جایگزین های آرد که می توانید برای همه انواع پخت و پز استفاده کنید


جایگزین های آرد ساخته شده از غلات باستانی، آجیل و حتی میوه ها همچنان فضای قفسه ای را در کنار آردهای سفید و گندم کامل اشغال می کنند. و در بسیاری از موارد، این جایگزین های آرد، مواد مغذی بیشتری نسبت به گزینه های معمول ارائه می دهند.

اما هر یک از این انواع مختلف آرد در انواع خاصی از دستور العمل ها بهترین عملکرد را دارند. از این نکات از Rachael Hartley، RD، LD، صاحب Rachael Hartley Nutrition استفاده کنید تا آشپزی و پخت خود را با جایگزین های آرد کامل کنید.

1. آرد نارگیل

جایگزین های آرد نارگیل پراسادا

این جایگزین آرد که از گوشت نارگیل خشک و آسیاب شده تهیه شده است، فیبر بالایی دارد و در هر دو قاشق غذاخوری 5 گرم دارد. این فیبر بیشتر از یک فنجان کامل آرد همه منظوره است!

هارتلی می گوید: از آنجایی که آرد نارگیل مایعات زیادی را جذب می کند، به تخم مرغ، شیر، کره یا روغن زیادی نیاز دارد تا از خشک شدن محصولات پخته شده جلوگیری کند. یک قانون کلی این است که از مقدار مساوی مایع برای آرد نارگیل استفاده کنید. آرد کمی شیرین و نارگیل را برای تهیه کلوچه، پنکیک، نان یا میگو نارگیل کوبیده شده امتحان کنید.

2. آرد بادام

طبیعت جایگزین آرد بادام می خورد

آرد بادام نسبت به آرد سفید پروتئین بیشتری دارد و کربوهیدرات کمتری دارد، آرد بادام به دلیل طعم ملایم و آجیلی، مورد علاقه هارتلی است.

او می‌گوید: «من آن را در کوکی‌ها دوست دارم، جایی که بافتی شکننده و طعمی پیچیده به آن اضافه می‌کند. برای بسیاری از دستور العمل های مبتنی بر گندم که چندان متکی به گلوتن نیستند، مانند نان سریع و کلوچه، می توانید تا 50 درصد آرد بادام را بدون تنظیمات دیگر تعویض کنید. همچنین از این جایگزین آرد برای تهیه شیرینی کتو یا نان فیله ماهی استفاده کنید.

3. آرد کینوا

جایگزین های آرد کینوآ آسیاب قرمز باب

با کمال تعجب، پروتئین آرد کینوا خیلی بیشتر از آرد سفید نیست: نصف فنجان به ترتیب 8 گرم پروتئین در مقایسه با 6.5 گرم دارد. با این حال، آرد کینوا فاقد گلوتن است و منبع خوبی از فیبر و آهن است.

برخی طعم آن را تلخ، خاکی یا علف می دانند. به همین دلیل، هارتلی استفاده از آن را در دستور العمل های خوشمزه مانند کراکر، نان تخت یا نان ساندویچ توصیه می کند. دیگران این جایگزین آرد را در پوسته پیتزا و پنکیک دوست دارند.

4. آرد تاپیوکا

جایگزین آرد تاپیوکا آسیاب قرمز باب

آرد تاپیوکا، یا نشاسته تاپیوکا، دارای مقدار مناسبی فیبر (2 گرم در هر چهارم فنجان) است، اما به طور معمول در دستور العمل ها نقش حمایتی ایفا می کند.

به دلیل طعم ملایم و توانایی های چسبندگی آن، برای غلیظ کردن سس ها، سوپ ها و پای ها عالی است. و در پخت، “معمولاً از آن در کنار سایر آردهای بدون گلوتن برای کمک به اتصال و افزودن ساختار استفاده می شود.”

5. آرد موز

بیایید جایگزین های ارگانیک آرد موز سبز را انجام دهیم

بله، این جایگزین آرد واقعاً یک چیز است! موز سبز را بردارید و خشک کنید و سپس آسیاب کنید و آرد موز دارید. این ماده بدون گلوتن و دوستدار سرخپوشان دارای نشاسته مقاوم بالایی است، نوعی فیبر که برای سلامت روده مفید است.

طعم در واقع بسیار خنثی است. یک یا دو قاشق غذاخوری اضافه کنید تا اسموتی ها غلیظ شوند، یا می توانید با آن در نان شیرین، کلوچه و پنکیک بپزید.

6. آرد نخودچی

جایگزین های آرد نخود آسیاب قرمز باب

به نظر می رسد این روزها نمی توانید از نخود (همچنین به عنوان لوبیا گاربانزو شناخته می شود) فرار کنید. این جایگزین آرد سرشار از پروتئین و فیبر است – یک چهارم فنجان 5 گرم از هر کدام را تامین می کند – و طعمی شبیه لوبیا دارد.

آرد نخودچی علاوه بر اینکه چسب خوبی برای پخت و پز بدون گلوتن یا برگرهای گیاهی است، برای تهیه کرپ، سوکا (نان تختی که به گفته هارتلی یک پوسته پیتزای خوشمزه درست می کند) و فریتاتا یا کیش بدون تخم مرغ نیز مفید است.

7. آرد جو دوسر

جایگزین های آرد جو دوسر آسیاب قرمز باب

نیازی به جست و جوی خواربار فروشی برای آرد جو دوسر نیست – فقط جو (به طور ایده آل جو دوسر حلقه شده) را در غذاساز بریزید و می توانید جایگزین آرد خود را درست کنید! از آنجایی که طعم کمی جو دوسر دارد (جای تعجب نیست)، این یک افزودنی عالی برای دستور العمل های شیرین مانند پنکیک، کلوچه، وافل، نان شیرین و کوکی ها است.

هارتلی توصیه می کند تا یک سوم آرد گندم را در دستور پخت با آرد جو جایگزین کنید تا طعم و تردی بیشتری به آن اضافه شود.