لوبیا چیتی آسان – یک زوج آشپز


یک قابلمه از این دستور لوبیا چیتی خوش طعم را که با سبزیجات معطر و ادویه های دودی پخته شده است، مخلوط کنید. به عنوان یک غذای جانبی رضایت بخش یا غذای اصلی ساده عالی است!

دستور تهیه لوبیا چیتی

یک قابلمه ساده لوبیا چیزی بسیار رضایت بخش است: پر از پروتئین، بسیار مقرون به صرفه و راهی آسان برای تهیه یک وعده غذایی سالم. پختن لوبیا خشک کاری است که ما اغلب انجام می دادیم، اما اخیراً از تمرین خارج شده ایم. بنابراین ما تصمیم گرفتیم به قطار برگردیم! تنها چیزی که نیاز دارید این است که کمی از قبل فکر کنید تا لوبیاها را در یک قابلمه خامه ای غیر قابل مقاومت با ادویه های خوش طعم لوبیا بجوشانید که به عنوان غذای جانبی یا پروتئین اصلی ساده عمل می کند. در اینجا چیزی است که باید در مورد نحوه پختن لوبیا چیتی از ابتدا بدانید!

آنچه برای این دستور لوبیا چیتی نیاز دارید

لوبیا چیتی به راحتی پخته می شود و راهی عالی برای تزریق پروتئین و فیبر گیاهی به هر روز شماست. مطمئنا، کنسرو لوبیا راحت است (و ما اغلب از آنها استفاده می کنیم). اما پختن لوبیا خشک بسیار خوشمزه تر است و ارزان تر! آنها کاملاً با ادویه های دودی چاشنی می شوند و می توانید ادویه ها را مطابق ذائقه خود تنظیم کنید.

این دستور لوبیا چیتی دارای سس خامه ای است که هنگام سرو آنها به عنوان غذای جانبی یا اصلی عمل می کند. اگر به سادگی از آنها در دستور العملی استفاده می کنید که به کنسرو لوبیا چیتی نیاز دارد، می توانید از سس صرف نظر کنید. در اینجا مواد مورد نیاز شما وجود دارد:

  • لوبیا چیتی خشک
  • پیاز سفید (یا پیاز زرد)
  • سیر
  • نمک کوشر
  • زیره، پودر فلفل قرمز و پاپریکا دودی
  • کره (یا کره گیاهی یا روغن زیتون)
  • آرد همه منظوره (یا نشاسته ذرت)
دستور تهیه لوبیا چیتی

طرز پخت لوبیا چیتی

این دستور لوبیا چیتی ساده است و عمدتاً ساده است، اما باید به یاد داشته باشید که لوبیا را از شب قبل خیس کنید! این روش سنتی برای پختن لوبیا خشک است، اگرچه در مورد اینکه آیا واقعاً برای آشپزهای مدرن ضروری است یا خیر اختلاف نظر وجود دارد. با این حال، در آزمایشات خود متوجه شدیم که خیس کردن لوبیا در طول شب به پخت یکنواخت‌تر آنها کمک می‌کند. در اینجا مراحل اولیه نحوه پخت لوبیا چیتی آورده شده است:

  1. لوبیاها را یک شب خیس کنید: لوبیاها را در یک ظرف بزرگ با پوششی با 2 اینچ آب با دمای اتاق قرار دهید و 1 قاشق غذاخوری نمک کوشر را با آن مخلوط کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید در دمای اتاق خیس بخورد.
  2. چاشنی ها را اضافه کنید: پس از آماده شدن برای پخت، لوبیاها را از مایع خیسانده خارج کنید. آنها را در یک قابلمه بریزید و با 2 اینچ آب بپوشانید. نمک کوشر را اضافه کنید و بگذارید بجوشد سپس آن را کم کنید تا بجوشد. پیاز پوست کنده شده و سیر پوست کنده را اضافه کنید.
  3. 1 تا 2 ساعت بجوشانید: 1 تا 2 ساعت بدون درب آن را بجوشانید تا لوبیاها نرم شوند (تست طعم هنگام پخت، زمان دقیق به سن و مارک لوبیا بستگی دارد). پس از نرم شدن، نمک اضافی، زیره و پودر فلفل قرمز را مزه دار کنید.
  4. سس را غلیظ کنید: در صورت تمایل، یک سس خامه ای برای لوبیا درست کنید: 2 قاشق غذاخوری از مایع را در یک کاسه کوچک بردارید. آرد را هم بزنید تا خمیری شکل بگیرد سپس آن را در قابلمه برگردانید. کره را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. 5 دقیقه بجوشانید تا مایع کمی غلیظ شود.

درست کردن سس خامه ای

این دستور لوبیا چیتی کاملاً همه کاره است: اگر قصد دارید آنها را به عنوان غذای جانبی یا اصلی سرو کنید، می توانید سس خامه ای را درست کنید. یا اگر قصد دارید از لوبیاها در دستور العملی استفاده کنید که کنسرو لوبیا را باید آبکشی کنید، می توانید این مرحله را حذف کنید.

ما به شدت توصیه می کنیم سس خامه ای را تهیه کنید، زیرا بسیار خوش طعم و عالی است تا لوبیاها به عنوان یک غذای منسجم عمل کنند! اگر بدون گلوتن می خورید، می توانید از نشاسته ذرت برای غلیظ شدن استفاده کنید.

دستور تهیه لوبیا چیتی

آیا خیساندن یک شبه لازم است؟

در میان سرآشپزها و آشپزهای مدرن بحث هایی در مورد اینکه آیا خیس کردن لوبیا خشک لازم است وجود دارد. ما هر دو روش را امتحان کرده‌ایم و بافت لوبیا را وقتی شب قبل خیس می‌کنید ترجیح می‌دهیم. آنها معمولاً یکنواخت‌تر از زمانی که آنها را خیس نکنید پخته می‌شوند، زمانی که برخی از آنها ترد می‌شوند و برخی دیگر از هم می‌پاشند.

با این حال، می توانید خیساندن یک شبه را حذف کنید! ممکن است لازم باشد لوبیا چیتی را کمی بیشتر بپزید و در چاشنی آخر کمی نمک بیشتری اضافه کنید.

ذخیره سازی برای لوبیا چیتی

با پختن 1 پوند لوبیا خشک حدود 6 فنجان لوبیا پخته شده بدست می آید. باقیمانده غذا را به مدت 3 تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید. برای هر لوبیایی که تا قبل از 5 روز نمی‌خورید، آن‌ها را تا 8 ماه در حالت یخ زده در یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

اگر از این لوبیا چیتی پخته شده در دستور پختی استفاده می کنید که به کنسرو نیاز دارد، به خاطر داشته باشید که 1 ½ فنجان لوبیا چیتی = قوطی 15 اونس.

گزینه های طعم دیگر

راه های زیادی برای طعم دادن به لوبیا چیتی وجود دارد! دستور غذا همانطور که نوشته شده است گیاهی و وگان است (با روغن زیتون یا کره گیاهی). البته بسیاری از افراد دوست دارند بیکن را به حبوبات خود اضافه کنند که شما هم می توانید این کار را انجام دهید! در اینجا چند ایده دیگر برای طعم دادن به این دستور لوبیا چیتی وجود دارد:

  • بیکن خرد شده تفت داده شده را به قابلمه اضافه کنید.
  • 1 تا 2 قاشق غذاخوری مایع یک قوطی فلفل چیلی را در adobo مخلوط کنید تا گرما دود شود.
  • چند تکه تکه فلفل قرمز را برای زینگ اضافه کنید.
  • 1 تا 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را برای یک سس تند و پر حجم اضافه کنید.
  • 1 قاشق غذاخوری سس سویا یا سس Worcestershire را برای طعم بیشتر شور اضافه کنید.
لوبیا چیتی

روش های سرو این دستور لوبیا چیتی

این دستور لوبیا چیتی را می توان به عنوان جایگزینی برای کنسرو لوبیا استفاده کرد، اما ما آن را به تنهایی به عنوان یک غذای جانبی یا یک غذای اصلی ساده دوست داریم! آن را با برنج و سالاد برای یک وعده غذایی دلپذیر سرو کنید، یا به اندازه کافی همه کاره است تا با فهرست طولانی از غذاهای اصلی کار کنید. افزودن پروتئین به یک وعده غذایی بدون گوشت بسیار خوب است! در اینجا چند ایده وجود دارد:

دستور العمل های بیشتر لوبیا

آیا عاشق پختن لوبیای خشک و کنسرو شده هستید؟ در اینجا چند دستور پخت دیگر برای امتحان وجود دارد:

این دستور لوبیا چیتی…

گیاهخوار، گیاهخوار و بدون لبنیات. برای بدون گلوتن، از نشاسته ذرت استفاده کنید.

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

یک قابلمه از این دستور لوبیا چیتی خوش طعم را که با سبزیجات معطر و ادویه های دودی پخته شده است، مخلوط کنید. به عنوان یک غذای جانبی رضایت بخش یا غذای اصلی ساده عالی است!


  • 1 پوند لوبیا چیتی خشک
  • 1 پیاز سفید (یا پیاز زرد)، پوست کنده و ربع شده
  • 6 حبه های سیر، پوست کنده و له شده
  • 2 قاشق چایخوری نمک کوشر
  • ¼ قاشق چای خوری زیره
  • ¼ قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز
  • ¼ قاشق چای خوری فلفل قرمز دودی
  • 2 قاشق غذاخوری کره (یا کره گیاهی یا روغن زیتون)
  • 1 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره، مخلوط شده به مایع (اختیاری؛ یا از نشاسته ذرت استفاده کنید)


  1. لوبیاها را یک شب خیس کنید: لوبیاها را در یک ظرف بزرگ با پوششی با ۲ اینچ آب با دمای اتاق قرار دهید و ۱ قاشق غذاخوری نمک کوشر را با آن مخلوط کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید در دمای اتاق خیس بخورد. (اگر این مرحله را حذف کردید، هنوز هم می توانید لوبیاها را بپزید؛ ممکن است لازم باشد کمی بیشتر بپزید و در چاشنی آخر کمی نمک بیشتری اضافه کنید. بافت کلی با خیس کردن یک شبه بهتر است، اما می توانید آن را به مقدار کمی حذف کنید. .)
  2. پس از آماده شدن برای پخت، لوبیاها را از مایع خیسانده خارج کنید. آنها را در یک قابلمه بریزید و با 2 اینچ آب بپوشانید. نمک کوشر را اضافه کنید و بگذارید بجوشد سپس آن را کم کنید تا بجوشد. پیاز و سیر را اضافه کنید.
  3. 1 تا 2 ساعت بدون درب آن را بجوشانید تا لوبیاها نرم شوند (تست طعم هنگام پخت، زمان دقیق به سن و مارک لوبیا بستگی دارد). در صورت لزوم مقداری آب اضافه کنید تا حبوبات در حین پخت با آب پوشیده شوند. پس از نرم شدن، نمک اضافی را به همراه زیره و پودر فلفل به مزه مزه دار کنید.
  4. برای غلیظ شدن مایع، 2 قاشق غذاخوری از مایع را در یک کاسه کوچک بردارید. آرد را هم بزنید تا خمیری شکل بگیرد سپس آن را در قابلمه برگردانید. کره را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. 5 دقیقه بجوشانید تا مایع کمی غلیظ شود. (اگر قصد دارید از لوبیاها در دستور العملی استفاده کنید که شامل کنسرو لوبیا چیتی است که آبکش شده و آبکشی می شود، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید.)
  5. بلافاصله از لوبیا لذت ببرید. باقیمانده ها را به مدت 3 تا 5 روز در یخچال در مایع خود یا تا 8 ماه منجمد در یک ظرف نگهداری در بسته نگهداری کنید. (برای مرجع، 1 ½ فنجان لوبیا چیتی = قوطی 15 اونس.)

  • دسته بندی: ظرف کناری
  • روش: صد توپ
  • غذا: سبزیجات
  • رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: طرز تهیه لوبیا چیتی، طرز تهیه لوبیا چیتی، طرز تهیه لوبیا چیتی، لوبیا چیتی



Source link