آیا باید مکمل های کلاژن مصرف کنید؟


صنعت سلامتی وسواس زیادی به جوانان دارد. بنابراین به طور طبیعی، کلاژن به یک روند بزرگ برای ضد پیری و سلامت کلی تبدیل شده و همچنان ادامه دارد.

در سال‌هایی که من اولین بررسی خود را در مورد مکمل‌های کلاژن نوشتم، تحقیقات جدیدی در مورد کلاژن انجام شده است، بنابراین من آن را در اینجا به همراه افکارم (آیا آنها تغییر کرده‌اند؟) در مورد مصرف مکمل‌های کلاژن خوراکی برای شما آورده‌ام.

مشکل بسیاری از مطالعات روی کلاژن و پوست این است که آنها روی حیوانات انجام می‌شوند، توسط سازندگان مکمل‌های کلاژن حمایت می‌شوند، یا به طور کلی ضعیف انجام می‌شوند.

کلاژن چیست؟

کلاژن پروتئینی است که از اسیدهای آمینه گلیسین، پرولین و هیدروکسی پرولین ساخته شده است. این در پوست، استخوان، تاندون ها و رباط های انسان و حیوانات یافت می شود. کلاژن یک پروتئین ساختاری سفت و سخت است، مانند داربست برای پوست و سایر اعضای بدن.

فواید کلاژن
(https://www.morgannasalchemy.com)

ما برای تولید کلاژن نیازی به مصرف کلاژن نداریم – بدن ما از مواد مغذی که می خوریم، به ویژه ویتامین C، مس، روی و غذاهایی که پروتئین بالایی دارند مانند مرغ و ماهی، کلاژن تولید می کند.

کلاژن همچنین می تواند به پوست ما کمک کند که صاف و هیدراته به نظر برسد، به همین دلیل است که با افزایش سن، پوست ما تمایل به افتادگی دارد و خاصیت ارتجاعی ندارد. منافذ به دلیل از دست دادن سفتی بزرگتر به نظر می رسند.

عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن، استرس، ژنتیک، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و رژیم غذایی نامناسب نیز بر کیفیت و سرعت از دست دادن کلاژن در پوست تأثیر می‌گذارند.

تولید کلاژن در اواسط دهه بیست حدود 1 درصد در سال کاهش می یابد.

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، زنان در 5 سال اول یائسگی تا 30 درصد از تولید کلاژن خود را از دست می دهند که این فقط شانسی نیست. این منجر به کرز شدن پوست، ضعیف شدن عضلات و سفت شدن رباط ها و تاندون ها می شود.

کلاژن و پوست
روند پیر شدن. مقایسه پوست جوان و پیر کلاژن، الاستین و فیبروبلاست ها در پوست جوان تر و مسن تر. تغییرات مرتبط با افزایش سن در پوست زمانی که فیبرهای کلاژن آتروفی می شوند و الاستین شکسته می شود. تصویر برداری

این فقط بخشی از پیر شدن است. هیچ چیز – به جز جراحی – نمی تواند این علائم پیری را برطرف کند.

وقتی کلاژن مصرف می کنیم چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که ما کلاژن مصرف می کنیم، اتفاقی که می افتد مانند زمانی است که هر پروتئینی مصرف می کنیم.

غذاهای پروتئینی از زنجیره ای از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند. هنگامی که ما این غذاها را هضم می کنیم، زنجیره های اسید آمینه به اسیدهای آمینه جداگانه تجزیه می شوند.

فواید کلاژن
(https://media.lanecc.edu/users/powellt/FN225OER/Protein/Protein5.html)

سپس بدن این آمینو اسیدهای منفرد را می گیرد و آنها را در پیکربندی هایی که با نیازهایش مطابقت دارد دوباره جمع می کند، سپس آنها را به جایی که نیاز است می فرستد. مطمئن نیستید که آمینو اسیدها به صورت کلاژن به پوست شما فرستاده شوند. ما نمی توانیم کنترل کنیم که پروتئین هایی که می خوریم به کجا در بدن ما می رسند.

اگرچه آمینو اسیدهای خاصی در رژیم غذایی ما وجود دارد که کلاژن سازی می کند، اما می توان از آنها در فرآیندهایی غیر از کلاژن نیز استفاده کرد.

