طرز پخت کدو حلوایی بلوط


کدو بلوط نوعی کدو حلوایی زمستانی با پوست سبز تیره و گوشت نارنجی طلایی است. شکل آن مانند بلوط است و ممکن است به همان اندازه سخت باشد! تمدن های پیشین به تفت دادن کدو بلوط کامل در اجاق های سفالی و آجری در فضای باز معروف بودند.

اما از سختی بیرونی آن غافل نشوید – ما نکاتی را در مورد نحوه پخت آسان کدو بلوط و استفاده از آن در غذاهای مختلف به اشتراک خواهیم گذاشت.

نحوه انتخاب و تهیه کدو حلوایی بلوط

کدو حلوایی بلوط رسیده |  طرز پخت کدو حلوایی بلوط

چگونه می توانید بگویید که کدو حلوایی آماده پختن است؟ هنگام خرید کدو حلوایی بلوط، کدوهایی را انتخاب کنید که لکه های نرم و کبودی نداشته باشند. کدو حلوایی رسیده به رنگ سبز تیره با یک لکه زرد است.

کدو بلوط خود را بشویید و خشک کنید زیرا پوست بیرونی آن خوراکی خواهد بود. در واقع، اکثر دستور العمل ها به شما می گویند که پوست را دست نخورده نگه دارید، بنابراین نیازی به پوست کندن کدو ندارید (مگر اینکه واقعاً پوست آن را دوست نداشته باشید).

اگر می خواهید آن را بدون پوست بخورید، پوست آن را بگیرید بعد از شما کدو حلوایی را بپزید – خیلی راحت تر خواهد بود!

چگونه کدو بلوط را برش دهیم

مراقب باشید که به خود آسیب نزنید – بریدن کدو بلوط به دلیل شکل عجیب آن دشوار است. همیشه از یک چاقوی تیز و محکم استفاده کنید.

  1. کف صاف و ثابت را بررسی کنید. اگر کدو حلوایی شما صاف نمی نشیند، کف کدو را (جایی که ساقه پایینی آن را می بینید) ببرید تا سطحی صاف ایجاد شود. سپس، آن را صاف بایستید.
  2. کدو حلوایی را به آرامی برش دهید. چاقو را در بالای کدو قرار دهید و تیغه را به سمت دیگر تکان دهید، با استفاده از کف دست آزاد خود به بالای چاقو فشار وارد کنید. اشکالی ندارد که چاقو را بیرون بیاورید و در صورت لزوم تغییر مکان دهید زیرا نمی خواهید تیغه آن گیر کند.
  3. تمام راه را برش دهید. اگر کارتان تقریباً تمام شده است و چاقو تکان نمی‌خورد، از دستانتان برای جدا کردن کدو استفاده کنید. فقط حواسش به تیغت باشه

طرز تفت دادن کدو بلوط

تصویر نیمی از کدو حلوایی بلوط برشته |  طرز پخت کدو حلوایی بلوط

کدو حلوایی بلوط کاملا برشته شده ملایم، شیرین، مغزدار و بسیار آسان تهیه می شود. وقتی کدو بلوط خود را از وسط نصف کردید، از یک قاشق برای جدا کردن دانه ها استفاده کنید. سپس این مراحل را دنبال کنید:

  1. فر را از قبل گرم کنید تا 400 درجه فارنهایت
  2. نصف کدو حلوایی خود را مزه دار کنید. برای کدو حلوایی، کمی با اسپری پخت نچسب بپوشانید، سپس نمک و فلفل بپاشید. برای یک کدو حلوایی شیرین و کاراملی شده، کمی با اسپری پخت و پز نچسب بپوشانید، سپس با شکر یا عسل و مقداری ادویه مورد علاقه خود (مانند دارچین) بپاشید.
  3. کدو حلوایی را در تابه فر بریزید. اگر کمی زغال را ترجیح می‌دهید، آن را سمت گوشت قرار دهید. اگر نگران خشک شدن کدو هستید، گوشت آن را به سمت بالا نگه دارید و در یک لایه کوچک آب بریزید تا در حین پخت مرطوب بماند.
  4. کدو حلوایی را به مدت 45 تا 60 دقیقه تفت دهید. اگر بتوانید چنگال را به راحتی در گوشت فرو کنید، تمام است.

