اوزمپیک برای کاهش وزن: گزینه خوبی است؟


هشدار ماشه: صحبت در مورد کاهش وزن، و تصاویر کاهش وزن.

برای چندین دهه، ما به دنبال یک گلوله کاهش وزن جادویی بودیم.

Ozempic و سایر مهارکننده‌های GLP-1 به نظر می‌رسد تا کنون نزدیک‌ترین چیزها به آن باشند. اما اوزمپیک چیست و اگر می خواهید وزن کم کنید، باید آن را امتحان کنید؟

بیا یک نگاهی بیندازیم.

قبلاً داروهای کاهش وزن در بازار وجود داشته است. با شروع با آمفتامین‌ها، که اعتیادآور و خطرناک بودند، به تولید داروهایی مانند فن‌فن (باعث آسیب قلبی و مرگ و میر، خارج‌شده از بازار)، مریدیا (باعث مشکلات قلبی، خارج‌شده از بازار) و اورلیستات (علت‌ها) شدیم. مدفوع روغنی، هنوز برای کسانی که به اندازه کافی شجاع هستند در دسترس است).

در سال 2014، دارویی به نام Contrave تایید شد. Contrave ترکیبی از نالترکسون HCl است – یک مسدود کننده مخدر که اغلب در افراد معتاد به الکل و مواد مخدر استفاده می شود، و بوپروپیون، یک داروی ضد افسردگی.

Contrave در هیپوتالاموس مغز برای کاهش گرسنگی و در سیستم پاداش مزولیمبیک در مغز برای کاهش میل به غذا کار می کند.

این دارو بدون عوارض نیست. بسیاری از کاربران سردرد را تجربه می کنند و کاهش وزن حداقل است. طبق گفته Spencer Nadolsky، DO که از Contrave با بیماران برای این منظور استفاده می کند، میانگین کاهش وزن با Contrave حدود 5٪ است.

از آنجایی که Contrave حاوی بوپروپیون است، خطر افزایش افکار خودکشی را به همراه دارد، درست مانند داروهای ضد افسردگی که حاوی همان ماده هستند.

یک مطالعه برای ارزیابی اثربخشی Contrave در کاهش وزن و حفظ وزن ظاهراً اکنون در حال انجام است.

اما چرخ علم همچنان می چرخد ​​و دسته جدیدی از داروهای کاهش وزن به ظاهر موثرتر در بازار وجود دارد. اینها آگونیست های گیرنده GLP-1 هستند که با نام های تجاری Wegovy (سماگلوتید)، Saxenda (liraglutide) و Ozempic (سماگلوتید) شناخته می شوند.

به نظر می رسد آخرین داروی آگونیست GLP-1، تیرزپاتید (نام تجاری Mounjaro)، موثرترین آگونیست GLP-1 برای کاهش وزن است که در آزمایشی در سال 2022 منجر به “کاهش قابل توجه و پایدار وزن بدن” شد.

به دلیل محبوبیت Ozempic، این پست عمدتاً در مورد آن دارو است.

سماگلوتاید در ابتدا برای درمان دیابت تجویز می شد، اما پزشکان به سرعت متوجه شدند که به نظر می رسد این دارو در دوزهای بالاتر منجر به کاهش وزن می شود.

در سال 2021، سماگلوتید با 2.4 میلی گرم برای کاهش وزن در مقابل 1 میلی گرم برای دیابت مورد مطالعه قرار گرفت و منجر به کاهش وزن حدود 15 درصد در آن دوز شد. Wegovy متعاقباً به طور خاص برای کاهش وزن تأیید شد.

برای واجد شرایط بودن برای این داروهای کاهش وزن (در یک منبع معتبر)، معمولاً یک فرد باید دارای BMI 27 یا بیشتر باشد و مهمتر از آن، عوارض مرتبط با چاقی بالینی داشته باشد. اینها می تواند شامل فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی عروقی باشد. این مقاله در Medpage Today در مورد اثربخشی آگونیست های GLP-1 و آن شرایط صحبت می کند.

GLP-1 از سلول های روده ما می آید. این داروها مانند GLP-1 خودمان عمل می کنند، تخلیه معده را کند می کنند، به ترشح و حساسیت انسولین کمک می کنند و تنظیم قند خون را بهبود می بخشند. آنها همچنین در بخشی از مغز ما کار می کنند که سیری و احتمالاً میل به غذا را افزایش می دهد.

اساساً این داروها اشتهای شما را کاملاً کاهش می دهند و پس از چند لقمه باعث سیری می شوند. برخی از مردم شکایت دارند که اصلاً گرسنه نیستند.

به طور قابل پیش بینی، مردم برای کاهش وزن سریع و آسان این دارو را به دست می گیرند. هجوم پست‌های اوزمپیک قبل و بعد در رسانه‌های اجتماعی، و توانایی مردم برای ایمن کردن دارو – بدون داشتن شرایط رسمی برای آن – از منابعی مانند مرکز درمانی و پزشکان خاص، بخش بزرگی از دیوانگی به نظر می‌رسد.