به عنوان مثال، پرولین – که می‌توانیم آن را در مکمل‌های کلاژن مصرف کنیم، اما می‌تواند توسط بدن ما از اسید آمینه دیگری به نام گلوتامیک اسید نیز ساخته شود – در پوست و مفاصل و همچنین در ماهیچه‌ها و همچنین در تشکیل اسیدهای آمینه دیگر استفاده می‌شود. زنجیر. بنابراین تمام پرولینی که می خورید لزوما به کلاژن تبدیل نمی شود.

نظرات و علم در مورد اینکه کلاژن در رژیم غذایی ما چگونه بر پوست ما تأثیر می گذارد کاملاً مخلوط است. اگر کلاژن با هضم به قسمت های خود تجزیه شود، چگونه خوردن کلاژن باعث بهبود ظاهر پوست می شود؟

این جایی است که آخرین بررسی کلاژن خود را گذاشتم. با این حال، گاهی اوقات وقتی علم تغییر می کند و به روز می شود، نظرم را تغییر می دهم. این ممکن است در مورد مکمل های کلاژن صدق کند.

Drumroll، لطفا!

آیا مکمل های کلاژن پوست را بهبود می بخشد؟

بیایید نگاهی به جدیدترین تحقیقات در مورد کلاژن و پوست بیندازیم.

اولاً، به نظر می رسد مؤثرترین کلاژن ها از ماهی و گاو (معروف به کلاژن گاوی) مشتق شده باشد.

چندین بررسی و متا آنالیز (اینجا)، (اینجا)، (اینجا)، منتشر شده است که نشان می دهد کلاژن هیدرولیز شده با نام پپتیدهای کلاژن، ظاهر پوست را بهبود می بخشد، هیدراتاسیون و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. با این حال، مسئله این است که متا آنالیزها اغلب به خوبی مطالعاتی هستند که استفاده می‌کنند – و باید با کمی نمک در نظر گرفته شوند.

سایر مطالعات اخیر در مورد کلاژن (اینجا)، (اینجا)، (اینجا) نیز نتایج مطلوبی از نظر ظاهر/آبرسانی پوست یافتند، اگرچه ما باید تضاد منافع را در یکی از مطالعات با محققی که برای مکمل کلاژن کار می‌کرد، بپذیریم. شرکت. هر سه مطالعه نیز بسیار کوچک بودند و در مجموع کمتر از 100 نفر داشتند.

دوزها در این مطالعات یکسان نبودند و نسبت گلیسین به پرولین و هیدروکسی پرولین منحصر به فرد بود. برخی از مطالعات از محصولات کلاژن استفاده کردند که دارای ترکیبات دیگری نیز بودند. اگر از این تحقیق برای اثبات کارکرد کلاژن استفاده می کنید، یا اگر به دنبال یافتن دوز مطلوب برای مکمل کلاژن هستید، همه اینها مشکل ساز است.

صرفاً به نظر نمی رسد که بین مطالعات سازگاری وجود داشته باشد.

آنچه ما در اینجا داریم، مطالعات متعددی است که مجموعه ای ترکیبی از حمایت مالی، کوچک و بالقوه ناقص هستند. با این حال، با گذشت سال ها، من مطالعات زیادی در مورد کلاژن ندیده ام نه نتایج مطلوبی در مورد ظاهر پوست پیدا کرد.

این یک مورد کلاسیک است، “هرجا دود وجود دارد، آتش نیز وجود دارد.”

اگر مکمل های کلاژن به آبرسانی پوست کمک می کند، توضیحی منطقی برای ظاهر شدن چین و چروک های کمتر است. پوست هیدراته تر، کمتر دچار چین و چروک می شود.

با توجه به اینکه مکمل‌های کلاژن بی‌خطر به نظر می‌رسند، در اینجا نتیجه نهایی من در مورد کلاژن و پوست است:

تحقیقات بیشتری باید انجام شود. من صحبت می کنم، مطالعات بزرگتر با ثبات در محصول و دوز و افراد بسیار بیشتر، همراه با عدم حمایت.

مطمئن شوید که نوع مناسب کلاژن را دریافت می کنید. مراقب غذاهای کاربردی مانند ذرت بو داده و میله های پروتئینی که حاوی موادی مانند کلاژن هستند بیشتر از هر چیز دیگری برای بازاریابی استفاده می شود.

اطمینان حاصل کنید که مکمل کلاژن شما دارای تست شخص ثالث برای ایمنی است. مشکلاتی در مورد آلودگی فلزات سنگین برخی از مکمل های کلاژن وجود دارد. فقط از آمازون چیزهایی نخرید. یک برند معتبر را از یک فروشگاه معتبر دریافت کنید.

