بهترین دستور پخت هوموس خانگی (واقعا!)


پرش به دستور غذا

رازهای ساخت خانگی واقعا غیر قابل مقاومت حمص بالاخره در اختیار شماست! به زودی می توانید این پیش غذای مخملی و خوش طعم را با چند ماده و چند مرحله ساده درست کنید.

بهترین دستور پخت هوموس خانگی (واقعاً!) معرفی شد

تلاش ظاهراً بی پایان شما برای یک هوموس خانگی عالی در اینجا به پایان می رسد! همه ما آنجا بوده ایم: شما برای شام با دوستان بیرون رفته اید. لذیذترین و با کیفیت ترین حمص رستورانی برای شما سرو می شود. شما به خانه می روید و سعی می کنید آن را تکرار کنید اما به نظر نمی رسد که نمی توانید آن جادوی خامه ای را در آشپزخانه خود تکرار کنید. نترسید، زیرا این دستور پخت هوموس زندگی را تغییر می دهد.

فقط تصور کنید که یک پیتای گرم و ترد را در حوضچه ای صاف و لذیذ از هوموس، مملو از طعم های غنی و بافت های منحصر به فرد فرو می برید. اما با همه زیبایی که دارد، هوموس فوق العاده ساده است – معجونی از نخود، تاهین، آب لیمو، سیر، و روغن زیتون. اما راز همه چیز در مورد تعادل است. این دستور به شما یاد می دهد که چگونه به تعادل بین مواد برسید تا بتوانید برای همیشه با هوموس خریداری شده در فروشگاه خداحافظی کنید.

چرا این دستور غذا را دوست خواهید داشت

هوموس مملو از مواد مغذی سالم است. همچنین خوردن سالم را تشویق می‌کند، زیرا با سبزیجات تازه و خام ترکیب می‌شود. همچنین می توانید آن را روی مقداری نان به عنوان بخشی از یک پیش غذای پرکننده بمالید. بله، بی نهایت قابل تنظیم و همه کاره است!

آیا هوموس سالم است؟

  • هوموس نه تنها خوشمزه است، بلکه سرشار از مواد مغذی است و با بسیاری از فواید سلامتی و تغذیه ای چشمگیر مرتبط است.
  • این حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی است و گزینه ای عالی برای افرادی است که رژیم گیاهخواری یا وگان دارند.
  • علاوه بر این، هوموس مملو از پروتئین هایی است که برای ورزشکاران عالی است و بدون استفاده از لبنیات، بافت خامه ای خوبی را به هر وعده غذایی اضافه می کند.
  • نخود حاوی فیبر است که به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

عناصر

نخود و تاهین ممکن است نیاز به سفر به فروشگاه داشته باشند. بقیه لوازم اصلی هر آشپزخانه هستند.

  • 1 قوطی (15 اونس) نخود
  • 3 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
  • ½ قاشق چایخوری نمک
  • 3 قاشق غذاخوری تاهین پوست کنده
بهترین دستور پخت هوموس خانگی (واقعاً!)

دستورالعمل ها

آماده سازی

نخودها را در یک صافی مشبک آبکش کنید و تمام پوست هایی را که می توانید به راحتی جدا کنید بردارید. نخودها را زیر آب جاری سرد بشویید و به برداشتن پوست ادامه دهید.

بجوشانید

نخودها را داخل قابلمه ای با جوش شیرین بریزید و روی آن را با آب بپوشانید. مخلوط را بجوشانید و حدود 20 دقیقه بجوشانید تا نخودها نفخ کنند و نرم شوند. پس از پخته شدن، نخودها را در یک صافی مشبک آبکش کنید و حداقل 1 دقیقه روی آنها آب خنک بریزید، سپس کنار بگذارید.

مخلوط کنید

در غذاساز، آب لیمو، حبه سیر و نمک را با هم ترکیب کنید. با سرعت بالا هم بزنید تا سیر ریز خرد شده و با آب لیمو ترکیب شود.

