دستور العمل برنج اسپانیایی – عشق و لیمو


این دستور پخت برنج اسپانیایی خانگی یک غذای جانبی آسان و خوشمزه است! کرکی و خوش طعم، کاملا با غذاهای اصلی مکزیکی مانند تاکو و انچیلادا جفت می شود.


برنج اسپانیایی


من بارها در رستوران های مکزیکی برنج اسپانیایی خورده ام، اما تا این سال بود که شروع به تهیه این دستور پخت برنج اسپانیایی در خانه کردم. پست امروز یک PSA است: اگر از قبل برنج اسپانیایی خانگی درست نمی‌کنید، وقت آن است که شروع کنید. شما به طور جدی از دست داده اید!

برنج اسپانیایی که به آن برنج مکزیکی یا برنج سرخ، نوعی پلو پلو است که با پیاز و سیر و گوجه و فلفل و ادویه پخته می شود. این غذا معمولاً در سراسر شمال مکزیک و جنوب غربی ایالات متحده خورده می شود، و غذای جانبی عالی برای یک پروتئین ساده پخته شده یا غذاهای مکزیکی مانند تاکو و انچیلادا است.

دستور العمل زیر به روش اصلی من برای طرز تهیه برنج اسپانیایی تبدیل شده است. بسیار آسان است، و هر بار مرطوب، کرکی و خوش طعم می شود. من فکر می کنم که شما آن را دوست خواهید داشت.


دستور مواد تشکیل دهنده روی سنگ مرمر


مواد لازم دستور پخت برنج اسپانیایی

برای تهیه این دستور پخت آسان برنج اسپانیایی به چه چیزی نیاز دارید:

  • برنج، البته! برنج سفید دانه بلند، مانند باسماتی، در این دستور غذا بهتر عمل می کند. می توانید از برنج قهوه ای نیز استفاده کنید، اما باید اندازه آبگوشت را به 2 فنجان افزایش دهید. برنج را به جای 15 دقیقه 45 دقیقه بجوشانید.
  • پیاز و سیر – برای عمق طعم خوش طعم.
  • روغن زیتون اضافی – به برنج غنا می بخشد و به ترکیب شدن همه طعم ها کمک می کند. در صورت تمایل می توانید از روغن های خنثی پخت و پز مانند روغن آووکادو یا کانولا استفاده کنید.
  • رب گوجه فرنگی، به علاوه گوجه فرنگی تازه خرد شده یا سس گوجه فرنگی کنسرو شده – به برنج رنگ قرمز مشخصی می دهند و طعم گوجه فرنگی تند می دهند. به راحتی می توانید از گوجه فرنگی تازه خرد شده یا سس گوجه فرنگی کنسرو شده استفاده کنید. هر دو گزینه عالی کار می کنند!
  • فلفل جالاپینو – برای گرمای ملایم و لکه های جذاب سبز. اگر غذاهای تند دوست ندارید، 1/4 فنجان فلفل دلمه ای سبز خرد شده را جایگزین هالاپینو کنید.
  • پونه کوهی خشک شده – من از این گیاه خشک در بسیاری از غذاهای مکزیکی مورد علاقه ام استفاده می کنم. به برنج عمق خاکی می بخشد.
  • آب سبزیجات – می توانید آب را زیر آب بگذارید، اما پختن برنج در آبگوشت آن را بسیار خوش طعم تر می کند. از فروشگاه ها استفاده کنید یا آب سبزیجات خانگی درست کنید.
  • و نمک دریا – برای اینکه همه طعم ها پاپ کنند!

دستور العمل کامل را با اندازه گیری های زیر پیدا کنید.


با استفاده از کفگیر برنج سفید و پیاز را در قابلمه هم بزنید


طرز تهیه برنج اسپانیایی

این دستور پخت برنج مکزیکی بسیار ساده است! اینطوری پیش میره:

ابتدا برنج را آبکشی کنید. این اولین قدم من در زمان پختن برنج است، زیرا نشاسته هایی را که می توانند باعث جمع شدن برنج شوند، از بین می برد. آن را در یک صافی مشبک روی یک کاسه قرار دهید و آن را زیر آب جاری خنک بشویید تا آب داخل کاسه شفاف شود.

بعد پیاز را تفت دهید و برنج را تفت دهید. روغن زیتون را در یک قابلمه متوسط ​​یا فر هلندی روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

برنج را اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر مرتب هم بزنید تا معطر شود.


برنج در قابلمه با رب گوجه فرنگی، فلفل خرد شده، گوجه فرنگی خرد شده و پونه کوهی خشک


سپس، مواد باقی مانده را اضافه کنید. رب گوجه فرنگی و سیر و سپس گوجه فرنگی یا سس گوجه فرنگی خرد شده، هالاپینو، نمک و پونه کوهی را با هم مخلوط کنید.


مواد برنج مکزیکی در قابلمه قبل از پختن


آبگوشت را بریزید و آن را به جوش بیاورید.

حرارت را کم کنید، در قابلمه را ببندید و برنج را بجوشانید به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که برنج نرم شود و مایع آن جذب شود.

در آخر اجازه دهید برنج دم بکشد. آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه با درب بسته بماند.

شما آماده خدمت هستید! برنج پخته شده را با چنگال بریزید و نوش جان کنید.


برنج مکزیکی در قابلمه با قاشق چوبی


چه چیزی را با برنج مکزیکی سرو کنید

غذای مورد علاقه من برای سرو با برنج مکزیکی؟ غذای مکزیکی! این یک غذای جانبی خوشمزه برای هر یک از این دستور العمل های الهام گرفته از مکزیک خواهد بود:

در اینجا چند راه عالی دیگر برای استفاده از آن وجود دارد:

دوست دارید برنج مکزیکی را چگونه سرو کنید؟ در نظرات به من اطلاع دهید!

دستورالعمل های ذخیره سازی

باقی مانده برنج اسپانیایی تا 4 روز در یخچال نگهداری می شود. برای گرم کردن دوباره آن را در مایکروویو یا روی اجاق گاز با کمی آب یا آب سبزیجات گرم کنید.

برنج هم خوب یخ می زند. آن را تا 3 ماه در یک ظرف یا کیسه دربسته در فریزر قرار دهید. آن را در مایکروویو یا یک شب در یخچال ذوب کنید.


دستور پخت برنج اسپانیایی


دستور العمل های برنج مورد علاقه بیشتر

اگر عاشق این دستور پخت برنج اسپانیایی هستید، یکی از این غذاهای ساده برنج را امتحان کنید:

برنج اسپانیایی

زمان آماده سازی: 10 دقیقه

زمان پخت: 35 دقیقه

زمان کل: 45 دقیقه

خدمت 4

آموزش درست کردن برنج اسپانیایی! این دستور پخت بسیار آسان است و برنج کرکی و خوش طعم غذای جانبی عالی برای غذاهای اصلی مکزیکی مانند تاکو و انچیلادا است.
  • روغن زیتون را در یک فر یا قابلمه متوسط ​​هلندی گرم کنید. پیاز را اضافه کنید و به مدت 5 تا 8 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود تفت دهید. برنج را اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی که معطر و برشته شود تفت دهید.

  • رب گوجه فرنگی و سیر را با هم مخلوط کنید، سپس گوجه فرنگی تازه، هالاپینو، نمک، پونه کوهی و آب گوشت را اضافه کنید. به جوش بیاورید. روی آن را بپوشانید و حرارت را کم کنید و به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که مایع جذب شود بجوشانید.

  • آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر با درب بسته بماند. با چنگال کرک کنید.