کلاژن هیدرولیز شده بهترین شکل کلاژن برای مصرف است، زیرا قبلا تجزیه شده است.

در نهایت، در مورد پیری واقع بین باشید. هیچ مکمل یا رژیم غذایی نمی تواند از پیری جلوگیری کند یا به شما کمک کند که پیری معکوس داشته باشید. همه ما پیر می شویم و همه ما علائم پیری را نشان می دهیم. متأسفانه، ما با روایتی مضر در مورد زنان و پیری تغذیه شده‌ایم که ناامنی را تقویت می‌کند و ما را به دنبال جام مقدس جوانی می‌فرستد.

بررسی کتاب رژیم غذایی گالوستون – آن را اینجا بخوانید.

آیا کلاژن پودر پروتئین خوبی است؟

پودر پروتئین کلاژن بهترین منبع پروتئین نیست. برای مثال، دارای یک اسید آمینه محدود کننده – تریپتوفان – است که از کلاژن شدن یک پروتئین کامل جلوگیری می کند. آب پنیر هنوز استاندارد طلایی پودرهای پروتئینی است، زیرا دارای مطلوب ترین زیست فراهمی و نرخ جذب است.

با این حال، اگر می خواهید از کلاژن به عنوان پودر پروتئین استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که رژیم غذایی شما کامل است. این اطمینان حاصل می کند که تریپتوفان را از منبع دیگری دریافت می کنید.

کلاژن گیاهی چطور؟

این وجود ندارد کلاژن فقط در حیوانات وجود دارد. مکمل های کلاژن گیاهی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای تولید کلاژن در بدن مورد نیاز هستند. نامیدن این مکمل ها “کلاژن” گمراه کننده است، به همین دلیل است که بسیاری از آنها “تقویت کننده کلاژن” نامیده می شوند.

بسیاری از ما به اندازه کافی از آنچه برای ساخت کلاژن خود نیاز داریم دریافت می کنیم. من محصولات کلاژن گیاهی را توصیه نمی کنم مگر اینکه رژیم غذایی شما به شدت کمبود داشته باشد.

در مورد برخی از ادعاهای دیگر در مورد کلاژن چطور؟

کلاژن و درد مفاصل

یکی از مزایای کلاژن که از نظر تحقیقات (اینجا)، (اینجا) و (اینجا) بسیار محکم به نظر می رسد، استفاده از کلاژن نوع II برای درد مفاصل بوده است. این یک نوع کلاژن متفاوت از نوع I است، بنابراین اگر علاقه مند به امتحان آن هستید، باید به دنبال کلاژن غیر طبیعی یا نوع II باشید.

کلاژن و سلامت روده

آیا کلاژن روده نشتی را رفع می کند؟

به نظر می رسد بسیاری از پزشکان جایگزین سلامت اینگونه فکر می کنند. آب استخوان حاوی کلاژن است، اگرچه مقدار آن می تواند در محصولات متفاوت باشد.

بررسی رژیم غذایی GAPS: آیا روده نشتی باعث بیماری می شود؟

در حالی که آب استخوان ممکن است تسکین دهنده باشد، گفتن اینکه کلاژن موجود در آن می تواند اتصالات نشتی در سلول های روده را “ببندد” یک ساده سازی بیش از حد فاحش است. این یک موضوع مشترک با این نوع ادعاها است: بدن بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که آنها به نظر می رسند. سلول های روده مانند آجری نیستند که ملات خود را از دست داده اند. برای کمک به افزایش نفوذپذیری روده (این تشخیص واقعی است، نه «روده نشتی»)، مهم است که علت را حذف کنید، هر چه در هر مورد باشد.

من در مورد روده نشتی اینجا نوشتم.

آیا باید برای پوست خود کلاژن مصرف کنید؟

شاید ارزش امتحان را داشته باشد، اما انتظار معجزه نداشته باشید. به نظر می رسد تحقیقات مثبت زیادی در مورد کلاژن هیدرولیز شده برای هیدراتاسیون و ظاهر پوست انجام شده است، اما به نظر می رسد برتری این تحقیقات از نظر کیفیت پایین تر باشد.

با این حال، شاید چیزی در آن وجود دارد؟

کاری که من به شما توصیه نمی‌کنم این است که به افراد یا شرکت‌هایی که وعده‌های بزرگی در مورد کلاژن می‌دهند و اینکه چگونه می‌تواند به شما در «پیری معکوس» یا هر یک از این مزخرفات کمک کند گوش دهید. ما باید پیری را عادی کنیم و از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده نکنیم.