با سرآشپز ماری کاکوچیا، غذاهای آفریقایی را کاوش کنید


در تجربه خود، چگونه غذایی برای گفتن داستان و شکل دادن به فرهنگ پیدا کرده اید؟

غذا هم ساخته تاریخ است و هم تاریخ می آفریند. غذاها توسط تاریخ ایجاد می شوند زیرا با تهاجمات و جابجایی جمعیت مخلوط می شوند. این حرکت افراد و معرفی مواد جدید، روش های پخت و پز و دستور العمل ها را نشان می دهد. گاهی اوقات این غذاها فقیر می شوند – به جهانی شدن آشپزی و فست فودها فکر کنید – اما اغلب ثروتمندتر می شوند. در کتاب من آفریقای وگانبه عنوان مثال، من تأثیر هند و چین بر غذاهای شرق آفریقا و تأثیر لبنان بر تمام غرب آفریقا را برجسته می کنم. اینها منجر به ظروف بی نظیری می شوند که با تاریخ این مناطق از جهان همخوانی دارند.

در سطح شخصی، نحوه غذا خوردن ما چیزهای زیادی را در مورد اینکه ما کی هستیم، از کجا آمده ایم و همه افرادی که قبل از ما آمده اند می گوید.

و سرانجام، آشپزی تاریخ می آفریند زیرا مردم را دور هم جمع می کند. از طریق اشتراک، پل هایی را بین مردم ایجاد می کند. در واقع، اغلب اولین آشنایی ما با فرهنگ دیگری است.

چگونه مردم را در مورد تلاقی غذا، تاریخ، سلامت و فرهنگ آموزش می دهید؟

این کتاب تحقق سفر شخصی من است. به عنوان یک جوان، شروع به زیر سوال بردن هویت خود کردم و طبیعتا رابطه من با غذا در مرکز این بازتاب قرار داشت. من کار عمدی‌تر شدن در مورد غذا را انجام دادم زیرا نقش مهمی در زندگی ما دارد. من به طور منظم تر از خودم پرسیدم: چرا چیزی را که می خورم می خورم؟ این غذا چگونه تولید شد؟ توسط چه کسی؟ چگونه می توانم بدون تحمیل رنج به موجودات دیگر به طور کامل زندگی کنم؟ و در نهایت، چگونه می توانم میراث آشپزی اجدادی خود را پس بگیرم؟

من می‌خواستم ثمره تحقیقاتم را به اشتراک بگذارم تا غذاهای آفریقایی را روشن کنم و دیگران را تشویق کنم که بخواهند آنها را بهتر بشناسند و قدردانی کنند. امیدوارم دیگران را تشویق کنم که غذا را همان طور که هست ببینند: سوختی مقدس برای بدن ما و جزء اصلی هویت ما.

لطفا کمی در مورد کتاب آشپزی خود بگویید آفریقای وگان. چه کشورها و فرهنگ هایی در آن برجسته شده است؟

آفریقا قاره ای بزرگ است و فرهنگ های آشپزی بسیار متنوع است. با کتابم فروتنانه می خواستم نماینده کل قاره از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب باشم. آفریقای وگان شامل دستور العمل هایی از ساحل عاج، سنگال، مالی، آفریقای جنوبی، غنا، کنیا، و بسیاری از کشورهای دیگر! البته این بیشتر یک شروع یا، همانطور که دوست دارم بگویم، یک دعوت برای کشف این فرهنگ های غنی آشپزی آفریقایی است. در طول نگارش کتاب، لذت تبادل دستور غذا با افراد زیادی از کشورهای مختلف آفریقایی را داشتم و آنها دستور پخت کشورهای مبدأ خود را به من سپردند.

علاوه بر این، برخی از دستور العمل های کتاب آشپزی من ساخته های خودم است که حاصل سفرها و آزمایش های من است، مانند کاساوا تبوله با تربچه و سبزی و سالاد کلم قرمز با انبه و بامیه خام. کتاب من همچنین پر از حکایات شخصی، نکات آشپزی و رازهای آشپزی خانوادگی است.

