چگونه در سال 2024 سادگی را در آغوش بگیریم


یک سال جدید خواستار نیات جدید است: من عاشق شروعی تازه هستم! در اینجا کلمه سال 2024 من به همراه افشای آسیب پذیری برای من است چرا من آن را انتخاب کردم و ابزارهایی را که برای عملی کردن آن استفاده می کنم.

“کلمات سال” من همگی از منبع درد ناشی می شوند. کلمه سال گذشته کنجکاوی بود، و من آن را انتخاب کردم زیرا احساس می کردم زندگی را (چه در تجارت و چه شخصی) با چشم انداز، کاملاً در ذهن خودم زندگی می کنم. برای اینکه من و تیممان درک خود را از آنچه ممکن است گسترش دهیم، باید کنجکاو می‌شدیم. و از بسیاری جهات، این کلمه در سال 2023 به خوبی به ما خدمت کرد. من هنوز آن کلمه را دوست دارم و توصیه می کنم آن را با شجاعت همراه کنید. آنقدر کنجکاو باشید که چیز جدیدی را امتحان کنید و آنقدر شجاع باشید که مسیری را که کمتر پیموده شده را طی کنید. سوالی که باید از خود بپرسید این است: “بزرگترین مشکلی که امسال در تلاش برای حل آن هستم چیست؟” به عبارتی سال گذشته بیشترین درد را در کجا احساس کردید؟ درخواست دوست 😉

پس از تفکر و یادداشت فراوان، کلمه خود را برای سال آینده انتخاب کردم: «ساده کن». معامله اینجاست.

مربی کسب و کار من، سایمون، در چند سال گذشته چیزی را در من مشاهده کرد و با من تماس گرفت. توری، شما عادت دارید که ارزش را با حجم یکسان کنید. آخ. و حق با اوست. به عنوان یک علاقه مند به بهره وری، به نوعی در طول سال ها، یاد گرفتم که با مشغول بودن برابری کنم ارزش. اگر بخواهم با شما واقعی باشم و لایه های پیاز را کمی بیشتر بکنم، همه از ترس من از شکست ناشی می شود. منطق (نقص) من: اگر به اندازه کافی بسته باشم و کارهای بیشتری انجام دهم، کمتر احتمال دارد که شکست بخورم. پیامدهای این ذهنیت به چیزی شبیه فرسودگی منجر شده است و باعث می شود که من بیش از همیشه احساس پراکندگی و رقیق شدن کنم. به نظر می رسد که شما می توانید هر کاری انجام دهید، اما نه همه چیز، و هیچ کوکی قهرمانی برای صرفاً مشغول بودن 24/7 وجود ندارد. رک و پوست کنده از اینکه احساس می کنم توسط یک دسته شیر تعقیب می شوم خسته شده ام. اوه خدای من آیا من اساسا یک مدخل ژورنال را به اشتراک می گذارم؟!

چگونه زندگی خود را ساده کنیم

یکی از جملات مورد علاقه من این است که “چگونه روزهای خود را می گذرانیم، البته زندگی خود را چگونه می گذرانیم” (آنی دیلارد). من همیشه به این موضوع فکر می کنم. این دلیلی است که 9-5 سال پیش شغل ثابت خود را ترک کردم تا کاری را که امروز انجام می دهم انجام دهم.

در دنیایی که اغلب ما را به جهات بی‌شماری می‌کشاند، آنقدر قدرت در ساده‌سازی زندگی‌مان وجود دارد که به ما فضایی می‌دهد تا روی چیزهای مهم تمرکز کنیم. اما برای اینگونه زندگی کردن به این معناست که باید به هر چیزی و هر چیزی که می تواند انرژی و تمرکز شما را تخلیه کند، نه سخت بگویید و با بله هایتان بسیار بخیل باشید. و به عنوان یک “دختر بله” برای من سخت است!

با قرار دادن اولین چیزها شروع کنید. یک یا دو ساعت را صرف نوشتن مهم‌ترین چیزهایی کنید که می‌خواهید امسال انجام دهید، و آنها را برنامه‌ریزی کنید. اینها سنگ‌های شما در “کوزه” شما خواهند بود. به این ترتیب هیچ چیز مانع تعطیلاتی که می خواهید بروید، کتابی که می خواهید بنویسید، شب های جمعه یا… (جای خالی را پر کنید) نخواهد داشت.

3 راه برای ساده کردن زندگی

تا زمانی که شما فوق انسان نباشید، تکیه بر نیروی اراده یا شهود کافی نیست وقتی در حال ایجاد تغییرات هستید. به این ترتیب، من می‌خواستم ابزارهایی را که برای جمع کردن کارت به نفع خود استفاده می‌کنم، به اشتراک بگذارم و مطمئن شوم که در پایان سال 2024 برای انجام یک کار خوب، از امتیاز بالایی برخوردار هستم. چرا به من نپیوندید؟!

1. پاک کننده: کمتر، بیشتر است

من قسم می خورم که باردار هستم (برای ثبت، من نیستم). من در حال اشک هستم، سازماندهی می کنم و هر چیزی را که به آن نیاز ندارم می فروشم یا اهدا می کنم. به قول ویلیام موریس: اگر زیبا یا مفید نباشد، درهم و برهم است. در حالی که انجام کار سخت تر است، اما سعی می کنم ذهنم را با کاهش سرعت و انجام کارهای کمتر اما بهتر انجام دهم ذهنم را شلوغ کنم (برای من آرزوی موفقیت کنید).

