شکر معکوس: راهنمای کامل


شکر با بیش از 70 نام، واقعاً استاد استتار است. در حالی که بسیاری از ما می دانیم که به دنبال نام های رایجی مانند ساکارز و گلوکز در برچسب های مواد غذایی باشیم، بسیاری از انواع کمتر شناخته شده قند مانند شکر معکوس وجود دارد.

تا به حال از آن شنیده اید؟ اگر نه، شما تنها نیستید. شکر معکوس معمولاً در نوشابه ها، بستنی ها و محصولات پخته شده یافت می شود. در اصل، شکر مایع است. اما داستان چیزهای بیشتری از آن دارد.

شکر معکوس چیست؟

اساساً شکر معکوس شکر به شکل مایع چسبناک است. عسل همچنین منبع طبیعی قند معکوس محسوب می شود.

Marisol Ortiz، MS، RDN توضیح می‌دهد که تولیدکنندگان مواد غذایی از این شکر مایع استقبال می‌کنند «زیرا شیرینی بیشتری می‌افزاید، بافت نرم‌تر و نرم‌تری به محصول می‌دهد، راحت‌تر حل می‌شود، و همچنین در برابر فساد میکروبی مقاوم‌تر است». همچنین به غذاهایی مانند محصولات پخته شده در قفسه کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کنند.

اورتیز می گوید: «شکر معکوس تفاوت زیادی با شکر سفره یا سایر قندهای افزوده ندارد. از نظر تغذیه هم همینطور است. چیزی که آن را متفاوت می کند ترکیب آن است.»

شکر معکوس را در محصولاتی مانند:

  • جوش شیرین
  • نوشیدنی های طعم دار قهوه یا چای
  • محصولات پخته شده
  • شیرینی
  • لبنیات طعم دار (بستنی، ماست و …)
  • سوربت
  • ژله و مربا

آیا شکر اینورت برای شما مضر است؟

شکر شکر است، بنابراین مصرف شکر معکوس در حد اعتدال کلیدی است. شکر معکوس در دسته “شکر افزوده” قرار می گیرد. این کاملاً به معنای واقعی کلمه به این معنی است که شکر در طول پردازش به محصول اضافه شده است.

قندهای طبیعی در میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و حبوبات در کنار چربی، فیبر و/یا پروتئین وجود دارد که هضم گلوکز را کند می کند. این به حفظ انرژی شما برای مدت طولانی تری کمک می کند. سعی کنید بیشتر قند موجود در این غذاها را مصرف کنید.

شکر اضافه شده دارای ارزش غذایی کم یا بدون ارزش غذایی است، اما همچنان حاوی کالری است، به همین دلیل مهم است که مراقب میزان مصرف خود باشید.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که زنان بیش از 100 کالری قند افزوده در روز (حدود 6 قاشق چای خوری) مصرف نکنند. برای مردان، حد مجاز 150 کالری در روز یا حدود 9 قاشق چایخوری است.

طبق دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها، کمتر از 10 درصد از کالری روزانه شما باید از قندهای اضافه شده باشد. این مقدار بیش از 200 کالری در یک رژیم غذایی 2000 کالری نیست.

شکر یک کربوهیدرات است، بنابراین در هر گرم چهار کالری دریافت می کند، بنابراین سعی کنید روزانه کمتر از 50 گرم شکر اضافه شده مصرف کنید. این برابر با یک بطری (16 اونس) کوکاکولا یا حدود 24 آب نبات Sour Patch Kids است.

اورتیز می گوید اگر شکر را حذف نمی کنید، شکر معکوس می تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد.

او می‌گوید: «اگر هوس می‌کنید، خوردن آن بستنی اشکالی ندارد. “بدن خود را با غذاهایی که شما را تغذیه می کنند، اما همچنین غذاهایی که ممکن است فقط آرامش و شادی را به ارمغان بیاورند، احترام بگذارید.”

نام های دیگر شکر معکوس

همانطور که شکر گرانول نام های زیادی دارد، شکر معکوس نیز نام های زیادی دارد. اگر به هر دلیلی شکر اضافه نمی‌خورید، حتماً این نام‌ها را روی برچسب‌ها جستجو کنید:

  • شربت معکوس
  • شکر معکوس
  • شربت شکر
  • شربت ساده

طرز تهیه شکر اینورت

شکر معکوس با شکر دانه ریز، آب و خامه تارتار یا اسید سیتریک شروع می شود. وقتی مخلوط به جوش آمد و خنک شد، شکر معکوس دارید. اسید و گرما به تقسیم مولکول های ساکارز (معروف به شکر دانه ریز) به مولکول های کوچکتر گلوکز و فروکتوز کمک می کند.

اما برای تکرار، شکر معکوس یک قند افزوده است، بنابراین به مصرف روزانه توصیه شده این نوع مواد مغذی توجه داشته باشید.