به عنوان یک سرآشپز، چه راهی را برای تشویق مردم به گنجاندن میوه و سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی خود تصور می کنید؟

اغلب، میوه ها و سبزیجات به عنوان غذاهای جانبی خسته کننده دیده می شوند. ما باید این روایت را معکوس کنیم و واقعاً آنها را در مرکز صفحه قرار دهیم. من معتقدم که این لزوماً شامل آموزش است. ما باید مردم را از نیاز به خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای سلامتی آگاه کنیم. من همچنین متقاعد شده ام که این شامل مهربانی و کنجکاوی است. اغلب افراد در برابر تغییر مقاومت می کنند زیرا از تغییر روال خود می ترسند. به همین دلیل است که در آشپزی خود، استفاده از موادی را که در همه جا و تقریباً همه در دسترس هستند، افتخار می کنم. سپس سعی می‌کنم نشان دهم که با چند ادویه می‌توان غذاهای روزمره را کاملاً متحول کرد و به آنها ابعاد جدیدی داد. به عنوان مثال، دفعه بعد که هویج را می پزید، چرا به جای آب پز کردن هویج، آن را تفت نمی دهید؟ و از طعم ها لذت ببرید! پوست مرکبات، زیره، سماق، هل، زنجبیل یا پاپریکا دودی را امتحان کنید. میدان احتمالات را باز کنید.

لطفا کمی از کار و حرفه خود بگویید.

من روزانه در بخش سلامت و تندرستی کار می کنم. من به شرکت هایی کمک می کنم که ماموریتشان کمک به مردم برای مراقبت از خود برای بهبود تجربه مشتری است. علاوه بر این کارگاه ها و کلاس های آشپزی هم راه اندازی می کنم.

من همچنین گاهی سرآشپز افراد و شرکت ها برای شام های بسیار صمیمی هستم. و علاوه بر آن، یکی از کارهایی که من هرگز از انجام آن دست نمی کشم، تهیه دستور العمل های جدید است که در حساب اینستاگرام خود @thespicysoul به اشتراک می گذارم.

من رویکردی بسیار جامع به سلامتی دارم و به ارمغان آوردن سلامتی برای دیگران چیزی است که انگیزه هر کاری را برای من فراهم می کند.

اسفناج و قارچ تفت داده شده با چنار

سرو 4 ✦ زمان آماده سازی: 15 دقیقه ✦ زمان پخت: 35 دقیقه

غذاهای تهیه شده با سبزیجات برگ دار در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، به ویژه در آفریقای جنوبی و مرکزی بسیار محبوب هستند. هر سبزی برگ‌دار مانند تارو، کاساوا، ترشک یا برگ‌های سیب‌زمینی شیرین می‌تواند مفید باشد، اما در اینجا من برگ‌های اسفناج را انتخاب کردم، زیرا یافتن آنها در بیشتر نقاط جهان آسان است.

2 قاشق غذاخوری آب
1 پیاز، خرد شده
4 عدد گوجه فرنگی خرد شده
8 اونس (225 گرم) قارچ دکمه ای، خرد شده
31⁄3 پوند (1.5 کیلوگرم) اسفناج تازه
کاری 1 قاشق غذاخوری
1 قاشق چایخوری پاپریکا دودی
2 قاشق چایخوری پودر سیر
فلفل سیاه (به سلیقه)
4 عدد چنار سفت، پوست کنده و به تکه های بزرگ بریده شده است

  1. یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. آب و پیاز را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه تفت دهید تا پیاز شفاف شود.
  2. گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه دیگر بپزید و مرتب هم بزنید.
  3. قارچ ها را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.
  4. اسفناج را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا پژمرده شود.
  5. کاری، پاپریکا دودی، پودر سیر و فلفل سیاه (به مزه) را با هم مخلوط کنید. بگذارید بجوشد، روی آن را بپوشانید و بپزید، هر از گاهی هم بزنید تا غلیظ شود، حدود 10 دقیقه. اگر مخلوط به تابه چسبید، با یک قطره آب هم بزنید.
  6. در همین حین چنارها را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی آن را با آب بپوشانید و بگذارید بجوشد. حدود 15 دقیقه بپزید تا به راحتی با چنگال سوراخ شود.
  7. اسفناج و قارچ را همراه با چنار سرو کنید.

نکته: هرچه چنار سبزتر باشد، قند کمتری دارد. برای بخارپز کردن چنارها، یک برش کوچک از وسط هر قطعه ایجاد کنید. در یک بخارپز قرار دهید و حدود 10 دقیقه بخارپز کنید تا به راحتی با چنگال سوراخ شود.

می توانید سرآشپز ماری کاکوچیا را در اینستاگرام @thespicysoul پیدا کنید