7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی


ما هفت مزیت داریم

صدها سال است که انسان از ماست استفاده می کند. تغذیه زیاد و استفاده منظم از آن می تواند سلامت شما را افزایش دهد. به عنوان مثال ، ماست با کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله 7 مزایای علمی شگفت انگیز ما را دنبال می کند.

ماست چیست و چگونه تهیه می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که توسط باکتری مخمر تهیه می شود. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شود ، فرهنگ ماست نامیده می شود که باعث تحریک لاکتوز ، قند طبیعی شیر می شود. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می کند ، محصولی که باعث یخ زدن پروتئین های شیر می شود و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می دهد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد .چربی زیاد. رایج ترین ماست بدون رنگ افزوده ، مایع سفید سنگین و سفت با طعم خوب است. متأسفانه ، بسیاری از محصولات مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست شیرین نشده فواید زیادی برای سلامتی دارد.

بدون توضیح بیشتر ، در اینجا 7 فایده علمی ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است.

ماست تقریباً حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما است. ماست سرشار از کلسیم است ، مواد معدنی ضروری برای سلامت دندان ها و استخوان ها. فقط یک فنجان ماست 49 درصد کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند. ماست همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که هریک از بیماری های قلبی جدی و نقایص مادرزادی سیستم عصبی جلوگیری می کند. همچنین یک کاسه ماست 38 درصد از نیاز روزانه شما به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای انواع فرآیندهای بیولوژیکی مانند کنترل فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ها ضروری هستند.

یکی از مواد مغذی که ماست در طبیعت ندارد ویتامین D است ، اما ماست به طور کلی با ویتامین D غنی شده است ویتامین D باعث تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی می شود و می تواند خطر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار شگفت انگیزی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین در هر 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای کنترل اشتهای شما نیز مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که میان وعده های کم پروتئین و کم کالری مصرف می کردند و کمتر از 100 کالری در وعده شام ​​مصرف می کردند ، کمتر گرسنه بودند. اگر ماست یونانی بخورید که ماستی بسیار سنگین و سفت است ، اثرات مفید ماست بیشتر شناخته می شود. این ماست نسبت به ماست معمولی پروتئین بیشتری دارد و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل اشتها و به تاخیر انداختن احساس گرسنگی م thanثرتر از ماست معمولی با پروتئین کمتر است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، سرشار از پروتئین است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مهم است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های مستقیم یا پروبیوتیک هستند که بخشی از مخمر هستند یا بعد از خوردن گوشت به ماست اضافه می شوند. هنگام استفاده از آنها می توانند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند. متأسفانه ، بسیاری از ماست ها با روش حرارتی اسپری می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از اینکه ماست شما حاوی پروبیوتیک های مناسب است ، به دنبال فرهنگ های مستقیم و مناسب باشید که باید روی برچسب ماست ذکر شود. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده است که علائم تحریک کننده بی اشتهایی عصبی را کاهش می دهد. این بیماری یک عارضه شایع است و روده بزرگ را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور مرتب از شیر یا ماست حاوی بیفیدوباکتری استفاده می کردند. تنها پس از سه هفته ، بیماران بهبود تورم و گردش مدفوع را گزارش کردند – با عوارض جانبی قابل مشاهده پس از 6 هفته.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست و بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و شیوه زندگی مرتبط با سلامتی را در زنانی که تشخیص روشنی از مشکلات دستگاه گوارش ندارند ، بهبود بخشید.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک می تواند از اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک ها و همچنین یبوست جلوگیری کند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک با کاهش علائم مشکلات گوارشی شایع مانند التهاب ، اسهال و یبوست می توانند سلامت گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به ویژه اگر ماست پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شانس بیماری شما را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک التهاب را کاهش می دهد ، که با طیف گسترده ای از بیماری ها مرتبط است ، از عفونت های ویروسی گرفته تا عفونت های دستگاه گوارش. مطالعات نشان داده است که در برخی موارد پروبیوتیک می تواند شدت ، مدت و شدت تب را کاهش دهد. علاوه بر این ، خواص سیستم ایمنی بدن ما به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی است که مواد معدنی ضروری هستند و در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ماست غنی شده با ویتامین D باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. توانایی ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست های پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد که همه آنها می توانند ایمنی را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5. ماست می تواند از بیماری های استخوانی جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت استخوان ها و همچنین کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی در جلوگیری از پوکی استخوان بسیار م effectiveثر هستند ، شرایطی که در آن استخوان ها ضعیف می شوند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. نقشه های دارای پوکی استخوان تراکم استخوانی پایینی دارند و در معرض خطر شکستگی قرار دارند. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که خوردن حداقل سه میان وعده مانند ماست به طور منظم و روزانه می تواند توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که نقش مهمی در سلامت استخوان ها دارد.مصرف منظم خطر ابتلا به بیماری های استخوانی را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایلی است که در مورد فواید آن برای سلامتی مورد بحث قرار می گیرد.بیشتر ماست ها چربی های اشباع شده و سطح پایینی از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند. تصور می شد که چربی های اشباع شده قبلی باعث بیماری های قلبی می شوند ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این چربی ها معمولی نیستند. با این حال ، ماست های کم چرب و کم چرب هنوز در آمریکا محبوب هستند. هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد ، در واقع می تواند برای قلب شما مفید باشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن چربی های اشباع شده از محصولات لبنی کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند.برخی مطالعات دیگر نشان داده است که استفاده از ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست در کاهش فشار خون موثر است ، که یکی از عوامل خطرساز اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از میزان چربی ، ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص متعددی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. برای شروع ، حاوی تعدادی پروتئین است که همراه با کلسیم ، سرکوب اشتها مانند پپتیدهای YY و GLP-1 را افزایش می دهد. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف ماست ارتباط چندانی با وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر ندارد. مقاله مروری نشان داد که مصرف لبنیات پرچرب مانند ماست می تواند میزان چاقی را کاهش دهد.این برخلاف تصورات قبلی در مورد مصرف چربی و افزایش وزن است. مطالعات دیگر نشان داده است افرادی که ماست می خورند بهتر از کسانی که ماست نمی خورند. ماست تا حدی به این دلیل است که ماست بر اساس میزان کالری آن ارزش غذایی بالایی دارد.

