چای در مقابل قهوه: کدام نوشیدنی برای شما بهتر است؟


در زمان شکسپیر، مردم عادی بر این باور بودند که بدن حاوی چهار “طنز” ضروری، از جمله خون و صفرا است. امروزه، بسیاری از ما قهوه و چایی را که به نظر می‌رسد در رگ‌های ما جریان دارد، به این فهرست اضافه می‌کنیم. بنابراین بسیاری از ما نمی توانیم (یا نمی خواهیم) روز خود را بدون یکی از آنها شروع کنیم. هر دو دم‌نوش، همراه با جریان مداوم مطالعاتی که فواید سلامتی آن‌ها را اعلام می‌کنند، انرژی می‌دهند.

اما، در نبرد چای در مقابل قهوه، آیا یکی بهتر از دیگری است؟ ممکن است از پاسخ تعجب کنید.

کافئین در چای در مقابل قهوه

قهوه حدود دو برابر چای سیاه کافئین دارد که کافئین آن بیشتر از چای سبز است. در اینجا نحوه ترکیب کافئین در انواع مختلف قهوه و چای آمده است:

سازمان غذا و داروی ایالات متحده می گوید که مصرف 400 میلی گرم کافئین در روز به طور کلی با عوارض خطرناک و منفی همراه نیست. یعنی چهار فنجان قهوه، بده یا بگیر، هشت فنجان چای سیاه، یا نزدیک به 14 فنجان چای سبز! وقتی چای سبز را با قهوه مقایسه می کنید، در نظر بگیرید که چند فنجان بیشتر می توانید از چای سبز مصرف کنید.

کدام یک مزایای بیشتری دارد؟

بیایید چای و قهوه را در بین سه مزیتی که بیشتر با نوشیدنی های کافئین دار مرتبط است، مقایسه کنیم.

1. انرژی

زن با خوشحالی روی پل می دود |  چای در مقابل قهوه

قهوه و چای هر دو می توانند انرژی را افزایش دهند. از آنجایی که قهوه معمولاً حاوی کافئین بیشتری نسبت به چای است، “ممکن است اثرات بارزتری بر هوشیاری داشته باشد.”

او توضیح می‌دهد: «کافئین با مسدود کردن گیرنده‌های آدنوزین در مغز عمل می‌کند، که اجازه می‌دهد مولکول‌های آدنوزین کمتری بچسبند و احساس خستگی را کاهش می‌دهند.

پس از مصرف، کافئین در عرض 30 دقیقه تا یک ساعت در جریان خون به اوج خود می رسد و حدود 5 ساعت طول می کشد تا بدن شما نیمی از آن را دفع کند. (هنگامی که آخرین فنجان قهوه یا چای خود را می نوشید، این را در نظر داشته باشید.)

به طرز متناقضی، اگرچه چای کافئین کمتری دارد تا به شما کمک کند، اما همچنین اسید آمینه ای را فراهم می کند که ممکن است به شما کمک کند آرام شوید.

مک‌کرینک می‌گوید: «چای حاوی L-theanine است که می‌تواند با کافئین هم افزایی داشته باشد تا آرامش را با تأثیرات ظریف‌تر و پایدارتر بر هوشیاری تقویت کند».

2. آنتی اکسیدان ها

وقتی صحبت از حمایت آنتی اکسیدانی به میان می آید، قهوه و چای با هم گره خورده اند. به گفته کریستینا اسوک، MA، RDN، CLE، یک متخصص تغذیه ثبت شده، هر دو “مملو از مواد شیمیایی گیاهی” (مواد شیمیایی گیاهی) مانند پلی فنول ها و فلاونوئیدها هستند.

او توضیح می‌دهد: «این‌ها به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند، بنابراین همه نوع فواید سلامتی را ارائه می‌کنند.

3. کاهش وزن

نوشیدن قهوه، چای یا یک مکمل کافئین دار قبل از تمرین ممکن است به شما کمک کند تا انرژی بیشتری برای تمرین طولانی‌تر داشته باشید. ورزش و رژیم غذایی مناسب هر دو برای دستیابی و حفظ کاهش وزن و تعریف عضلات ضروری هستند.

قهوه و چای به خودی خود حاوی کالری صفر هستند، بنابراین بدون توجه به اهداف شما مناسب هستند. اما مراقب باشید: نوشیدنی “قهوه” یا “چای” که سفارش می دهید ممکن است سرشار از شکر و شیر (و کالری) باشد. بنابراین، اگر چیزی غیر از قهوه و چای قدیمی ساده می نوشید، فهرست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید!

پس کدام سالم تر است؟

زن در صبح نوشیدنی گرم می نوشد |  چای در مقابل قهوه

چای نبرد در مقابل قهوه با تساوی تمام می شود! هر دوی این نوشیدنی ها زمانی که در حد اعتدال مصرف شوند فوایدی دارند، به شرطی که خواب شما را مختل نکنند یا مقادیر زیادی کالری شیرین اضافه نکنند.

Svec می‌گوید: «می‌بینید که افراد مختلف نظرات متفاوتی در مورد این موضوع دارند، عمدتاً بر اساس ترجیح آنها از چای در مقابل قهوه. “به عنوان یک متخصص تغذیه – و یک قهوه‌نوش – سعی می‌کنم بی‌طرف باشم. قهوه و چای هر دو می توانند سالم باشند تا زمانی که با شکر و/یا خامه پر نشده باشند.

قهوه قطعا می تواند اسیدی تر از چای باشد، بنابراین اگر معده حساسی دارید این را در نظر بگیرید. اما نکته اصلی این است که چای در مقابل قهوه یک انتخاب یا انتخاب نیست!



Source link