آیا می توانید کدو بلوط را در مایکروویو بپزید؟

زن از مایکروفر استفاده می کند |  طرز پخت کدو حلوایی بلوط

کاملا. مایکروویو زمان پخت کدو بلوط را کاهش می دهد. برای تهیه کدو بلوط در مایکروویو:

  1. نصف کدو حلوایی خود را با چاقو بکوبید چند بار این اجازه می دهد تا بخار هنگام مایکروویو خارج شود.
  2. نصف کدو حلوایی خود را مزه دار کنید. برای کدو حلوایی، کمی با اسپری پخت نچسب بپوشانید، سپس نمک و فلفل بپاشید. برای یک کدو حلوایی شیرین و کاراملی شده، کمی با اسپری پخت و پز نچسب بپوشانید، سپس با شکر یا عسل و مقداری ادویه مورد علاقه خود (مانند دارچین) بپاشید.
  3. کدو حلوایی را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید. روی آن را با یک پوشش مخصوص مایکروویو یا بشقاب بپوشانید.
  4. مایکروویو را به مدت 10 تا 12 دقیقه با حرارت بالا قرار دهید. اگر بتوانید چنگال را به راحتی در گوشت فرو کنید، تمام است.

کدو حلوایی در مایکروویو طعم کاراملی شده کدو برشته را از دست می دهد.

اما، می توانید مقداری از آن را با پوشاندن کمی کدو حلوایی با اسپری پخت و پز نچسب، پاشیدن آن با کمی شکر نارگیل و تفت دادن آن با حرارت زیاد برای حدود 5 دقیقه اضافه کنید.

غذاهایی که به خوبی با کدو بلوط جفت می شوند

شات بالای سر اسکواش بلوط |  طرز پخت کدو حلوایی بلوط

کدو بلوط پخته شده را می توانید به عنوان یک غذای جانبی ساده و مستقل سرو کنید. اما، اگر برای یک چالش آشپزی آماده هستید، بسیاری از غذاها به خوبی با کدوی بلوط ترکیب می شوند:

  • سوپ سبزیجات: اگر سوپ حداقل 30 دقیقه بپزد، کدو بلوط را می توان به صورت تکه تکه کرد و به سوپ سبزیجات اضافه کرد. همچنین می توانید کدو بلوط پخته و مکعبی را به سوپ سبزیجات آماده اضافه کنید. یا با پوره کردن کدو حلوایی پخته شده یک سوپ خامه ای درست کنید. شما می توانید کدو بلوط را به جای کدو حلوایی استفاده کنید، به این معنی که سوپ کدو حلوایی سیب ما برای تغییر ظاهر آماده است!
  • سالادهای برگ دار: کدو حلوایی پخته شده بلوط را در سالاد خود برش دهید تا طعم آن را بسیار رضایت بخش تر کنید.
  • سس پاستا: سس مارینارا یا سایر سس های ماکارونی را با شیرینی کدو بلوط پخته شده بپوشانید.
  • کاسرول های لایه ای: کدو حلوایی پخته شده یک ماده پشتیبانی کننده است که می توانید به راحتی آن را قبل از پخت به یک قابلمه اضافه کنید. همچنین می‌توانید با جایگزین کردن کدو حلوایی خرد شده، کمی پخته شده یا مایکروویو، پاستا را کاملاً جدا کنید. بدون گلوتن بروید!

خبر خوب: کدو حلوایی بلوط تنها کدو حلوایی زمستانی نیست که از آن لذت ببرید! فواید سلامتی کدو حلوایی یا اسکواش اسپاگتی فیکسات را بررسی کنید.



Source link