رژیم کتوژنیک نباید سخت باشد. این نکات را بخوانید

آیا رژیم کتوژنیک علمی است یکی از مهم ترین جنبه های شروع مسیر رژیم لاغری کتوژنیک ، دریافت کلان خوراک ها به مقدار صحیح مکان برای شروع با رژیم کتوژنیک لاغری سریع؟ می باشد. شما ممکن است تصور کنید که می دانید رژیم کتوژنیک چیست و بدون نیاز به اندازه گیری کلان خوراک ها تا اینجا اطلاعات کافی برای تغییر رژیم خود به ٰٰرژيم کتوژنیک را به دست آورده اید. رژیم کتوژنیک به منظور پخش کلان خوراک ها میزان مصرف کربوهیدرات را محدود ، چربی را افزایش و پروتئین را متعادل می کند. در طی کتواسیدوز، کلیه ها شروع به دفع کتون به همراه آب بدن از طریق ادرار می کنند که باعث کاهش وزن مرتبط با مایعات میشود.  This c onte​nt h​as ​been c reated  with GSA​ C onte nt G᠎ener at or DE​MO .

برخی تحقیقات، رشد سلولهای سرطانی را با فرآیند گلیکولیز مرتبط میدانند که در آن بدن گلوکز را به انرژی تبدیل میکند.از آنجایی که رژیم کتو بدن را به حالت کتوز میبرد (که در آن کبد سلولهای چربی را به انرژی تبدیل میکند)، فرآیند گلیکولیز بهصورت جانبی انجام شده و بدن بهجای گلوکز برای تامین انرژی، چربی میسوزاند. این مطالعه نشان داد که کاهش مصرف کربوهیدرات باعث افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب و کاهش اکسیداسیون کربوهیدرات می شود ، یافته ای که انتظار می رود با توجه به سازگاری بدن با سوختی که به آن داده می شود.

رژیم کتوژنیک تجربه

در طی چند روز با کاهش میزان کربوهیدرات و افزایش چربی ، غلظت کتون در خون افزایش یافته و مغز شروع به استفاده از آن به عنوان انرژی می کند. سرشار از فیبر است، چیزی که شما در رژیم کتوژنیک بهشدت به آن احتیاج دارید. اگر میزان درصد چربی بدن خود را نمی دانید ، از ماشین حساب تنظیم کالری استفاده کرده و میزان مصرف روزانه خود را ضرب در 0.2-0.15 کنید تا میزان پروتئین مورد نیاز روزانه شما در نمونه رژیم کتوژنیک به دست آید.

رژیم کتوژنیک نمونه

نتیجه گیری اصلی از این مطالعه این بود که افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب به دلیل خوردن چربی بیشتر لزوما منجر به کاهش چربی بیشتر نمی شود ، در واقع ممکن است برعکس باشد. یکی از قدیمی ترین روش ها برای کاهش وزن خوردن دارو های لاغری است ، در حالی که بسیاری از آن ها مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می کند.بسیاری از افراد فریب خورده در تلاش برای کاهش وزن ، با دیدن نتایج وحشتناک به سمت مواد مخدر مانند کوکائین ، هروئین و متامفتامین استفاده کرده اند. بنابراین می توانید به هر اندازه که می خواهید از این مواد غذایی در نمونه رژیم کتوژنیک استفاده نمایید.

کبد از چربی، کتون تولید می کند که در غیاب گلوکز می توان از آن استفاده کرد. برای مثال با هر گرم کربوهیدرات، 4 گرم آب دریافت میکنید که میتواند باعث شود احساس کنید به سرعت یک تن وزن اضافه کردهاید؛ گرچه بیشتر آن احتمالاً احتباس آب است. گاهی احساس گرسنگی به دلیل کمبود آب است. من رژیم کتو را حدود یک هفته پیش شروع کردم و الان مدام احساس خستگی دارم. با شروع رژیم غذایی کتو، نیازهای غذایی شما به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد.

فراموش نکنید که کربوهیدراتها باید محدود شوند و بر اساس وزن بدن شما دریافتی این مواد انجام شود. سعی کنید مواد غذایی مانند اسفناج ، آووکادو ، گوجه فرنگی ، کلم و قارچ را افزایش دهید تا پتاسیم مورد نیاز شما تامین شود. در بدن شما کم است و چه چیز هایی در حد نرمال میباشد. بهترین مکمل های قابل استفاده در این رژیم غذایی مکمل هایی همچون کراتین مونوهیدرات ، بتا-آلانین و کافئین هستند. در ماه های اول باید در مصرف مکمل ها احتیاط کنید!

آجیل ها و دانه های چرب مانند بادام ، پسته ، گردو و دانه کدو تنبل نیز حاوی بیشترین مقدار منیزیم هستند. اما برخی مربی های شخصی مثل سارهوف فکر می کنند بهتر است بهطورکلی از رژیم کتو اجتناب کنید و در عوض برای داشتن یک رژیم متعال تلاش کنید. علاوه بر این، تکرر ادرار و از دست دادن اجتناب ناپذیر الکترولیتها نیز باعث این علائم میشود. همه این علائم با مصرف الکترولیت پتاسیم، قرص مخمر، نوشیدنی سرکه-لیمو – که توضیح داده شد – و نمک معدنی از بین میره.

رژیم کتوژنیک دکتر زهرا احمدی

بیماری پارکینسون: یکی از تحقیقات نشان داده است این رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. ولی با هدف درمان پارکینسون. پیش تر توضیح دادیم که افراد مبتلا به بیماری صرع، از این رژیم کتون زا برای درمان بیماری خود استفاده می کردند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان بهداشت نگران افراد در رژیم کتوژنیک هستند، به ویژه کسانی که بدون راهنمایی پزشک یا متخصص تغذیه این رژیم را امتحان می کنند. اکنون این بدان معنا نیست که نمی تواند ابزاری موثر باشد ، زیرا بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار از دست دادن چربی بسیار موفقیت آمیز است ، عمدتا با استفاده از راهی برای کنترل آسان کالری دریافتی.

مصرف پری ورک اوت ها نیز هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آورند. این تنوع به پروتئین و سبزیجات مصرفی شما بستگی دارد. خوراکیهای تازه، کنسروشده یا یخزده نیز معادل هم هستند، اما سبزیجات پخته و خام با هم تفاوت غذایی دارند و غذاهای فراوریشده نیز یک معضل جداگانه محسوب میشوند. برای دسر، ترکیبی از یک تکه پنیر یا انواع توت با خامه میتواند بسیار عالی و لذیذ باشد. ۱۵۰ کودک در این بررسی حضور داشتند که پس از سه ماه، ۸۳٪ توانستند به این رژیم ادامه دهند و از آن میان، ۲۶٪ کاهش خوب در تشنجها، ۳۱٪ کاهش عالی در تشنجها و ۳٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند.

سبزیجات با برگ های سبز منبع عالی پتاسیم و منیزیم هستند.

اگر از رژیم های غذایی مخصوص بدنسازان پیروی می کرده اید ، سطح چربی مصرفی شما افزایش و پروتئین کاهش چشمگیری خواهد داشت. پس این شما هستید که باید ببینید کدام یک از این شیوه ها برای شما مناسب است! همه انسان ها برای کنترل وزن مناسب و حفظ سلامت بدنشان، به اندازه معینی از غذا احتیاج دارند. از طرفی مصرف غذا های غنی و سالم، بسیاری از مواد مغذی که بدن شما برای عملکرد صحیح به آن ها نیاز دارد را تامین می کند. در صورت پیروی از این رژيم باید سعی کنید سطح سدیم ، پتاسیم و منیزیم بدن خود را افزایش دهید زیرا در صورت کمبود این مواد ، هم از لحاظ فیزیکی و هم ذهنی رنج خواهید برد.

به منظور تامین این مواد می توانید از مکمل ها استفاده نمایید. به منظور تامین دو الکترولیت دیگر می توانید آووکادو ، لوبیا و انواع آجیل مصرف کنید. همانند دیگر چربی ها روغن MCT وارد سیستم لنفاوی نمی شود. مغز بیشترین میزان گلوکز را در یک مقدار ثابت، یعنی حدود ۱۲۰ گرم در روز نیاز دارد، زیرا نمی تواند گلوکز را ذخیره کند. زمانی که مقدار کربوهیدرات مصرفی را کاهش می دهید، بدن با شکستن چربی ذخیره شده که مولکول کتون نام دارد، انرژی مورد نیاز را تامین می کند.

