10 حقیقت از خواص تغذیه ای بروکلینی و مزایای آن برای سلامتی


انتخابات

کلم بروکلی خالص در بسته نرم افزاری را می توانید هر سال در ایالات متحده به راحتی پیدا کنید

به دنبال ساقه های سبز روشن با سر سبز آبی گلها و برگهای سبز باشید. برخی از گلها در هر توده ممکن است مجاز باشند (6-8 گل زرد در هر گروه). اندازه یکسان (ارتفاع 6 اینچ) را برای پخت یکنواخت ساقه ها انتخاب کنید.

از لکه ، بریدگی یا شکاف روی ساقه ، شاخه های شکسته یا خرد شده یا گلهای زرد خودداری کنید.

همچنین از هرگونه رنگ آمیزی یا تغییر رنگ (آفتاب سوختگی) و لوسیون نرم و بی رنگ پر از آب ، برگ یا بافت ساقه (زخم یخ زده) خودداری کنید.

ذخیره سازی

در خانه ، شاخه های کلم بروکلی نپخته را بلافاصله پس از خرید در کیسه پلاستیکی که در یخچال بسته شده است نگهداری کنید زیرا به زودی خشک می شوند و در دمای اتاق نگهداری می شوند. اگرچه می توان آنها را تا 3-4 روز در سردخانه ذخیره کرد ، اما از سبزیجات جدید بروکلینی باید در اسرع وقت استفاده کرد تا از مزایای آن استفاده کرد.

طرز تهیه و سرو

بروکلین در ایالات متحده ، اروپا و آسیا به طور فزاینده ای محبوب است. محصولات تازه گل و ساقه در انواع غذاها استفاده می شود.

ساقه های بلند و لطیف آن و گلهای کوچک آن نشان دهنده فلفل و کمی شیرینی است که یادآور مارچوبه است. طعم آن با خردل ، سس سویا ، سرکه ، کره ، روغن ، لیمو ، میگو ، خوک ، خوک ، پنیر ، هویج ، پیاز و دانه کنجد تکمیل می شود.

درست قبل از پخت و پز ، برگها را در آب لوله کشی تمیز بشویید تا شن و ماسه سطحی برداشته شود. اگر ساقه سفت ضخیم به نظر می رسد ، آن را کوتاه کنید. روش دیگر ، فقط در آشپزی استفاده کنید.

در پخت و پز از ساقه های کامل ، تکه تکه یا خرد شده استفاده کنید. روشهای معمول پخت عبارتند از: بو دادن ، آسیاب کردن ، خشک کردن ، جوشاندن و سرخ کردن.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

  • کلم بروکلی تازه را می توان به صورت خام یا به عنوان سالاد میل کرد.

  • فقط یک کلم بروکلی بچه تهیه کنید و آن را با وینایگرت مومیایی کنید.

  • افزودن به سوپ و تفت دادن یا ادویه جات ترشی جات مانند سس سویا ، زنجبیل ، سیر و پیاز بهار فوق العاده است.

  • می توان آن را برای افزایش طعم و ظاهر ظروف برنج ، ماکارونی و پیتزا اضافه کرد.

مشخصات امنیتی

  • سوزاندن بقایای برگ های سبزیجات خانواده Brassica می تواند منجر به تبدیل نیترات به نیترات و نیتروزامین و باکتری های خاصی شود که در نیترات های آماده مانند بروکلین رشد می کنند. این ترکیبات سمی می توانند برای سلامتی مضر باشند.

  • فیتات ها و مواد مغذی موجود در بروکلینی می توانند با در دسترس بودن آهن ، کلسیم و منیزیم تداخل داشته باشند.

  • بروکلین ، سبزی از خانواده Brassica ، حاوی اسید اکسیدیک است ، ماده ای که به طور طبیعی در برخی از سبزیجات وجود دارد که در برخی افراد به عنوان سنگ اگزالات در دستگاه ادراری دیده می شود. به افراد مبتلا به سنگ اگزالات مجاری ادراری توصیه می شود از خوردن سبزیجات متعلق به خانواده Brassica اجتناب کنند. بنابراین ، مصرف آب کافی برای حفظ خروجی طبیعی ادرار ضروری است.

  • بروکلین همچنین می تواند حاوی گواتروژن باشد که می تواند در تولید هورمون تیروئید اختلال ایجاد کند و می تواند باعث کمبود تیروکسین در افراد مبتلا به مشکلات تیروئید شود.

همچنین بخوانید ≻≻-

کلم بروکلی واقعیت تغذیه

گل کلم واقعیت تغذیه

بازگشت -بازگشت به سبزیجات از جانب کلم بروکلیبه برای مشاهده لیستی جالب از سبزیجات با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها به اینجا مراجعه کنید.

بازگشت -بازگشت به صفحه نخست.

منابع بیشتر:

  1. صفحه اطلاعات پزشکی سرطان استنفورد – تغذیه خطر سرطان – تغذیه (پیوند در پنجره جدیدی باز می شود).

  2. استانداردهای غذایی استرالیا و نیوزلند.

  3. دانشگاه تحقیقات سبزیجات و افزودنی دانشگاه ایالتی واشنگتن.

  4. تولید ویژه (پیوند در پنجره جدید باز می شود).



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *