غذا و آکنه: آیا ارتباطی وجود دارد؟


من متوجه شده ام که نظرات زیادی در مورد اینکه چگونه غذاها می توانند روی پوست شما تأثیر بگذارند، به اشتراک گذاشته شده است، که رایج ترین آنها این است که چگونه حذف برخی مواد غذایی از رژیم غذایی شما می تواند به آکنه کمک کند.

از جست و جوهای من در پلتفرم های اجتماعی ناشی از درخواست هایی که درباره غذا و پوست دریافت می کنم، آکنه محبوب ترین موضوع است. و به دلایل خوب – تخمین زده می شود که تقریباً 100٪ از جمعیت در مقطعی از زندگی خود (معمولاً در دوران بلوغ) تحت تأثیر آکنه قرار می گیرند. و برای بسیاری از مردم، مشکل فقط به سال‌های ناجور نوجوانی محدود نمی‌شود، بلکه تا بزرگسالی نیز ادامه دارد. در بزرگسالی، اگر شما یک زن هستید، احتمال بیشتری وجود دارد، و در حالی که با گذشت زمان تمایل به کاهش دارد، هنوز یک چهارم زنان بالای 40 سال را تحت تاثیر قرار می دهد.

در حالی که به طور معمول به هیچ وجه خطرناک نیست، آکنه می تواند ناراحت کننده، خارش دار و حتی دردناک باشد. نژاد، و وجود آکنه می‌تواند برای ما حتی برای ما که اعتماد به نفس بیشتری دارد، ایجاد اضطراب کند.

آکنه می تواند در حدود 20 درصد از نوجوانان زخم های دائمی به جا بگذارد و یک “نشان افتخار” دائمی برای یادآوری زمان آزمون های رانندگی و رقص های سرد مدرسه باقی بگذارد. این زخم عاطفی و فیزیکی با میزان بالاتری از اضطراب و افسردگی در بزرگسالی مرتبط است.

این مشکل به دلیل یک پدیده نسبتا ساده ایجاد می شود – پوست ما چربی تولید می کند، منافذ پوست مسدود می شود، التهاب ایجاد می شود و ظاهر می شود! یک جوش ظاهر می شود.

تعدادی از غذاها به دلیل ارتباط بالقوه آنها با آکنه مورد بررسی قرار گرفته اند، که عمدتاً به دلیل نرخ بالاتر آکنه در دنیای غرب است، و این باور که غذاهای موجود در یک رژیم غذایی معمولی “غربی” ممکن است به التهاب کمک کنند که سپس منجر به آکنه می شود.

به طور خاص، شکلات، لبنیات و رژیم‌های غذایی با شاخص گلیسمی بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، با میوه‌ها و سبزیجات، گوشت، آجیل، پاستا، چای سبز، بلغور، برنج، نوشابه‌های گازدار و بسیاری دیگر که در انواع مختلف مطالعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند. ، اندازه ها و کیفیت ها.

مانند بسیاری از شرایط پزشکی، دلایل آکنه پیچیده است و به طور کامل شناخته نشده است، و بینش های جدیدی به طور مداوم ایجاد می شود. ترکیبی از عوامل ژنتیکی، هورمونی و محیطی (به عنوان مثال، رفتارها، قرار گرفتن در معرض، به طور بالقوه رژیم غذایی … اما بیشتر در مورد آن بعدا) به ایجاد آکنه کمک می کند (اینجا) و (اینجا).

شرایطی مانند مقاومت به انسولین و افزایش گلوکز خون با آکنه مرتبط است.

باور کنید یا نه، برخی از مکمل هایی که ممکن است مصرف کنید می توانند باعث آکنه شوند. ویتامین‌های B12، بیوتین، پروتئین آب پنیر، ید و حتی کلاژن می‌توانند در برخی افراد منجر به جوش‌ها شوند.

همانطور که گفته شد، شواهد کمی با کیفیت بالا وجود دارد که نشان دهد هر ماده غذایی مسئول مستقیم ظاهر و سلامت پوست ما است. در واقع، به نظر می رسد تحقیقات در مورد غذا و آکنه بسیار متفاوت است.

اگرچه اینفلوئنسرها دوست دارند غذاهای خاصی را به عنوان علت آکنه هدف قرار دهند، اما این یک ساده‌سازی بیش از حد است. آنچه برای یک گروه یا فرد مؤثر است، ممکن است بر دیگری تأثیر معکوس داشته باشد. به عنوان مثال، شخص A ممکن است بیشتر روزها برای صبحانه ماست تهیه شده از شیر گاو بخورد و گزارش دهد که پوستش شفاف و سالم است. شخص B ممکن است بگوید وقتی ماست شیر ​​گاو را قطع می کنند و به جای آن ماست سویا می خورند، پوستشان شفاف است.

متأسفانه، بخش غیرقانونی صنعت سلامتی چند میلیارد دلاری نیازی به پاسخگویی به تابلوهای اخلاقی یا ارائه شواهد معتبر ندارد، که آن را راهی آسان برای اینفلوئنسرها و دیگر فروشندگان روغن مار مدرن امروزی برای بازار می کند. تقاطع بین “محصولات تغذیه” و “مراقبت از پوست” – دو منطقه غنی از محصولات “معجزه گر” غیرقابل تنظیم، مطمئناً مواد جالب زیادی دارد.

در اینجا برخی از ادعاهای رایج مواد غذایی و آکنه آورده شده است:

شما آکنه دارید زیرا روده شما به درستی سم زدایی نمی کند.

فقط یک چیز دیگر که روده باید به آن پاییز بیفتد، در حالی که واقعاً آکنه «سموم» نیست که بدن شما را ترک می‌کند و نه معیاری برای سلامت روده است.

این تأثیرگذار در تلاش است به ما بگوید که آکنه زمانی رخ می دهد که کبد “گرم می شود” و “تنبل” می شود. (FYI، این یک اشتباه کامل است).

او ادعا می کند که در این مورد، به یک مکمل خاص نیاز دارد که اتفاقاً آن را می فروشد. Quelle سورپرایز!

غذا و آکنه
رژیم غذایی و آکنه
WUT.

هیچ تحقیق یا فیزیولوژی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد، به همین دلیل است که وقتی می‌بینید شخصی سالاد هویج خام یا سایر «رژیم‌های سالم روده» را برای آکنه توصیه می‌کند، می‌دانید که او فقط در حال فرضیه‌سازی است. و منظورم از “فرضیه سازی”، “رسیدن” است.

(پست من در مورد روند سالاد هویج را اینجا بخوانید)

همچنین این ایده عجیب وجود دارد که هویج حاوی ویتامین A است که اگر به صورت موضعی به شکل رتینول استفاده شود، می تواند به پوست شما کمک کند. خوردن غذاهای حاوی ویتامین A سالم است، اما ربطی به از بین بردن آکنه شما ندارد.

کربوهیدرات های تصفیه شده، شکر و روغن های گیاهی باعث التهاب می شوند و سپس آکنه ایجاد می کنند.

قسمت التهابی این است ممکن است یک هسته حقیقت داشته باشیم، اگرچه ما در واقع این را ثابت نکرده ایم

برخی مطالعات وجود دارد که مصرف کربوهیدرات های گلیسمی بالا را با سطوح بالاتر آکنه مرتبط می کند. تفکر پشت این موضوع این است که مصرف بیش از حد کربوهیدرات های تصفیه شده و شکر باعث افزایش مکرر گلوکز خون/افزایش قند خون می شود که ممکن است باعث التهاب و آکنه شود.

اگر بر این باورید که کربوهیدرات های فوق فرآوری شده آکنه شما را شعله ور می کند، سعی کنید کمتر از آنها بخورید (این یک ایده عالی برای همه است و به هیچ وجه توصیه راهگشا نیست).

توضیحات من در مورد شاخص گلیسمی را اینجا بخوانید.

در کل «روغن‌های گیاهی باعث التهاب می‌شوند» آنقدر زیاده‌روی شده است که حتی نمی‌توانم باور کنم که باید دوباره آن را پاک کنم، اما اینجا هستیم.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه روغن های گیاهی – یا چربی های امگا 6 – باعث التهاب می شوند وجود ندارد. در صورت وجود، ممکن است ضد التهاب باشند.

نکته ظریفی که اغلب فراموش می شود این است که بسیاری از غذاهای فوق فرآوری شده حاوی روغن های گیاهی هستند. هنگامی که ما غذاهای فوق العاده فرآوری شده زیادی می خوریم و فیبر و آنتی اکسیدان ها را کم می کنیم، ممکن است باعث التهاب در بدن ما شود.

آیا این بدان معنی است که ما باید روغن های گیاهی را برای آکنه مقصر بدانیم؟ احتمالا نه.

نوشیدن آب به شما پوستی شفاف می دهد و آکنه شما را التیام می بخشد.

هیدراتاسیون ممکن است تورور پوست را بهبود بخشد، اما به هیچ وجه پوست شما را پاک نمی کند یا بر آکنه شما تأثیر نمی گذارد.

شیر گاو پاستوریزه تولید سبوم را افزایش می دهد و باعث ایجاد آکنه می شود.

ارتباط بین لبنیات و آکنه در حدود 20 سال گذشته به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. در یک نظرسنجی از سال 2005 که در آن دانش‌آموزان دبیرستانی که پاسخ دادند آکنه دارند، مصرف لبنیات در مورد علل آکنه مورد توجه قرار گرفت.

آکادمی پوست آمریکا بیان می کند که به نظر می رسد چندین مطالعه ارتباط شیر گاو را با آکنه در برخی افراد مرتبط می کند، اما مکانیسمی که باعث این امر می شود شناخته شده نیست. به نظر می رسد پنیر و ماست تأثیر یکسانی ندارند.

یک مطالعه جدیدتر روی تقریباً 25000 بزرگسال در فرانسه که میزان مصرف رژیم غذایی و سطوح آکنه آنها را در طول زمان ردیابی کردند، همچنین ارتباطی را با افزایش مصرف شیر و وجود آکنه نشان داد.

یک متاآنالیز 14 مطالعه (تلفیقی آماری از داده‌های جمع‌آوری‌شده از یک بررسی سیستماتیک) نشان داد که هر گونه لبنیات (شیر، ماست و پنیر) با افزایش اندک آکنه در کودکان و بزرگسالان جوان (تا سن 30 سالگی) مرتبط است. متاآنالیز دیگری از 13 مطالعه نیز افزایش اندکی در مصرف شیر با آکنه را نشان داد.

در برخی تحقیقات، به‌طور خاص، شیر بدون چربی بیشتر از لبنیات پرچرب کودوژنیک (معروف به آکنه‌زا) است. صرف نظر از این، ما مکانیسمی را نمی دانیم که با هر نوع شیری این اتفاق می افتد.

مثل همیشه (یا به طور معمول)، برخی از مشکلات وجود دارد:

خط آخر مطالعه را بررسی کنید: “با این حال، نتایج باید با احتیاط تفسیر شوند، به دلیل ناهمگونی و سوگیری در مطالعات.” در صحبت های غیر علمی، این به “زباله در -> زباله بیرون” ترجمه می شود. اساساً، مطالعاتی که آنها با هم ترکیب کردند، تفاوت‌های اساسی داشتند که اعتماد کردن به آن را سخت می‌کرد.

نکته مهم این است که در بسیاری از موضوعات، اگر یک مطالعه “یافته مثبت” نداشته باشد، احتمال انتشار کمتری وجود دارد (و بنابراین در متاآنالیز گنجانده می شود). این سوگیری انتشار نامیده می شود و در اینجا یک نگرانی قطعی است. زمانی که مطالعه شما می گوید “ببین لبنیات و آکنه ارتباطی وجود ندارد” نسبت به عنوانی که برعکس آن را می گوید، تیتر بسیار کمتری می شود.

اگر فکر می‌کنید لبنیات شما را ترک می‌کند، سعی کنید آن را حذف کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد (در آن زمان هیچ چیز دیگری را در مورد رژیم غذایی/سبک زندگی/روال پاکسازی خود تغییر ندهید!). اما به هیچ وجه به همه توصیه نمی‌کنم که شیر را از رژیم غذایی خود حذف کنند، زیرا برخی افراد تصادفی TikTok می‌گویند که «پوست ما را خراب می‌کند». مسخره است.

برخی از اینفلوئنسرها شیر خام را برای از بین بردن آکنه توصیه می کنند. این غیرمسئولانه و خطرناک است. حتی اگر شیر خام شما از مزرعه‌ای تهیه شود که ظاهراً «تمیز» است، باز هم می‌تواند آلوده باشد.

هیچ مدرک یا مکانیسمی برای نوشیدن شیر خام برای خلاص شدن از شر آکنه وجود ندارد. فقط نکن.