ابزارهایی برای بی نظمی و ساده سازی:

  • عادات اتمی، نوشته جیمز کلیر (10/10 خوانده شده)
  • Go Simplified: مگان تعدادی منبع پولی و رایگان دارد (برای دنبال کردن در اینستاگرام عالی است)
  • هر بار با یک مورد معامله کنید. من به راحتی غرق می شوم و این کمک کرده است. آخرین باری که از آن کالا استفاده کردید چه زمانی است؟ اگر از کجا شروع کنید غرق در خواندن این وبلاگ هستید!
چگونه آشپزخانه خود را ساده کنید و سالم تر غذا بخورید!

2. خستگی تصمیم: این شما را دزدی می کند!

من این شانس را داشتم که در کلاس بیزینس پرواز کنم و در کنار کسی نشستم که معلوم شد در حرفه خود نسبتاً موفق است. من از او بهترین نصیحتش را خواستم و او گفت انرژی خود را برای تصمیمات مهم و بزرگ ذخیره کنید و بقیه را روی خلبان خودکار بگذارید. به عنوان فردی که با منوی رستوران فلج می شود، متوجه شده ام که چگونه انتخاب ها یا گزینه های زیاد می تواند باعث استرس غیر ضروری شود. هر شب چه چیزی برای شام درست کنیم، چه بپوشیم… این لیست ادامه دارد. خستگی تصمیم بار ذهنی و عاطفی است که با انتخاب های زیاد همراه است. کجا می توانید آن خستگی تصمیم را در زندگی خود کم کنید؟

ابزارهایی برای به حداقل رساندن خستگی تصمیم:

  • برنامه غذایی. چیزهای کمی به اندازه اینکه مدام بفهمید هر روز چه بخورید استرس زا هستند. «چه چیزی برای شام است» را با یک برنامه غذایی روی خلبان خودکار قرار دهید – یک دوشاخه بی شرمانه در اینجا، اما ما اتفاقا بهترین را در اطراف داریم، میز Fraîche، که واقعاً توسط شما طراحی شده است، که همه کارها را برای شما انجام می دهد، از برنامه ریزی وعده های غذایی گرفته تا ایجاد غذا. لیست های مواد غذایی لازم نیست این کار را به تنهایی انجام دهی، سوپر زن.
  • قوانین تصمیم گیری را تعیین کنید: برای مثال، یک قانون داشته باشید که هر بار در یک رستوران، سالم‌ترین چیز را در منو سفارش دهید، شب قبل لباس‌هایتان را بچینید… فکر می‌کنید.
  • بیشتر بخواب. حتی کوچکترین تصمیمات زمانی که شما کم خواب هستید، طاقت فرسا هستند. از تجربه اینجا صحبت می کنم.
  • یک روال را حفظ کنید. روز خود را طوری تنظیم کنید که تصمیمات اضافی را که باید بگیرید به حداقل برسانید. زمانی که از خواب بیدار می شوید، زمانی که ورزش می کنید و زمانی که شام ​​می خورید، همه را می توان از قبل تنظیم کرد.

3. مراقب خودت باش!

شما مهمترین پروژه ای هستید که روی آن کار خواهید کرد. بعد از من تکرار کن: مراقبت از خود خودخواهانه نیست! من با سوزاندن شمع در هر دو سر تمام شده ام، شما؟ من در حال برنامه ریزی برای کاهش سرعت و ادغام بیشتر خودمراقبتی در برنامه روزانه ام هستم: زود به رختخواب رفتن، خواندن و نوشتن بیشتر، ورزش صبحگاهی (بدون مذاکره با خودم) و سوخت رسانی به بدنم با مواد غذایی که احساس خوبی دارد.

ابزارهای برتر برای مراقبت از خود:

  • با مواد غذایی سالم تری تهیه کنید: یک آشپزخانه پر از انتخاب‌های سالم‌تر را به خودتان هدیه دهید تا راحت‌تر غذا بخورید. برنامه غذایی ما پر است از دستور العمل های بهتر برای آماده سازی، از لقمه های انرژی (شما باید تکه های شکلات یا دانه خشخاش لیمو را امتحان کنید) تا سالادهای مغذی و اسموتی های بی پایان.
  • با خودت مذاکره نکن حوصله انجام کاری را ندارید؟ آن طبیعی است. یک روتین ایجاد کنید، کاری را شروع کنید و 10 دقیقه به خودتان فرصت دهید: به احتمال زیاد تمام می کنید. کتاب عادات اتمی پر از نکات مفید است.
  • به یک باشگاه کتاب بپیوندید! من می‌خواستم بیشتر بخوانم، بنابراین یک باشگاه کتاب (باشگاه کتاب و کوکی) ایجاد کردم. به من ملحق شو! این واقعاً به من کمک کرد تا بیشتر بخوانم، که من آن را دوست دارم.
  • عمل ناقص بهتر از انفعال کامل است. کاری انجام دهید نه هیچ کاری و به خودتان افتخار کنید. با خود مهربان باش: آیا این حرف را به بهترین دوستت می‌زنی؟ شما شایسته احساس عالی هستید.
توری وسزر، برنامه ریزی غذا



Source link