اوزمیک و کاهش وزن
من توصیه نمی کنم برای چیزی غیر از ماساژ به یک مرکز آبگرم بروید.

اوزمپیک می تواند جایگزینی برای جراحی های تهاجمی کاهش وزن باشد. و، به نظر می رسد تا کنون امن است. این در واقع مورد تایید FDA برای کاهش وزن نیست (Wegovy است)، اما این مانع از تمایل افراد به مصرف آن نمی شود. و برای برخی، دریافت آن آسان است: اوزمپیک برای افراد کاملاً سالم و با وزن طبیعی توسط «اسپا»های پزشکی و برخی پزشکان تجویز می شود.

هالیوود ظاهراً بر سر اوزمپیک در جنون است. طبق این مقاله در Variety، «مغول‌ها، ستاره‌های واقعیت، تهیه‌کنندگان کهنه کار فیلم و البته بازیگران بی‌صدا ستایش مواد مخدر را می‌خوانند… تیم‌های آرایش مو، آرایش و مدل‌دهی افراد مشهور این تزریق‌ها را به‌عنوان بخشی از آیین‌های نظافتی پیش از آن می‌پذیرند. رویدادهای مهم در عرض چند ماه، این به بدترین راز در هالیوود تبدیل شده است – به خصوص با توجه به این که مشتاق ترین کاربران آن پیش دیابتی نیستند و به دارو نیاز ندارند.

ظاهراً این فقط ورزش و رژیم غذایی نبود که به کیم کارداشیان کمک کرد تا در لباس مرلین مونرو برای مراسم MET Gala جا بیفتد – درست حدس زدید اوزمپیک بود.

اوزمپیک برای کاهش وزن
منبع: مجله US شایعه شده است که حداقل 2 نفر از کارداشیان ها از اوزمپیک برای کاهش وزن استفاده می کنند.

استانداردهای دست نیافتنی زیبایی که هالیوود به ما نشان می‌دهد اکنون حتی غیرممکن‌تر است، و اثر کاهش‌دهنده آن این است که افرادی که واجد شرایط مصرف این دارو نیستند، از آن برای کاهش وزن و لاغر ماندن استفاده می‌کنند.

اوزمیک برای کاهش وزن
فقط یک اوزمیک دیگر قبل و بعد.
اوزمیک و کاهش وزن
من کل داستان او را نمی دانم. چیزی که من می دانم این است که اسپاهای پزشکی مانند این Ozempic را به دلار دلار می دهند. این اشکالی ندارد.

اوزمپیک بدون عوارض نیست. در برخی افراد، این موارد شامل استفراغ مداوم، اسهال و تپش قلب است. اگر این دارو را از فردی یا مکانی دریافت می‌کنید که پزشک واقعی شما نیست، در صورت بروز مشکل، می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

در مقایسه با جراحی کاهش وزن، که بسته به نوع آن، اگر دائمی نباشد، حداقل نیمه دائمی است، پس از قطع اوزمپیک و سایر آگونیست های GLP-1، وزنی که از دست داده اید دوباره برمی گردد. به نظر می رسد آگونیست های GLP-1 مانند Ozempic یک تعهد مادام العمر هستند و این برای شما هزینه خواهد داشت.

هالیوود ممکن است بتواند آنها را به خوبی تامین کند، اما برای یک فرد معمولی، هزینه Ozempic و سایر آگونیست های GLP1 – حدود 1000 تا 1500 دلار در ماه – بسیار زیاد است. بسیاری از شرکت های بیمه این داروها را پوشش نمی دهند، حتی برای افرادی که واقعاً برای دیابت به آنها نیاز دارند یا می توانند برای کاهش وزن از آنها بهره مند شوند.

این خود یک حماقت است، زیرا این فقط روش دیگری است که افراد چاق مورد تبعیض قرار می گیرند. می دانیم که قشر خاصی از مردم تلاش کرده اند با استفاده از روش های دیگر وزن خود را کاهش دهند و ناموفق بوده و وزن آن ها هم بر سلامت و هم بر کیفیت زندگی آن ها تاثیرات منفی زیادی دارد. با این حال، ظاهراً چاقی آن‌ها مسئله‌ای نیست که پوشش داروهای مؤثر را برای کمک به کاهش وزن و اجتناب از سایر عوارض سلامتی تضمین کند.

اینکه چرا همه شرکت های بیمه این داروها را برای افرادی که واجد شرایط هستند پوشش نمی دهند فراتر از درک است.

برنامه Calibrate از آگونیست های GLP-1 به همراه یک رویکرد جامع چند رشته ای برای کاهش وزن استفاده می کند. سکانس، کلینیک دکتر نادولسکی هم همینطور.

