آیا همه افراد از قهوه فواید سلامتی می برند؟


تفاوت های ژنتیکی در متابولیسم کافئین ممکن است توضیح دهد اثرات جکیل و هاید قهوه.

سه چهارم بزرگسالان آمریکایی نوشیدنی قهوه و حدود نیمی از آن را به صورت روزانه انجام می دهند. که هر سال به یک میلیون تن قهوه می رسد. ممکن است وجود داشته باشد بودن “زمینه نگرانی؟” من در ویدیوی خود به مزایای متفاوت مصرف قهوه نگاه می کنم برگزیده های جمعه: آیا مزایای سلامتی قهوه برای همه صدق می کند؟.

مطالعات جمعیتی داشته است یافت افرادی که قهوه می نوشند کمتر در معرض خطر پارکینسون قرار دارند. کمتر سرطان پروستات، سرطان کبد، دیابت، سیروز کبدی و افسردگی در میان زنان. و به طور کلی کاهش مرگ و میر، به طوری که مصرف کنندگان قهوه تمایل به آن دارند زنده طولانی تر از افرادی که قهوه نمی نوشند، با مرگ و میر در حدود چهار فنجان در روز، همانطور که در نمودار زیر و در 0:42 در من مشاهده می کنید. ویدئو. اما اینها همه فقط تداعی هستند. تا زمانی که آن را آزمایش نکنید، نمی دانید علت و معلولی است یا خیر.

قهوه به نظر می رسد محافظت برای مثال کبد در یک مطالعه، افراد مبتلا به هپاتیت مزمن به مدت یک ماه قهوه نوشیدند – یا ننوشیدند – و سپس تغییر دادند. محققان دریافتند که به نظر می رسد قهوه واقعا کمک کننده است. به طور مشابه، بیماران پارکینسون بودند تصادفی کردنd برای دریافت دو فنجان قهوه کافئین و بهبود قابل توجهی در علائم حرکتی در عرض سه هفته، همانطور که در نمودار زیر و در 1:14 در من مشاهده می کنید. ویدئو. دوندگان به طور تصادفی قهوه بنوشند تراشیده حدود شش ثانیه از مایل خود فاصله دارند. وزنه برداران به طور تصادفی برای نوشیدن قوطی قهوه چمباتمه زدن وزن بیشتر، حدود 600 پوند تکرار بیشتر. این فقط در مورد عملکرد ورزشی صدق نمی کند: یک فنجان قهوه کافئین به میزان قابل توجهی می تواند بهتر کردن IELT که مخفف “زمان تاخیر در انزال داخل واژن” است، از دو دقیقه تا پنج دقیقه است.

متاسفانه، کسانی که به طور موثر تصادفی در بدو تولد داشتن تمایل ژنتیکی بیشتر به نوشیدن قهوه به نظر نمی رسد از دیابت، افسردگی، آلزایمر، چاقی یا سندرم متابولیک محافظت شود، بنابراین به نظر می رسد که ارتباط های محافظتی وجود دارد. ممکن است بودن ناشی از به عوامل مخدوش کننده به عنوان مثال، شاید کسانی که قهوه می نوشند بیشتر ورزش می کنند. سرطان پروستات هم همینطور: وجود دارد بود هیچ رابطه علت و معلولی ظاهری وجود نداشت، و حتی به نظر می رسید که منفعت مرگ و میر نیز وجود داشته باشد ناپدید می شوند.

حتی اگر مطالعه ای انجام شود نشان می دهد که نوشیدن قهوه می تواند با کاهش التهاب یا بهبود عملکرد ریه یا حساسیت به انسولین طول عمر را افزایش دهد که به طور متوسط ​​به این معنی است. آنجا است «تغییرپذیری فردی» پس از مصرف «ترکیبات عمده غذایی گیاهی»، به این معنی که افراد ممکن است پاسخ دادن متفاوت با آنها به عنوان مثال، در برخی افراد نادر، از کافئین سنگین استفاده می شود تحریک می کند خواب آلودگی این یک مثال افراطی است. بیشتر اوقات، فقط برخی افراد ممکن است سود بیش از دیگران از اثرات سلامتی مواد غذایی مختلف است. به عنوان مثال، به دلیل تفاوت در باکتری های روده، تنها اقلیتی از غربی ها ممکن است از سویا سود بیشتری ببرند، همانطور که قبلاً در ویدیوی خود توضیح داده ام. چگونه به یک تولید کننده Equol تبدیل شویم. رایج ترین تفاوت در اثرات کافئین این است که، در حالی که اکثر مردم متابولیزه کردن کافئین به سرعت، گونه های ژنی خاص در آنزیم های سم زدایی کبد باعث می شود برخی افراد متابولیسم را کند کنند. ممکن است تفاوتی ایجاد کند؟