آیا عدم تحمل غذایی یا آلرژی باعث آکنه می شود؟

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد بین آلرژی یا عدم تحمل غذایی و آکنه ارتباط وجود دارد.

مکمل های آکنه مانند Flo چطور؟

Flo در واقع یک مکمل PMS است که ادعا می کند آکنه هورمونی را از بین می برد و از آن جلوگیری می کند.

غذا و آکنه
تبلیغات خنده دار تحقیقات چندان خوبی نیست.

مواد فعال موجود در فلو، بادرنجبویه، شاه توت و ویتامین B6 است که هیچ یک از آنها به طور قطعی برای مقابله با آکنه موثر نیستند. در حالی که به نظر می رسد این مکمل بی خطر است، مهم است بدانید که شرکت ها ادعاهای زیادی در مورد محصولات طبیعی دارند – از جمله اینکه آنها هورمون های *ahem* Flo *ahem* را متعادل می کنند – و اگر آنها به اندازه کافی برای FDA مبهم هستند، هیچ یک از این موارد وجود ندارد. ادعاها باید ثابت شوند

پس لطفا قبل از خرج کردن پولتان تحقیق کنید.

ارتباط غذا و آکنه

فکر می‌کنم می‌توان گفت که برای برخی افراد، رژیم غذایی به آکنه کمک می‌کند. محرک های آکنه بسیار فردی هستند و از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند و اغلب چند عاملی هستند.

نتیجه نهایی این است: ما هنوز هیچ مدرک کاملی نداریم که بتوانیم جملاتی مانند: “از غذای X برای آکنه خودداری کنید”. علاوه بر این موضع بحث برانگیز که غذا باعث ایجاد جوش می شود، آکنه دلایل زیادی دارد – ژنتیک، لوازم آرایشی، محیط زیست، بهداشت، استرس و حتی داروها و مکمل ها.

پیوندهای خاص هنوز به طور کامل درک نشده اند، و قبل از اینکه شروع به توهین به برخی مواد غذایی برای ایجاد آکنه کنیم، به داده های بیشتری نیاز است، به خصوص زمانی که آکنه اغلب چند عاملی است.

مانند بسیاری از شرایط سلامتی، بهترین شواهدی که در مورد غذا و پوست داریم به ترکیب رژیم غذایی و سایر ملاحظات سبک زندگی و ژنتیکی (که برخی از آنها قابل تغییر نیستند) اشاره دارد. در بسیاری از موارد به نظر می رسد که آکنه نتیجه یک غذا نیست – این رژیم غذایی شما به عنوان یک کل است، به علاوه عوامل دیگر.

آیا رژیم ضد آکنه وجود دارد؟

مثل همیشه، من رژیمی را توصیه می کنم که تا حد امکان پر از غذاهای کامل و کم فرآوری شده باشد. غذاهای فوق فرآوری شده در حد اعتدال خوب هستند، اما سعی کنید کل رژیم خود را بر اساس آنها قرار ندهید در صورت امکان.

رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات، روغن زیتون، غلات کامل، حبوبات و گوشت قرمز کم که رژیم مدیترانه ای نامیده می شود – احتمالا بهترین گزینه ضد التهابی شما است.

آیا رژیم ضد التهابی وجود دارد؟ این برداشت من است.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که چربی های امگا 3 موجود در غذاهایی مانند روغن زیتون، آووکادو، ماهی و آجیل می تواند به سلامت و التهاب پوست کمک کند.

خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا، کربوهیدرات ها و قندهای تصفیه شده کمتر و ترکیبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی در هر وعده غذایی می تواند به تثبیت قند خون کمک کند.

مطالعاتی در مورد تأثیر پره و پروبیوتیک ها بر روی پوست انجام نشده است.

در نهایت، از خوردن غذاهایی که به نظر شما محرک آکنه هستند، خودداری کنید. اگر مطمئن نیستید، این غذاها را یکی یکی از رژیم غذایی خود به مدت حداقل 2 هفته حذف کنید تا ببینید آیا تغییراتی در پوست شما ایجاد شده است یا خیر.

وقتی در رسانه های اجتماعی هستید، به دنبال اطلاعاتی از متخصصان معتبر باشید که شواهدی با کیفیت بالا برای حمایت از ادعاهای خود ارائه می دهند.