Ozempic منجر به کاهش وزن حدود 15٪ می شود. اگر 200 پوند وزن دارید، این کاهش وزن 30 پوندی است که بی اهمیت نیست. اما اگر وزنتان در حد نرمال است و می‌خواهید که اوزمپیک در لباس تنگ بپوشد، از نظر اخلاقی یا از منظر فکری مشکلی ندارد.

اوزمیک برای کاهش وزن
او پیش دیابت است و برای اوزمپیک واجد شرایط بود. اما پست های او بر کاهش وزن تمرکز دارد. این روند مضر Ozempic و کاهش وزن را که در این پلتفرم اتفاق می‌افتد، تداوم می‌بخشد.

افراد غیر چاق که Ozempic را برای کاهش وزن مصرف می کنند، احتمالاً به مشکلات کمبود این دارو برای افرادی که واقعاً به آن نیاز دارند کمک می کند.

من متوجه شدم که بسیاری از مردم می خواهند وزن کم کنند. من همچنین دریافتم که بسیاری از این افراد برای بهبود سلامت خود نیاز به کاهش وزن دارند. چاقی یک بیماری مزمن است و باید به همین شکل درمان شود. ما برای سایر بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت و COPD به مردم دارو می دهیم. چرا افراد مبتلا به چاقی نباید این گزینه را داشته باشند که برای بیماری خود دارویی مصرف کنند که به طور بالقوه زندگی را تغییر می دهد؟

برای بسیاری از افراد، کاهش وزن فقط به معنای کمتر خوردن و حرکت بیشتر نیست. چیزی که یک فرد وزن می کند اغلب دارای عملکرد درونی بسیار پیچیده ای است که ژنتیکی و همچنین محیطی، رفتاری و اجتماعی-اقتصادی است. به خصوص برای این افراد، مصرف دارویی که در واقع برای کاهش وزن موثر است، می تواند تأثیر فوق العاده ای بر سلامت و زندگی آنها داشته باشد.

به طور خلاصه اوزمیک و کاهش وزن.

من 100٪ مخالف استفاده از Ozempic برای کاهش وزن نیستم. اما به عنوان یک متخصص تغذیه، من فکر می کنم که تجویز آن برای افرادی که واجد شرایط نیستند، غیراخلاقی است. همانطور که کسی برای کاهش وزن “غرور کننده” جراحی کاهش وزن انجام نمی دهد، باید به همان میزان در مورد داروهایی که برای کاهش وزن استفاده می شود احتیاط کرد.

اجازه دسترسی به این داروها که اساساً هیچ محدودیتی ندارند، به جز هدف غرور، می‌تواند دیدگاهی بی‌نظم نسبت به غذا، خوردن و بدن ایجاد کند. این وسواس ما را نسبت به لاغری تداوم می بخشد و برای بزرگسالان، کودکان و نوجوانان که در برابر آنچه در افراد مشهور و افراد تأثیرگذار می بینند آسیب پذیر هستند، استانداردهای غیرواقعی تعیین می کند.

همچنین از روایت «کاهش وزن به هر قیمتی» حمایت می‌کند که فرهنگ رژیم غذایی است، و من این را از نظر اخلاقی اشتباه می‌دانم، زیرا من داروها را از کسانی که برای زنده ماندن به آنها نیاز دارند، دور می‌کنم.

عوارض جانبی این داروها می تواند شدید باشد و افرادی که آنها را مصرف می کنند باید توسط پزشک خود تحت نظر باشند، نه توسط برخی از مراکز درمانی. داروها – به ویژه داروهای نجات دهنده – نباید مد روز باشند.

تکرار می کنم: داروها نباید مد روز باشند. این واقعیت که Ozempic یک روند کاهش وزن TikTok است، خسته کننده است.

اوزمیک و کاهش وزن
“بوتاکس توسط میشا” واجد شرایط نظارت بر سفر اوزمیک شما نیست. این همه است.

بیایید یک چیز بسیار مهم را فراموش نکنیم: نه داروهای کاهش وزن و نه جراحی به مسائل اساسی چرایی و آنچه می خورید کمک نمی کند. به یاد داشته باشید که انتخاب های غذایی و روابط ما با غذا و بدن ما پیچیده است و برای کاهش وزن طولانی مدت و معنی دار باید به این موارد توجه شود.

ممکن است فکر کنید که مصرف اوزمیک برای کاهش وزن کافی است. اما رابطه شما با غذا خوردن را بهبود نمی بخشد. درست برعکس، به احتمال زیاد، به خصوص اگر آن را به دلایل بیهودگی مصرف می کنید.

در مجموع، من فکر می کنم که Ozempic و سایر آگونیست های GLP-1 گزینه های عالی برای کسانی هستند که با معیارها مطابقت دارند. بدون شک، این داروها زندگی هزاران نفر را به سمت بهتر شدن تغییر داده اند. متأسفانه، ننگ مضر و خطرناک در مورد چاقی و چاقی به طور کلی هنوز وجود دارد.