آیا خستگی آدرنال وجود دارد؟ من اینجا برای شما خراب می کنم.


من اخیراً یک Reel در اینستاگرام منتشر کردم و در آن به خستگی آدرنال اشاره کردم. در نهایت بینندگان زیادی از من در مورد این بیماری سوال کردند و به من گفتند که توسط یک پزشک جایگزین تشخیص داده شده است.

شخص دیگری نظر داد و گفت (به صورت ترجمه شده)، “آیا وقتی به اندازه کافی نمی خوابیم، کافئین زیاد می نوشیم، استرس زیادی داریم و غذاهایی می خوریم که مواد مغذی کافی ندارند، خستگی آدرنال ایجاد نمی شود؟”

همه اینها رفتارهایی هستند که به ما گفته می شود منجر به خستگی آدرنال می شوند، اما آیا علائم آنها – در درجه اول خستگی – غده آدرنال طغیان می کند، یا نتیجه طبیعی استراحت نکردن و تغذیه مناسب نیست؟

اصطلاح «خستگی آدرنال» توسط پزشکان جایگزین و برخی از پزشکان (هر چند مشکوک) برای توصیف گروهی غیراختصاصی از علائم استفاده می‌شود که اتفاقاً بسیاری از افراد دارند. نه به این دلیل که خستگی آدرنال داریم، بلکه به این دلیل که…خوب، همه ما خسته و استرس داریم.

این پزشکان اصرار دارند که این علائم ناشی از سوختگی آدرنال و هورمون‌های مخلوط است.

آن ها دوست دارند با انگشت به غدد و هورمون های مبهم به عنوان مقصر انواع چیزها اشاره کنند، زیرا این چیزها برای افراد عادی ترسناک و گیج کننده و مرموز به نظر می رسند.

وقتی مردم را در مورد بدن خود می ترسانید، احتمال بیشتری دارد که آنچه را که به آنها می گویید باور کنند و آنچه را که به آنها می فروشید بخرند. خستگی آدرنال یک “تشخیص” شناخته شده در صنعت سلامتی بسیار سودآور است. ترس می فروشد

گزیده‌های زیر را در پستی در وب‌سایت یک متخصص کایروپراکتیک پیدا کردم که همه چیز در مورد “چهار مرحله خستگی آدرنال” صحبت می‌کند.

(اینجا آدرس پست بالا است که باید پست کنم اما توصیه نمی کنم از آن دیدن کنید…http://www.a-familychiropractic.com/blog/the-four-staages-of-adrenal-fatigue/)

خستگی آدرنال چیسترژیم غذایی خستگی آدرنال

چی؟ غدد فوق کلیوی من “ناامید” هستند؟ این غم انگیز به نظر می رسد.

رژیم غذایی خستگی آدرنال

و اکنون، برای ترسناک ترین مرحله هنوز.

رژیم خستگی آدرنال

“بیشتر هرگز به این مرحله نمی رسند.” درست است، زیرا اگر غدد فوق کلیوی شما از کار افتاده باشد، احتمالاً دچار بحران آدیسون شده اید و توسط یک متخصص غدد واقعی، بیماری آدیسون – نه یک بیماری ساختگی – تشخیص داده می شود.

اگر من از یک چیز متنفرم، این است که مردم با ایجاد ترس و بی اعتمادی نسبت به بدن خود، بی انصافی می کنند، فقط برای اینکه جیب خود را ببندند. به‌عنوان یک متخصص تغذیه که بر اساس علم و شواهد عمل می‌کند، سخت است که ببینیم از این طریق از مردم سوء استفاده می‌شود.

همچنین، ترس باعث افزایش کورتیزول می شود. من حدس می‌زنم که اگر برای برخی افراد به معنای پرداخت بیشتر باشد، چندان مهم نیست.

من از کار مسالمت‌آمیز و همکاری با پزشکان و رژیم‌شناسان جایگزین خوشحالم، اما وقتی برخی از آنها از زباله‌های افسانه‌ای غیرعلمی برای ترساندن مردم استفاده می‌کنند، فکر می‌کنم این کار غیراخلاقی است. این همه جور عصبانی ام می کند.

“خستگی آدرنال” چیست؟

همانطور که از تصاویر بالا می دانید، طرفداران خستگی آدرنال می گویند که غدد آدرنال ما در پاسخ به استرس مداوم و نوشیدن زیاد مارگاریتا در اواخر شب، واقعا خسته و به هم می ریزند. آنها با سبک زندگی ما خسته می شوند و از کار می افتند و باعث می شود هورمون های مورد نیاز ما برای سلامتی کمتر ترشح کنند.

