دستور العمل سالسا ورد توماتیلو – عشق و لیمو


این سالسا ورد خانگی که با گوجه فرنگی برشته ساخته شده است، خوش طعم، تند و روشن است. این بسیار بهتر از خرید در فروشگاه است. چیپس تورتیلا را رد کنید!


سس سبز گوجه فرنگی


این دستور غذای سالسا ورده خانگی را یک بار امتحان کنید، دیگر هرگز نوع خریداری شده در فروشگاه را دریافت نخواهید کرد. فهرست کوتاهی از مواد تازه را می طلبد: گوجه فرنگی، چیلی سرانو، سیر، پیاز، گشنیز و لیمو ترش. آنها طعم شگفت انگیز، تند، روشن و تند به آن می دهند که باعث می شود آن را با چیپس پشت تراشه (پس از تراشه) بخورید. و در مورد همه این چیپس ها، دلیل دیگری که من این سالسا را ​​در مقابل سالسای گوجه فرنگی از شیشه دوست دارم، بافت شگفت انگیز آن است. ضخیم و ابریشمی است، به این معنی که یک تراشه ترتیلا (یا حتی یک دسته انچیلادا) آغشته به آن را می پوشاند – اینجا سالسا ورده آبکی نیست!

الهام‌بخش من برای این دستور غذا از سالساهای زیادی که در طول سال‌های اقامت در آستین امتحان کردم، نشأت گرفت. آنها به من یاد دادند که سالسا خانگی چقدر می تواند خوش طعم باشد و من را در مورد درست کردن خودم کنجکاو کردند. امیدوارم این دستور برای شما هم همینطور باشد. وقتی شروع به ساختن سالسا ورد گوجه فرنگی خود کردید، دیگر به عقب نگاه نخواهید کرد!


مواد تشکیل دهنده دستور غذای سالسا ورده


مواد لازم دستور غذای سالسا ورد

در اینجا چیزی است که برای تهیه این دستور غذای سالسا ورد نیاز دارید:

  • گوجه فرنگی – ممکن است فکر کنید آنها فقط گوجه سبز هستند، اما واقعیت جالب: آنها نیستند! گوجه فرنگی ها مانند گوجه فرنگی از خانواده شب بو هستند اما در واقع نوعی گیلاس آسیاب شده هستند. پوست سبز روشن آنها با یک پوشش چسبنده پوشیده شده است که توسط یک پوسته کاغذی احاطه شده است. طعم آنها فوق العاده تند است که به این سالسا لذیذی لذیذ می دهد.
  • پیاز و سیر – برای عمق طعم شیرین/خوشمزه.
  • فلفل Jalapeño یا Serrano – برای گرما بسته به میزان تحمل ادویه خود، مقدار بیشتری یا کمتر اضافه کنید.
  • روغن آووکادو – یا روغن خنثی دیگری، برای غنا.
  • آبلیموی تازه – برای طعم روشن و خوش طعم.
  • گشنیز – لکه های سبز طراوت را اضافه می کند.
  • و نمک دریا – برای اینکه همه طعم ها پاپ کنند!

دستور العمل کامل را با اندازه گیری های زیر پیدا کنید.


گوجه فرنگی، چیلی، پیاز و سیر برشته شده در یک ورقه پخت


طرز تهیه سالسا ورد

اولین قدم در دستور پخت سالسا ورده خانگی این است تفت دادن سبزیجات چرا؟

  1. گوجه فرنگی ها را نرم تر، شیرین تر و آبدارتر می کند.
  2. به همه چیز کمی زغال می دهد که به سالسا عطر و طعم می بخشد.

پوسته ها را از گوجه فرنگی ها جدا کرده و آبکشی کنید تا چسبندگی آن ها گرفته شود. آنها را خشک کنید و روی یک ورقه پخت قرار دهید. پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی درشت خرد کنید. آن را به همراه فلفل کامل به ورقه پخت اضافه کنید. سبزیجات را با روغن بریزید و نمک بزنید.

سیر (پوست نشده) را در یک تکه فویل با کمی روغن بپیچید. آن را هم روی ورقه پخت قرار دهید!

در فر 450 درجه فارنهایت تفت دهید تا گوجه فرنگی ها آبدار و قهوه ای شوند، حدود 15 تا 20 دقیقه.


