریودنتال؟

بیایید دریابیم. یک کارآزمایی بالینی تصادفی، دوسوکور و کنترل شده با دارونما، مصرف مکرر آب کاهو را بررسی کرد؟ چرا آب کاهو؟ به نظر می رسد بسیار غیر جذاب! هر چند جای نگرانی نیست. برای بهبود پذیرش بیمار، آب کاهو و آب دارونما با طعم عسل بابونه چاشنی شده و با یک شیرین کننده مصنوعی شیرین شده بودند. (این حتی بدتر به نظر می رسد!)

ولی، معجون آب کاهو کار کرد. Thاست کارآزمایی مداخله بالینی اثر تضعیف کننده نیترات رژیم غذایی بر التهاب لثه را نشان داد.می توانید نتایج را به صورت گرافیکی مشاهده کنید پایین و ساعت 4:00 که در من ویدئو. در گروه دارونما، بیشتر دندان هایشان (حدود 60 درصد) داشته است بدون ورم لثه ولی 40 درصد داشت التهاب لثه خفیف و وجود داشت تقریبا هیچ ژنژیویت متوسطی وجود ندارد. بعد از نوشیدن آب کاهو دارونما برای دو هفته، وجود داشت هیچ تغییر واقعی، مانند شما ممکن انتظار. در گروه کاهو، آنها کمی بدتر شروع کردند; آتقریبا نصف از دندان های آنها بیماری لثه خفیف یا متوسط ​​داشتند. ولی، سپس، پس از دو هفته آب کاهو واقعی، وجود داشت پیشرفت های قابل توجه وجود نداشت با بیماری متوسط ​​تر، میزان بیماری خفیف به نصف کاهش یافت و سه-یک چهارم دندانهای آنها اصلاً التهاب لثه نداشتند.

محققان به این نتیجه رسیدند که «یافته‌های آنها نشان می‌دهد که مصرف نیترات رژیم غذایی، مانند سبزیجات و چغندر، «ممکن است از نظر بالینی یک مکمل مفید در کنترل التهاب لثه مزمن در بیماران پریودنتال باشد.» آنها ممکن است مفید باشند کنترل کردن سایر بیماری های مزمن نیز آنچه برای دهان مفید است – برای مثال سیگار نکشیدن و رژیم غذایی سالم‌تر – برای بقیه بدن ما مفید است. بسیاری از متخصصان دندانپزشکی که ممکن است بیماران خود را بیشتر از پزشکان ملاقات کنند، باید این کار را انجام دهند مشاوره آنها در زندگی سالم تر و در واقع، در یک مطالعه نقشه برداری بهداشت دهان و دندان،[n]در اوایل همه (95%) احساس کردند که بهداشت دهان و دندان در کمک به بیماران نقش دارند بهتر کردن تغذیه، اما اصلاً این چیزی نیست که اتفاق بیفتد. وقتی از گروهی از بیماران پرسیده شد، کمتر از یک نفر از هر ده گفت آنها از متخصصان دندانپزشکی خود توصیه های غذایی دریافت کردند. چرا؟ زیرا «اگرچه دندانپزشکان انگیزه داشتند عبارتند از تغذیه در مراقبت‌های بالینی، اغلب احساس می‌کردند که برای ارائه راهنمایی‌های غذایی فاقد صلاحیت هستند و بنابراین از انجام این کار خودداری می‌کردند.» که هرگز جلوی پزشکان را نگرفت!

ولی این است درست است، واقعی. تغذیه است غفلت در دندانپزشکی مدرسه، درست مثل دانشکده پزشکی، آnd، در بیشتر موارد، دوره های آموزش تغذیه توسط بیوشیمیو فقط تعداد کمی از افراد (استخدام پاره وقت یا به صورت موقت) در این زمینه آموزش دیده اند تغذیه کاربردی منتی واقعا نه علم موشک، or است آی تی؟ آن را دریافت کنید? ( موشک است نام دیگری برای آرگولا، یک منبع عالی از نیتریت غذایی است!) غذایی نیترات سخت است چغندر