اضافه کردن

تاهینی را به مخلوط آبلیمو اضافه کنید و روی HIGH هم بزنید تا غلیظ و کرم رنگ شود. در حین کار کردن غذاساز، 2 قاشق غذاخوری آب یخ اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. نخود پخته شده را به غذاساز اضافه کنید و با درجه بالا مخلوط کنید.

اضافه کردن

در حالی که غذاساز در حال کار است، روغن زیتون را اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط نخود بسیار یکدست شود. همیشه کناره های غذاساز را خراش دهید. در صورت لزوم آب یخ بیشتری اضافه کنید.

انتقال

هوموس را به یک کاسه منتقل کنید و با قاشق روی آن چاهی ایجاد کنید. مقداری روغن زیتون اضافی بریزید و مقداری پودر پاپریکا بپاشید. با نان پیتا یا سبزیجات دلخواه سرو کنید!

خوردن!

تغییرات

این دستور برای یک هوموس سنتی است، اما می توانید مواد و طعم های دیگر را اضافه کنید تا هوموس سفارشی خود را بسازید:

  • نخود را با لوبیا سیاه عوض کنید یا مقداری آووکادوی خامه ای اضافه کنید.
  • مقداری ریشه چغندر پخته یا فلفل قرمز تفت داده شده، گوجه فرنگی خشک شده، سبزی تازه یا ادویه جات مانند زیره سبز، پاپریکا یا زعتر را اضافه کنید. تا خودتان یک هوموس رنگارنگ و غنی از ویتامین درست کنید.
  • به راحتی می توانید هر نوع سبزی را به عنوان رویه اضافه کنید. جعفری یا شوید تازه و خرد شده طعم بیشتری به هوموس شما می بخشد. فقط سبزی مورد نظر خود را با مقداری روغن زیتون بریزید.
بهترین دستور پخت هوموس خانگی (واقعاً!) معرفی شد

پیشنهادات خدمت

با حمص در دست (در ظرف) می توانید بیرون بروید و این وعده های غذایی هوموس محور را درست کنید:

سالاد مرغ هوموس با پروتئین بالا: این یک غذای ساده برای کنار هم قرار دادن است که فوق العاده سالم است و یک ناهار عالی در روز کاری را می سازد.

کباب مرغ هوموس کبابی: یکی دیگر که مرغ و حمص را یکی می کند. این یکی دود گوشت کبابی را اضافه می کند و به خوبی با آجیل دیپ ترکیب می شود.

ساندویچ هوموس پنیر کبابی بدون گلوتن: یک غذای راحت مبتنی بر هوموس – و علاوه بر این، این غذا بدون گلوتن است و طعم خامه‌ای کدو حلوایی دارد!

سوالات متداول

چگونه یک هوموس خامه ای و فوق العاده صاف تهیه کنم؟

یکی از عوامل مهم در بدست آوردن خامه‌ترین حمص، برداشتن پوست نخود قبل یا بعد از پخت است. این قوام شیب را بهبود می بخشد. و از جوش شیرین غافل نشوید. سطح PH آب را بالا می برد و به تجزیه نخود کمک می کند. به این ترتیب یک هوموس خامه ای خواهید داشت. همچنین، تاهینی با کیفیت بالا را انتخاب کنید. همچنین پیشنهاد می کنم از تاهینی پوست کنده استفاده کنید که تلخی آن را کم کرده و قوام بهتری به شما می دهد.

آیا می توانم به جای کنسرو نخود از نخود خشک استفاده کنم؟

بله، شما کاملا می توانید! اگر از نخود خشک استفاده می کنید، قبل از پختن، آن را یک شب در آب خیس کنید. به خاطر داشته باشید که برای این دستور به حدود 1/4 فنجان نخود پخته شده نیاز دارید که معادل حدود ⅔ فنجان نخود خشک است. بعد از خیساندن، نخود را بپزید تا نرم شود، سپس بقیه دستور را طبق دستور عمل کنید.