مواد تشکیل دهنده سالسا ورده توماتیلو در غذاساز


بعد، سالسا را ​​مخلوط کنید. سیر را باز کرده و پوست آن را بگیرید و ساقه های آن را از فلفل جدا کنید. هر دو را با گوجه فرنگی، پیاز، روغن آووکادو، آبلیمو، گشنیز و نمک در غذاساز قرار دهید. تا زمانی که ترکیب شوند عمل کنید.

توجه داشته باشید: اگر به ادویه حساس هستید، من فقط 1 فلفل (یا حتی 1/2!) را به غذاساز اضافه می کنم. اضافه کردن بیشتر به طعم بسیار ساده تر از بیرون آوردن آن است!


توماتیلو سالسا ورده در غذاساز


در آخر بچشید و تنظیم کنید. نکته واقعا جالب در مورد تهیه سالسا خانگی این است که می توانید آن را همانطور که دوست دارید درست کنید! اگر خیلی غلیظ بود، هر بار 1 قاشق غذاخوری در آب مخلوط کنید تا به غلظت دلخواه شما برسد. اگر می خواهید روشن تر شود، آبلیمو بیشتری اضافه کنید. نمک کافی نیست؟ در یک پیمانه دیگر مخلوط کنید.

وقتی نمی‌توانید مستقیماً از غذاساز آن را نخورید، درست است.


سالسا ورده در یک کاسه روی بشقاب با چیپس تورتیلا


نحوه استفاده از Tomatillo Salsa Verde

ساده ترین روش برای سرو این سالسا ورده گوجه فرنگی به صورت دیپ است. سعی کنید آن را با چیپس ترتیلای خانگی (یا تاکیتو) برای یک پیش غذا یا میان وعده سطح بعدی ترکیب کنید!

اما این تنها یکی از راه های استفاده از این سالسا سبز خوش طعم است. در اینجا چند مورد دیگر از موارد مورد علاقه من وجود دارد:

دوست دارید چگونه از سالسا سوخاری سوخاری استفاده کنید؟ در نظرات به من اطلاع دهید!


دستور تهیه سس سبز


سالساها و دیپ های مورد علاقه بیشتر

اگر این دستور غذای سالسا ورده گوجه فرنگی را دوست دارید، یکی از این دیپ های خانگی یا سالساهای بعدی را امتحان کنید:

سس سبز گوجه فرنگی

بهترین دستور غذای سالسا ورد! این سالسا سبز خوش طعم که با مواد ساده و تازه درست شده است، به عنوان دیپ یا با غذاهای مکزیکی مانند تاکو، انچیلادا و غیره خوشمزه است. پیشنهادات ارائه خدمات را در پست بالا پیدا کنید.

  • 9 گوجه فرنگی متوسط
  • 1 پیاز کوچک زرد، به تکه های بزرگ برش دهید
  • 1 تا 2 فلفل سرانو یا هالاپینو*
  • 4 حبه های سیر، پوست کنده نشده
  • 2 قاشق غذاخوری روغن آووکادو، به علاوه بیشتر برای نم نم نم باران
  • 2 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه
  • ½ فنجان گشنیز تازه خرد شده
  • 1 ¼ قاشق چای خوری نمک دریا، به علاوه موارد دیگر برای پاشیدن
  • چیپس تورتیلا، برای خدمت
  • فر را با دمای 450 درجه فارنهایت گرم کنید و یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.

  • پوسته ها را از گوجه فرنگی ها جدا کرده و آبکشی کنید تا چسبندگی آن ها گرفته شود. خشک کنید و با پیاز و فلفل روی سینی فر قرار دهید. با روغن آووکادو بپاشید، نمک بپاشید و روی آن را بپوشانید. حبه های سیر را در یک تکه فویل با کمی روغن بپیچید و به ورقه پخت اضافه کنید. به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که گوجه فرنگی ها آبدار و قهوه ای شوند تفت دهید.

  • سیر را از فویل خارج کرده و پوست آن را بگیرید. ساقه ها را از فلفل ها جدا کنید.

  • در غذاساز، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل، سیر، روغن آووکادو، آب لیموترش، گشنیز و نمک را بریزید. تا زمانی که ترکیب شوند عمل کنید. اگر سالسا خیلی غلیظ بود، هر بار 1 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید تا به غلظت دلخواهتان برسد. مزه دار کنید و سرو کنید.

  • باقیمانده سالسا را ​​تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید.

* Serranos و jalapeños می توانند در سطح ادویه بسیار متفاوت باشند. اگر به ادویه حساس هستید، فقط با 1 یا حتی ½ فلفل شروع کنید و مقدار بیشتری را به مزه اضافه کنید.