مصرف معمولی قهوه حداقل سه فنجان در روز بوده است مرتبط است فشار خون کنترل نشده در میان افراد مسن مبتلا به فشار خون بالا، نشان می دهد که تعدیل مصرف قهوه ممکن است ایده خوبی برای برخی افراد باشد. اما حتی اگر علت و معلولی هم باشد، به طور متوسط ​​خواهد بود. چه اتفاقی می‌افتد اگر تقسیم بر سرعت متابولیسم کافئین آن‌ها شود؟ همانطور که در نمودار زیر و در 3:54 در من می بینید ویدئو، مقایسه کرد با پرهیز از قهوه، افرادی که ژن های متابولیسم کافئین را مختل کرده اند، با یک تا سه فنجان در روز و به ویژه در چهار فنجان یا بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. برای متابولیسم‌های سریع، نه تنها خطر اضافی در یک تا سه فنجان وجود نداشت، بلکه مصرف‌کنندگان سنگین قهوه نیز این خطر را داشتند. حفاظت شده، به این معنی که هر چه بیشتر قهوه بنوشند، خطر کمتری دارند. چگونه آن را توضیح دهیم؟

“قهوه ترکیب پیچیده ای از تعداد زیادی از مواد شیمیایی فعال زیستی مختلف است” و آنتی اکسیدان های پلی فنل محافظی وجود دارد که مفید هستند. به هر حال دانه های قهوه، دانه های قهوه هستند. (آنها در واقع دانه هستند، اما دانه ها نیز سالم هستند!) با این حال، کافئین می تواند سطح آدرنالین را در خون افزایش دهد، اما فقط در صورتی که متابولیسم کندی داشته باشید. متابولیسم‌های سریع می‌توانند کافئین را به‌قدری سریع پاک کنند که حتی با چهار فنجان یا بیشتر در روز، آدرنالین افزایش پیدا نمی‌کند، بنابراین تنها چیزی که باقی می‌ماند پلی‌فنول‌های مفیدی است که فشار خون را کاهش می‌دهد – بنابراین به طور کلی فایده دارد. بنابراین، به نظر می رسد یک جنبه جکیل و هاید در قهوه وجود دارد که به نظر می رسد عملکرد کلی آن بر روی سیستم قلبی عروقی توسط ژن CYP1A2 تنظیم می شود، این ژن برای آنزیمی که کافئین را متابولیزه می کند.

محققان پرسیدند: انجام می دهد دادن زنان سینه های بزرگتر؟ زنان جوانی که مقدار زیادی قهوه می نوشند و سریع متابولیزکننده کافئین هستند، حجم سینه های بزرگ تری دارند، تقریباً نیمی از توپ بیسبال، که ممکن است چیز بدی باشد زیرا حجم سینه با خطر سرطان سینه مرتبط است. در مورد خطر حمله قلبی چطور؟ همانطور که در نمودار زیر و در 5:42 در من می بینید ویدئو، در متابولیزورهای کند مصرف روزانه قهوه ظاهر شد برای دوبرابر کردن احتمال حمله قلبی یا حتی چهار برابر کردن احتمال حمله قلبی در چهار فنجان در روز، در حالی که در متابولیزه کننده های سریع کافئین، مصرف روزانه قهوه محافظ بود و احتمال حمله قلبی را تا بیش از نصف کاهش داد – حداقل تا زمانی که به این میزان رسید. چهار فنجان یا بیشتر در روز. «اثرات حفاظتی مشاهده شده در میان متابولیزورهای سریع نشان می دهد که حذف موثر کافئین ممکن است اثرات محافظتی سایر مواد شیمیایی موجود در قهوه را پنهان کند. ما فکر ممکن است دوباره آدرنالین باشد، زیرا اگر شما متابولیسم آدرنالین آهسته ای هستید، مصرف زیاد قهوه ممکن است شما را نیز در معرض خطر قرار دهد، همانطور که در نمودار زیر و در 6:17 در من مشاهده می کنید. ویدئو.

بنابراین، است قهوه “دوست یا دشمن؟” با هم، این مطالعات پیشنهاد می دهد این احتمال وجود دارد که متابولیسم‌های کند کافئین که قهوه کافئین‌دار مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به CVD را افزایش دهند. [cardiovascular disease]در حالی که متابولیسم های سریع کافئین ممکن است توسط آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید موجود از این خطر محافظت شوند.

این یکی از موارد نادری است که “تغذیه شخصی” فقط یک عبارت بازاریابی نیست. سویا دیگری است، اما در این مورد، این است که چه کسی بیشترین سود را می برد. دیدن چگونه به یک تولید کننده Equol تبدیل شویم.