رژیم کتوژنیک و یبوست

این همان چیزی است که از آن به عنوان رژیم کتوژنیک نام می برند. در مقابل، رژیم کتوژنیک به دلیل محتوای فوقالعاده بالای چربی آن و پروتئین متوسط متمایز است. به طور کلی اگر 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز بخورید، ممکن است 2 تا 4 روز طول بکشد. طبق یک مطالعه در سال 2014، فیبر ممکن است مؤثرترین مؤلفه برای کاهش وزن نباشد، اگرچه باید مطالعات بالینی بیشتری در این زمینه از تغذیه انجام شود. می توانید از مکمل هایی همچون پروتئین وی ایزوله 100% استفاده نمایید ، زیرا مقدار کربوهیدرات آن ها بسیار ناچیز است. هدف آن کاهش ظلم به حیوانات است.

رژیم کتوژنیک برای لاغری: تکنیک Google درباره رژیم کتوژنیک برای لاغری و آن نیازمند Google}

آیا رژیم کتوژنیک علمی است در واقع رژیم کتوژنیک برای لاغری از جمله رژیمهای محبوب سالهای اخیر است. یکی از این رژیمها که در سالهای اخیر مورد توجه روزافزون قرار گرفته، رژیم کتوژنیک است. این موضوع چگونه امکان پذیر است ؟ این بدین معناست که حاوی 2 گرم کربوهیدرات خالص می باشد. هنگامی که تجربه های شخصی بیشتری درباره رژیم لاغری کتوژنیک به دست آورید ، می توانید میزان پروتئین دریافتی روزانه خود را نیز به مقدار دقیق مشخص کنید. افراد سالم به طور طبیعی کتوز خفیف را در طول دوره های روزه داری (مثلاً خواب طولانی یا روزه) و ورزش بسیار شدید تجربه می کنند.

از بین تمام رژیم های غذایی موجود ، شاید فقط در زمینه رژیم مدیترانه ای مطالعات علمی زیادی صورت گرفته است. MCT مخفف تری گلیسیرید زنجیره ای متوسط است. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. Mahdis پاسخ سلام وقت بخير من ميخوام رژيم كتو رو شروع كنم و نميدونم در روز چند تا ميشه تخم مرغ خورد براي بدن ضرر نداشته باشه و اينكه شما نوشتين بر اساس وزن ايده ال بايد پروتئين بخورين مثلا من ٥٥ وزن ايده ال باشه ١٠٠ گرم در روز بايد پروتئين خورد ؟

من پیشنهاد می کنم که تنها 5 درصد کالری شما کربوهیدرات باشد ، که معمولا چیزی حدود 30 گرم کربوهیدرات است. اما در حقیقت نه تنها هیچ عضله ای از دست ندادم ، بلکه قادر به افزایش حجم توده های عضلانی بدون چربی نیز بودم. در یک مطالعه با بررسی چگونگی تاثیر رژیم های کتوژنیک در دویدن با شدت متوسط ، ورزشکاران وزن خود را از جمله توده بدون چربی کاهش دادند ، بدون اینکه تغییری در VO2 max3 خود ایجاد کنند.

رژیم لاغری کتوژنیک 216

CLA یک اسید چرب طبیعی است که در گوشت و محصولات لبنی یافت می شود و به عنوان یک مکمل لاغری و چربی سوز در کنار حفظ توده عضلانی و کنترل کننده دیابت نوع 2 به فروش می رسد. به منظور تامین سدیم می توانید غذاهای شور ، اسنک های شور و یا سوپ مرغ میل کنید. اگر تمایل به نوشیدن شیک های پروتئین بعد از اتمام تمرین دارید ،فقط کافیست مطمئن شوید که در طول روی به مقدار زیاد پروتئین دریافت نکرده اید. بسیاری از افرادی که از این رژيم پیروی می کنند ، از روغن MCT به مقدار زیاد استفاده می کنند.