آیا تاهین یک ماده ضروری است؟

تاهینی خمیری است که از دانه‌های کنجد آسیاب شده تهیه می‌شود و یکی از اجزای اصلی هوموس است. این عطر و طعم منحصر به فرد آجیلی و بافت خامه ای را بر عهده دارد. می توانید آن را با استفاده از مخلوطی از 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد و 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یا بادام صاف جایگزین کنید، اما طعم آن قطعا تغییر خواهد کرد.

آیا می توانم هوموس را بدون غذاساز درست کنم؟

بله، تو میتونی. یک غذاساز فرآیند را آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند، اما می‌توانید از مخلوط‌کن استفاده کنید یا حتی نخود را به‌صورت دستی با چنگال یا پوره سیب‌زمینی له کنید. اگر از مخلوط‌کن استفاده می‌کنید، می‌خواهید در کناره‌های ظرف روی آن بمانید.

بهترین دستور پخت هوموس خانگی (واقعاً!) معرفی شد

نحوه نگهداری هوموس

تبرید

هوموس خود را بلافاصله پس از درست کردن به ظرف دربسته منتقل کنید. ظرف را در یخچال نگهداری کنید، جایی که تا هفت روز ماندگاری دارد. قبل از اینکه دوباره آن را بخورید، حتماً علائم فساد مانند بوی بد، کپک زدن یا بافت لزج را بررسی کنید. اگر متوجه هر یک از این شاخص ها شدید، وقت آن است که هوموس را دور بریزید.

انجماد برای نگهداری طولانی مدت

  • اگر هوموس زیادی درست کردید و می‌خواهید بیشتر از هفت روز بماند که در یخچال بماند، می‌توانید آن را فریز کنید. برای انجام این کار، هوموس را در یک ظرف دربسته و ایمن در فریزر قرار دهید و حدود نیم اینچ از آن را در بالا بگذارید تا اجازه انبساط پیدا کند. کیسه فریزر پلاستیکی قابل آب بندی مجدد نیز یک گزینه است. هوموس باید تا چهار ماه دوام داشته باشد. وقتی می خواهید دوباره آن را بخورید، بگذارید یک شب در یخچال یخ بزند. آن را خوب هم بزنید تا همه مواد جدا شده دوباره با هم ترکیب شوند. همچنین ممکن است بخواهید مقداری آب یا روغن زیتون اضافه کنید تا قوام آن بازگردد.
بهترین دستور پخت هوموس خانگی (واقعاً!) معرفی شد

عناصر

  • 1 می توان حمص 15 اونس
  • 3 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافی
  • ½ قاشق چایخوری نمک
  • 3 قاشق غذاخوری تاهینی بد

نکات و نکات:

  • تاهینی خمیری است که از دانه‌های کنجد آسیاب شده تهیه می‌شود و یکی از اجزای اصلی هوموس است. این عطر و طعم منحصر به فرد آجیلی و بافت خامه ای را بر عهده دارد. می توانید آن را با استفاده از مخلوطی از 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد و 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یا بادام صاف جایگزین کنید، اما طعم آن قطعا تغییر خواهد کرد.
  • اگر از نخود خشک استفاده می کنید، قبل از پختن، آن را یک شب در آب خیس کنید. به خاطر داشته باشید که برای این دستور به حدود 1/4 فنجان نخود پخته شده نیاز دارید که معادل حدود ⅔ فنجان نخود خشک است. بعد از خیساندن، نخود را بپزید تا نرم شود، سپس بقیه دستور را طبق دستور عمل کنید.

اطلاعات تغذیه:

کالری: 131کیلو کالری (7%) کربوهیدرات ها: 3g (1%) پروتئین: 2g (4%) چربی: 13g (20%) چربی های اشباع شده: 2g (13%) چربی های چند غیر اشباع: 3g چربی اشباع شده: 7g سدیم: 569میلی گرم (25%) پتاسیم: 64میلی گرم (2%) فیبر: 1g (4%) قند: 0.3g ویتامین A: 8IU ویتامین سی: 5میلی گرم (6%) کلسیم: 17میلی گرم (2%) اهن: 1میلی گرم (6%)

سلب مسئولیت تغذیه

دستور العمل های نوشته شده و تولید شده در Food Faith Fitness فقط برای اهداف اطلاعاتی است.