نتیجه؟ شخصی به شما می گوید که شما دچار خستگی آدرنال هستید و سعی می کند مکمل های کاهش دهنده کورتیزول را به شما بفروشد.

بیایید برای یک ثانیه پشتیبان‌گیری کنیم و اطلاعات پس‌زمینه مورد نیاز خود را مرور کنیم.

غدد فوق کلیوی چیست؟

آدرنال شما دو غدد درون ریز مثلثی کوچک هستند (به این معنی که هورمون ها را می سازند) که در بالای کلیه های شما قرار دارند. این افراد هورمون هایی مانند کورتیزول، آلدوسترون و آدرنالین ترشح می کنند.

بیایید به هر یک از این هورمون ها نگاهی بیندازیم، زیرا این هورمون ها بیشترین ارتباط را با خستگی آدرنال دارند.

کورتیزول: کورتیزول یک هورمون استروئیدی است که در پاسخ به کاهش قند خون و استرس ترشح می شود. قند خون را افزایش می دهد، سیستم ایمنی را سرکوب می کند و به متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین کمک می کند.

وقتی قهوه می نوشید، این می تواند سطح کورتیزول شما را افزایش دهد (فقط به طور موقت، و فقط در افرادی که کافئین ندارند).

من مدتی قبل یک Reel درباره این متخصص تغذیه محلی انجام دادم که به ما هشدار داد قهوه با معده خالی می تواند کورتیزول را افزایش دهد. افراد زیادی را خواهید دید که همین چیزها را توصیه می کنند، اما مگر اینکه 18 فنجان قهوه در روز مصرف کنید و قبلاً در زندگی خود کافئین نداشته باشید، واقعاً جای نگرانی نیست.

خستگی آدرنال چیست؟

وقتی نمی خوابید، یا رئیستان سر شما داد می زند، یا تمام روز غذا نخورده اید، این چیزها می توانند سطح کورتیزول شما را نیز افزایش دهند. آیا تا به حال از هیدروکورتیزون برای راش پیچک سمی استفاده کرده اید؟ این شکل دیگری از کورتیزول است.

کورتیزول در خواب، خلق و خوی ما و حتی حافظه ما و بسیاری از چیزهای دیگر نقش دارد.

من همه چیز در مورد کورتیزول – از جمله نقش آن (یا نه) در افزایش وزن را اینجا نوشتم.

آلدوسترون: آلدوسترون یک هورمون استروئیدی است که به طور خلاصه میزان ادرار کردن و میزان سدیم و پتاسیم بدن شما را تنظیم می کند. به ثابت نگه داشتن فشار خون ما کمک می کند.

آدرنالین یا اپی نفرین هورمونی است که در پاسخ به استرس ترشح می شود. تا به حال در مورد پاسخ “جنگ یا گریز” شنیده اید؟ همین آدرنالین است که باعث آن می شود. آدرنالین جریان خون را در ماهیچه ها افزایش می دهد، قند خون را افزایش می دهد و باعث می شود قلب شما قوی تر پمپاژ کند. ورزش باعث افزایش ترشح اپی نفرین بدن شما می شود.

غدد فوق کلیوی بخشی از محور HPA (هیپوتالاموس/هیپوفیز/آدرنال) هستند که مسیری است که به استرس پاسخ می دهد. سپس ترشح هورمون های آدرنال را متناسب با آن تنظیم می کند.

همه این‌ها ظاهراً باعث «خستگی آدرنال» می‌شوند، زیرا ظاهراً «خستگی آدرنال» زمانی اتفاق می‌افتد که اختلال در تنظیم محور HPA وجود داشته باشد. من نمی گویم که محور HPA گاهی اوقات به دلیل چیزهای مختلفی غیر طبیعی نیست، اما آیا این غدد شما را خسته می کند؟

سوال این است.

هیچ کس نگفته که آدرنال ها کار پیچیده ای نیستند، اما سوال اصلی ما خستگی آدرنال است، بنابراین من شما را از فرو رفتن عمیق در فیزیولوژی صرف نظر می کنم. هورمون‌های بالا وظایف دیگری دارند و انتقال‌دهنده‌های عصبی دیگری نیز وجود دارند که در همه چیز نقش دارند.

همانطور که می بینید، هیچ چیز در مورد آنچه من نوشتم دیوانه یا مرموز نیست. بدن ما باید مکانیزمی برای کنترل و پاسخ به استرس داشته باشد، و غده فوق کلیوی ما برای انجام این کار مجهز است، بنابراین همه چیز خوب است.

علائم خستگی آدرنال:

اصطلاح “خستگی آدرنال” توسط یک متخصص کایروپراکتیک در سال 1998 ابداع شد، بنابراین نسبتا جدید است. با این حال، آن را در یک راه بزرگ برداشته شده است.

اگر خستگی آدرنال را به صورت آنلاین جستجو کنید، خواهید دید که ظاهراً علائم زیر را دارد:

دشواری در بلند شدن از رختخواب

خستگی

هوس های غذایی

مصرف بیش از حد کافئین

سطوح انرژی بالاتر در عصرها به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی

مه مغزی

ناتوانی در کنترل استرس

خطوط در نوک انگشتان شما (چی؟ مانند اثر انگشت؟)

حلقه سیاه زیر چشمان شما

بدن درد

و بسیاری، بسیاری دیگر.

همه این علائم به راحتی مبهم هستند و واقعاً می توان به هر چیزی نسبت داد. این یک هدیه برای هر کسی است که می خواهد شما را متقاعد کند که از یک بیماری ناشناخته رنج می برید … و چیزهایی را به شما بفروشد تا آن را “درمان” کنید.

در اینجا دیوانگی بیشتر از یک “کارشناس خستگی آدرنال” آورده شده است:

در نهایت، غده فوق کلیوی کاملاً خسته می شود. بیماران در این مرحله شانس بالایی برای فروپاشی قلبی عروقی و مرگ خواهند داشت.

اگر متوجه شدید که ناگهان هوس تنقلات نمکی می کنید، ممکن است از خستگی آدرنال رنج ببرید. (یا شاید واقعاً تراشه می خواهید؟)

بیماران مبتلا به خستگی آدرنال اغلب کمبود اشتیاق، احساس بی‌علاقگی یا بی‌علاقگی، تحریک‌پذیری و اضطراب را گزارش می‌کنند. (این چیزها همچنین می تواند ناشی از بسیاری چیزهای دیگر در زندگی شما باشد، و برخی از آنها به طور جدی نیاز به درمان دارند … توسط یک پزشک واقعی.)

اوه خدای من! بهتر است کتاب او را بخرید تا بدانید چگونه غدد خود را درمان کنید!! **گردن چشم**

این واقعیت که این نوع ترس افکنی وجود دارد، و در واقع مردم را متقاعد می کند که پول خود را صرف آزمایش نامعتبر آدرنال و مکمل های گران قیمت و غیر ضروری کنند، بسیار ناامید کننده است.

تست خستگی آدرنال

شما می توانید شرط بندی کنید که افراد زیادی وجود دارند که آزمایش هایی را به شما می فروشند تا خستگی آدرنال شما را “تشخیص دهند”. گرفتارش نشو

آزمایش‌های «خستگی آدرنال» شامل کورتیزول بزاق، سطح هورمون خون از جمله سطح DHEA و پرسشنامه‌های متعددی است که می‌توانید در اینترنت پیدا کنید.

مشکل آزمایش خستگی آدرنال (علاوه بر این واقعیت که به دنبال شرایطی است که وجود ندارد)، این است که دقیق نیست. سطح هورمون های خون در نوسان است و از آنجایی که خستگی آدرنال تحت بالینی است (به گفته حامیان)، شما واقعا نمی توانید تغییرات کوچکی در هورمون ها را تشخیص دهید که لزوماً برای تشخیص آن است.

کورتیزول بزاق می تواند تحت تأثیر عوامل متعدد دیگری قرار گیرد و نمی توان به آنها اعتماد کرد. و پرسشنامه؟ آنها یک پرچم قرمز بزرگ هستند. آنها برای مکیدن مردم به چیزی که بیشتر اوقات است، یعنی یک برنامه رژیم غذایی کثیف، عادت دارند.

بررسی من از Beyond Body را اینجا ببینید.

اگر علائم خستگی آدرنال بسیار تصادفی و غیراختصاصی باشد و آزمایشاتی که برای تشخیص آن انجام می شود دقیق نباشد، چگونه متوجه می شوید که آن را دارید؟ و چگونه می‌دانید که بعد از چند دور مصرف مکمل‌هایی که از اینترنت خریده‌اید، “درمان” شده‌اید؟

شما این کار را نمی کنید، زیرا هیچ آزمایشی برای آن وجود ندارد. هوم

پاسخ ساده ای به “آیا خستگی آدرنال وجود دارد؟” وجود دارد؟

حقیقت این است که غدد فوق کلیوی شما خسته نمی شوند. آنها از ناتوانی در همگام شدن با سبک زندگی پرمشغله و سطح استرس دیوانه کننده شما رنج نمی برند. چه می شود اگر کسی به شما بگوید، “قلب شما هرگز از تپش باز نمی ایستد، در یک مقطع زمانی نیاز به استراحت دارد!” شما خستگی قلبی دارید!

شما فکر می کنید آنها دیوانه بودند.

نارسایی آدرنال، نارسایی ثانویه آدرنال و بیماری آدیسون چیزهای واقعی هستند و می توانند بسیار جدی باشند. نارسایی آدرنال گاهی (نه همیشه) مانند بیماری آدیسون است.

نارسایی آدرنال اغلب در اثر مصرف دارو ایجاد می شود و آدیسون می تواند ناشی از یک بیماری خودایمنی به نام سندرم پلی اندوکرین خودایمنی، عفونت یا آسیب به غده فوق کلیوی توسط چیزی مانند سرطان باشد.

هیچ کدام به دلیل استرس بیش از حد ایجاد نمی شوند، اما علائم ممکن است با استرس تشدید شوند.

همچنین، علائم بیماری آدیسون و سایر شرایط مشروع با بسیاری از علائم ادعایی خستگی آدرنال همپوشانی دارند. این نیست که استرس باعث مشکلات آدرنال می شود. می تواند آنها را به سطح بیاورد.

اگر مشکوک هستید که مشکلی برای شما وجود دارد، لطفاً به پزشک مراجعه کنید. یک دکتر واقعی آزمایش‌های «خستگی آدرنال» شامل کورتیزول بزاق، سطح هورمون‌های خون، و پرسش‌نامه‌های متعددی است که می‌توانید در اینترنت پیدا کنید.

تحقیقاتی برای اثبات واقعی بودن خستگی آدرنال وجود ندارد. (و اینجا و اینجا). اگر متخصصان غدد واقعی بگویند که این بیماری وجود ندارد، وجود ندارد، مردم.

افرادی که این تشخیص را تحت فشار قرار می دهند اساساً هستند اختراع کردن شکل زیر بالینی نارسایی آدرنال، و احتمالاً استفاده از آن برای پیشبرد برنامه کاری خود: خواه فروش کتاب، مکمل ها، یا اعتبار خودشان.

مایه تاسف است که بسیاری از مردم فریب خورده اند – به معنای واقعی کلمه و به معنای واقعی کلمه – چیزی که این افراد می فروشند. مکمل‌های مربوط به خستگی آدرنال ممکن است در واقع مضر باشند. آنها را نخرید، لطفا

همیشه برای من جالب است که چند نفر درمان های جایگزین را انتخاب می کنند زیرا آنها یک تئوری توطئه در مورد “داروسازی بزرگ” دارند که فقط می خواهند پول دربیاورند. اما به این فکر کنید: آیا فکر می‌کنید بسیاری از افرادی که «خستگی آدرنال» را ترویج می‌کنند، به دنبال پول نقد ترس شما نیستند؟ بیایید مردم

پس اگر علائم خستگی آدرنال را تجربه کردید چه؟

اندام ها و غدد خسته نمی شوند. آنها ساخته شده اند تا کار کنند تا زمانی که شما زمین نخورید. به معنای واقعی کلمه. اما، اگر زندگی شما پر استرس است، وقت آن رسیده که تغییراتی ایجاد کنید.

به جرات می توان گفت که سطوح بالای مزمن استرس می تواند انگیزه «جنگ یا گریز» را در بدن شما فعال کند و این ممکن است باعث بروز انواع مسائلی مانند اضطراب، کمبود خواب، افزایش وزن، مشکلات گوارشی و اختلالات خلقی شود. در میان چیز های دیگر.

و راه حل برای استرس مزمن شما ممکن است ساده باشد: خواب بیشتر، رژیم غذایی سالم تر، و مدیریت بهتر، خوب، هر چیزی که شما را تحت فشار قرار می دهد.

بسیاری از ما خیلی کم می خوابیم، در حالی که از یک مکان به مکان دیگر می دویم، در ماشین خود غذا می خوریم، و به ندرت این شانس را داریم که به طور کامل ارتباط خود را قطع کنیم و فقط باشیم.

اگر این به نظر شما شبیه است، احتمالاً این غدد آدرنال شما به اندازه سبک زندگی شما نیست. هیچ مکمل، کتاب، یا پزشکان دیوانه وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو دیوانه که بزاق شمارا از نظر کورتیزول آزمایش میکنند تاثیری جادویی روی این موضوع نخواهد داشت.

و اگر واقعاً احساس خوبی ندارید، خود را معاینه کنید. سرزنش علائم خستگی آدرنال در حالی که می تواند در واقع چیز بدتری باشد می تواند خطرناک باشد.

آیا واقعا به مولتی ویتامین نیاز دارید؟ پست من را اینجا بخوانید.