ماست سرشار از پروتئین است که بسیار سیر کننده است و می تواند تغذیه کلی شما را بهبود بخشد. همه این اجزا به کنترل وزن کمک می کند.

ماست نمی تواند برای همه مناسب باشد

برخی افراد باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد ، به ویژه برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند.

تحمل لاکتور

عدم تحمل لاکتوز زمانی اتفاق می افتد که بدن فاقد لاکتوز است ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز – قند موجود در شیر – مورد نیاز است و باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و علائم متعددی در دستگاه گوارش ایجاد می کند ، مانند درد شکم و اسهال پس از خوردن محصولات لبنی. بنابراین ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید ماست بخورند.

با این حال ، برخی از افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می توانند این را تحمل کنند زیرا برخی از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ممکن است برای هضم آن با یکدیگر همکاری کند. اگر عدم تحمل لاکتوز دارید ، احتمالاً تشخیص این که آیا می توانید ماست بخورید دشوار است.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و آب لوله کشی هستند ، پروتئین هایی که برخی افراد به آن حساس هستند.

مخلوط شکر

بسیاری از انواع ماست دارای مقدار زیادی قند افزوده هستند ، به ویژه آنهایی که چربی کمی دارند.مصرف زیاد قند با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی همراه است. بنابراین ، خواندن برچسب مواد غذایی و اجتناب از برچسب های بدون قند بسیار مهم است.

ماست می تواند بر افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند یا به شیر حساسیت دارند ، تأثیر منفی بگذارد. بسیاری از انواع ماست حاوی مقدار زیادی شکر افزوده هستند که می تواند نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی صحبت از انتخاب ما می شود ، بسیار ساده تر است. ماست های ساده و بدون قند ایده آل هستند ، زیرا حاوی مواد کوچک بدون قند اضافی هستند. اینکه از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. رژیم غذایی پرچرب کالری بالایی دارد ، اما این بدان معنا نیست که ناسالم است. حتما نسبت اندازه توصیه شده را رعایت کنید. همچنین باید به دنبال ماست هایی باشید که فرهنگ خاصی دارند و برای اطمینان از دریافت داروهای ضد رتروویروسی که سلامت شما را بهبود می بخشد ، کار کنند.

بهترین ماست برای سلامتی شما مواد کمتری دارد و قند اضافی ندارد. برچسبی را انتخاب کنید که حاوی آنتی بیوتیک باشد.

نامه ها یکی دیگر

ماست سرشار از مواد مغذی است و هر از گاهی می تواند سلامت شما و چهره شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری را کاهش داده و از سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن شما پشتیبانی کند. مطمئن شوید که ماست را که عاقلانه استفاده می کنید انتخاب کنید. برای مزایای بیشتر سلامتی ، انواع ساده و بدون قند که حاوی پروبیوتیک هستند را انتخاب کنید.

غذا آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *